Постанова
від 14.07.2017 по справі 807/771/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 липня 2017 рокум. Ужгород№ 807/771/17

Закарпатський окружний адміністративний суд, у складі судді Калинич Я.М. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Управління Держпраці у Закарпатській області до орендного підприємства "Виноградівський завод залізобетонних виробів" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В :

Управління Держпраці у Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до орендного підприємства "Виноградівський завод залізобетонних виробів" в якій просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію крана козлового ККС-12.5, 1992 р.в., завод. №208, реєстр. № з-1741, крана мостового СПТК 1992 р.в., завод. №68, реєстр. № з-1639, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №4998, реєстр. № з-1001, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №5094, реєстр. № з-997, крана мостового СГП 1973 р.в., завод. №5095, реєстр. № з-999., у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що під час планової перевірки ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів" посадовими особами управління Держпраці у Закарпатській області були виявлені порушення Закону України Про охорону праці , які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Враховуючи вищезазначене та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, позивач вважає, що наявні усі підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Згідно статті 183-2 частини 1 пункту 5 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Відтак, ухвалою суду від 23 червня 2017 року було відкрито провадження у справі та у відповідності до статті 183-2 КАС України судом вирішено провести розгляд даної адміністративної справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до статті 183-2 частини 4 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Суд, вивчивши матеріали справи, та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив, що управлінням Держпраці у Закарпатській області проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на об'єкті розташованому за адресою: Закарпатська область, м. Виноградів, вул. Лейзмана, 17. За результатами проведеної перевірки складено акт № 06/07-24 від 09.06.2017, яким встановлено порушення вимог законодавства та припис № 06/07-21 від 09.06.2017, яким зобов'язано відповідача усунути виявлені під час перевірки порушення..

Так, у ході проведеної перевірки ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів" позивачем, зокрема, виявлено наступні порушення:

- не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (ремонт, технічне обслуговування вантажопідіймальних машин -крана козлового ККС-12.5, 1992 р.в., завод. №208, реєстр. № з-1741, крана мостового СПТК 1992 р.в., завод. №68, реєстр. № з-1639, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №4998, реєстр. № з-1001, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №5094, реєстр. № з-997, крана мостового СГП 1973 р.в., завод. №5095, реєстр. № з-999 від органів Держпраці;

- не проведено технічні огляди у встановлені терміни крана козлового ККС-12.5, 1992 р.в., завод. №208, реєстр. № з-1741, крана мостового СПТК 1992 р.в., завод. №68, реєстр. № з-1639, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №4998, реєстр. № з-1001, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №5094, реєстр. № з-997, крана мостового СГП 1973 р.в., завод. №5095, реєстр. № з-999;;

- до роботи на вищевказаних вантажопідіймальних машинах допускаються працівники, які не пройшли відповідне навчання, інструктажі і перевірку знань з питань охорони праці.

Враховуючи те, що вказані в акті перевірки № 06/07-24 від 09.06.2017 року порушення, на момент звернення управління Держпраці у Закарпатській області з даним позовом до суду, відповідачем не усунуто, позивач звернувся до суду з вимогами про зупинення експлуатації крана козлового ККС-12.5, 1992 р.в., завод. №208, реєстр. № з-1741, крана мостового СПТК 1992 р.в., завод. №68, реєстр. № з-1639, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №4998, реєстр. № з-1001, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №5094, реєстр. № з-997, крана мостового СГП 1973 р.в., завод. №5095, реєстр. № з-999.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на наступне.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Також, ч. 2 ст. 4 Закону України Про охорону праці від 14.10.1992 № 2694-XII визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

У відповідності до пункту 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 11.08.2011 №826 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1531/20269 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7. статті 7 Закону №877-V).

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 Закону №877-V, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

З аналізу вищевикладеного вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей.

Відповідно до матеріалів справи управлінням Держпраці у Закарпатській області 09.06.2017 здійснено планову перевірку ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів", в ході якої виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, що задокументовані актом перевірки № 06/07-24 від 09.06.2017 та приписом № 06/07-21 від 09.0562017, які вручено директору підприємства Щербану Ф.Ю., про що свідчить його підпис та печатка проставлені на акті та приписі (а.с17-21, 22-23). Зауважень або заперечень щодо акту перевірки та припису до управління Держпраці не надходило.

За таких обставин, враховуючи те, що під час проведення перевірки ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів" виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, доказів усунення їх суду не надано, а також визнання позову відповідачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

Керуючись статтями 17, 71, 160, 163, 183-2 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов управління Держпраці у Закарпатській області до ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОП "Виноградівський завод залізобетонних виробів" (90300, м. Виноградів, вул. Лейзмана, 17, ЄДРПОУ 03577252), шляхом зобов'язання фізичної орендного підприємства "Виноградівський завод залізобетонних виробів" зупинити експлуатацію крана козлового ККС-12.5, 1992 р.в., завод. №208, реєстр. № з-1741, крана мостового СПТК 1992 р.в., завод. №68, реєстр. № з-1639, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №4998, реєстр. № з-1001, крана мостового СПТК 1973 р.в., завод. №5094, реєстр. № з-997, крана мостового СГП 1973 р.в., завод. №5095, реєстр. № з-999..

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч.12 ст.183-2 КАС України, він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанову суду відповідно до ст.256 КАС України допустити до негайного виконання.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст.ст.185-187 КАС України. Строк для оскарження обчислюється з дня отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

СуддяЯ.М. Калинич

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2017
Оприлюднено18.07.2017
Номер документу67779790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/771/17

Постанова від 14.07.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні