ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2017 року о/об 11 год. 22 хв.Справа № 808/1910/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області до Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України про стягнення коштів за податковим боргом, -
за участі представників:
від заявника - не прибув;
від відповідача - не прибув;
ВСТАНОВИВ:
26 червня 2017 року о 16 год. 27 хв. Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - заявник) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із поданням до Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі - боржник), в якому заявник просить суд стягнути кошти у сумі податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору у розмірі 248 478,29 грн. з рахунків платника податків у банках обслуговуючих Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія автомобільні дороги України (32025623). Кошти перерахувати на наступний рахунок: Податок на доходи фізичних осіб ( 11010100) - 225315,29 грн. р/р 33110340700038, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Луначарські/11010100. Військовий збір (11010100) - 23163,00 грн. р/р 31117063700031, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Луначарські/11010100.
Подання обґрунтовано Податковим кодексом та зазначено, що за підприємством обліковується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору у розмірі 248 478,29 грн., який виник в результаті несплати відповідачем визначених податковим органом сум грошових зобов'язань.
Представник заявника у судове засідання не з'явився, 29 червня 2017 року від нього до суду надійшло клопотання, в якому просить суд розглянути подання за відсутності представника податкового органу. На позовних вимогах наполягає.
Представник боржника у судове засідання не прибув, причину суду не повідомив. Про день, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Заяв і клопотань до суду не надходило.
Згідно з частиною 7 статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін.
Згідно з частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини.
Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини.
Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України , зареєстроване, як юридична особа 22 травня 2002 року, що підтверджується Свідоцтва серія А00 №199735 про державну реєстрацію юридичних осіб.
Станом на час розгляду подання у суді за боржником обліковується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб у сумі 225315,29 грн., з військового збору у сумі 23163,00 грн.
Податковий борг виник на підставі наступного.
На підставі направлень від 28 жовтня 2016 рроку № 0602, від 28 жовтня 2016 року № 0603, від 28 жовтня 2016 року № 0604, від 28 жовтня 2016 року № 0605 виданих Бердянською ОДПІ головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ОСОБА_1, завідувачем сектору координації, звітності та аналізу управління аудиту ОСОБА_2, головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи податків і зборів з фізичних осіб ОСОБА_3, головним державним ревізором-інспектором відділу погашення заборгованостей ОСОБА_4, згідно підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, статті 77 та статті 82 Податкового кодексу України (далі - ПК України) та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання, наказу Бердянської ОДПІ від 19 жовтня 2016 року №778 проведена планова виїзна перевірка філії Бердянська дорожньо-експлуатаційна дільниця дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України з питань дотримання вимог податкового законодавства за період 01 січня 2014 року по 30 червня 2016 року, валютного та іншого законодавства за період 01 січня 2014 року по 30 червня 2016 року відповідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у додатку № 1 до акта.
За насідками проведено перевірки податковим органом складено Акт перевірки №192/08-22-14-05-08/26249607 від 25 листопада 2016 року Про результати планової виїзної перевірки філії Бердянська дорожньо-експлуатаційна дільниця дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України код ЄДРПОУ 26249607 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 30 червня 2016 року .
Висновками акту перевірки встановлено порушення вимог статті 24 Закону України Про оплату праці , Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо строків виплати забортної плати № 2559 від 23 вересня 2010 року та вимоги пункту 168.1.2, підпункту 168.1.5, пункту 168.1 статті 168 ПК України, а саме: несвоєчасна виплата заробітної плати найманим працівникам - заборгованість по зарплаті складає: 448405,85 грн., крім того не перераховано до бюджету військовий збір у сумі 8852,50 грн. та несвоєчасно перераховано до бюджету військовий збір.
На підстав акту перевірки податковим органом стосовно відповідача винесені податкові повідомлення-рішення:
-№ НОМЕР_1 від 16 грудня 2016 року, яким відповідачу збільшено суму податкового зобов'язання у сумі 8852,50 грн., застосовані штрафні санкції у сумі 12386,91 грн. та нараховано пеню у сумі 1923,59 грн. (отримано 23 грудня 2016 року);
-№ НОМЕР_2 від 09 березня 2017 року, яким відповідачу збільшено суму податкового зобов'язання у сумі 70474,08 грн., застосовані штрафні санкції у сумі 131451,05 грн. та нараховано пеню у сумі 24851,91 грн. (отримано 14 березня 2017 року);
Таким чином, загальна заборгованість Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України перед державним бюджетом, в зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору станом на 29 червня 2017 року становить 248 478,29 грн.
Із матеріалів справи судом встановлено, що заявником вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно з положеннями статті 59 ПК України податковим органом 06 квітня 2017 року була сформована податкова вимога №676-17 на суму 249940,04 грн., яка направлена на адресу відповідача засобами поштового зв'язку.
Надаючи оцінку вимогам позивача, суд виходить з наступного.
Згідно зі статтею 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
В підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у підпункті 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів пункту 58.3 статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до пункту 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 59.4 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Пунктом 60.1 статті 60 Податкового кодексу України визначені обставини за наявності яких податкова вимога вважається відкликаною.
Відповідно до підпунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На виконання вищезазначених норм сформована податкова вимога №676-17 від 16 квітня 2017 року.
Податковий орган на підтвердження податкового боргу Дочірнього підприємства Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України з податку на доходи фізичних осіб у сумі 225315,29 грн., з військового збору у сумі 23163,00 грн. надав: інтегровану картку платника, довідку про заборгованість, податкову вимогу, податкові повідомлення-рішення; акт перевірки.
Боржник до суду заперечень або будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу не надав.
За вимогами частини 2 статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України подання подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду.
Протягом 24 годин, як передбачено статтею 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, з моменту виникнення податкового боргу, заявник звернувся до суду.
Відповідно до частини 8 статті 183-3 КАС України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.
За правилами підпункту 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу зокрема здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Згідно зі статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Під час розгляду справи боржник доказів сплати узгодженої заборгованості не надав, проти подання не заперечив, доводи заявника не спростував.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що подання Головного управління ДФС у Запорізькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Подання Головного управління ДФС у Запорізькій області - задовольнити.
Стягнути кошти у сумі податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору у розмірі 248 478,29 грн. з рахунків платника податків у банках обслуговуючих Дочірнє підприємство Запорізький облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія автомобільні дороги України ( 32025623). Кошти перерахувати на наступний рахунок: Податок на доходи фізичних осіб ( 11010100) - 225315,29 грн. р/р 33110340700038, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Луначарські/11010100. Військовий збір (11010100) - 23163,00 грн. р/р 31117063700031, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Луначарські/11010100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2017 |
Оприлюднено | 15.07.2017 |
Номер документу | 67744442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні