Ухвала
від 06.06.2017 по справі 757/31565/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/31565/17-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням слідчого в особливо важливих справах п`ятого відділу управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки,-

В С Т А Н О В И В :

Слідчий в особливо важливих справах п`ятого відділу управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки, в обґрунтування якого зазначив наступне.

Головним слідчим управлінням Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016000000003789, відомості про яке 07.12.2016 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Так, в ході подальшого досудового розслідування було встановлено, що ОСОБА_4 , за усною домовленістю з генеральним директором ПАТ ОСОБА_5 та головним інженером ОСОБА_6 , із задіянням членів своєї родини та інших осіб, за сприяння невстановлених службових осіб органів митного контролю ДФС України, організував протиправний механізм незаконного видобування дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння, його первинної обробки з подальшим транспортуванням і реалізацією на внутрішньому ринку України, а також за її межами з приховуванням від митного контролю.

Встановлено, що ОСОБА_4 , перебуваючи у змові з службовими особами ПАТ ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , організовує на шахтах ПАТ та прилеглих до них територій незаконний видобуток дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння, переважно топазів та берилів (далі каміння) без проведення обов`язкового обліку.

Відповідальною особою за фактичний облік незаконного добутого каміння («чорну бухгалтерію») ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_4 неофіційно призначено ОСОБА_7 ..

В подальшому, ОСОБА_4 , за погодженням із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , транспортує необліковане каміння на власному автомобілі до квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , після чого з рідним сином ОСОБА_8 , використовуючи відповідне спеціалізоване устаткування (приховане у власному гаражі поблизу квартири), здійснює первинну очистку та обробку каміння, приводячи його у відповідність до товарної якості.

Надалі ОСОБА_4 особисто, за погодженням із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , частину очищеного каміння, без обов`язкового проведення державного експертно-пробірного контролю та документального оформлення операції з купівлі-продажу, реалізовує його за готівку на внутрішньому ринку України через довірених ювелірів ОСОБА_9 , подружжя ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ..

Крім того, частину каміння та ювелірних виробів, що виготовлені з нього, ОСОБА_4 , без проведення державного експертно-пробірного контролю та оформлення операції з купівлі-продажу, реалізовує за кордон через посередництво ОСОБА_12 , який транспортує його в якості кур`єра до місця відправки та передає митному брокеру міжнародної поштової служби ОСОБА_13 ..

Зокрема, ОСОБА_14 у заздалегідь обумовлений з ОСОБА_4 час, прибуває за місцем проживання останнього, де отримує та транспортує контейнер з камінням на власному автомобілі Mitsubishi Outlander XL, д.н.з. НОМЕР_1 , білого кольору, до відділення міжнародної поштової служби «UPS» (м. Київ, вул. Малогвардійська 20), де, за сприяння митного брокера ОСОБА_13 , а також невстановлених службових осіб митного контролю ДФС України, без наявних документів щодо якості та вартості товару, здійснює його відправлення за межі митного кордону.

У більшості випадків відправлення оформляється на ім`я жінки ОСОБА_15 (особа встановлюється), яка фактично являється довіреною особою дружини ОСОБА_4 ОСОБА_8 ..

За сприяння в ухиленні від обов`язкових митних платежів, ОСОБА_12 передає через ОСОБА_13 неправомірну вигоду невстановленим відповідальним службовим особам митного контролю ДВС України.

Після відправлення каміння через державний кордон, ОСОБА_8 , за вказівкою чоловіка ОСОБА_4 , здійснює виліт з міжнародного аеропорту «Бориспіль» за кордон у заздалегідь обумовлене місце, де отримує каміння від ОСОБА_15 , фактично адресоване від ОСОБА_12 , та безперешкодно доставляє його замовнику.

Кошти, отриманні від реалізації незаконно видобутого каміння, доставляються до ОСОБА_4 , який розподіляє їх між усіма учасниками протиправної діяльності без сплати будь-яких податків, зборів та обов`язкових платежів до державного бюджету.

В окремих випадках, ОСОБА_4 до вищевказаного механізму протиправної діяльності, залучає в якості кур`єрів громадянок ОСОБА_16 , ОСОБА_17 та ОСОБА_18 , які за родом власної діяльності систематично здійснюють міжнародні перельоти.

З метою збирання доказів у кримінальному провадженні, документування та фіксації кримінального правопорушення, упередження їх перетворення, встановлення всіх осіб, які причетні до вчинення даного кримінального правопорушення, викриття ролі кожного учасника злочинної схеми розкрадання бюджетних коштів, на даному етапі досудового розслідування існує об`єктивна необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки господарської діяльності ПАТ «Кварцсамоцвіти».

Заслухавши думку слідчого в обґрунтування заявленого клопотання, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» у зв`язку із запровадженням статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінет Міністрів України постановив: 1. Установити, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження; 2. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України; 3. Міністерствам з урахуванням європейського досвіду опрацювати питання стосовно зменшення кількості контролюючих органів, усунення дублювання, скорочення обсягу та децентралізації функцій і контрольно-наглядової роботи та подати до 1 вересня 2014 р. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції для їх узагальнення та внесення Кабінетові Міністрів України в установленому порядку відповідних проектів актів законодавства.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення у кримінальному провадженні № 42016000000003789 позапланової виїзної перевірки ПАТ «Кварцсамоцвіти» (код ЄДРПОУ 05396155), з питань дотримання законодавства у сфері видобування корисних копалин за період з 01.12.2014 по дату проведення перевірки.

Керуючись ст.ст. 93, 309, 376, 392 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого в особливо важливих справах п`ятого відділу управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки,- задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні № 42016000000003789 позапланової виїзної перевірки ПАТ «Кварцсамоцвіти» (код ЄДРПОУ 05396155), з питань дотримання законодавства у сфері видобування корисних копалин за період з 01.12.2014 по дату проведення перевірки, для з`ясування наступних питань:

Чи отримувало вказане товариство спеціальний дозвіл на користування надрами?

Чи укладало вказане товариство Угоду про умови користування надрами?

Чи наявний проект геологічного вивчення?

Чи наявний проект дослідно промислової розробки?

Чи отримані документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб пов`язаних з користуванням надрами?

Чи здійснюється видобування вмежах земельної ділянки, визначеної в документах, що посвідчують право на неї?

Чи дотримуються вимоги проекту на геологічне вивчення?

Чи виконуються Програма робіт (додаток № 2 до Угоди про умови користування надрами?

Чи дотримуються вимоги проекту дослідно промислової розробки?

Чи ведеться геологічна та маркшейдерська документація?

Чи виконуються особливі умови зазначені у спеціальному дозволі на користування надрами?

Чи проводяться на ділянці надр, надані у користування, роботи передбачені спеціальним дозволом на користування надрами?

Чи виконується мета спеціального дозволу на користування надрами?

Чи дотримуються вимоги законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища?

Проведення перевірки доручити співробітникам Державної служби геології та надр України (м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу67736129
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/31565/17-к

Ухвала від 06.06.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Тарасюк К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні