Справа № 346/3131/17
Провадження № 1-кп/346/306/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2017 р. м. Коломия Коломийський міськрайонний суд Івано - Франківської області
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області в складі
головуючого судді ОСОБА_1
cекретаря - ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
обвинуваченого ОСОБА_4
розглянувши у підготовчому відкритому судовому засіданні в залі суду м.Коломия кримінальне провадження про обвинувачення,
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженець та житель АДРЕСА_1 , громадянина України, з вищою освітою, одруженого, пенсіонера, раніше не судимого, депутатом не являється, у вчиненні злочину, передбаченого ст.165 ч.2 КК України в редакції 1960 року,-
ВСТАНОВИВ :
Обвинувачений ОСОБА_4 вчинив злочме, передбачений ст.165 ч.2 КК України,а саме зловживання посадовим становищем, тобто умисному, в інтересах третіх осіб, використанні посадовою особою посадового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки (в редакції закону про кримінальну відповідальність на час вчинення злочину).
Злочин обвинуваченим було вчинено за таких обставин.
Так, відповідно до рішення № 1 сесії 1 скликання від 23.03.1991 року Королівської сільської ради, Коломийського району обвинуваченого ОСОБА_4 було обрано головою сільської ради с. Королівка, Коломийського району, Івано-Франківської області. Обвинувачений ОСОБА_4 , будучи головою Королівської сільської ради, займав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Так, обвинувачений ОСОБА_4 , являючись державним службовцем, посадовою особою, в коло повноважень якої відповідно до Закону України «Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування» входить організація роботи сільської ради, підписання прийнятих ним та сесією сільської ради рішень, обіймаючи в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських функцій, займаючи відповідальне становище керівника органу місцевого самоврядування, згідно довідки № 75/02-11/010 виданої виконавчим комітетом Королівської сільської ради від 26.05.2017 в 1993-1994 роках в штаті Королівської сільської ради посади землевпорядника не було, а тому його обов`язки інженера - землевпорядника виконував сільський голова обвинувачений ОСОБА_4 . Свої посадові обов`язки обвинувачений ОСОБА_4 повинен був виконувати відповідно до діючого на час вчинення ним злочину законодавства.
Так, згідно ст. 23 Закону України «Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування» на голову Королівської сільської ради Коломийського району обвинуваченого ОСОБА_4 було покладено в тому числі наступні обов`язки: організує підготовку сесій Ради і питань, що вносяться на розгляд Ради; забезпечує своєчасне доведення рішень Ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням; подає депутатам допомогу у здійсненні ними своїх повноважень, забезпечує їх необхідною інформацією; сприяє депутатам в організації прийому громадян, у проведенні звітів перед виборцями, вживає заходів до реалізації пропозицій і зауважень виборців, висловлених під час звітів, а також пропозицій і зауважень, внесених депутатами на сесіях Ради; забезпечує роботу по розгляду звернень громадян; здійснює підготовку і вносить на розгляд Ради пропозиції з питань адміністративно-територіального поділу.
Відповідно до ст. 9 Земельного Кодексу України (який діяв на час вчинення злочину) до відання сільських, селищних і міських районного підпорядкування Рад народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин на їх території належить передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування, в тому числі на умовах оренди, у порядку, встановленому статтями 17 і 19 цього Кодексу; реєстрація права власності, права користування землею і договорів на оренду землі; вилучення (викуп) земель відповідно до статті 31 цього Кодексу; справляння плати за землю; ведення земельно-кадастрової документації; погодження проектів землеустрою; здійснення державного контролю за використанням і охороною земель, додержанням земельного законодавства; сприяння створенню екологічно чистого середовища і поліпшенню природних ландшафтів; припинення права власності або користування земельною ділянкою чи її частиною; видача висновків про надання або вилучення земельних ділянок, яке провадиться вищестоящою Радою народних депутатів. Погодження будівництва жилих, виробничих, культурно-побутових та інших будівель і споруд на земельних ділянках, що перебувають у власності або користуванні; вирішення земельних спорів у межах своєї компетенції; вирішення інших питань у галузі земельних відносин у межах своєї компетенції.
Відповідно до п.1.3. Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах N 28 від 15.04.93, якщо земельна ділянка, що передається у власність або надається у постійне користування, розташована на території кількох місцевих Рад народних депутатів, державні акти на право власності на землю і право постійного користування землею видаються окремо на території кожної Ради народних депутатів.
При розташуванні земельної ділянки, що надається в тимчасове користування на території кількох місцевих Рад народних депутатів, договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) укладається окремо по території кожної Ради народних депутатів. Згідно п 2.5. вищевказаної інструкції державні акти на право колективної власності на землю, право приватної власності на землю, право постійного користування землею складаються у двох примірниках, підписуються головою відповідної місцевої Ради народних депутатів і скріплюються гербовою печаткою. Сторінку державного акта із зображенням плану земельної ділянки підписує інженер-землевпорядник. Відповідно до п.3.4. вищевказаної інструкції Книги записів (реєстрації) державних актів і договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) ведуться виконавчими органами відповідних сільських, селищних, міських Рад народних депутатів (міст обласного підпорядкування), відділами земельних ресурсів районних державних адміністрацій, управліннями земельних ресурсів Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій. Ці книги шнуруються, засвідчуються підписами голови відповідної Ради народних депутатів, інженером-землевпорядником місцевої Ради, скріплюються гербовою печаткою Ради.
Згідно п. 3.5. у разі зміни меж, розміру, цільового призначення та умов надання земельних ділянок, що відбулися після видачі державного акта, до нього вносяться ці зміни, які фіксуються на плані зовнішніх меж і на останній сторінці державного акта. Зміни на плані зовнішніх меж викреслюються чорною тушшю, а старі межі перекреслюються червоною тушшю. Всі зміни вносяться одночасно в обидва примірники державного акта. Кожний запис про зміну меж, площі, цільового призначення та умов надання земельної ділянки посвідчується інженером-землевпорядником сільської, селищної, міської Ради народних депутатів або відділу земельних ресурсів районної державної адміністрації.
Відповідно до ст. 106 Земельного кодексу України спори з приводу розмежування території сіл, селищ, міст, районів, областей вирішуються вищестоящою Радою народних депутатів.
Однак, обвинувачений ОСОБА_4 свої посадові обов`язки як голова Королівської сільської ради, Коломийського району використав у злочинних цілях за наступних обставин.
Так, обвинувачений ОСОБА_4 зловживаючи посадовим становищем, умисно, в інтересах ОСОБА_5 , використовуючи посадове становище всупереч інтересам служби, достовірно знаючи що згідно карт території та меж населених пунктів с. Королівка, Коломийського району, та с. Корнич, Коломийського району, затверджених рішенням сесій 1992 року, частина земельної ділянки площею 0,1538 га, якою користувався житель с. Королівка, Коломийського району, ОСОБА_6 , знаходиться на території Корницької сільської ради і відповідно належить до земель запасу Корницької сільської ради, виніс питання на розгляд сесії, про передачу даної земельної ділянки у власність ОСОБА_5 .
У подальшому рішенням сесії Королівської сільської ради від 29.12.1993 року №8 прийнято рішення передачу у власність земельної ділянки площею 0,1538 га ОСОБА_5 для ведення особистого підсобного господарства та виготовити державний акт на вказану земельну ділянку.Після цього, землевпорядник Матеївської сільської ради ОСОБА_7 завірив своїм особистим підписом та видав від імені землевпорядника Королівської сільської ради довідку від 03.02.1994 року ОСОБА_5 в тому, що він згідно земельно-шнурової книги користується вище вказаною земельною ділянкою.
Дана довідка стала підставою для виготовлення технічної документації та видачі державного акту на право власності серії ІФ-07-16-2/000023 від 17.08.1994 року.
В подальшому обвинувачений ОСОБА_4 , використовуючи своє посадове становище, достовірно знаючи та усвідомлюючи про те, що ОСОБА_7 не будучи землевпорядником Королівської сільської ради, а також те, що частина земельної ділянки належить до земель Корницької сільської ради, незаконно підписав та завірив печаткою Королівської сільської ради державний акт на право власності на земельну ділянку 0,1538 га ОСОБА_5 . Після чого даній земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер 2623282701:01:001:0094.
Внаслідок злочинних дій голови Королівської сільської ради, Коломийського району обвинуваченого ОСОБА_4 державним та громадським інтересам в особі органів місцевого самоврядування (Корницькій сільській раді Коломийського району), шляхом незаконного відчуження землі, відповідно до висновку експерта, завдано шкоду в сумі 12500000 крб. (дванадцять мільйонів п`ятсот тисяч) станом на час вчинення злочину, тобто що спричинило тяжкі наслідки.
Свою вину в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_8 визнав в повному обсязі і в судове засідання від обвинуваченого ОСОБА_8 надійшло клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК України у зв`язку з тим, за строком давності.
В судовому засіданні прокурор підтримав вимоги поданого обвинуваченим клопотання.
Заслухавши думку прокурора, обвинуваченого ОСОБА_4 , вивчивши подане клопотання, суд вважає, що кримінальне провадження підлягає закриттю ,а обвинувачений ОСОБА_8 звільненню від кримінальної відповідальності з наступних підстав.
Згідно п.1 ч.2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Згідно ч.1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність. Згідно ст.44 КК України особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом. Звільнення від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюються виключно судом. Порядок звільнення від кримінальної відповідальності встановлюється законом. У відповідності до ст.49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки:3) п`ять років - у разі вчинення злочину середньої тяжкості;4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину;
У відповідності до ст. 288 КПК України, розгляд клопотання здійснюється у присутності сторін кримінального провадження та потерпілого в загальному порядку, передбаченому цим Кодексом, із особливостями, встановленими цією статтею. Суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
У відповідності до п.8 Постанови Пленуму Верховного Суду від 23.12.2005 року №12 "Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності: « Особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за ст. 49 КК України, якщо з дня вчинення нею злочину до набрання вироком законної сили минули певні строки давності і вона не ухилялася від слідства або суду та не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого. Відповідно до ст. 11-1 КПК України від 1960 року, таке звільнення є обов`язковим, за винятком випадку застосування давності, передбаченого ч. 4 ст. 49 КК України».
Згідно з ст.165 ч.2 КК України в ред.1960 року санкція передбачає позбавлення волі на строк від 5 до 8 років з конфіскацією майна або без такої з позбавленням права займати певні посади.
За таких обставин приймаючи до уваги, що з дня вчинення обвинуваченим ОСОБА_8 злочину минуло більше 20 років, жодних злочинів,кримінальних правопорушень за цей час він не вчиняв,до кримінальної відповідальності не притягувався, то він підлягає звільненню від кримінальної відповідальності на підставі ст.ст.44,49 КК України, а подане клопотання слід задовольнити.
Керуючись ст.ст.284,285-288,314 КПК України, на підставі ст.ст.44,49 КК України, суд,-
УХВАЛИВ:
Клопотання обвинуваченого ОСОБА_4 про звільнення від кримінальної відповідальності у вчиненні злочину, передбаченого ст.165 ч.2 КК України в редакції 1960 року - задовольнити.
Звільнити від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженець та житель АДРЕСА_1 , громадянина України, з вищою освітою, одруженого, пенсіонера, раніше не судимого, депутатом не являється - в зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження про обвинувачення ОСОБА_4 за ст.165 ч.2 КК України в редакції 1960 року - закрити.
Ухвала суду може бути оскаржена до Апеляційного суду Івано-Франківської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 67794433 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Веселов В. М.
Кримінальне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Веселов В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні