Постанова
від 14.07.2017 по справі 347/1014/17
КОСІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 347/1014/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.07.2017 м. Косів

Косівський районний суд Івано-Франківської області в складі:

судді: Сабадаха Б.В.,

секретаря: Удудяк І.А.,

за участю прокурора: Зіненко М.В.,

правопорушника: ОСОБА_1,

розглянувши в залі суду м.Косів, матеріали справи, які надійшли від управління захисту економіки в Івано-Франківській області Департаменту захисту економіки про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, ІПН: НОМЕР_1, жителя АДРЕСА_1, громадянина України, освіта середньо-спеціальна, одруженого, директора Косівського РП "Райагроліс",-

за вчинення правопорушення пов'язаного з корупцією, передбаченого ст.28 Закону України "Про запобігання корупції", відповідальність передбачена ч.1, ч.2 ст. 172-7 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В :

Як вбачається із протоколу № 40-45 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 31.05.2017 року, відповідно до рішення XVIII сесії VI демократичного скликання Косівської районної ради від 08.08.2013 року, та наказу № 223-к Косівського РП Райагроліс від 14.08.2013 року, ОСОБА_1 з 14.08.2013 року призначено на посаду директора Косівського районного підприємства Райагроліс . Місце знаходження підприємства - с. Смодна, вул. Незалежності, 48 б, Косівський район, Івано-Франківська область, ідентифікаційний код юридичної особи ( ЄДРПОУ) - 13658480.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та статуту Косівського РП Райагроліс - Косівське районне підприємства Райагроліс (ідентифікаційний код юридичної особи №13658480) засноване Косівською районною радою Івано-Франківської області (ін. код юридичної особи № 04054429).

У відповідності до абзацу третього ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України, оскільки Косівське РП Райагроліс засноване органом місцевого самоврядування, а саме Косівською районною радою, дане підприємство являється юридичною особою публічного права.

Згідно статуту Косівського РП Райагроліс ОСОБА_1, як директор Косівського РП Райагроліс , наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов'язками.

За таких обставин ОСОБА_1, у відповідності до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, є суб'єктом на якого поширюється дія Закону, як посадова особа юридичних особи публічного права, яка не зазначена у пункті 1 частини першої статті 3 Закону.

Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до ст. 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , зобов'язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Згідно п. 5.7, розділу 8 Статуту Косівського районного підприємства Райагроліс затвердженого рішенням Косівської районної ради від 29 травня 2007 року № 209-9/2007, ОСОБА_1, як директор Косівського РП Райагроліс , наділений повноваженнями щодо укладення від імені Косівського Райагроліс угод та інших юридичних актів, пов'язаних з його діяльністю.

Наказом Косівського РП Райагроліс № 203-п від 29.12.2015 року Про затвердження Антикорупційної програми передбачено, що посадові особи Косівського РП Райагроліс зобов'язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України "Про запобігання корупції".

Пунктом 5.7, розділу 8 Статуту Косівського районного підприємства Райагроліс передбачено, що директор Косівського Райагроліс має право без довіреності діяти від імені Косівського Райагроліс , представляти його інтереси в усіх підприємствах, установах, організаціях, укладати від імені Косівського Райагроліс угоди та інші юридичні акти, пов'язані з його діяльністю.

Установлено, що в період 2015-2016 років Косівським РП Райагроліс в особі ОСОБА_1 укладено три договори із ПМП Берест Про надання транспортно - експедиційних послуг автомобільним транспортом для перевезення дров закладам освіти .

Зокрема, 15.07.2015 року укладено договір №21, 04.01.2016 року укладено договір №5/2016 та 13.07.2016 року укладено договір №18/2016. Після виконання умов даних договорів Косівський РП Райагроліс перерахував ПМП Берест грошові кошти на загальну суму 103 900.00 грн.

При цьому, згідно статуту ПМП Берест від 29.02.1996, засновниками ПМП Берест являються ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які є дружиною та рідним братом директора Косівського РП Райагроліс ОСОБА_1, тобто близькими особами у відповідності до ст. 1 Закону.

Згідно листа Косівської районної ради №31/02-29 від 29.05.2017, Косівське РП Райагроліс не повідомляло Косівську району раду про конфлікт інтересів відповідно до ст. 28 Закону України Про запобігання корупції .

ОСОБА_1, будучи директором Косівського РП Райагроліс Івано-Франківської області, достовірно знаючи, що він буде укладати від імені Косівського Райагроліс договори про надання послуг із ПМП Берест , засновниками яких є його дружина ОСОБА_2 та рідний брат ОСОБА_3, всупереч вимогам ст. 28 Закону не повідомив Косівську районну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а 15.07.2015, 04.01.2016 та 13.07.2016 вчиняв дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав договори №21, №5/2016 та №18/2016 із ПМП Берест Про надання транспортно - експедиційних послуг автомобільним транспортом для перевезення дров закладам освіти на загальну суму 103 900.00 грн.

Таким чином, директор Косівського РП Райагроліс ОСОБА_1, будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією у відповідності до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. З Закону, порушив вимоги ст.28 Закону України Про запобігання корупції щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, не повідомив Косівську районну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч.І ст. 172-7 КУпАП, та 15.07.2015, 04.01.2016, 13.07.2016 вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилось в укладанні та підписанні договорів Про надання транспортно -експедиційних послуг автомобільним транспортом для перевезення дров закладам освіти із ПМП Берест , засновниками якого є його близькі особи, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч.2 ст. 172-7 КУпАП.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 свою вину, щодо порушення вимог ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" визнав повністю, просить суворо не карати.

В судовому засіданні, прокурор правопорушення, що вказане в протоколі, передбаченого ч.1, ч.2 ст. 172-7 КУпАП України, підтримала повністю, просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.

Суд вислухавши правопорушника, думку прокурора та вивчивши матеріали справи та пояснення ОСОБА_1 вважає, що вина правопорушника у вчиненні інкримінованого йому правопорушення повністю підтверджується виходячи з наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні, на підставі рішення XVIII сесії VI демократичного скликання Косівської районної ради від 08.08.2013 року № 471-18/2013 "Про призначення директора районного підприємства "Райагроліс" (а.с.40) та наказу Косівського РП Райагроліс від 14.08.2013 року № 223-к (а.с.39), ОСОБА_1 з 14.08.2013 року призначено на посаду директора Косівського районного підприємства Райагроліс .

Згідно договору № 21 від 15.07.2015 року (а.с.19), договору № 5/2016 від 04.01.2016 року (а.с.20) та договору № 18/2016 від 13.07.2016 року (а.с.21), ОСОБА_1 укладено три договори із ПМП Берест Про надання транспортно-експедиційних послуг автомобільним транспортом для перевезення дров , засновниками якого являються ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які є дружиною та рідним братом директора Косівського РП Райагроліс ОСОБА_1, тобто близькими особами у відповідності до ст.1 Закону України Про запобігання корупції .

Беручи до уваги диспозицію ст. 172-7 КУпАП та п. 2 примітки до цієї статті, порушення вимог стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів можуть полягати:

- у неповідомленні особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів - наявної суперечності між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень (ч. 1 ст. 172-7 КУпАП);

-у вчиненні дій чи прийнятті рішень в умовах реального конфлікту інтересів, тобто за наявності суперечності між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що вплинуло на об'єктивність або неупередженість вчинення таких дій, або прийняття таких рішень (ч. 2 ст. 172-7 КУпАП).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції визначено терміни:

близькі особи - особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону (крім осіб, взаємні права та обов'язки яких із суб'єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також - незалежно від зазначених умов - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під пікою або піклуванням згаданого суб'єкта;

приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;

реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не чинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів , Закону України Про запобігання корупції , особи зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 даного Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Окрім того, вина ОСОБА_1 також підтверджується поясненням ОСОБА_1 від 16.05.2017 року (а.с.12-14), поясненням ОСОБА_2 від 29.05.2017 року (а.с.15-16), поясненням ОСОБА_4 від 31.05.2017 року (а.с.17-18), Статутом Косівського районного підприємства "Райагроліс" із змінами (а.с.29-33) та іншими матеріалами справи.

Згідно довідки Косівського районного підприємства "Райагроліс" від 07.07.2017 року № 198, ОСОБА_1 звільнений з роботи 06.07.2017 року згідно наказу № 111-к від 06.07.2017 року по ст.38 КЗпП України (за власним бажанням).

Отже, всупереч зазначених норм Закону ОСОБА_1 діючи в межах своїх повноважень, маючи приватний інтерес, зумовлений сімейними стосунками, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів та не повідомив у встановленому законом порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів, вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, що вірно кваліфіковано за ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Вирішуючи питання про вид адміністративного стягнення, відповідно до ст.ст. 33, 34 КУпАП, суддя враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Так, суд враховує, що ОСОБА_1 раніше до кримінальної та адміністративної відповідальності не притягувався, у тому числі і за корупційні правопорушення, негативних характеристик немає, у зв'язку з чим, правопорушника доцільно піддати стягненню у виді штрафу.

Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку покладено таке стягнення.

Судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, а саме 320,00 грн., підлягає стягненню з ОСОБА_1

Керуючись ст.36, ч.1, ч.2 ст.172-7, ст.ст. 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ПОСТАНОВИВ:

Притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1:

- за ч.1 ст.172-7 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень;

- за ч.2 ст.172-7 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

На підставі ст. 36 КУпАП ОСОБА_1 остаточно накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , 320,00 гривень судового збору до державного бюджету надходжень: (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31215256700001; код класифікації доходів бюджету: 22030106 (стягувачем є Державна судова адміністрація України).

Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді може бути оскаржено шляхом подачі апеляції протягом десяти днів з дня її винесення до Апеляційного суду Івано-Франківської області через Косівський районний суд.

Суддя: Б.В. Сабадах

Дата ухвалення рішення14.07.2017
Оприлюднено18.07.2017
Номер документу67771432
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —347/1014/17

Постанова від 14.07.2017

Адмінправопорушення

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Сабадах Б.В. Б. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні