Ухвала
від 17.07.2017 по справі 317/1787/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

№317/1787/17

№ 1-кс/317/579/2017

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2017 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Запорізького районного суду Запорізької області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора Запорізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_2 , про призначення перевірки, на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017081060000051 від 07.06.2017 за ч.1 ст.197-1 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Запорізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_2 , звернувся до суду із клопотанням про призначення перевірки, на підставі матеріалів досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017081060000051 від 07.06.2017 за ч.1 ст.197-1 КК України .

У проваджені Запорізького РВП Дніпровського ВП ГУНП у Запорізькій області перебуває кримінальне провадження №42017081060000051 від 07.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України, за фактом самовільного зайняття невідомими особами земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих на території Миколай-Пільської сільської ради Запорізького району Запорізької області, шляхом засіву сільськогосподарськими культурами.

В ході досудового розслідування встановлено, що 7 земельних ділянок, розташованих на території Миколай-Пільської сільської ради, 4 з яких розташовані в межах с. Новопетрівка Запорізького району, інші 3 розташовані за межами населених пунктів, використовуються невідомими особами без правовстановлюючих документів.

Так, згідно довідок з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (форма 6-зем) по Запорізькому району від 10.07.2017:

1)Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) відноситься до земель державної власності землі запасу;

2)Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) відноситься до земель державної власності землі запасу;

3)Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (рілля) відноситься до земель запасу. Однак частина земельної ділянки площею 0,9255 га перебуває в користуванні ТОВ «Кераміст-Трейд» на умовах оренди. Також частина земельної ділянки площею 1,4827 га перебуває у власності ОСОБА_3 , на останню площу права власності не зареєстровано;

4)Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) відноситься до земель комунальної власності. Право власності не зареєстровано;

5)Ділянка приблизною площею 2 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) відноситься до земель комунальної власності. Право власності не зареєстровано;

6)Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) відноситься до земель комунальної власності;

7)Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) відноситься до земель комунальної власності.

В ході досудового розслідування власників вирощеного врожаю не встановлено, правовстановлюючі документи на земельні ділянки відсутні.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Земельного кодексу України, земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі. Тобто, це землі комунальної або державної власності.

Згідно із ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Таким чином, з метою встановлення або спростування факту самовільного зайняття земельних ділянок, в органу досудового розслідування виникла необхідність в проведенні перевірки законності використання вказаних ділянок.

Відповідно до пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням.

Досудове розслідування злочинів здійснюється у формі досудового слідства (ст. 215 КПК України), яке у відповідності дост. 38 КПК Україниздійснюють слідчі органу досудового розслідування одноособово або слідчою групою.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади,органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Отже, перевірка в кримінальному провадженніне захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному врозділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2ст. 93 КПК.

Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки.

Так, відповідно до пп. б, п. 12Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VIIуКримінальному процесуальному кодексі Українивиключено положення п. 6 ч. 2ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до пп. в, п. 12Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України виключенопункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Крім того, відповідно до п. 2Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 р. № 408, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводятьсяза рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Отже, на цей час слідчий та прокурор позбавлені можливості призначити перевірку у кримінальному провадженні шляхом винесення відповідної постанови.

Згідно пункту 6 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, посадові особи Головного управління в межах свої повноважень мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; одержувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на них завдань.

Прокурор підтримав дане клопотання, просив його задовольнити.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього додатки, а саме : витяг з кримінального провадження, доручення про проведення досудового розслідування, повідомлення про початок досудового розслідування, постанову про призначення групи прокурорів, рапорти, протокол про прийняття заяви про вчинення кримінального правопорушення, приходить до наступного висновку.

Виходячи з викладеного, з метою всебічного, повного, і неупередженого дослідження та встановлення важливих обставин у даному кримінальному провадженні виникла необхідність в проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання вищенаведених земельних ділянок:

1) Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0054;

2) Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187202:11:001:0172;

3) Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:04:001:0120;

4) Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0028;

5) Ділянка приблизною площею 2 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0001;

6) Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:001:4161;

7) Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:001:1563, шляхом обстеження вказаних земельних ділянок, одержання та вивчення відповідної документації.

Зокрема, для встановлення правових підстав займання та користування вказаними земельними ділянками, у тому числі для встановлення допущених порушень норм законодавства України у сфері земельних відносин щодо самовільного зайняття вищевказаних земельних ділянок, нанесеної матеріальної шкоди тощо.

Інформація, яка може бути здобута внаслідок проведення даної перевірки у сукупності з іншими документами кримінального провадження має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Також дана інформація може бути використана у якості доказів.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що клопотання прокурора є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, тому необхідно призначити перевірку дотримання вимог земельного законодавства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2,371,372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Запорізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_2 , про призначення перевірки, на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017081060000051 від 07.06.2017 за ч.1 ст.197-1 КК України - задовольнити

1. Призначити перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час використання наступних земельних ділянок:

1) Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0054;

2) Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (пасовища) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187202:11:001:0172;

3) Ділянка приблизною площею 10 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, за межами населеного пункту (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:04:001:0120;

4) Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0028;

5) Ділянка приблизною площею 2 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:004:0001;

6) Ділянка приблизною площею 11 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:001:4161;

7) Ділянка приблизною площею 8 га розташована на території Миколай-Пільської сільської ради, в межах с. Новопетрівка (рілля) поряд з земельною ділянкою із кадастровим № 2322187200:03:001:1563,

шляхом обстеження вказаних земельних ділянок, одержання та вивчення відповідної документації.

2.Проведення перевірки доручити спеціалістам Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50).

Ухвала підлягає виконанню протягом одного місяця з дня її винесення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.07.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу67831781
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —317/1787/17

Ухвала від 17.07.2017

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 22.06.2017

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні