Справа №701/424/17-а
Провадження №2-а/701/24/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2017 року Маньківський районний суд, Черкаської області
в складі: головуючого судді - А .І. Костенка
при секретарі - М. А. Чикуровій
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Уманського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ТОВ Агрошляхсервіс про визнання протиправними дій, та зобов'язання призначити пенсію,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача про визнання протиправними дій, та зобов'язання призначити пенсію.
На підставу своїх вимог спирається на те, що 2 грудня 2016 року позивач подав заяву з усіма документами до відповідача для призначення пенсії відповідно до п. „б" ст. 13 ЗУ „Про пенсійне забезпечення". Листом від 23.02.2017 року за вих. №3528/08 відповідач повідомив позивачу про відмову у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. „б" ст.13 ЗУ „Про пенсійне забезпечення". Відмова у призначенні пенсії мотивована тим, що загального трудового стажу у позивача вистачає (більше 26 років), а пільгового стажу - ні. При цьому, відповідач враховує до пільгового стажу лише роботу по списку №1 - 8 місяців 19 днів та по списку №2 - 1 рік, 2 місяці 25 днів. Як вбачається із суті відмови та пояснень відповідача, до пільгового стажу відповідач не враховує період роботи позивача газоелектрозварювальником з 01.08.1982 року по 11.07.1994 року на підприємстві Маньківська міжгосподарська дорожно-будівельна організація , яка була перейменована в процесі реорганізації на Маньківську шляхову міжгосподарську пересувну механізовану колону, потім в ЗАТ Агрошляхсервіс , а потім в ТзОВ Агрошляхсервіс . Даний період роботи на посаді, яка дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, складає майже 12 років, які необхідні для призначення пенсії. Відмова у врахуванні даного періоду роботи ґрунтується відповідачем на тому, що відсутні первинні документи, які підтверджують характер роботи позивача газоелектрозварювальником, на архівне зберігання документи не передавались, на підприємстві в даний час взагалі відсутні будь-які посадові особи, підприємство господарської діяльності не здійснює взагалі. Як свідчить інформація службової записки відповідача №163 від 06.03.2017, відповідач не може провести зустрічну перевірку по ТзОВ Агрошляхсервіс щодо пільгової довідки від 20.08.2013 №20.08/02, виданої на ім'я позивача у зв'язку з відсутністю адресата та відсутністю даних про місцезнаходження первинних документів. Тобто, у зв'язку з відсутністю керівництва та будь-кого з посадових осіб підприємства, відсутня можливість перевірити правомірність виданої попередньо довідки про характер роботи, яку позивач отримав, коли ще на підприємстві був керівник. З того часу на підприємстві взагалі нікого немає, документація невідомо де, у зв'язку з цим позивачу в кінцевому рахунку відмовлено у призначенні пенсії, що і змусило позивача звернутися з відповідним позовом до суду.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ТОВ Агрошляхсервіс до суду не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, однак до суду без поважних причин не з'явився, що не перешкоджає розгляду справи по суті на підставі зібраних доказів.
Суд, вислухавши учасників процесу, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини: 2 грудня 2016 року позивач подав заяву з усіма документами до відповідача для призначення пенсії відповідно до п. „б" ст. 13 ЗУ „Про пенсійне забезпечення". Листом від 23.02.2017 року за вих. №3528/08 відповідач повідомив позивачу про відмову у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. „б" ст.13 ЗУ „Про пенсійне забезпечення". Відмова у призначенні пенсії мотивована тим, що загального трудового стажу у позивача вистачає (більше 26 років), а пільгового стажу - ні. При цьому, відповідач враховує до пільгового стажу лише роботу по списку №1 - 8 місяців 19 днів та по списку №2 - 1 рік, 2 місяці 25 днів. Як вбачається із суті відмови та пояснень відповідача, до пільгового стажу відповідач не враховує період роботи позивача газоелектрозварювальником з 01.08.1982 року по 11.07.1994 року на підприємстві Маньківська міжгосподарська дорожно-будівельна організація , яка була перейменована в процесі реорганізації на Маньківську шляхову міжгосподарську пересувну механізовану колону, потім в ЗАТ Агрошляхсервіс , а потім в ТзОВ Агрошляхсервіс . Даний період роботи на посаді, яка дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, складає майже 12 років, які необхідні для призначення пенсії. Відмова у врахуванні даного періоду роботи ґрунтується відповідачем на тому, що відсутні первинні документи, які підтверджують характер роботи позивача газоелектрозварювальником, на архівне зберігання документи не передавались, на підприємстві в даний час взагалі відсутні будь-які посадові особи, підприємство господарської діяльності не здійснює взагалі. Як свідчить інформація службової записки відповідача №163 від 06.03.2017, відповідач не може провести зустрічну перевірку по ТзОВ Агрошляхсервіс щодо пільгової довідки від 20.08.2013 №20.08/02, виданої на ім'я позивача у зв'язку з відсутністю адресата та відсутністю даних про місцезнаходження первинних документів. Тобто, у зв'язку з відсутністю керівництва та будь-кого з посадових осіб підприємства, відсутня можливість перевірити правомірність виданої попередньо довідки про характер роботи, яку позивач отримав, коли ще на підприємстві був керівник. З того часу на підприємстві взагалі нікого немає, документація невідомо де, у зв'язку з цим позивачу в кінцевому рахунку відмовлено у призначенні пенсії. Положеннями ст. 62 ЗУ Про пенсійне забезпечення встановлено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України. Зазначеній нормі відвідає пункт 1 порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637. За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи (п. 3 порядку). Пунктом 20 зазначеного порядку передбачено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. Період роботи на посаді газоелектрозварювальника 5 розряду підтверджується записами у трудовій книжці позивача запис за №13 від 17.07.1982 року, запис за №14 від 05.08.1985 року, запис за №15 від 11.07.1994 року (а.с. 21-22). Крім того, стаж роботи газоелектрозварювальником підтверджується уточнюючою довідкою ТзОВ Агрошляхсервіс від 20.08.2013 року №20.08/02, згідно якої підтверджено, що ОСОБА_1, дійсно працював на посаді газоелектрозварювальника в період з 01.08.1982 року згідно наказу №34 &2 від 27.07.1982 року по 11.07.1994 року (наказ №21-к від 11.07.1994 року) з повним восьмигодинним робочим днем. (а.с. 28). У довідці також вказано, що дана професія підлягає списку № 2, відповідно до постанови ради міністрів СРСР № 1173 від 22.08.1956 року, згідно ст. 100 ЗУ Про пенсійне забезпечення . Довідка видана на підставі книги наказів та карток по нарахуванню заробітної плати для пред'явлення в управління Пенсійного фонду України в Маньківському районі. Довідку було отримано позивачем з метою уточнення розбіжностей між записами в трудовій книжці та уточнення характеру роботи у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637. Довідкою ТзОВ Агрошляхсервіс від 20.08.2013 року №20.08/01, згідно якої підтверджено перейменування підприємства, де позивач працював - Маньківська міжгосподарська дорожно-будівельна організація, яка була перейменована в процесі реорганізації на Маньківську шляхову міжгосподарську пересувну механізовану колону, потім в Закрите акціонерне товариство Агрошляхсервіс , а потім в Товариство з обмеженою відповідальністю Агрошляхсервіс . Довідкою про заробіток для обчислення пенсії, виданої ТзОВ Агрошляхсервіс (вибрано п'ять років, так як для призначення пенсії потрібна довідка за будь-яких п'ять років роботи підряд). Посвідченням зварника №13/74-СК. Таким чином, згідно даних трудової книжки - основного документа, який підтверджує трудовий стаж, уточнюючої довідки, довідки про заробітну плату, посвідчення зварника, позивач працював газоелектрозварювальником на роботі з шкідливими умовами праці, та має право на призначення пенсії на пільгових умовах з підстав, визначених як ЗУ „Про пенсійне забезпечення", так і ЗУ „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Пенсійне забезпечення осіб, що мають право на призначення пенсій на пільгових умовах врегульовано ЗУ „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058 від 09.07.2003р., та ЗУ "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991р. №1788-ХІІ. За п. „б" ст. 13 (Пенсії за віком на пільгових умовах) Закону України „Про пенсійне забезпечення), на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах. За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи: з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років у чоловіків і не менше 21 року у жінок. Статтею 100 ЗУ Про пенсійне забезпечення визначено порядок призначення пільгових пенсій особам, які мали право на пенсію на пільгових умовах до введення в дію цього Закону. Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах: а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством; б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до ст. 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством. Механізм призначення пенсій деталізовано Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005р. №22-1, зареєстрованою в Міністерстві Юстиції України 27.12.2005р. за №1566/11846 „Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Згідно п. 1.6 вказаної постанови, звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку. Згідно п. 1.7. постанови, днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви. Якщо заява пересилається поштою (крім випадків призначення (поновлення) пенсій), днем звернення за пенсією вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви. У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви. Згідно п.4.3. постанови, не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України. Згідно п. 4.7 вказаної постанови, право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію . Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження. Згідно п. 4.10 вказаної постанови, при прийманні документів щодо виплати пенсії орган, що призначає пенсії, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, знімає копії з відповідних документів. Не пізніше 10 днів після надходження всіх необхідних документів для виплати пенсії орган, що призначає пенсію, повинен їх розглянути та прийняти відповідне рішення, яке оформлюється розпорядженням. Надані документи та заява зберігаються в пенсійній справі. Відповідно до п. 2.1 вказаної постанови, до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: 2) документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637. За період роботи, починаючи з 01 січня 2004 року, структурний підрозділ, відповідальний за ведення персоніфікованого обліку, надає структурному підрозділу, відповідальному за призначення пенсії, довідку з бази даних реєстру застрахованих осіб державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за формою згідно з додатком 1 до положення про реєстр застрахованих осіб державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562, а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до положення. Статтею 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Дії відповідача безпосередньо призвели до порушення гарантованих державою прав позивача, тому позовні вимоги підлягають до повного задоволення.
Керуючись ст. ст. 6-11, 17-19, 71, 104, 158, 159, 160, 163 КАС України, ЗУ „Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991р. №1788-ХІІ, та ЗУ „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задоволити.
Відмову Уманського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області в призначенні пенсії на пільгових умовах ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 - визнати протиправною.
Зарахувати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, до спеціального стажу, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах за період роботи на посаді газоелектрозварювальника з 01.08.1982 року по 11.07.1994 року.
Зобов'язати Уманське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області призначити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, пенсію на пільгових умовах відповідно до п. „б" ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення" з 02 грудня 2016 року.
Стягнути з Уманського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 640 грн.
Апеляційна скарга на постанову подається в Київський апеляційний адміністративний суд через Маньківський районний суд Черкаської області протягом десяти днів.
Суддя А.І. Костенко
Суд | Маньківський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2017 |
Оприлюднено | 18.07.2017 |
Номер документу | 67767540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні