Ухвала
від 17.07.2017 по справі 2а-3251/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А  17 липня 2017 року                              м. Київ                                        № 2а-3251/12/2670   Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І. розглянув у порядку письмового провадження заяву про поновлення строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання, видачу дублікату виконавчого листа та заміну стягувача у справі за позовомУправління Пенсійного фонду України у Дарницькому районі м.Києва доДержавного підприємства «Київторф» простягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України у Дарницькому районі м.Києва звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Державного підприємства «Київторф» про стягнення заборгованості. Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 25.06.2012 р. позов Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва задоволено повністю. Стягнуто з Державного підприємства “Київторф” (код ЄДРПОУ 02968177 адреса: 02088, м. Київ, вул. Промислова, 10) на користь Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва (код ЄДРПОУ 26087926, адреса: 02091, м. Київ, вул. Вербицького, 9) заборгованість у розмірі 19 970,06 гривень (дев'ятнадцять тисяч дев'ятсот сімдесят гривень 06 коп.), з яких: - 17 896,64 грн. підлягають перерахуванню на рахунок № 37194061002622, банк ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019; - 1 756,20 грн. підлягають перерахуванню на рахунок № 37194083002622, банк ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019; - 371,22 грн. підлягають перерахуванню на рахунок № 37193073002622 банк ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019. На виконання вищевказаної постанови 20.08.2012 р. видано виконавчий лист із строком пред'явлення до виконання до 28.07.2013 р. Згідно відмітки служби діловодства, 18.05.2017 р. до Окружного адміністративного суду м.Києва від Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Києві надійшла заява про видачу дубліката виконавчого листа, поновлення строку для пред'явлення виконавчого документа до виконання, заміну стягувача. Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 22.05.2017 р. призначено судове засідання щодо розгляду вказаної заяви. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України через неявку всіх осіб, які беруть участь у розгляді заяви фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось у зв'язку із чим суд ухвалив подальший розгляд заяви здійснювати в порядку письмового провадження відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України. Ознайомившись із заявою Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в  м.Києві, суд приходить до висновку про відсутність підстав для його задоволення з огляду на наступне. Відповідно до частини 1, 2 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України, яка узгоджується із положеннями ч. 6 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» стягувачам, які пропустили строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до адміністративного суду, який видав виконавчий лист, або до адміністративного суду за місцем виконання.    Таким чином, єдиною та необхідною правовою підставою для поновлення строку пред'явлення виконавчого документа до виконання є наявність в особи поважних причин його пропуску. При цьому, поважність причин є оціночною категорією та повинна визначатися, виходячи з наявності реальних обставин, які фактично унеможливили вчинення особою відповідної процесуальної дії вчасно, тобто в межах строків, установлених законодавством. Так, виконавчий документ може бути пред'явлений до виконання у відповідності до вимог Закону України «Про виконавче провадження» у межах строку, визначеного чинним законодавством. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про виконавче провадження» від 2 червня 2016 року N 1404-VIII (надалі – Закон N 1404-VIII) виконавець розпочинає примусове виконання рішення за заявою стягувача про примусове виконання рішення. В силу ч. 4 ст. 4 цього Закону державний виконавець протягом трьох днів з дня пред'явлення виконавчого документа до виконання зобов'язаний відкрити виконавче провадження або повернути його стягувачу. Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 12 Закону N 1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття. Строки пред'явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред'явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки або розстрочки виконання рішення. У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв'язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред'явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв'язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони (ч. 5 цієї статті). Учасниками виконавчого провадження є виконавець, сторони, представники сторін, прокурор, експерт, спеціаліст, перекладач, суб'єкт оціночної діяльності - суб'єкт господарювання, особи, права інтелектуальної власності яких порушені, - за виконавчими документами про конфіскацію та знищення майна на підставі статей 176, 177 і 229 Кримінального кодексу України, статті 51 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (ч. 1 ст. 14 Закону N 1404-VIII). Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 15 Закону N 1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Так, зобов'язання можуть припинятися внаслідок добровільного виконання обов'язку боржником поза межами виконавчого провадження, припинення зобов'язань переданням відступного, зарахуванням,                             за домовленістю сторін, прощенням боргу, неможливістю виконання. 03.05.2017 р. до Управління надійшов лист від ВДВС Дарницького ГТУЮ в м.Києві про знищення оригінала виконавчого листа, тоді як заборгованість по виконавчому листу перед Управлінням не погашена. Зважаючи на викладене вище, Лівобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м.Києві звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва із заявою про поновлення строків пред'явлення виконавчого документа до виконання, видачу дубліката виконавчого листа та заміну стягувача. Судом встановлено, що виконавчий лист по справі № 2а-3251/12/2670 від 20.08.2012 р. було пред'явлено до виконання та, на підставі відповідної постанови державного виконавця, відкрито виконавче провадження з примусового стягнення заборгованості з ДП «Київторф», про що свідчить інформація надана ВДВС Дарницького ГТУЮ в м.Києві. Частиною 1 ст. 39 Закону N 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі: 1) визнання судом відмови стягувача від примусового виконання судового рішення; 2) затвердження (визнання) судом мирової угоди, укладеної сторонами у процесі виконання рішення; 3) припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов'язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника; 4) прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника; 5) скасування рішення, на підставі якого виданий виконавчий документ, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню; 6) письмової відмови стягувача від одержання предметів, вилучених у боржника під час виконання рішення про передачу їх стягувачу, або знищення речі, що має бути передана стягувачу в натурі або оплатно вилучена; 7) закінчення строку, передбаченого законом для відповідного виду стягнення, крім випадку, якщо існує заборгованість із стягнення відповідних платежів; 8) визнання боржника банкрутом; 9) фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом; 10) повернення виконавчого документа без виконання на вимогу суду або іншого органу (посадової особи), який видав виконавчий документ; 11) надіслання виконавчого документа до суду, який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 63 цього Закону; 12) якщо рішення фактично виконано під час виконання рішення Європейського суду з прав людини; 13) непред'явлення виконавчого документа за відновленим виконавчим провадженням у строки, визначені статтею 41 цього Закону; 14) якщо стягнені з боржника в повному обсязі кошти не витребувані стягувачем протягом року та у зв'язку з цим перераховані до Державного бюджету України; 15) якщо коштів, що надійшли від реалізації заставленого майна (за виконавчим документом про звернення стягнення на заставлене майно), недостатньо для задоволення вимог стягувача - заставодержателя, а також якщо майно, яке є предметом іпотеки, передано іпотекодержателю або придбано ним відповідно до вимог Закону України "Про іпотеку" за виконавчим документом про звернення стягнення на майно, яке є предметом іпотеки; 16) погашення, списання згідно із Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" неустойки (штрафів, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, нарахованих на заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій перед Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України", її дочірньою компанією "Газ України", Публічним акціонерним товариством "Укртрансгаз" за спожитий природний газ, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), перед постачальниками електричної енергії за спожиту електричну енергію, що підлягали виконанню на підставі виконавчого документа за судовим рішенням. Основні правила роботи з документами в органах державної виконавчої служби, в тому числі порядок загального документування у районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних відділах державної виконавчої служби, діловодство з виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - рішень) у всіх органах державної виконавчої служби, оформлення документів, технічного забезпечення їх підготовки, контролю за виконанням документів, а також здійснення діловодних процесів - організації документообігу, формування справ і зберігання документів (далі - діловодство) визначено Порядком роботи з документами в органах державної виконавчої служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 25 грудня 2008 р. N 2274/5   (надалі – Порядок N 2274/5). Відповідно до п.п. 3.1, 3.10, 3.16, 9.9, 9.10 Порядку N 2274/5 діловодство з виконання рішень в органах державної виконавчої служби це - сукупність процесів, що забезпечують документування управлінської інформації і організацію роботи із службовими документами, що віднесені до компетенції органів державної виконавчої служби, з моменту їх створення або надходження до відправлення або передачі в архів. Завершене виконавче провадження формується державним виконавцем у хронологічному порядку за заявою (супровідним листом суду) про примусове виконання рішення відповідно до дати надходження (створення) документів виконавчого провадження. Після завершення виконавчого провадження виконавчий документ з відміткою про виконання (повне, часткове, про неможливість стягнення тощо) надсилається за належністю разом з відповідною постановою державного виконавця та супровідним листом, який підписується керівником органу державної виконавчої служби або його заступником. Дані стосовно виконавчих документів, що надійшли до органу державної виконавчої служби, та подальшого виконання відкритих виконавчих проваджень підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відповідно до вимог Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20.05.2003 N 43/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2003 за N 388/7709 (із змінами). Строк зберігання завершених виконавчих проваджень, переданих на зберігання, становить 3 (три) роки, крім виконавчих проваджень, завершених за постановами про накладення адміністративного стягнення, строк зберігання яких становить 1 (один) рік. Завершені виконавчі провадження включаються в акт про вилучення виконавчих проваджень для знищення (додаток 17), якщо передбачений для них строк зберігання закінчився до 1 січня року, в якому складений акт. Виконавчі провадження, строки зберігання яких закінчилися, підлягають знищенню після затвердження акта про вилучення виконавчих проваджень для знищення керівником органу державної виконавчої служби, підпис якого скріплюється печаткою. Як вбачається з матеріалів справи, Дарницький районний відділ державної виконавчої служби м.Київ Головного територіального управління юстиції у м.Києві листом від 27.04.217 р. № 7538 «щодо надання інформації про стан та хід виконання виконавчих проваджень» повідомив заявника проте, що згідно акту про вилучення виконавчих проваджень для знищення від 28.02.2017 р. виконавче провадження по справі № 2а-3251/12/2670, де боржником є ДП «Київторф» (код ЄДРПОУ 2968177) на суму стягнення 19   970,06 грн. знищено через закінчення строків його зберігання на підставі п. 9.9 Наказу Міністерства юстиції України про порядок роботи із документами в органах державної виконавчої служби. Таким чином, оскільки виконавчий лист по справі 2а-3251/12/2670 від 20.08.2012 р. було пред'явлено до виконання та не було втрачено ані стягувачем, ані відділом державної виконавчої служби, беручи до уваги те, що доказів звернення до державної виконавчої служби щодо отримання інформації про стан виконавчого провадження в період з 19.09.2011 р. до 24.04.2017 р. (дата останнього звернення заявника) матеріали справи не містять, а виконавче провадження в якому містився оригінал виконавчого провадження було знищено у зв'язку із його закінченням, що свідчить про те, що виконавчі дії згідно виданого виконавчого листа були фактично виконані, а також враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в задоволенні заяви про поновлення строку пред'явлення виконавчого листа до виконання слід відмовити. Відповідно до ч. 1. ст. 260 Кодексу адміністративного судочинства України замість втраченого оригіналу виконавчого листа адміністративний суд, який видав виконавчий лист, за заявою стягувача або поданням державного виконавця може видати його дублікат. Відповідно до ч. 1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником. Слід зауважити, що із заявою про видачу дублікату виконавчого листа можна звернутися лише в межах строків пред'явлення його до виконання. Отже, видача дубліката виконавчого листа можлива лише після поновлення пропущеного строку пред'явлення виконавчого документа до виконання. Враховуючи, що судом відмовлено у поновленні строку пред'явлення виконавчого листа до виконання, відповідно підстави для видачі дубліката виконавчого листа та заміні стягувача відсутні. Враховуючи викладене та керуючись статтями 160, 165, 168, 260, 261, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, У Х В А Л И В: У задоволенні заяви про поновлення строку пред'явлення виконавчого документа до виконання, видачі дублікату виконавчого листа та заміні стягувача, відмовити. Ухвала набирає законної сили згідно ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                                          Я.І. Добрянська

Дата ухвалення рішення17.07.2017
Оприлюднено19.07.2017

Судовий реєстр по справі —2а-3251/12/2670

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 22.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 07.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні