Ухвала
від 12.04.2017 по справі 522/5067/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

12.04.2017

Справа № 522/5067/17

Провадження № 1-кс/522/6410/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2017 року

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 за участю старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 про арешт майна, -

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про накладення арешту на майно.

Як вбачається з клопотання слідчого,

В ході досудового розслідування встановлено, що з 2016 року по теперішній час, посадові особи, обслуговуючого кооперативу «Арт Білль» діючи сумісно із посадовими особами ТОВ «Прайм Бізнес Групп» та іншими на даний час невстановленими особами, попередньо вступивши між собою у злочинну змову, та використовуючи ряд пов`язаних юридичних осіб, а саме: ТОВ «Квадро Сервіс» та ТОВ «Касібус», якому 03.10.2016 ТОВ «Південь Трейдінг» надано в оренду земельну ділянку АДРЕСА_1 , та усвідомлюючи наявність порушень норм чинного законодавства, встановлених ЗУ «Про основи містобудування», ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», Постановами КМУ, Наказом державного комітету України із земельних ресурсів «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель», умисно замовчуючи відомості, які мають бути повідомленні, з метою заволодіння чужим майном в особливо великих розмірах та порушуючи норми чинного законодавства, встановлені ЗУ «Про інвестиційну діяльність», здійснивши підготовчі роботи з підготовки земельної ділянки та влаштування огородження будівельного майданчика, використовуючи приміщення Центр продажу» та недобросовісну рекламу у мережі «Інтернет», яка вводить споживачів реклами в оману, з метою надання своїй протиправній діяльності, законних ознак, здійснюють умисні дії із залучення інвестицій громадян України (пайових внесків), під приводом асоційованого членства останніх у будівництві житлового комплексу APT БІЛЛЬ» (багатоквартирний житловий будинок), яке оформлюється укладенням між сторонами «Персонального Меморандуму асоційованого члена кооперативу» щодо отримання у майбутньому одного із запланованих до будівництва об`єктів нерухомості (квартир) із введенням його в експлуатацію у вищезазначеному житловому комплексі, який повинен бути побудований на території Авангардівської селищної ради, масив 10, в строк до III-IV квартал 2017 року (із можливою односторонньою зміною строку закінчення будівництва та здачі в експлуатацію вищезазначеного об`єкта нерухомості у майбутньому).

24.01.2017 отримано лист Державної архітектурно - будівельної інспекції України, в якому зазначено, що відповідно до даних Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів Держархбудінспекцією ведення якого розпочата з 20.05.2011, інформації щодо видачі документів, які дають право на виконання будівельних робіт за зазначеним у зверненні адресами: Одеська область. Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив НОМЕР_1 , ділянки № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 та АДРЕСА_2 , станом на час надання відповіді (24.01.2017), відсутня.

Отримана інформація вказує на наявність порушення норм ЗУ «Основи містобудування», а саме:

Стаття 5 «Основні вимоги до містобудівної діяльності» згідно якої, при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені:

розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів.

Отримана інформація вказує на наявність порушення норм ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме:

Стаття 34 «Право на виконання будівельних робіт», згідно якої, замовник має право виконувати будівельні роботи після:

подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;

реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до І-ІІІ категорій складності;

видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Стаття 35 «Виконання підготовчих робіт», згідно якої, замовник має право, виконувати підготовчі роботи після:

Після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень замовник здійснює на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт.

Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.

Виконання підготовчих робіт з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень без реєстрації зазначеної декларації або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.

3) Зареєстрована декларація про початок виконання підготовчих робіт не дає права на виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт здійснює орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня отримання декларації.

Стаття 36 «Декларація про початок виконання будівельних робіт», згідно якої:

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до І-ІІІ категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня надходження декларації. Виконувати будівельні роботи, підключати об`єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.

Стаття 37 «Дозвіл на виконання будівельних робіт» згідно якого:

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Отримана інформація вказує на наявність порушення норм ЗУ «Про інвестиційну діяльність» а саме:

Стаття 8 «Обов`язки суб`єктів інвестиційної діяльності» згідно якої, інвестор у випадках і порядку, встановлених законодавством України, зобов`язаний:

1)одержати дозвіл на виконання будівельних робіт у випадках та порядку, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Отримана інформація вказує на наявність порушення Постанови КМУ № 466 Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, а саме:

будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту;

підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під`їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень;

Пункт4. Підготовчі роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:

подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до органу державного архітектурно-будівельного контролю, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень;

реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання підготовчих робіт у разі винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

24.01.2017 отримано лист Департаменту державної архітектурно - будівельної

інспекції у Одеській області в якому зазначено, що Департаментом. 18.10.2016 за № ОД 010162922610 було зареєстровано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єкта «Торговельний центр», що розташований за адресою: Одеська область. Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10 (зем. діл. № 198/1, замовник- ТОВ «Касібус»). Відповідно до даних Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі та скасування та анулювання зазначених документів зареєстрованих Департаментом, за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10, ІЙВН2 № 198/2, № НОМЕР_4 та № 199/2 - відсутня.

1) Отримана інформація суперечить даним Державної архітектурно - будівельної інспекції України, яка повідомила, що згідно «Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт...» інформації щодо видачі документів, які дають право на виконання будівельних робіт за зазначеним у зверненні адресами: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив НОМЕР_1 , ділянки № НОМЕР_2 , АДРЕСА_3 та АДРЕСА_2 , станом на час надання відповіді (24.01.2017), відсутня.

При цьому, згідно Наказу № 92 від 24.06.2011 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України «Про затвердження Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів» визначено:

Пункт2 «Реєстр ведеться з метою забезпечення»:

обліку повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, внесених змін до них або скасування їх реєстрації;

обліку декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, внесених змін до них. повернення їх на доопрацювання для усунення виявлених недоліків та скасування ж реєстрації;

обліку дозволів на виконання будівельних робіт (далі - дозвіл), відмов у їх видачі та анульованих дозволів;

ПунктЗ Ведення, адміністрування, функціонування і супроводження програмного убезпечення реєстру, збереження та захист бази даних реєстру, забезпечення доступу до нього органів державного архітектурно-будівельного контролю здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України.

Пункт4 Подання даних для внесення їх Держархбудінспекцією до реєстру здійснюється відповідальними посадовими особами органів державного архітектурно-будівельного контролю. які пройшли підготовку до роботи з реєстром

Пункт 6 Формування даних для внесення їх до реєстру здійснюється на підставі інформації, наданої замовниками або їх уповноваженими особами.

При цьому, згідно відомостей наданих Департаментом 28.10.2016 було зареєстровано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єкта «Торговельний центр», же розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10 (№ 198/1, замовник-ТОВ «Касібус»).

2)Отримана інформація вказує на те, що за адресою: Одеська область,

Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10, планується будівництво «Тягового центру», що в свою чергу суперечить «Персональному Меморандуму асоційованого члена кооперативу» який укладається між обслуговуючим кооперативом « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та асоційованим членом (громадянин України), згідно якого за вказаною адресою повинно бути побудовано житловий комплекс « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Проведеним аналізом чинного законодавства та матеріалів кримінального провадження, встановлено, що згідно «Персонального Меморандуму асоційованого члена «кооперативу» який укладається між обслуговуючим кооперативом «АРТ ВІЛЛЬ» та асоційованим членом (громадянин України) визначено, що предметом меморандуму І* 5. 3.1) являється (об`єкт нерухомості) об`єкт будівництва (ч. 1, 10) - багатоквартирний житловий будинок з вбудованими об`єктами побутового обслуговування та соціальної інфраструктури, який повинен бути побудований за адресою: Одеська область,

Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10, при цьому, згідно листа

Державної архітектурно - будівельної інспекції України, станом на 24.01.2017 у «Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт....» відсутня інформації щодо видачі документів, які дають право на виконання будівельних робіт пресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив НОМЕР_1 , ділянки № НОМЕР_2 , №198/2. № 199/1 та № 199/2.

При цьому, згідно листа Департаменту державної архітектурно - будівельної інспекції Чеській області, зазначено, що Департаментом, 18.10.2016 за № ОД 010162922610 було зареєстровано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт щодо об`єкта «Торговельний центр», що розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10 (зем. діл. № 198/1, замовник - ТОВ «Касібус»), ш: суперечить відомостям Державної архітектурно - будівельної інспекції України, крім того, згідно ЗУ «Про будівельні норми» (ДБН В.2.2-23 визнач, термін.) Торговельний центр - група торговельних об`єктів, зосереджених в одному місці і керованих як одне ціле, які за своїми -у-дми. розмірами та місцем розташування функціонально відповідають потребам торговельної зони, яку вони обслуговують, будівництво вказаного торговельного центру, за адресою: АДРЕСА_4 , суперечить змісту «Персонального Меморандуму асоційованого члена кооперативу» який укладається між обслуговуючим кооперативом «АРТ ВІЛЛЬ» та асоційованим членом (громадянин України) визначено, що предметом меморандуму (ч. З, 3.1) являється об`єкт нерухомості) об`єкт будівництва (ч. 1, 10) - багатоквартирний житловий будинок у і будованими об`єктами побутового обслуговування та соціальної інфраструктури, який повинен бути побудований за адресою: АДРЕСА_4 , оскільки згідно ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», визначено, що багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна (ДБН В.2.2-15).

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо земельних ділянок, які знаходяться адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив № 10, ділянки: № 198/1, № НОМЕР_3 та АДРЕСА_2 , на праві власності належать ТОВ «ПівденьТрейдинг» (ідент. код. 36362088), їх цільове призначення: для будівництва і експлуатації об`єктів комерційного, громадського, та складського призначення у складі торговельно-складського комплексу для обслуговування жителів територіальної громади Овідіопольського району, стосовно ділянки № 199/1 інформація відсутня.

Вищевказані земельні ділянки, відповідно до п. 1.4., розділу 03, п.п. 03.07 Наказу державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» є землями для обслуговування будівель торгівлі, категорія землі - землі громадської забудови.

Земельні ділянки, на яких знаходяться багатоквартирні житлові будники або на них планується розміщення багатоквартирних житлових будинків, повинні мати категорію земель землі житлової забудови», цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, п. 1.4., розділу 02, п.п. 02.03 наказу державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель».

24.02.2017 допитаний в якості свідка ОСОБА_4 , повідомив, що з вересня 2015 року, він являється членом ГО «Антикорупційний контроль України» відповідно І до Статуту організації, метою її діяльності є: об`єднання зусиль членів для сприяння органам державної влади, органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, прокуратурі, судовим й іншим органам, в запобіганні корупції, сепаратизму тощо.

Під час громадської діяльності, ним та іншими активістами було встановлено, д;о в м. Одесі, діє група осіб, які під виглядом будівельного обслуговуючого кооперативу

«АРТ ВІЛЛЬ» (ідент. код. 39803569), шахрайським шляхом, а саме: вводячи громадян в оману про майбутнє отримання квартири в ЖК «Арт Вілль» (Одеська обл., Овідіопольський р-н. Авангардівська с/р, масив 10), приймають від них грошові кошти, при цьому, намагаючись надати законність своїм протиправним діям, представники «Арт Вілль» укладають і громадянами. так званий, «Персональний Меморандум Асоційованого члена кооперативу» шалюючи таким чином свою злочинну діяльність.

06.03.2017 проведено огляд Інтернет сайту «ARTVILLE жилой городок» (http: artville.od.ua) в результаті якого встановлено, що за адресою «Одесса, 7-й км Овидиопольской дороги» здійснюється будівництво багатоквартирного житлового комплексу «Арт Вілль» та вже безпосередньо здійснюється продаж квартир, в розділі «О застройщике» зазначено: 1)ТОВ «Пройм Бізнес Групп» - здійснює керування інвестиційним проектом p*RTVILLE»; 2)ТОВ «Касібус» - являється замовником проектування та будівництва проекту І «ARTVILLE»; 3)МЧП «СТАФФ» - являється генеральним проектувальником та забудовником «ARTVILLE»; 4)ТОВ «Квадро Сервіс» - буде забезпечувати повний цикл житлово- мішального обслуговування для мешканців «ARTVILLE», після його вводу в експлуатацію.

В розділі «Контакты» зазначено, що житлове містечко «ARTVILLE», знаходиться за адресою: Одеса, 7-й км Овідіопольської дороги, офіс «Цент продажу» житлового містечка «ARTVILLE», знаходиться за адресою: Одеса, 7-й км Овідіопольської дороги, по ліву сторону з центрального в`їзду на Промтоварний ринок (7-км.). «PRIME BUSINESS GROUP» (ТОВ «Пройм Бізнес Групп»), знаходиться за адресою: м. Одеса проспект Шевченко, 7.

Вищезазначені обставини вказують на наявність ознак шахрайських дій з боку посадових осіб, обслуговуючого кооперативу «АРТ БІЛЛЬ», ТОВ «Касібус», ТОВ «Квадро Сервіс», ТОВ «Прайм Бізнес Групп» та інших невстановлених осіб, які вступивши попередню змову між собою та усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій та передбачаючи настання відповідних суспільно небезпечних наслідків, а саме: не завершення будівництва житлового комплексу «АРТ БІЛЛЬ», не введення його в експлуатацію та заволодіння грошовими коштами громадян України (асоційованих членів кооперативу) в особливо великих розмірах. Оскільки на даний час в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження, встановлено, що посадовими особами обслуговуючого кооперативу «АРТ БІЛЛЬ», ТОВ «Касібус» та ТОВ «Прайм Бізнес Групп» не отримано відповідних дозвільних документів передбачених ЗУ «Про основи містобудування», ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», ЗУ «Про інвестиційну пильність», Постанова КМУ № 466 «Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт», наказом державного комітету України із земельних ресурсів «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» та інших нормативно правових актів України, регулюють вищезазначені відносини, на підставі яких може бути розпочато будівництво житлового комплексу «АРТ БІЛЛЬ», за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Авангардівська селищна рада, масив 10, із послідуючим введенням його в експлуатацію, однак не зважаючи на н,е, посадовими особами кооперативу «АРТ БІЛЛЬ», здійснюються умисні дії із залучення інвестицій громадян України у будівництво зазначеного житлового комплексу, що приведе до настання негативних наслідків та значного суспільного резонансу.

На даний час у кримінальному провадженні з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування встановлених обставин вчиненого кримінального правопорушення виникла необхідність в досліджені господарської діяльності обслуговуючого кооперативу «Арт Білль» (ідент. код 39803569), місцезнаходження: 65044, м. Одеса, проспект Шевченко, 7, засновником даного товариства являється ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , розмір внеску до статутного фонду: 0.00 грн.), Тушнейдер Гершон (Ізраїль, розмір внеску до статутного зонду: 0.00 грн.) та ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 , розмір внеску до статутного фонду: 0.00 грн.). Вид діяльності товариства: комплексне обслуговування об`єктів (КВЕД 81.10). Керівник кооперативу з 21.02.2015 (згідно статуту) ОСОБА_6 .

Згідно відповіді ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області,

Встановлено, що обслуговуючим кооперативом «Арт Вілль» відкритті та використовуються здійснення фінансово - господарської діяльності, банківський рахунок у ПАТ АБ «Південний» (МФО 328209), розташований за адресою: м. Одеса, вул. Краснова, 6/1, а саме:

- рахунок № НОМЕР_5 , валюта рахунку 840-долар СІЛА та 980-українська дата відкриття 26.10.2016.

Посилаючись на зазначене, слідчий просив накласти арешт на банківський рахунок № НОМЕР_5 (валюта рахунку 840-долар США та 980-українська гривня) відкритий обслуговуючим кооперативом «Арт Вілль» (ідент. код 39803569) у ПАТ АБ «Південний» (МФО 328209), розташований за адресою: м. Одеса, вул. Краснова, 6/1, оборонивши вчиняти будь-які дії щодо зазначеного рахунку, які можуть призвести до приховування, використання, перетворення, зникнення, відчуження грошових коштів, які перебували на рахунку під час накладення арешту.

В судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив задовольнити його в повному обсязі.

Розглянувши клопотання, заслухавши слідчого, вивчивши надані до клопотання матеріали суд приходить до висновку про необхідність відмови слідчому у задоволенні клопотання про накладення арешту з наступних підстав:

У відповідності до ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову.

Згідно вимогам зазначеної норми закону арешт може бути накладений за наявності сукупності підстав чи розумних підозр вважати, що майно є предметом, доказом злочину, засобом, чи знаряддям його вчинення , набуте злочинним шляхом , є доходом від вчиненого злочину, або отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину.

Відповідно до ч. 2 ст. 171 КПК України, у клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна повинні бути зазначені підстави, у зв`язку з якими потрібно здійснити арешт майна; перелік і види майна, що належить арештувати; документи, що підтверджують право власності на майно, що належить арештувати. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання.

Як встановлено судом,

Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12016160500009390, від 14.12.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 192 КК України.

У відповідності до вимог ч. 4 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України.

Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за вищу або нижчу ринкової вартості і знала чи повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій із ознак, зазначених упунктах 1-4частини першої статті 96-2Кримінального кодексу України.

Крім того, слідчим до клопотання не додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими обґрунтовують доводи клопотання.

Згідно вимог ст. 173 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту.

При вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:

- правову підставу для арешту майна;

- достатність доказів, що вказують на вчинення особою кримінального правопорушення;

- розмір можливої конфіскації майна, можливий розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, та цивільного позову;

- наслідки арешту майна для інших осіб;

- розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження

не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно ч. 5 ст. 132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

За таких обставин, в результаті аналізу клопотання слідчого та наданих суду матеріалів, суд змушений прийти до висновку, що клопотання слідчого є не обґрунтованим, слідчим не доведені достатні підстави у зв`язку з якими потрібно накласти арешт майна, а тому зазначене клопотання задоволенню не підлягає.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 22, 132, 170, 171, 172, 173, 309 КПК України, -

У Х В А Л И В :

старшому слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 в задоволенні клопотання про накладення арешту на майно - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя Приморського

районного суду м. Одеси ОСОБА_1

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення12.04.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу67777039
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/5067/17

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Пислар В. П.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Пислар В. П.

Постанова від 13.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Кушніренко Ю. С.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Постанова від 14.04.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні