КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 травня 2017 року № 817/2194/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Вишгородської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг про зобов'язання вчинити певні дії,
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - позивач) з позовом до Вишгородської районної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- зобов'язати державного реєстратора Вишгородської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг (ідентифікаційний код 40153882) з Київської області м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А на м. Рівне вул. Соборна, буд. 94.
Ухвалами Рівненського окружного адміністративного суду від 30.12.2016 відкрито провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг , закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 07.03.2017 передано адміністративну справу №817/2194/16 за позовом Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Вишгородської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідча Товариство з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг про зобов'язання вчинити певні дії на розгляд до Київського окружного адміністративного суду.
В результаті автоматичного розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду від 30.03.2017 справу передано судді Кушновій А.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.03.2017 прийнято адміністративну справу №817/2194/16 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О. та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ Експомаркет-Торг , згідно реєстраційних даних, змінило місцезнаходження з Київської області, м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А на м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
В ході відпрацювання щодо фактичного місцезнаходження об'єктів господарювання, які переходять на облік в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області встановлено, що за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, знаходиться ТОЦ Галерея Прем'єр , в якому надаються в оренду офісні приміщення.
З метою підтвердження або спростування фактичного місцезнаходження ТОВ Експомаркет-Торг на адресу ТОЦ Галерея Прем'єр було надіслано лист про надання інформації від 21.11.2016 №2794/10/17-00-21-03, у відповідь на який повідомлено, що з ТОВ Експомаркет-Торг договір оренди нежитлового приміщення не укладений та приміщення в оренду не здавалось.
Старшим оперуповноваженим з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області було здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ Експомаркет-Торг : Київська область. м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 та встановлено відсутність товариства за місцезнаходженням, в результаті чого складено рапорт про незнаходження підприємства за юридичною адресою.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав.
У судове засідання, призначене на 30.05.2017, особи, які беруть участь у справі не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені своєчасно та належним чином.
Разом з цим, 30.05.2017 представником позивача через канцелярію суду подано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Враховуючи обмежені строки розгляду справи, недопущення їх порушення та безпідставного затягування вирішення спору, приймаючи до уваги, що наявні в матеріалах справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, а сторони є належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача, відповідача та третьої особи.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд -
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг (ідентифікаційний код 40153882) зареєстроване 02.12.2015 як юридична особа, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31.03.2017 (а.с. 40-42).
Відповідно до реєстраційних даних платника від 05.12.2016 місцезнаходження ТОВ Експомаркет-Торг в період з 16.05.2016 по 31.10.2016 - 07300, Київська область, Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А (а.с. 4-5).
31.10.2016 ТОВ Експомаркет-Торг змінило місцезнаходження та зареєстровано за новою адресою: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 .
Судом встановлено, що ГУ ДФС у Рівненській області звернулось із листом від 21.11.2016 №2794/10/17-00-21-03 на адресу ТОЦ Галерея Прем'єр , в якому повідомлено, що працівниками оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області в межах компетенції проводяться перевірочні заходи щодо фактичного місцезнаходження об'єктів господарювання, які перереєстровуються на території Рівненської області (а.с. 8).
В ході відпрацювання встановлено, що ТОВ Марадом , ТОВ Парт Люкс , ТОВ Компанія Крат , ТОВ Парт-Маркет , ТОВ Експомаркет-Торг , ТОВ Сістем-Літл зареєстровані за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, де офісні та інші приміщення в оренду надає ТОЦ Галерея Прем'єр .
У зв'язку з вищезазначеним, керуючись ст. 351 Податкового кодексу України, також з метою підтвердження або спростування фактичного місцезнаходження зазначених суб'єктів господарювання, ГУ ДФС у Рівненській області у листі від 21.11.2016 №2794/10/17-00-21-03 просить ТОЦ Галерея Прем'єр надати пояснення та їх документальне підтвердження (договори з додатками, акти прийому-передачі, платіжні документи, інші документи) щодо надання в оренду офісних складських чи інших приміщень для вказаних підприємств (а.с. 8).
У відповідь на запит дирекція ТОЦ Галерея Прем'єр листом від 23.11.2016 №98, оформленим на бланку фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, повідомила позивача, що з нижчевказаними товариствами, серед яких, зокрема, зазначено ТОВ Експомаркет-Торг , договір оренди нежитлового приміщення не укладався та приміщення в оренду у ТОЦ Галерея Прем'єр не надавалось (а.с. 6).
Судом встановлено, що в ході відпрацювання суб'єктів господарювання, які змінюють місцезнаходження з інших областей на м. Рівне, старшим оперуповноваженим з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області майором податкової міліції ОСОБА_2 було здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ Експомаркет-Торг : Київська область. м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (Торгово-офісний центр Галерея Прем'єр ) та встановлено, що за вказаною адресою знаходиться 3-х поверхова будівля. Зі слів адміністратора торгово-офісного центру ТОВ Експомаркет-Торг за даною адресою немає і ніколи не було. За результатами виїзду старшим оперуповноваженим з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області був складений рапорт від 28.11.2016 (а.с. 7).
Зазначене і стало підставою для звернення до суду із вимогою про зобов'язання державного реєстратора Вишгородської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг (ідентифікаційний код 40153882) з Київської області м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А на м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, зокрема, юридичних осіб, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон №755-IV).
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ч. 1 ст. 7 Закону №755-IV).
В Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, зокрема, місцезнаходження юридичної особи (п. 10 ч.2 ст. 9 Закону №755-IV).
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор:1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України (ч.2. ст. 4 Закону №755-IV).
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Стаття 17 Закону №755-IV містить перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до пункту 12.1 Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 (далі - Порядок №1588, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.
Пунктом 12.2 Порядку №1588 встановлено, що підрозділи контролюючого органу:
- стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
- стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою (п.12.4 Порядку №1588).
Відповідно до копій документів із реєстраційної справи, наданих відповідачем, 28.10.2016 представником Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг було подано до державного реєстратора відділу адміністративних послуг Сєвєродонецької міської ради заяву на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та необхідні документи для зміни місцезнаходження товариства на адресу: Київська область, м. Рівне вул. Соборна, буд. 94 (а.с. 56-88).
Відповідно до п. 4 протоколу загальних зборів Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг від 25.10.2016 №25/10 вирішено продати Товариству з обмеженою відповідальністю Оракс-Д в особі Директора ОСОБА_3 100% частки у статутному капіталі ТОВ Експомаркет-Торг вартістю 350 000,00 грн.
Як зазначено в п. 4 протоколу загальних зборів Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг від 25.10.2016 №25/10 100 % Статутного капіталу належить ОСОБА_4, що складає 350 000,00 грн., згідно договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ Експомаркет-торг №01 від 25.10.2016 (а.с. 64-65).
Згідно з п. 5 даного протоколу вирішено вивести ОСОБА_4 зі складу учасників ТОВ Експомаркет-торг , у зв'язку з відчуженням належної йому 100% частки у статутному капіталі за договором купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ Експомаркет-торг №01 від 25.10.2016 ТОВ Оракс-Д , в особі Директора ОСОБА_3.
Пунктом 6 вказаного протоколу вирішено змінити місцезнаходження ТОВ Експомаркет-торг з адреси: 07300, Київська обл.., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А на адресу: 33028, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
З матеріалів реєстраційної справи вбачається, що 25.10.2016 між ОСОБА_4 (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Оракс-Д (ідентифікаційний код 36818897, місцезнаходження: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, 94) (Покупець) був укладений договір купівлі-продажу №1 (а.с. 66).
Пунктом 1.1 даного договору передбачено, що Продавець передає у власність Покупцю, а Покупець приймає належну Продавцю частку в статутному капіталі ТОВ Експомаркет-Торг , і сплачує за неї грошову суму, що вказана у п. 2.1 цього Договору.
Пунктом 1.3 договору передбачено, що розмір частки становить - 100% статутного капіталу товариства.
Тобто, з 25.10.2016 ТОВ Оракс-Д є засновником (учасником) ТОВ Експомаркет-Торг та володіє 100% статутного капіталу ТОВ Експомаркет-Торг .
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Оракс-Д зареєстроване за адресою: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.05.2017, Товариство з обмеженою відповідальністю Оракс-Д (ідентифікаційний код 36818897) зареєстроване як юридична особа 12.01.2010 за адресою: 33028, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (а.с. 123-126).
З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 31.03.2017 також слідує, що Товариство з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг зареєстроване за адресою: 33028, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, у зв'язку зі зміною місцезнаходження на підставі запису про державну реєстрацію від 31.10.2016 (а.с. 40-42).
Суд звертає увагу, що ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.03.2017 та від 27.04.2017 були витребувані від позивача, третьої особи, ФОП ОСОБА_5 та ТОВ Оракс-Д додаткові докази по справі, разом з тим жодних документів та пояснень на виконання ухвали не надійшло.
За параметрами пошуку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстру Іпотек, Єдиному реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майно щодо об'єкта нерухомого майна від 28.04.2017 (а.с. 89-103) за адресою об'єкту приміщення: Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 та найменуванням ТОВ Оракс-Д встановлено, що інформація про право власності ТОВ Оракс-Д нежитлового приміщення, торгово-офісного приміщення за вказаною адресою відсутня, що не включає можливості користування ТОВ Оракс-Д приміщенням на умовах оренди.
Разом з тим, суд зазначає, що запит ГУ ДФС у Рівненської області від 23.11.2016 №98 про надання інформації щодо оренди офісних, складських чи інших приміщень ТОЦ Галерея Прем'єр стосувався підприємств, в переліку якого ТОВ Оракс-Д зазначено не було. Також, під час виїзду за юридичною адресою ТОВ Експомаркет-Торг : Київська область. м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (Торгово-офісний центр Галерея Прем'єр ) старшим оперуповноваженим з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області інформація щодо місцезнаходження ТОВ Оракс-Д за вказаною адресою не встановлювалась. Тобто, жодних доказів про наявність або відсутність договору оренди приміщення між ТОЦ Галерея Прем'єр та ТОВ Оракс-Д , яке з 25.10.2016 є засновником (учасником) ТОВ Експомаркет-Торг та володіє 100% статутного капіталу цього товариства, матеріали справи не містять та позивачем не встановлювалось.
Окрім того, суд зазначає, що п.3.2 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року № 336 (далі-Положення №336) було передбачено, що у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1).
Пунктом 4.2 Положення №336 встановлено, що підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.
У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно:
- якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт).
Відповідно до п. 4.8 Положення №336 кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Разом з тим, суд наголошує, що наказом Державної фіскальної служби №217 від 14.03.2016 скасовано наказ Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 № 336 Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків .
Тобто, на момент здійснення виїзду за адресою місцезнаходження ТОВ Експомаркет-Торг : Київська область. м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (Торгово-офісний центр Галерея Прем'єр ) старшим оперуповноваженим з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області майором податкової міліції ОСОБА_6 та складання рапорту щодо відсутності товариства за вказаною адресою, норми, які передбачали такі дії, втратили чинність.
Суд звертає увагу, що матеріали справи містять клопотання відповідача від 25.04.2017 №51, з якого вбачається, що реєстраційна дія щодо зміни місцезнаходження ТОВ Експомаркет-Торг , яке є третьої особою по даній справі, здійснена державним реєстратором відділу адміністративних послуг Сєвєродонецької міської ради за принципом екстериторіальності, який діяв на момент здійснення реєстраційної дії (а.с. 52).
Таким чином, враховуючи належне підтвердження місцезнаходження ТОВ Оракс-Д як єдиного учасника ТОВ Експомаркет-Торг за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог щодо зобов'язання державного реєстратора Вишгородської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Експомаркет-Торг (ідентифікаційний код 40153882) з Київської області м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6-А на м. Рівне вул. Соборна, буд. 94, а відтак позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно ч.2 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Зважаючи на відсутність документально підтверджених витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, відсутністю клопотань з цього питання, судові витрати присудженню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2017 |
Оприлюднено | 17.07.2017 |
Номер документу | 67700483 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні