ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
04 липня 2017 р. Справа № 802/880/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни,
без участі сторін
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи
за позовом: Вінницької міської ради
до: Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, Державного реєстратора відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Вінницької міської ради ОСОБА_1; треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4
про: скасування запису про державну реєстрацію права власності
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Вінницька міська рада з адміністративним позовом до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, Державного реєстратора відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Вінницької міської ради ОСОБА_1; треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про скасування запису про державну реєстрацію права власності.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням Вінницької міської ради №203 від 25.03.2016 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_2А, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та згідно додатку до рішення передано вказаним особам земельні ділянки безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку. Однак, рішенням Вінницької міської ради від 27.05.2016 року за №285 скасовано п. п. 3, 9 додатку 2 до рішення №203 про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 земельних ділянок. Також, 23.12.2016 року рішенням Вінницької міської ради №557 скасовано п. 17 додатку 2 до рішення №203 про передачу ОСОБА_4 земельної ділянки.
В подальшому, позивач звернувся до державного реєстратора прав на нерухоме майно виконавчого комітету Вінницької міської ради із заявою про скасування державної реєстрації прав на земельні ділянки щодо вказаних вище громадян. Однак, рішеннями №35106862, №35109077, №35112043 відмовлено у їх скасуванні.
Враховуючи вищезазначене, позивач звернувся до суду із адміністративним позов та просить суд скасувати записи про проведену реєстрацію прав на земельні ділянки за кадастровими №№0510100000:01:027:0007, 0510100000:01:027:0013, 0510100000:01:027:0021 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4В номер запису відповідно 14111371 від 06.04.2016, 14057081 від 01.04.2016, 14131300 від 08.04.2016.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, натомість подав заяву за вх. №14137 про розгляд справи без її участі, окремо зазначивши, що заявлені позовні вимоги підтримує та просить суд задовольнити адміністративний позов.
Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, заявою за вх.№ 12884 просить розгляд справи здійснювати без його участі.
Треті особи ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в судове засідання не з'явились. Через канцелярію подано заяви про розгляд справи без їх участі. Позиція щодо заявлених вимог вказана в заявах, яка зводиться до того, що останні не заперечують про їх задоволення.
Третя особа ОСОБА_4 в судове засідання не з"явився. Про час, дату та місце судового розгляду повідомлявся у спосіб, що передбачений КАС України. Причини неявки суду невідомі.
Дослідивши матеріали справи, надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з огляду на наступне.
Згідно рішення Виконавчого комітету міської ради від 20.08.2015р. №1874 та детального плану території кварталу, обмеженого вулицями Північна, Ґонти, існуючою житловою забудовою, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради №265 від 06.02.2014р, згідно ст. ст. 128, 186 Земельного кодексу України, вирішено затвердити проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передати їх громадянам у власність, згідно з додатками 1, 2 до даного рішення.
25 березня 2016 року рішенням Вінницької міської ради №203, розглянувши заяви громадян про передачу у власність земельних ділянок згідно з проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр.гр. ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4
Згідно п. 3. додатку 2 до рішення Вінницької міської ради від 25.03.2016 №203 передано ОСОБА_2 земельну ділянку (кадастровий номер 0510100000:01:027:0007) площею 942 кв.м безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на вул. Добровольців, б/н, за рахунок земель комунальної власності.
Пунктом 9 вказаного рішення передано ОСОБА_3 земельну ділянку (кадастровий номер 0510100000:01:027:0013) площею 942 кв.м безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на вул. Волонтерській, б/н, за рахунок земель комунальної власності.
Також, пунктом 17 ОСОБА_4 передано земельну ділянку (кадастровий номер 0510100000:01:027:0021) площею 952кв.м безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на вул. Волонтерській, б/н, за рахунок земель комунальної власності.
Відповідно до положень чинного законодавства, реалізуючи своє право на володіння, користування та розпоряджання своїм майном, гр.гр. ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 здійснили державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно.
Зокрема, 06.04.2016 року проведено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_2, про що вчинено запис про право власності №14111371, ОСОБА_3 - про що вчинено запис про право власності №14057081 від 01.04.2016 року, та ОСОБА_4 - про що вчинено запис про право власності №14131300 від 08.04.2016.
Однак, в подальшому рішенням Вінницької міської ради від 27.05.2016 р. №285 скасовано п.3 та 9 додатку 2 до рішення Вінницької міської ради від 25.03.2016р. №203 про передачу ОСОБА_2 земельної ділянки (кадастровий №0510100000:01:027:0007) та ОСОБА_3 земельної ділянки (кадастровий №0510100000:01:027:0013).
Також, рішенням Вінницької міської ради від 23.12.2016 р. №557 скасовано п.17 додатку 2 до рішення Вінницької міської ради від 25.03. 2016р. №203 про передачу ОСОБА_4 земельної ділянки (кадастровий №0510100000:01:027:0021).
З урахуванням прийнятих міською радою рішень №№285 та 557, позивач 11.05.2017 року звернувся до державного реєстратора прав на нерухоме майно виконавчого комітету Вінницької міської ради із заявою про скасування державної реєстрації прав щодо вказаних земельних ділянок.
Проте, державний реєстратор рішеннями за №35106862, №35109077, №35112043 відмовив у скасуванні державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 80 ЗК України, суб'єктами права власності на землю є: а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Положеннями ч. 1 ст. 83 ЗК України визначено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.
В свою чергу, статтею 122 ЗК України передбачено порядок передачі земельних ділянок у власність чи у користування: сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно матеріалів справи, на підставі рішення Вінницької міської ради №203 від 25.03.2016 року громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 звернулись із заявами про державну реєстрацію права власності на отримані земельні ділянки.
Відповідно до ст. ст. 15, 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам, яка проводиться на підставі заяви власника, іншого право набувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи, разом із якою подаються оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, засвідчені в установленому порядку.
У відповідності до ст. 18 Закону проведено державну реєстрацію прав та їх обтяжень за громадянами ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4
Проте, рішеннями Вінницької міської ради від 27.05.2016 р. №285 та від 23.12.2016 р. №557 скасовано передачу ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 земельних ділянок.
Як свідчать матеріали справи, рішення міської ради №285 та №557 приймались за заявами третіх осіб про відмову від наданих земельних ділянок, в зв'язку із тим, що останні розташовані на болотистій місцевості.
Також, до суду надійшли заяви від ОСОБА_2 за вх. №12913 та від ОСОБА_3 за вх. №12910 з яких вбачається, що останні не заперечують щодо задоволення позовних вимог про скасування записів про державну реєстрацію права власності на їхні земельні ділянки.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав. У разі зміни ідентифікаційних даних суб'єкта права, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни, зміни суб'єкта управління об'єктами державної власності, відомостей про об'єкт нерухомого майна, у тому числі зміни його технічних характеристик, виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), за заявою власника чи іншого правонабувача, обтяжувача, а також у випадку, передбаченому підпунктом "в" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, вносяться зміни до записів Державного реєстру прав. У разі якщо помилка в реєстрі впливає на права третіх осіб, зміни до Державного реєстру прав вносяться на підставі відповідного рішення суду.
У разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.
Враховуючи зазначені обставини, в зв'язку із тим, що рішення Вінницької міської ради №230 від 25.03.2016 року згідно із яким громадянами ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 набуто право власності на земельні ділянки скасовано, державна реєстрація речових прав в силу положень Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" підлягає скасуванню.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), а згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів адміністративного позову, оцінивши надані докази, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Скасувати запис про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0510100000:01:027:0007 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за ОСОБА_2, номер запису 14111371 від 06.04.2016.
Скасувати запис про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0510100000:01:027:0013 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за ОСОБА_3, номер запису 14057081 від 01.04.2016.
Скасувати запис про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0510100000:01:027:0021 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за ОСОБА_4, номер запису 14131300 від 08.04.2016.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ ОСОБА_5
Згідно з оригіналом.
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2017 |
Оприлюднено | 13.07.2017 |
Номер документу | 67699672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні