ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18.07.2017
Справа № 904/6634/17
За позовом Публічного акціонерного товариства "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат", м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані", м. Дніпро
про стягнення 8 295,05 грн.
Суддя Рудовська І.А.
Представники:
від позивача: не з'явився
від відповідача: не з'явився
Суть спору:
Публічне акціонерне товариство "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" (далі - позивач) звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані" (далі - відповідач) про стягнення 8295,05 грн. – збитків та витрат по сплаті судового збору.
Позовні вимоги мотивовані тим, що результатами проведеної зустрічної звірки в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані", з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з Публічним акціонерним товариством "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" за період з 01.01.2012 р. по 16.12.2015 р. встановлені порушення, у вигляді завищення вартості виконаних послуг Товариством з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані" у вересні та листопаді 2015 р. на суму 8295,05 грн.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2017 р. по справі № 904/6634/17 порушено провадження, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 29.06.2017 р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 29.06.2017 р. розгляд справи відкладено на 18.07.2017 р.
Представник позивача у судові засідання не з'явився, до суду надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судові засідання не з'явився, вимог суду, викладених в ухвалах про порушення провадження у справі та ухвалі про відкладення розгляду справи не виконав, письмовий відзив на позов не надав. Про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином, доказом чого є поштове повідомлення (судова повістка) про вручення ухвали Гсподарського суду Дніпропетровської області (а.с. 52).
За таких обставин, господарський суд вважає, що відповідач не скористався своїм правом на участь представника у судовому засіданні.
Згідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
В порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 18.07.2017 р. прийнято судове рішення.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
22.09.2015 р між Товариством з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані" (виконавець) та Публічним акціонерним товариством "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" (замовник) укладено Договір про надання послуг з охорони № ЗАлК-Д-2015-103 (далі - Договір №ЗАлК-Д-2015-103) за умов п. 1.1. якого замовник доручає, виконавець зобов'язується надавати за оплату послуги з охорони об'єктів та майна замовника, вказне у додатку 1 до Договору цього Договору (далі – об'єкт охорони)., згідно з Дислокацією контрольно-пропускних та контрольно-проїздних пунктів і постів замовника, що є додатком 2 до цього Договору.
Плата за послуги з охорони за цим Договором становить 559 064,08 грн., у т.ч. ПДВ – 93 177,35 грн. за кожен місяць (п. 2.1. Договору).
Відповідно до п. 2.2. Договору оплата здійснюється у безготівковій формі у гривнях шляхом перерахування зазначених коштів на банківський рахунок виконавця, вказаний у цьому Договорі, у такому порядку: 2.1.1. 50 % суми, зазначеної у пункту 2.1. цього Договору, - до 5 числа поточного місяця, а інші 50 % зазначеної суми – до 20 числа поточного місяця; 2.2.2. уточнюючий розрахунок, за наявності підстав, здійснюється до 15 числа місяця, наступного за місяцем, який оплачується послуга.
Згідно п. 2.6. Договору на підтвердження факту надання послуг виконавець щомісяця складає відповідний акт (у двох примірниках) та надає його замовнику.
Держфінінспекцією в Запорізькій області проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ПАТ "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" за період з 01.01.2012 по 16.12.2015 року.
За результатами ревізії складено акт ревізії від 04.03.2016 р. №05-21/1.
В ході ревізії з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з ПАТ "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" за період з 11.03.2015 р. по 16.12.2015 р. проведено зустрічну звірку в ТОВ "Сіті Грін Компані" за адресою: м. Дніпропетровськ, просп. Карла Маркса, буд. 93, кім. 314.
За результатом проведеної зустрічної звірки розрахунків в ТОВ "Сіті Грін Компані" по Договору №ЗАлК-Д-2015-103 встановлено наступне.
В ході проведення зустрічної звірки підтвердження фактичних витрат по вищезазначеному Договору, проведеною суцільним способом по кожній калькуляції (щомісячній) встановлено наступне.
Калькуляція за вересень 2015 року (акт здачі-приймання робіт (надання послуг від 30.09.2015 №С-0930/01) до договірної ціни складається з наступних статей витрат: оренда офісу (2100,00 грн), оплата рекламного банеру (83,33 грн), фонд оплати праці (18 881,00 грн) та нарахування на фонд оплати праці (37,26% -6 948,02 грн), виготовлення банера (163,30 грн), прибуток (-5 106,33 грн) та ПДВ (4 050,67 грн).
Перевіркою статті витрат "оренда офісу" встановлено, що між ТОВ "Сіті Грін Компані" - (орендатор) та підприємством "Будинок профспілок" Дніпропетровського обласного об'єднання профспілок (орендодавець) укладено Договір оренди нежитлового приміщення від 07.09.2015 №164 (далі - Договір №164) на оренду офісного приміщення №314 загальною площею 18 кв. метрів, яке знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, проспект К.Маркса, будинок 93.
Відповідно до п.3.3 умови Договору №164, загальна сума орендної плати на місяць складає 2 520,00 грн з ПДВ (116,67 за один кв. метр, ПДВ - 23,33 грн).
Згідно з Актом приймання-здавання робіт за вересень 2015 року №1641 відповідно до договору №164 загальна сума наданих підприємством "Будинок профспілок" послуг складає 1 610,00 грн. без ПДВ. Тобто, вартість наданих послуг з оренди офісу за кожен день складає 53,67 грн. з ПДВ (1 610,00 грн /30 днів).
Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) № С- 0930/01 до Договору від 22.09.2015 р. №ЗАлК-Д-2015-103 визначено строк, за який ТОВ "Сіті Грін Компані" були надані послуги ПАТ "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат", а саме з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р., тобто 8 календарних днів.
Шляхом співставлення суми витрат статті "оренда офісу", визначеної у калькуляції за вересень 2015 року до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. № С-0930/01 з фактичними витратами згідно з Актом приймання-здавання робіт за вересень 2015 року №1641 (договір №164), встановлено розбіжність на загальну суму 1 670,64 грн. без ПДВ ((2100,00 грн - (53,67 грн * 8 днів)).
Перевіркою витрат статті "оплата рекламного банеру" встановлено наступне.
Згідно з Актом приймання-здавання робіт за вересень 2015 року №1674 відповідно до Договору №164 вартість послуги складає 27,78 грн. без ПДВ.
Шляхом співставлення суми витрат статті "оплата рекламного банеру", визначеної у калькуляції за вересень 2015 року до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. № С-0930/01 з фактичними витратами згідно з Актом приймання-здавання робіт за вересень 2015 року № 1674, встановлено розбіжність на суму 55,55 грн. без ПДВ (83,33 грн - 27,78 грн).
Перевіркою витрат статті "фонд оплати праці" встановлено наступне.
Відповідно до даних бухгалтерського обліку ТОВ "Сіті Грін Компані" субрахунку 661 "Розрахунки з заробітної плати" загальна сума фактично нарахованої заробітної плати за період з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. складає 7 742,05 грн..
Шляхом співставлення суми витрат статті "фонд оплати праці", визначеної у калькуляції за вересень 2015 року до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 по 30.09.2015 № С-0930/01 з фактичними витратами щодо нарахування заробітної плати працівникам ТОВ "Сіті Грін Компані" (субрахунок 661), встановлено розбіжність на суму 11 138,95 грн без ПДВ (18 881,00 грн - 7 742,05 грн).
А також, відповідно до даних бухгалтерського обліку ТОВ "Сіті Грін Компані" субрахунку 651 "Нарахування єдиного соціального внеску" загальна сума фактичних нарахувань за період з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. складає 2 884,69 грн (7 742,05 грн * 37,26 грн).
Шляхом співставлення суми витрат статті "нарахування на фонд оплати праці", визначеної у калькуляції за вересень 2015 року до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 по 30.09.2015 № С-0930/01 з фактичними даними бухгалтерського обліку ТОВ "Сіті Грін Компані" субрахунку 651 "Нарахування єдиного соціального внеску", встановлено розбіжність на суму 4 063,33 грн (6 948,02 грн - 2 884,69 грн).
Перевіркою витрат статті "виготовлення банера" встановлено, що ТОВ "Техносфера" надано послуги з виготовлення банеру на підставі Акту здачі- приймання робіт (надання послуг) 16.09.2015 №ОУ-00056 (згідно з рахунком від 15.09.2015 №СФ-0000316) на суму 163,30 грн без ПДВ.
Шляхом співставлення суми витрат статті „виготовлення банера", визначеної у калькуляції за вересень 2015 року до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 по 30.09.2015 № С-0930/01 з фактичними витратами ТОВ "Сіті Грін Компані", розбіжностей не встановлено.
Враховуючи вищезазначене, в ході проведення зустрічної звірки підтвердження фактичних витрат Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. № С-0930/01, відповідно до Договору від 22.09.2015 р. №ЗАлК-Д-2015 -103 встановлено загальну суму фактичних витрат, яка становить 16 928,47 грн (1 670,64 грн + 55,55 грн. + 11 138,95 грн. + 4 063,33 грн).
З урахуванням податку на додану вартість загальна сума фактичних витрат складає 20 314,16 грн. (16 928,47 грн *20%).
Оскільки виконавцем було пред'явлено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) з 23.09.2015 р. по 30.09.2015 р. № С-0930/01 відповідно до договору від №ЗАлК-Д-2015— 103 на загальну суму 27 120,0 грн, розбіжність між вартістю пред'явленого виконавцем Акту здачі-прийняття робіт замовнику і фактичними затратами складає 6 805,84 грн (27 120,0 грн - 20 314,16 грн).
Калькуляція за жовтень 2015 року (акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.10.2015 №С-1031/02) до договірної ціни складається з наступних статей витрат: оренда офісу (2100,0 грн), оплата рекламного банеру (83,33 грн), фонд оплати праці (318 540,93 грн) та нарахування на фонд оплати праці (37,26% - 119 575,54 грн), виготовлення посвідчень, придбання ліхтарів, миючих засобів, канцелярських товарів та виготовлення шевронів (загальна сума 6 592,56 грн), прибуток (20 731,79 грн) та ПДВ (91 439,93 грн).
Перевіркою витрат статей, зазначених в калькуляції за жовтень 2015 року розбіжностей не встановлено.
Калькуляція за листопад 2015 року (акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.11.2015 №С-1130/04) до договірної ціни складається з наступних статей витрат: оренда офісу (2100,00 грн), оплата рекламного банеру (83,33 грн), фонд оплати праці (321 732,61 грн) та нарахування на фонд оплати праці (37,26% - 119 028,77 грн), канцелярські товари (1 183,04 грн), прибуток (4,9% - 21 758,98 грн) та ПДВ (93 177,35 грн).
Перевіркою витрат статей оренда офісу, оплата рекламного банеру, фонд оплати праці та нарахування на фонд оплати праці розбіжностей не встановлено.
Перевіркою витрат статті "канцелярські товари" встановлено наступне.
В ході проведення зустрічної звірки, ТОВ "Сіті Грін Компані" не надано жодних первинних документів, які б засвідчували фактичне придбання та відповідне списання по бухгалтерському обліку ТОВ "Сіті Грін Компані" канцелярських товарів.
Таким чином, з урахуванням статей витрат "Прибуток" (1 183,04 грн *4,9%) та "ПДВ" (((1 183,04 грн. + (1 183,04 грн. *4,9%))20%), встановлено розбіжність між витратами за статтею "канцелярські товари" та фактичними витратами на загальну суму 1 489,21 грн. (1 183,04 грн. + 57,97 грн. (Прибуток) + 248,20 грн. (ПДВ)). Матеріали зустрічної звірки у Додатку 52 до акта.
Відповідно до даних журналу-ордеру та відомості по субрахунку 3612 за період з 11.03.2015 р. по 24.02.2015 р. за надані послуги з оренди за листопад 2015 року в сумі 453 498,70 грн. ПАТ "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" перераховувало грошові кошти ТОВ "Сіті Грін Компані" 19.02.2016 р.
Таким чином, зустрічною звіркою у ТОВ "Сіті Грін Компані" встановлено завищення вартості наданих послуг в вересні та листопаді 2015 року на суму 8 295,05 грн. внаслідок включення до вартості послуг з охорони майна витрат, які документально не підтверджені, чим порушено ст.193 Господарського кодексу України в частині необхідності вжиття кожною стороною усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу та ст. 629 Цивільного кодексу в частині того, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
За умовами ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, збитки відповідача за завищену вартість наданих послуг становлять 8295,05 грн., внаслідок чого суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 4-3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.
Згідно з пунктом 4 частини третьої ст. 129 Конституції України та ст. 33, ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
З огляду на викладене та з урахуванням встановлених обставин справи, суд вважає, що вимоги позивача до відповідача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у розмірі: 8295,05 грн. – збитків.
Судовий збір у справі покладається на відповідача відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, оскільки спір виник з його вини.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 36, 49, 75, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіті Грін Компані" (49000, м. Дніпро, пр. Карла Маркса, буд. 93, кім. 314; код ЄДРПОУ 39249340) на користь Публічного акціонерного товариства "Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат" (69032, м. Запоріжжя, Південне шосе, 15; код ЄДРПОУ 00194122) 8295,05 грн. (вісім тисяч двісті дев'яносто п'ять грн. 05 коп.) – збитків, 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн. 00 коп.) – судового збору, про що видати наказ.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Суддя І.А. Рудовська
Повне рішення складено 18.07.2017
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2017 |
Оприлюднено | 24.07.2017 |
Номер документу | 67834328 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні