ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
18 липня 2017 року № 912/4567/16
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М. розглянувши справу № 912/4567/16 від 26.12.2016 про банкрутство Приватного підприємства "Шляховик" (далі - ПП "Шляховик"), вул. Кільцева, 13, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28006,
та заяву кредитора - ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (далі - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області), вул. Пролетарська, 17, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000
до банкрута - ПП "Шляховик", вул. Кільцева, 13, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28006
про визнання грошових вимог в загальній сумі 860 787,08 грн
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредитора - участі не брав;
від банкрута - участі не брав.
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 16.05.2017 господарський суд визнав ПП "Шляховик" банкрутом. Відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута - ПП "Шляховик". Призначив ліквідатором банкрута - ПП "Шляховик" арбітражного керуючого ОСОБА_2 Постановив оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ПП "Шляховик".
17.05.2017 (номер публікації: 42963, дата публікації на сайті ВГСУ: 17.05.2017 16:29) на веб-сайті Вищого господарського суду України офіційно оприлюднене оголошення про визнання боржника ПП "Шляховик" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Граничним строком на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника визначено: вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
До господарського суду 16.06.2017 надійшла заява № 1406/1126/8/10 від б/д кредитора ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області до банкрута про визнання грошових вимог в загальній сумі 860 787,08 грн, в тому числі 153 376,35 грн штрафних фінансових санкцій та 707 410,73 грн пені.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі
Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону. За результатами розгляду грошових вимог кредиторів господарським судом затверджується реєстр вимог кредиторів і формуються представницькі органи кредиторів.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону господарський суд зобов'язаний прийняти заяви кредитора, подані з дотриманням вимог цього Закону та Господарського процесуального кодексу України, про що виноситься ухвала, в якій зазначається дата розгляду заяви.
Ухвалою від 16.06.2017 господарський суд прийняв заяву № 1406/1126/8/10 від б/д кредитора ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області про визнання грошових вимог в загальній сумі 860 787,08 грн, в тому числі 153 376,35 грн штрафних фінансових санкцій та 707 410,73 грн пені. Розгляд заяви кредитора призначив на 18.07.2017. Зобов'язав ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 до засідання суду, не пізніше 17.07.2017, надати господарському суду: письмове повідомлення заявника про результати розгляду вимог кредитора, відповідно до вимог ч. 5 ст. 23 Закону.
Вимоги кредитора - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області обґрунтовані такими обставинами.
10.01.2013 ОСОБА_1 ОДПІ провела позапланову документальну перевірку ПП „Шляховик" код ЄДРПОУ 31263609 з питання дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 по 30.09.2012.
За результатами перевірки було складено Акт № 4/22- НОМЕР_1.
Актом перевірки було встановлено:
1. - п. 3.1 ст. 3, п. 5.1, пп. 5.2.1, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" в редакції Закону України від 22.05.1997 Ш83/97-ВР (із змінами і доповненнями), гт.44.1 ст.44, п. 138.2. п. 138.8 ст.. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами і доповненнями. ст. 2, п. 2 ст. З, ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами та доповненнями та п.п. 1.2 п.1, п.п. 2.1. пп. 2.4 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за № 168/704, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток всього в сумі 520 130 грн., в т.ч. за 2009 рік на 209 937 грн. (в т.ч. за ІУ кв. 2009 року - 209 937 грн.), за І квартал 2010 року на 3 633 грн., за півріччя 2010 року на 75 219 грн. (в т.ч. за II квартал 2010 року на 71 586 грн.), за три квартали 2010 року на 140 508 грн. (в т.ч. за III квартал 2010 року - 65 289 грн.), за 2010 рік на 160 524 грн. (в т.ч. за ІУ квартал 2010 року -20 016 грн.), за І квартал 2011 року на 225 грн.. за II квартал 2011 року на 3 269 грн.. за ІІ-ІV квартали 2011 року на 126 444 грн. (в т.ч. за III квартал 2011 року - 123 175 грн.) та за ІІ-ІV квартали 2011 року на 149 444 грн. (в т.ч. за ІV квартал 2011 року - 23 000 грн.), за рахунок завищення валових витрат та амортизаційних відрахувань, а саме:
- завищення валових витрат на 1 398 176 грн., в т.ч. за ІV квартал 2009 року в сумі 838 564 грн. (в т.ч. ПП «Трансексімцентр» - 61 376грн.), І квартал 2010 року в сумі 13 440 грн., півріччя 2010 року в сумі 80 566 грн. (в т.ч. за II квартал 2010 року на 67 126 грн.), за три квартали 2010 року в сумі 195 398 грн. (в т.ч. за III квартал 2010 року на 114 832 грн.), за II квартал 2011 року на 14 214 грн., за ІІ-ІІІ квартали 2011 року на 264 214 грн. (в т.ч. III кв. 2011 року - 250 000 грн.) та за ІІ-ІV квартали на 364 214 грн. (в т.ч. ІV кв. 2011 року - 100 000 грн) в результаті не підтвердження їх первинними документами;
- завищення валових витрат на 697 258 грн., в т.ч. за півріччя 2010 року на 218 178 грн. (в т.ч. II кв. - 218 178 грн.), за три квартали 2010 року 363 511 грн. (в т.ч. III кв. - 145 333 грн.) за
2010 рік на 442 631 грн. (в т.ч. за ІV кв. - 79 120 грн.), за ІІ-Ш кв. 2011 року на 254 627 грн. (в т.ч. III кв. - 254 627 грн.) за рахунок віднесення до витрат, витрат отриманих від підприємства, яке має ознаки фіктивності по нікчемним правочинам, а саме: витрат на придбання бітуму від ПП «Трансексімцентр» (код ЄДРПОУ - 33672476);
- завищення валових витрат на 30 917 грн. (в т.ч. за III кв. 2011 року - 30 917 грн.), за рахунок віднесення до витрат, витрат отриманих від підприємства, яке має ознаки фіктивності по нікчемним правочинам, а саме: витрат на придбання мазуту від ПП «Зітекс» (код ЄДРПОУ - 37426723);
- завищення суми амортизаційних відрахувань на 6 148 грн., в т.ч. за ІУ квартал 2009 року в сумі 1 186 грн., І квартал 2010 року в сумі 1 093 грн., півріччя 2010 року в сумі 2 132 грн. і (в т.ч. за II квартал 2010 року на 1 039 грн.), за три квартали 2010 року в сумі 3 122 грн. (в т.ч. за ІІІ квартал 2010 року на 990 грн.), за 2010 рік в сумі 4 064 грн. (в т.ч. за ІУ квартал 2010 року на 942 грн.) та за І квартал 2011 року в сумі 898 гри., в результаті не підтвердження їх первинними документами.
2. пп. 7.4.1, пп. 7.4.4, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (із змінами та доповненнями), п. 44.1 ст. 44. п. 198.1. п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст.198, п. 201.10, п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 278 179 грн., в т.ч. за жовтень 2009 року на 6 375 грн., листопад 2009 року на 29 588 грн., грудень 2009 року на 16 665 грн., за травень 2010 року на 8 137 грн., за червень 2010 року на 28 626 грн., липень 2010р. на 21 499 грн., серпень 2010р. на 14 440 грн., за жовтень 2010 року на 15 824 грн., за січень 2011 року на 4 659 грн., за лютий 2011 року на 1 382 грн., березень 2011 року на 4 371 грн., квітень 2011 року на 7 873 грн., травень 2011 року на 15 192 грн., червень 2011 року на 19 094 грн., липень 2011 року на 7 399 грн., серпень 2011 року на 43 794 грн., вересень 2011 року на 25 221 грн., жовтень 2011 року на 6 684 грн., листопад 2011 року на 983 грн. та за грудень 2011 року на 373 грн., за рахунок завищення податкового кредиту, а саме:
- завищення податкового кредиту на 189 653 гри., в т.ч. за жовтень 2009 року на 6 375 грн.. листопад 2009 року на 29 588 грн, (в т.ч. ПП «Трансексімцентр» - 12 275 грн.). грудень 2009 року на 16 665 грн., за січень 2011 року на 4 659 грн., за лютий 2011 року на 2 253 грн., березень 2011 року на 3 500 грн., квітень 2011 року на 7 873 грн., травень 2011 року на 15 192 грн., червень 2011 року на 19 094 грн., липень 2011 року на 7 399 грн., серпень 2011 року на 43 794 грн. (в т.ч. ПП «Трансексімцентр» - 34 359 грн.), вересень 2011 року на 25 221 грн. (в т.ч. ПП «Трансексімцентр» - 16 567 грн. ПП «Зітекс» - 6 183 грн.), жовтень 2011 року на 6 684 грн., листопад 2011 року на 983 грн. та за грудень 2011 року на 373 грн., за рахунок віднесення до податкового кредиту, сум податку на додану вартість, що не підтверджені податковими накладними;
- завищення податкового кредиту на 88 526 грн., і т.ч. за травень 2010 року на 28 230 грн.. за червень 2010 року на 15 405 грн., липень 2010 року на 14 627 грн., серпень 2010 року на 14 440 грн. та за жовтень 2010 року на 15 824 грн., за рахунок віднесення до податкового кредиту, сум ПДВ по податкових накладних отриманих від ПП «Трансексімцентр» , яке має ознаки фіктивності, по нікчемних правочинах.
23.01.2013 ОСОБА_1 ОДПІ на підставі акту перевірки № 4/22-10/31263609 були сформовані податкові повідомлення - рішення:
- № НОМЕР_2 згідно якого банкруту було визначено грошове зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 334 582,00 грн, в т.ч. 278 179,00 грн основного зобов'язання та 56 403,00 гри. штрафних (фінансових) санкцій.
- № НОМЕР_3 згідно якого банкруту було визначено грошове зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств в розмірі 612 746,00 грн. в т.ч. 520 130,00 грн основного зобов'язання та 92 616,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.03.2013 у справі № п/811/608/13-а стягнуто з ПП «Шляховик» податковий борг 1 014 423,20 грн. в т.ч. грошове зобов'язання за платежем податок на додану вартість 56 403,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за штрафним та фінансовими санкціями та зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств 92 616,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.03.2013 у справі № 1170/2а-1801/12 стягнуто з ПП «Шляховик» податковий борг 32 698,09 грн. в т.ч. за штрафним та фінансовими санкціями та зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств 3 879,45 грн штрафних (фінансових) санкцій.
09.04.2012 ОСОБА_1 ОДПІ провела камеральну перевірку своєчасності сплати плати за землю.
За результатами перевірки було складено Акт № НОМЕР_4.
Актом перевірки було встановлено: порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, а саме не своєчасно сплачено грошове зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі 3 055,71 грн.
Відповідальність за вчинені порушення передбачена п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України.
09.04.2012 ОСОБА_1 ОДПІ на підставі акту перевірки № НОМЕР_4, було сформоване податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_4 згідно якого «Банкруту» було визначено грошове зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб, за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 305,57 грн,, що становить 10% від 3 055,71грн
Згідно п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України
„Пеня нараховується:
після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом".
„Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті" (п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України).
ОСОБА_1 ОДПІ банкруту була нарахована пеня з податку на додану вартість в сумі 237 759,07 грн., з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 469 409,13 гри, з орендної плати з юридичних осіб в сумі 242,53 грн.
В результаті всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи, господарським судом з'ясовано, що вимоги кредитора, щодо сплати як штрафних фінансових санкцій так і пені виникли у 2012-2013 рр., а заявлені кредитором, як поточні, лише після визнання боржника банкрутом. Не дивлячись на те, що провадження у справі № 912/4567/16 про банкрутство ПП "Шляховик" порушено 26.12.2016.
Ухвалою від 09.03.2017 господарський суд визнав грошові вимоги кредитора та затвердити реєстр вимог кредиторів боржника приватного підприємства "Шляховик" в таких сумах і в такій черговості задоволення вимог:
ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області (вул. Пролетарська, 17, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000) в сумі 801 082, 66 грн - третя черга; 13 780, 00 грн - перша черга.
Загальна сума грошових вимог, включених до реєстру вимог кредиторів боржника та визнаних господарським судом, складає 801 082, 66 грн.
Зазначивши, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання або не заявлені взагалі, в тому числі ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області з грошовими вимогами в сумі 860 787, 08 грн, в тому числі 153 376, 35 грн штрафних санкцій та 707 410, 73 грн пені, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. (ч. 4 ст. 23 Закону)
Відповідно до п. 18 Інформаційного лист ВГСУ від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212- VІ) - стаття 23 Закону встановлює порядок виявлення кредиторів. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство, тобто першим днем перебігу цього строку є день, наступний за днем офіційного оприлюднення такого оголошення. При цьому всі грошові вимоги кредиторів до боржника повинні бути виражені в національній валюті України. Якщо зобов'язання боржника виражені в іноземній валюті, то склад і розмір грошових вимог кредиторів визначаються в національній валюті за курсом, встановленим Національним банком України на дату подання кредитором заяви з грошовими вимогами до боржника.
Після офіційного оприлюднення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство всі кредитори мають право подавати заяви з грошовими вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство, в порядку статті 23 Закону незалежно від настання строку виконання зобов'язань.
При цьому після включення таких вимог до реєстру вимог кредиторів на ці вимоги поширюється дія мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в ліквідаційній процедурі у шосту чергу. Такі кредитори не беруть участі в представницьких органах кредиторів (зборах та комітеті кредиторів). (абз. 1 п. 19 Інформаційного лист ВГСУ від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212- VІ)
Відповідно, за визначенням ст. 38 Закону вимоги кредитора - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області щодо сплати 860 787,08 грн - штрафних фінансових санкцій та пені не є поточними, а є вимогами, які заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання.
Не дивлячись на вказані обставини кредитор - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області звернувся до господарського суду з заявою про визнання грошових вимог.
Вимоги кредитора підтверджуються наявними матеріалами справи, доданими кредитором до заяви з грошовими вимогами. (а.с. 239-243)
Документальні докази повного чи часткового погашення зазначеної кредиторської заборгованості боржником (банкрутом), господарському суду сторонами не надані.
За повідомленням № 02-01/35/71 від 14.07.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 вимоги кредитора - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області до боржника внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів до шостої черги у розмірі 860 787, 08 грн.
За результатами розгляду заяви кредитора, господарський суд вважає, що грошові вимоги кредитора - ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області до банкрута є обґрунтованими та підтвердженими належними та допустимими документальними доказами. Разом з тим, вимоги даного кредитора в сумі 860 787,08 грн є такими, що підлягають погашенню в ліквідаційній процедурі у шосту чергу.
Витрати кредитора на оплату судового збору за подання заяви з грошовими вимогами в сумі 3 200, 00 грн підлягають погашенню в першу чергу.
Керуючись ст. 2, 23, 38, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 4-1, 44, 49, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Грошові вимоги кредитора - ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області до банкрута - Приватного підприємства "Шляховик" в сумі 860 787, 08 грн є такими, що підлягають погашенню в ліквідаційній процедурі у шосту чергу.
Витрати кредитора - ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області на оплату судового збору в сумі 3 200, 00 грн підлягають погашенню в першу чергу.
Ухвала набирає чинності з дня її винесення.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Примірники ухвали направити кредитору, банкруту, ліквідатору - арбітражному керуючому ОСОБА_2
Суддя Н.М. Коваленко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2017 |
Оприлюднено | 20.07.2017 |
Номер документу | 67812090 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Коваленко Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні