Постанова
від 14.07.2017 по справі 815/2842/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2842/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до селянського фермерського господарства «Круїз» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році, суд -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 19.05.2017 року надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до селянського фермерського господарства «Круїз» , в якому позивач просить суд стягнути з Селянського фермерського господарства КРУЇЗ (Одеська область, Кодимський район, с. Олексіївка, код ЄДРПОУ 32429599, р/р 26000054471188. МФО 328704, ОСОБА_1) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УК у Кодимському районі, МФО 828011, р/р 31211230700250, Код ЄДРПОУ 37343459, суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 57142,86 грн. та пеню за порушення встановлених законодавство термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 708,66 грн.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача адміністративному позові зазначає, що у згідно Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік, наданому до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників в Селянському фермерському господарстві Круіз склала 14 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив жодного. Таким чином відповідно до чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2016 року відповідачем не виконано. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 57142,86 грн. Станом на 17.05.2017 року відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, у розмірі 57142, 86 грн., повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 708,66 грн. Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить 57142, 86 грн. + 708,66 грн. = 57851,52 грн.

Враховуючи вищевикладене та з посиланням на положення ч.1, ч.2, ч.3, ч.5, ч.9, ч.10, ч.11 ст.19, ч.1, ч.2, ч.4 ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , Інструкцію щодо заповнення форми №10-ПІ поштова-річна Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів , затвердженою Наказом Мінпраці Україну 10.02.2007 року № 42 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за № 117/13384, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судові засідання не з'являвся, про дату, час та місце проведення судових засідань повідомлявся належним чином та своєчасно, про причини неявки суду не повідомляв.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, з урахуванням вимог ст. 128 КАС України, оскільки представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належними чином та своєчасно, суд прийшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши подані до суду документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Селянське фермерське господарство «Круїз» (ідентифікаційний код юридичної особи 32429599), зареєстроване як юридична особа 19.02.2004 року за адресою: 66013, Одеська обл., Кодимський район, село Олексіївка.

Правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ, постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» .

04 січня 2017 року селянське фермерське господарство «Круїз» подало до Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік, відповідачем самостійно визначено середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу у кількості 14 чоловік, у графі кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні жодної інформації не зазначено(а.с.8).

Приписами ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року №875-XI (зі змінами та доповненнями), передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця (ч.1). Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення (ч.2). Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону (ч.3). Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку (ч.10).

Отже, у відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, селянське фермерськегосподарство «Круїз» повинно була створити 1 робоче місце, однак, відповідачем не створено жодного робочого місця, призначених для працевлаштування інвалідів.

Таким чином відповідно до вимог чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2016 року відповідачем не виконано.

Згідно з вимогами ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджеті (ч.1).

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону (ч.4).

Однак відповідачем у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік (а.с. 8) не визначено самостійно та не сплачено адміністративно-господарську санкцію.

Станом на дату розгляду справи, вищевказана заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій, та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2016 році у загальному розмірі 27851,52 грн. у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно селянським фермерським господарством «Круїз» , сплачено не було.

Судом встановлено, що 13 березня 2017 року за вих. №031/513 Одеським обласного відділенням фонду соціального захисту інвалідів на адресу селянського фермерського господарства Круїз направлено Розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2016 рік (а.с.9) у якому зазначено:

1) Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості 1 робочого місця: норматив = 1.

2) Середньооблікова кількість штатних працівників за звітній рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність = 0.

3) Кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, визначається різницею між нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинною законодавства встановлена інвалідів: кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами =1.

4) Середньорічна заробітна плата штатного працівника розраховується за формулою фонд оплати праці штатних працівників помножуємо на 1000 та ділімо на середньооблікову чисельність шинних працівників: середньорічна заробітна плата =1600,00x1000:14-114285,1 71 грн.

5) Сума адміністративно-господарських санкцій визначається як добуток середньорічної заробітної на кількість робочих місць, не зайнятих інвалідами, а якщо працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньорічної заробітної плати.

Сума адміністративно-господарських санкцій =114285,71грн.:2=57142,86 грн.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» , підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до листа Кодимського районного центру зайнятості від 24.04.2017 року №283/01-25, селянське фермерське господарство «Круїз» не інформувало службу про створення (пристосування) робочого місця для працевлаштування інваліда, про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів (а.с.27).

Таким чином відповідачем не вживалися заходи для забезпечення працевлаштування інвалідів, зокрема, не створено в установленому порядку робоче місце для працевлаштування інвалід у межах нормативу та не проінформовано законодавчо визначені органи про наявність вакантних посад для інвалідів.

Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій (а.с. 9), сума адміністративно-господарських санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом становить 57142,86 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

З розрахунку пені, який наведено в адміністративному позові, вбачається, що відсоток ставки НБУ станом на 15.05.2017 року становить 13%. Коефіцієнт ставки НБУ становить 0,04, відповідно розмір пені за 1 день становить 22,86 грн., а сума пені за 31 день становить 22,86х31=708,66 грн.

Судом встановлено, що відповідач своєчасно надав звіт відділенню Фонду, проте адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у встановлений законодавством строк не сплатив.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , відповідачем повинні були сплачені Фонду адміністративно-господарські санкції у розмірі 57142,86 грн., та пеня у розмірі 708,66 грн.

З урахуванням встановлених судом обставин, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з селянського фермерського господарства «Круїз» адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році, підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 69-71, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити.

Стягнути з селянського фермерського господарства «Круїз» (код ЄДРПОУ

32429599, адреса: 66013, Одеська обл., Кодимський район, село Олексіївка, р/р 26000054471188. МФО 328704, ОСОБА_1) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УК у Кодимському районі, МФО 828011, р/р 31211230700250, Код ЄДРПОУ 37343459) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 57142,86 грн. та пеню за порушення встановлених законодавство термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 708,66 грн.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Вовченко O.A.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2017
Оприлюднено15.07.2017
Номер документу67744843
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2842/17

Постанова від 14.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні