П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 635/3629/17
Провадження № 3/635/1093/2017
11 липня 2017 року смт. Покотилівка
Суддя Харківського районного суду Харківської області, ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний матеріал, який надійшов відносно
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, працюючої головним бухгалтером комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих , зареєстрованої та проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, б. 2-Г, кв. 30, у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,-
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 04.07.2017р. № 165/2017, ОСОБА_2, працюючі головним бухгалтером комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих несвоєчасно подала без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, терміном до 01.05.2017р., подавши її лише 27.06.2017р., тобто вчинила дії, які містять ознаки адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого п. 1, пп. а , в п. 2, п. 5 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції .
При розгляді справи ОСОБА_2 вину у вчинені правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП визнала повністю та щиро розкаялася.
Судом встановлено, що комунальне підприємство Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих (ЄДРПОУ 02476416) засноване, як юридична особа Харківською районною радою, рішенням сесії депутатів ради, на майні спільної територіальної власності територіальних громад сіл, селищ, Харківського району та розташована за адресою: смт. Пісочин, провулок Транспортний, № 2, Харківського району Харківської області.
Рішенням Харківської районної ради Харківського району Харківської області від 24.12.2014р. затверджено статут Редакції (нова редакція).
Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України - юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.
Виходячи з викладеного, Редакція є юридичною особою публічного права.
Відповідно до наказу начальника комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих від 15.12.2008р. № 69/08 з 15.12.2008р. головним бухгалтером Редакції призначено ОСОБА_2 з умовами оплати праці згідно штатного розкладку.
Відповідно посадової інструкції головного бухгалтера комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих - головний бухгалтер здійснює керівництво працівниками бухгалтерії Редакції та організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій.
Відповідно п. 3 роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю Національного агентства з питань запобігання корупції, затвердженого рішенням НАЗК від 11.08.2016р. № 3 (зі змінами та доповненнями) зазначено:
У цілях визначення суб'єктів, на яких поширюється дія Закону (відповідно до підпункту и пункту 1 частини першої статті 3 Закону), під посадовими та службовими особами інших державних органів слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають досади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно- господарських функцій.
Під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.
Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов'язків) відповідного працівника.
Так, адміністративно-господарські функції (обов'язки) - це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є. у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.
Організаційно-розпорядчі функції (обов'язки) - це обов'язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою робота виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри виконроби, бригадири тощо).
Працівники підприємств, установ, організацій, які виконують професійні (лікар, вчитель тощо), виробничі (водій, швачка тощо) або технічні (друкарка, охоронник, оператор котельні тощо) функції, визнаються посадовими особами лише за умови, що разом із цими функціями, вони виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські обов'язки.
Працівники патронатних служб, інші працівники державних органів, які виконують функції з обслуговування, можуть відноситися до посадових та службових осіб відповідно до підпункту и пункту 1 частини першої статті 3 Закону за умови відповідності зазначеним вище характеристикам.
При цьому, у цілях визначення суб'єктів декларування, згідно із Законом, слід застосовувати вужче тлумачення і вважати службовими, посадовими особами - суб'єктами декларування лише тих працівників, на яких покладено відповідні обов'язки на постійній основі. Наприклад, наявність у посадовій інструкції працівника (спеціаліста, головного спеціаліста тощо) положення про те, що він може виконувати певні додаткові організаційно-розпорядчі або адміністративно- господарські обов'язки на час відсутності керівника структурного підрозділу не є достатнім для того, щоб вважати такого працівника посадовою чи службовою особою, яка є суб'єктом декларування відповідно до Закону. Цей висновок не змінюється навіть в разі фактичного виконання таких обов'язків упродовж звітного періоду. Тобто в разі тимчасового виконання працівником організаційно- розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків на час відсутності керівника підрозділу у звітному періоді у нього не виникає обов'язок подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за цей період.
Враховуючи викладене, ОСОБА_2 є посадовою особою юридичної особи публічного права та згідно підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом, на якого поширюються дія цього Закону, отже і суб'єктом відповідальності за порушення вказаного Закону.
Відповідно ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті З цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
В 2017 році термін подання декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Законом України від 23.03.2017р. № 1975 Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб було продовжено до 01.05.2017р.
ОСОБА_2, працюючі головним бухгалтером комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих несвоєчасно подала без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, подавши її лише 27.06.2017р.
Дані обставини підтверджуються Протоколом про адміністративне правопорушення від 04.07.2017р. № 165/2017, копією інформації з Єдиного Державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно якого вбачається датою та часом внесення ОСОБА_2 декларації до реєстру - 27 червня 2017 року о 10год. 57хв., письмовими поясненнями ОСОБА_2, копією посадової інструкції головного бухгалтера комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих , копією штатного розпису комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих , копією статуту комунального підприємства Редакція Харківської районної газети Трибуна трудящих .
Згідно до ч 1 ст. 172-6 КУпАП, несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування є адміністративним корупційним правопорушенням та тягне за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, дії ОСОБА_2 суддя кваліфікує, як несвоєчасно подану без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за яку передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
При накладенні адміністративного стягнення, враховується характер скоєного правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майнове положення, обставини що пом'якшують відповідальність, та відсутність обставин, що обтяжують відповідальність.
Дані про особу ОСОБА_2 свідчать про те, що раніше вона не притягалася до адміністративної відповідальності.
Обставин, що пом'якшує адміністративну відповідальність в силу ст. 34 КУпАП, є щире розкаяння винної особи.
Обставин, що обтяжують адміністративну відповідальність, в силу ст. 35 КУпАП, не встановлено.
Відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, в розмірі, передбаченому п. 5 ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір , а саме 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 24, 27, 40-1, 172-6, 221, 283-285 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Судовий збір -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстровану та проживаючу за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, б. 2-Г, кв. 30, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, і накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 850,00грн. (вісімсот п'ятдесят гривень нуль копійок).
Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої та проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, б. 2-Г, кв. 30, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, судовий збір на користь держави в сумі 320,00грн. (триста двадцять гривень нуль копійок), який сплачується за наступними реквізитами: КОД ЄДРПОУ суду: 02894007, найменування підрозділу: УДК у Харківському районі Державної казначейської служби України, код отримувача коштів ЄДРПОУ: 37999633, банк отримувача: ГУДКУ у Харківській області, МФО: 851011, код класифікації доходів бюджету: 22030001, № доходного рахунку для сплати судового збору: 31214206700429.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Харківської області через Харківський районний суд Харківської області в 10-денний строк з дня винесення постанови.
Суддя Н.М. Токарєва
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2017 |
Оприлюднено | 19.07.2017 |
Номер документу | 67796559 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Харківський районний суд Харківської області
Токарєва Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні