Ухвала
від 17.07.2017 по справі 809/1021/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження

"17" липня 2017 р. справа № 809/1021/17

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б. ознайомившись з матеріалами адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Велес ІФ до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про визнання неправомірним і скасування рішення, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Велес ІФ звернулося в суд із адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про визнання неправомірним і скасування рішення, зобов'язання до вчинення дій.

Як вбачається з адміністративного позову спірним рішенням є лист Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області за №32-9-0.9-2222/0/2-17 від 15.03.2017 про відмову в наданні згоди на поділ земельної ділянки площею 4,3042 га, кадастровий номер 2622080100:03:010:0501. Позивач вважає таку відмову неправомірною та як наслідок, просить про зобов'язання відповідача надати згоду на поділ земельної ділянки.

При цьому позивач позовні вимоги мотивує тим, що він як власник нерухомого майна по вул. Незалежності, 1 в с. Белеїв Долинського району користується на правах оренди земельною ділянкою площею 4,3042 га, яка знаходиться за межами населеного пункту с. Белеїв Долинського району по вул. Незалежності, 1, кадастровий номер 2622080100:03:010:0501, для реконструкції та обслуговування будівель. З метою зменшення розміру орендованої земельної ділянки позивач звернувся до відповідача для отримання згоди про її розподіл, однак отримав відмову за №32-9-0.9-2222/0/2-17 від 15.03.2017.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У позовній заяві Товариство з обмеженою відповідальністю Велес ІФ , правовідносини, з приводу яких виник спір визначає публічно-правовими та такими, що належать до юрисдикції адміністративного суду. Така позиція позивача є невірною з огляду на наступне.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у справі Zand v. Austria від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення встановлений законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду , але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття суд, встановлений законом у частині першій статті 6 Конвенції передбачає усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…) . З огляду на це не вважається судом, встановленим законом орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.

Визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі та обов'язок суб'єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, тоді як визначальним принципом цивільного судочинства є змагальність сторін.

У відповідності до пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб'єкт владних повноважень позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини 1 статті 3 Кодексу).

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Спір з приводу якого Товариство з обмеженою відповідальністю Велес ІФ звернулося до адміністративного суду виник внаслідок ненадання Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області згоди на поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення, що відноситься до земель державної форми власності.

Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб'єктом права власності на землі державної власності є держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади.

Відповідач, як територіальний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, згідно статті 122 Земельного кодексу України, є органом уповноваженим у визначених випадках на передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або у користування, тобто є уповноваженим розпоряджатися такими земельними ділянками.

В статті 79-1 Земельного кодексу України зазначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки, як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Одним зі способів формування земельних ділянок, є поділ чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок (ч.2 ст.79-1 Земельного кодексу України).

Статтею 56 Закону України Про землеустрій передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок серед іншого включає також згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об'єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв'язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Таким чином, Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області у спірних правовідносинах не здійснювало владні управлінські функції, а виступало уповноваженою стороною щодо розпорядження земельною ділянкою державної форми власності.

Підсумовуючи зазначене позов, предметом якого є перевірка правильності формування волі однієї зі сторін стосовно розпорядження земельною ділянкою та передачі відповідних прав щодо неї, не може бути розглянуто за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 109, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю Велес ІФ у відкритті провадження за його позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про визнання неправомірним і скасування рішення, зобов'язання до вчинення дій.

Повторне звернення до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Копію цією ухвали, разом з позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами, невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п'яти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга на ухвалу подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

Дата ухвалення рішення17.07.2017
Оприлюднено17.07.2017
Номер документу67756745
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання неправомірним і скасування рішення, зобов'язання до вчинення дій

Судовий реєстр по справі —809/1021/17

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні