1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2009 року м. Полтава Справа № 2а-46938/09/1670
Полтавський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді - Серги С.М.,
при секретарі - Олійник Ю. В.,
за участю:
представника позивача - Ф ищука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Полтав і справу за позовом Полтавсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Сільськогосподарс ького товариства з обмеженою відповідальністю "Обрій" про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій та пен і,-
В С Т А Н О В И В:
15.09.2009 позивач Полтавське обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (далі - позивач) звернувся до Полтавського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом до Сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Обрій" (далі також відпові дач) про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 11151,52 грн та пені за п орушення термінів сплати у р озмірі 512,55 грн.
В обґрунтування позовних в имог представник Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів зазначив, що Сільськогос подарське товариство з обмеж еною відповідальністю "Обрій " порушило вимоги Закону Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” щодо виконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, в результаті чого утворил ась заборгованість по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій та пені до Фонду с оціального захисту інваліді в.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся. Надав клопотання про розг ляд справи за його відсутнос ті.
Розглянувши подані предст авником позивача документи, заслухавши його пояснення, в себічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтуються позовні вимог и, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до висновку, що позов під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 № 875 (д алі - Закон № 875) в редакції, що діяла на час виникнення прав овідносин, для підприємств, у станов, організацій, в тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі 4 % сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості о дного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що 27.02.2009 ві дповідачем подано до Полтавс ького обласного відділення ф онду соціального захисту інв алідів звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2008 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 33 особи.
На виконання приписів стат ті 19 Закону № 875 відповідачем са мостійно обраховано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів у кількос ті 1 робочого місця. Проте у 2008 р оці на підприємстві не працю вали особи, яким встановлена інвалідність.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робоч і місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
З матеріалів справи вбачає ться, що у 2008 році відповідач не подавав до Диканського райо нного центру зайнятості звіт ів про наявність вакансій за формою № 3-ПН із заповненням г рафи 15 (наявність вільних робо чих місць для інвалідів), що пі дтверджується листом Диканс ького районного центру зайня тості № 494 від 30.04.2009.
Неподання відповідачем зв ітності до центру зайнятості розцінюється судом як ненал ежне виконання приписів стат ті 18 Закону № 875.
Доказів самостійного пошу ку інвалідів для працевлашту вання на виконання встановле ного Законом нормативу відпо відачем не надано.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону № 875 підприємства, у станови, організації, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж встановлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно - господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте іним, відповідач до 16.04.2009 (термі н сплати встановлено частино ю 4 статті 20 вищевказаного Зак ону - до 15 квітня року, наступ ним за роком, у якому відбулос я порушення нормативу) повин ен був самостійно сплатити а дміністративно-господарськ і санкції у розмірі 11151,52 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені.
Згідно з частиною 2 статті 20 З акону № 875 порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється, виходячи із 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої за повну суму н едоїмки за весь її строк.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій до встанов леної законом дати, позиваче м правомірно нараховано пен ю у розмірі 512,55 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” дані суми м ожуть бути стягнуті в примус овому порядку за рішенням су ду.
Враховуючи вищевиклад ене, позовні вимоги щодо стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 1115 1,52 грн та пені за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 512,55 грн. суд вважає обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875, статтями 7 - 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Сільського сподарського товариства з об меженою відповідальністю "Об рій" про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені задовольнити.
Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю "Обрій" (с. Велика Рудка, Диканський р айон, Полтавська область, код ЄДРПОУ 03771985) адміністративно-г осподарські санкції в сумі 1115 1 (одинадцять тисяч сто п'ятдес ят одну) гривню 52 (п'ятдесят дві ) копійки та пеню в сумі 512 (п'ятс от дванадцять) гривень 55 (п'ятд есят п'ять) копійок на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м . Полтава; одержувач: УДК в Дик анському районі, банк ГУДКУ в Полтавській області, розрах унковий рахунок 31210230700107, МФО 831019, ко д ЄДРПОУ 34698390).
Постанова відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова на бирає законної сили після за кінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подачі заяви про апеляці йне оскарження в 10-денний терм ін з дня складання постанови в повному обсязі та подачі ап еляційної скарги у 20-денний те рмін після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 20 листопада 2009 року.
Суддя С.М. Серг а
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2009 |
Оприлюднено | 18.12.2010 |
Номер документу | 6768909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Серга Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні