Справа № 426/110/16-ц
УХВАЛА
12 липня 2017 року , м.Сватове
Сватівський районний суд Луганської області у складі: головуючого судді - Попової О.М., при секретарі - Крикуновій Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Сватове цивільну справу за заявою Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області про відстрочення виконання рішення Сватівського районного суду Луганської області по справі № 426/110/16-ц, -
Встановив:
Представник заявника за довіреністю ГУДКСУ у Луганській області - ОСОБА_1 звернулась до суду із заявою про відстрочення виконання рішення суду, мотивуючи її тим, що 24.02.2017 року до Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області надійшов виконавчий лист Сватівського районного суду Луаганської області, виданий 28.03.2016 по справі № 426/110/160ц про стягнення з Комунальної установи Краснодонської дитячої лікарні на користь ОСОБА_2 заборгованість із невиплаченої заробітної плати у сумі 37477 грн. 81 коп. Проте місцезнаходження боржника - Комунальна установа Краснодонська дитяча лікарня згідно виконавчого листа та відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено м. Краснодон Луганської області, боржник не перемістився на територію підконтрольну українській владі, рахунки в органах Казначейства не відкрито, здійснити безспірне списання коштів з рахунків не вбачається можливим. Просить суд відстрочити виконання вищевказаного рішення до визначення механізму виконання судових рішень, боржники за якими не перемістились на територію підконтрольну українській владі, на законодавчому рівні..
Стягувач ОСОБА_2, повноважні представники боржника комунальної установи Краснодонська дитяча лікарня не скористалися правом на участь в судовому засіданні, а також будь-яких клопотань або заяв від них до суду не надійшло. Представник заявника ГУДКСУ у Луганській області ОСОБА_1 в судове засідання не з"явилась, у позовнимх вимогах прохала суд розглянути заяву без її участі.
Розглянувши подану заяву про відстрочку виконання рішення суду, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Сватівським районним судом Луганської області 03 березня 2016 року ухвалено рішення у цивільній справі № 426/110/16-ц, яким позовні вимоги задоволено (а.с. 28). Виконавчий лист перебуває на виконанні в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Луганській області.
Згідно зі ст.129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Цивільно-процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, обов'язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Статтею 1 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з ч.2 ст.6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Відповідно до пп.2 п.5 Порядку виконання рішень про стягнення державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання.
Згідно частин 1, 2 ст. 373 Цивільно-процесуального кодексу України - за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), за заявою сторони виконавчого провадження суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає питання про відстрочку або розстрочку виконання рішення в судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання. За наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони виконавчого провадження, за заявою виконавця, поданою на підставі заяви сторони виконавчого провадження, або за заявою державного виконавця, поданою з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", суд, який видав виконавчий документ, розглядає питання про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.
Таким чином, законодавець у будь-якому випадку пов'язує відстрочку виконання рішення з об'єктивними, непереборними, тобто виключними обставинами, які надають підстави для відстрочки виконання рішення.
Беручи до уваги норму прямої дії - ст.129-1 Конституції України щодо обов'язковості виконання судових рішень, суд приходить до висновку про те, що відсутність рішень будь-яких органів, що регламентують стягнення грошових коштів на користь підприємств, не перереєстрованих на підконтрольній українській владі території, не може бути підставою для невиконання судового рішення, яке набрало законної сили. Неврегульованість зазначеного питання не є обставиною в розумінні приписів ст.373 Цивільно-процесуального кодексу України. Інших обставин, які б могли бути підставою для відстрочення виконання судового рішення у справі, наразі судом не встановлено.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні заяви Управління Державної казначейської служби України у Луганській області № 12-12/1588 від 13.05.2017.
Керуючись ст.129-1 Конституції України, ст. 373 Цивільно-процесуального кодексу України, суд, -
Ухвалив:
Заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області про відстрочення виконання рішення Сватівського районного суду Луганської області по справі № 426/110/16-ц залишити без задоволення, у наданні відстрочки виконання рішення відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя О.М. Попова
Суд | Сватівський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2017 |
Оприлюднено | 13.07.2017 |
Номер документу | 67692555 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Сватівський районний суд Луганської області
Попова О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні