Рішення
від 11.07.2017 по справі 924/584/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" липня 2017 р.Справа № 924/584/17

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Гладій С.В., розглянувши матеріали справи

за позовом публічного акціонерного товариства "Славутський комбінат "Будфарфор" м. Славута, Хмельницької області

до малого колективного підприємства "Інтек-Сервіс" м. Славута, Хмельницької області

про стягнення 171645,00 грн. безпідставно набутих коштів

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю №3/17 від 10.01.2017р.

від відповідача: ОСОБА_2 за довіреністю від 01.01.2017р.

В судовому засіданні відповідно до ч.2 ст.85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою в якій просить стягнути з відповідача 171645,00 грн. основного боргу відповідно до договору поставки №3 14/47 від 10.06.2014р.

Представник позивача позовні вимоги підтримує, вважає їх правомірними та обґрунтованими.

Відповідач відзив на позов не подав, його представник в судовому засіданні позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Суд, оцінивши подані сторонами по справі докази вважає за можливе прийняти рішення по суті.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

Між публічним акціонерним товариством "Славутський комбінат "Будфарфор" м. Славута, Хмельницької області (Покупець) та малим колективним підприємством "Інтек-Сервіс" м. Славута, Хмельницької області (Постачальник) укладено договір поставки № З 14/47 від 10.06.14р., за умовами п. 1.1 Договору, Постачальник зобов'язується поставити паливні матеріали, продукти деревообробки та інші матеріали згідно заявок Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти вказаний товар та оплатити його на умовах даного договору.

Відповідно до р. 2 даного договору, загальна кількість ОСОБА_3 та його асортимент на рік за цим Договором встановлюється Специфікаціями; які є невід'ємною частиною Договору. Якість ОСОБА_3 повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій документації, що встановлює вимоги до якості ОСОБА_3 чи технічній Специфікації, в якій вказуються додаткові вимоги Покупця до якості ОСОБА_3 при умові наявності таких вимог. Якість ОСОБА_3 підтверджується сертифікатом (посвідченням) якості виробника або технічним паспортом, що надсилається Покупцеві разом з ОСОБА_3.

Згідно р. 3 договору, Поставка ОСОБА_3 здійснюється Постачальником на умовах DDР згідно правил "Інкотермс 2010". Право власності на ОСОБА_3 переходить до Покупця з моменту виконання Постачальником усіх його обов'язків з поставки, що передбачені "Інкотермс 2010'" для відповідних умов поставки. Поставка ОСОБА_3 здійснюється окремими партіями, відповідно до письмових Заявок Покупця. Оформлення Заявки проводиться Покупцем у порядку, визначеному цим договором. Заявка є невід'ємною частиною цього Договору. В Заявці визначається: номер зявки; дата; найменування кожної асортиментної позиції ОСОБА_3; кількість одиниць по кожній асортиментній позиції; найменування Постачальника; дату поставки ОСОБА_3. Заявка, рахунки, інші документи та повідомлення, визначені цим Договором, можуть передаватися засобами факсимільного або електронного зв'язку. ОСОБА_3 повинен бути поставлений у строки, що вказані в Заявках на кожну окрему поставку. Постачальник має право за згодою Покупця відвантажити ОСОБА_3 достроково. Датою поставки вважається дата передачі ОСОБА_3 Покупцю згідно товарно-транспортній накладній. Покупець направляє Заявку Постачальнику за допомогою електронного чи факсимільного зв'язку не пізніше ніж за 20 робочих днів до дати поставки, визначеної ним у Заявці. Постачальник здійснює погодження Заявки покупця шляхом підписання отриманої Заявки та передачі її Покупцю за допомогою електронного чи факсимільного зв'язку із відповідним штампом чи печаткою з найменуванням організації Постачальника. Погодження Постачальником Заявки здійснюється протягом 3 (трьох) днів з моменту її отримання.

Відповідно до р. 4 договору, ціна ОСОБА_3 за цим Договором встановлюється Специфікаціями до Договору на кожний вид ОСОБА_3, згода на поставку якого досягнута Сторонами або супроводжуючими бухгалтерськими документами на ті ОСОБА_3, які не зазначені в Специфікаціях. Бухгалтерські документи за згодою Сторін вважаються дійсними при наявності на них факсиміле підписів відповідальних осіб. Вказана ціна вступає в силу з моменту підписання цього Договору чи окремих Специфікацій на поставку обома Сторонами та є дійсною протягом дії Договору до дати її завершення або на період, вказаний в Специфікаціях. Ціна ОСОБА_3 не може бути змінена після поставки ОСОБА_3 на склад Покупця та після його оплати. Загальна сума Договору орієнтовно становить 500 000 грн. (в т.ч. ПДВ 83 333 грн. 33 коп.).

Згідно р. 5. договору, розрахунки за цим Договором здійснюються у національній валюті шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, вказаний у цьому Договорі. Умовами оплати за даним Договором є відстрочка платежу 15 календарних днів від дати поставки ОСОБА_3 на склад Покупця. Датою оплати ОСОБА_3 вважається дата списання коштів з поточного рахунку Покупця.

10.06.2014р. між сторонами укладено специфікацію №1 до договору №З14/47 від 10.06.2014р., згідно якої відповідачем поставлено позивачу паливну гранулу (пеллета) 6 мм, в кількості 45 тон, по ціні за од. Без ПДВ 1300,00 грн., всього на загальну суму 58500,00 грн.

08.10.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №1 до даного договору, згідно якої п. 4.2 договору викладено в наступній редакції: Загальна сума Договору орієнтовно становить 800 000 грн. (в т.ч. ПДВ 133 333 грн. 33 коп.).

Пункт 5.2 договору, викладено в наступній редакції: „Умовами оплати за даним Договором є відстрочка платежу 15 календарних днів від дати поставки ОСОБА_3 на склад Покупця чи інші умови, вказані в Специфікаціях до даного договору . При цьому умови оплати, вказані в Специфікаціях мають пріоритет.

10.06.2014р. між сторонами укладено специфікацію №2 до договору №З14/47 від 10.06.2014р., згідно якої відповідачем поставлено позивачу паливну гранулу (пеллета), в кількості 5 тон, по ціні за од. Без ПДВ 1250,00 грн., всього на загальну суму 7500,00 грн.(з ПДВ).

10.10.2014р. між сторонами укладено специфікацію №3 до договору №З14/47 від 10.06.2014р., згідно якої відповідачем поставлено позивачу паливну гранулу (пеллета), в кількості 200 тон, по ціні за од. Без ПДВ 1350,00 грн., всього на загальну суму 324000,00 грн. (з ПДВ).

05.01.2015р. між сторонами укладено додаткову угоду №2 до даного договору, згідно якого доповнено розділ 3 договору підпунктами 3.8, 3.9, 3.10 наступного змісту:

Покупець надає Постачальнику Перелік осіб з необхідними для їх ідентифікації даними (надалі іменується Перелік ), уповноважених Покупцем на приймання в його інтересах Продукції, що поставляється та передається Постачальником на виконання своїх зобов'язань за Договором поставки № 10-ПЕ-231 від 31.10.2014 р. (п. 3.8. договору).

Постачальник зобов'язується передавати Продукцію особам, визначених в Переліку, за умови пред'явлення ними зазначеного у Переліку документа, що посвідчує особу (п. 3.9. договору).

Сторони зобов'язуються дотримуватися вимог чинного законодавства України щодо захисту персональних даних. Покупець підтверджує, що отримав всі необхідні письмові згоди уповноважених осіб на поширення їх персональних даних. (п. 3.10. договору).

05.01.2015р. між сторонами укладено специфікацію №4 до договору №З14/47 від 10.06.2014р., згідно якої відповідачем поставлено позивачу гранули паливні із фрезерного торфу, в кількості 20 тон, по ціні за од. Без ПДВ 1100,00 грн., всього на загальну суму 26400,00 грн. (з ПДВ).

Відповідачем було поставлено позивачу ОСОБА_3 на загальну суму 364096,20 грн., що підтверджується накладними №61 від 09.10.14р. на суму 7500,00 грн.; №62 від 14.10.14р. на суму 21840,00 грн.; №66 від 16.10.14р. на суму 15600,00 грн.; №75 від 30.10.14р. на суму 26632,00 грн.; №80 від 04.11.14р. на суму 27297,00 грн.; №81 від 07.11.14р. на суму 13608,00 грн.; №91 від 14.11.14р. на суму 26082,00 грн.; №92 від 17.11.14р. на суму 35899,20 грн.; №93 від 18.11.14р. на суму 36482,40 грн.; №94 від 19.11.14р. на суму 38847,60 грн.; №96 від 22.11.14р. на суму 29354,40 грн.; №98 від 26.11.14р. на суму 26794,80 грн.; №100 від 11.12.14р. на суму 26730,00 грн.; №01/07-2016 від 01.07.16р. на суму 31428,00 грн..

На виконання взятих на себе зобов'язань позивач здійснив передоплату товару відповідачу в розмірі 463780,80 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №2533 від 09.10.14р. на суму 43198,80 грн.; №2588 від 16.10.14р. на суму 28542,00 грн., №3011 від 30.10.14р. на суму 35640,00 грн.; №2822 від 06.11.14р. на суму 35640,00 грн.; №2938 від 17.11.14р. на суму 106920,00 грн.; №3214 від 19.11.14р. на суму 106920,00 грн.; №3034 від 26.11.14 р. на суму 106920,00 грн..

Позивачем було повернуто товар відповідачу на загальну суму 71960,40 грн., що підтверджується накладними на повернення постачальнику товару №5 від 19.12.2014р. на суму 23036,40 грн.; №6 від 19.12.2014 р. на суму 23911,20 грн.; №7 від 19.12.2014 р. на суму 25012,80 грн..

04 квітня 2017 року між сторонами було укладено додаткову угоду №3 до даного договору.

Згідно п. 1 додаткової угоди №3, сторони вирішили розірвати (припинити дію) договору поставки № З 14/47 від 10.06.2014р. за взаємною згодою з 04.04.2017р.

На виконання п. 12.5 та п.12.8 Договору, позивачем було направлено Відповідачу повідомлення №920/01-14 від 07.04.2017 року про розірвання договору із додатковою угодою №3 про розірвання (припинення дії) договору № З 14/47 у двох примірниках.

04 квітня 2017 року відповідачем було підписано додаткову угоду №3 про розірвання (припинення дії) Договору № З 14/47.

Відповідач з позивачем не розрахувався. Таким чином, станом на 05.04.2017р. заборгованість відповідача перед позивачем становить 171645,00 грн.

У зв`язку з цим, позивач звернувся з позовом до суду про стягнення з відповідача безпідставно набутих грошових коштів в розмірі 171645,00грн.

Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне:

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ст. 11 та ст. 509 Цивільного кодексу України, в силу зобов'язання боржник зобов'язаний вчинити на користь кредитора певну дію, в тому числі сплатити борг, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку, тобто сплати боргу.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання зобов'язання і одностороння зміна умов договору не допускається.

Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 ЦК України).

Якщо зустрічне виконання обов'язку здійснено однією з сторін, незважаючи на невиконання другою стороною свого обов'язку, друга сторона повинна виконати свій обов'язок.

Згідно ст. 530 Цивільного кодексу України якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі договору поставки № З 14/47 від 10.06.14р. відповідачем було поставлено позивачу товар на загальну суму 364096,20 грн., що підтверджується накладними №61 від 09.10.14р. на суму 7500,00 грн.; №62 від 14.10.14р. на суму 21840,00 грн.; №66 від 16.10.14р. на суму 15600,00 грн.; №75 від 30.10.14р. на суму 26632,00 грн.; №80 від 04.11.14р. на суму 27297,00 грн.; №81 від 07.11.14р. на суму 13608,00 грн.; №91 від 14.11.14р. на суму 26082,00 грн.; №92 від 17.11.14р. на суму 35899,20 грн.; №93 від 18.11.14р. на суму 36482,40 грн.; №94 від 19.11.14р. на суму 38847,60 грн.; №96 від 22.11.14р. на суму 29354,40 грн.; №98 від 26.11.14р. на суму 26794,80 грн.; №100 від 11.12.14р. на суму 26730,00 грн.; №01/07-2016 від 01.07.16р. на суму 31428,00 грн..

На виконання взятих на себе зобов'язань позивач здійснив передоплату товару відповідачу в розмірі 463780,80 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №2533 від 09.10.14р. на суму 43198,80 грн.; №2588 від 16.10.14р. на суму 28542,00 грн., №3011 від 30.10.14р. на суму 35640,00 грн.; №2822 від 06.11.14р. на суму 35640,00 грн.; №2938 від 17.11.14р. на суму 106920,00 грн.; №3214 від 19.11.14р. на суму 106920,00 грн.; №3034 від 26.11.14 р. на суму 106920,00 грн..

Позивачем було повернуто товар відповідачу на загальну суму 71960,40 грн., що підтверджується накладними на повернення постачальнику товару №5 від 19.12.2014р. на суму 23036,40 грн.; №6 від 19.12.2014 р. на суму 23911,20 грн.; №7 від 19.12.2014 р. на суму 25012,80 грн..

Однак, на вимогу позивача, відповідач отримані кошти в сумі 171645,00 грн. не повернув.

В зв'язку з вищевикладеним, вимоги позивача про стягнення з відповідача отриманих за договором поставки №З14/47 коштів у розмірі 171645,00 грн. суд визнає обґрунтованими, належним чином доведеними та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати слід покласти на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст. ст. 1, 12, 22, 33, 34, 44, 49, ст.ст. 82, 83, 84, 87, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов публічного акціонерного товариства "Славутський комбінат "Будфарфор" м. Славута, Хмельницької області до малого колективного підприємства "Інтек-Сервіс" м. Славута, Хмельницької області про стягнення 171645,00 грн. безпідставно набутих коштів задовольнити.

Стягнути з малого колективного підприємства "Інтек-Сервіс" (м. Славута, Хмельницької області, вул. Комінтерна,9, код 21339033) на користь публічного акціонерного товариства "Славутський комбінат "Будфарфор" (м. Славута, Хмельницької області, вул. Козацька,122, код 32285199) - 171645,00 грн. (сто сімдесят одна тисяча шістсот сорок п'ять гривень 00 коп.) безпідставно набутих коштів та 2574,68 грн. (дві тисячі п'ятсот сімдесят чотири гривні 68 коп.) судового збору.

Видати наказ.

Повний текст рішення підписано 14.07.2017р.

Суддя С.В. Гладій

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення11.07.2017
Оприлюднено13.07.2017
Номер документу67709065
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/584/17

Рішення від 11.07.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні