ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2017 року Справа № 915/409/17
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складi головуючого суддi ОСОБА_1, за участю:
секретаря судового засідання Долгової А.О.,
представника позивача: ОСОБА_2 - дов. б/н від 03.05.2017 (у судовому засіданні 12.07.2017),
представників відповідача: ОСОБА_3 - голова районної ради (у судовому засіданні 12.07.2017),
ОСОБА_4- дов. №224-06-20 від 28.03.2017 (у судовому засіданні 12.07.2017),
ОСОБА_5 - дов. №404-06-20 від 10.07.2017 (у судовому засіданні 12.07.2017),
представника III особи: ОСОБА_6 - дов. №507/01-44 від 11.04.2017 (у судовому засіданні 12.07.2017),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом : Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв»
(55600, Миколаївська обл., м.Новий Буг, вул.Леніна, 33),
до відповідача : Новобузької районної ради
(55600, Миколаївська обл., м.Новий Буг, вул.Гребеннікова, 1),
ІІІ особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
Новобузька районна державна адміністрація
(55600, Миколаївська обл., м.Новий Буг, вул.Гребеннікова, 1),
про : визнання незаконним та скасування рішення Новобузької районної ради Миколаївської області №219 від 04.11.2016 «Про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою: м.Новий Буг, площа ОСОБА_7, 33 з балансу та оперативного управління Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління Комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області« , -
в с т а н о в и в :
Комунальний заклад «Новобузька дитяча школа мистецтв» звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовними вимогами про визнання незаконним та скасування рішення Новобузької районної ради Миколаївської області №219 від 04.11.2016 «Про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою: м.Новий Буг, площа ОСОБА_7, 33 з балансу та оперативного управління Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління Комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області« .
Позовні вимоги обґрунтовані наступним:
- рішення Новобузької районної ради №219 від 04.11.2016 прийняте з порушенням вимог чинного законодавства України, порушенням процедури регламенту роботи Новобузької районної ради 7 скликання, і одночасно цим рішенням порушено інтереси Новобузької дитячої школи мистецтв. Правові підстави для визнання незаконним та скасування рішення Новобузької районної ради від 04.11.2016 за №219 полягають в тому, що орган місцевого самоврядування в порушення ч.3 ст.24, ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні« не дотримався процедури регламенту роботи Новобузької районної ради 7 скликання та не мав жодних підстав передбачених законом для прийняття рішення про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою: м.Новий Буг, пл.Свободи, 33 з балансу та оперативного управління КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« на баланс в оперативне управління КУ «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти« Новобузької районної ради Миколаївської області, за наступних обставин. Регламент Новобузької районної ради, затверджений рішенням районної ради від 27.11.2015 №9, встановлює порядок скликання ради, підготовки і розгляду нею рішень районної ради про затвердження порядку денного та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії райради, її органів, підготовки та ведення пленарних засідань. Статтею 1.4 розділу 1 Регламенту передбачено, що Регламент Новобузької районної ради - це нормативно-правовий документ, який регулює порядок роботи районної ради, її засідань, формування постійних комісій, президії ради, процедуру окремих видів діяльності районної ради, її органів, депутатів, посадових осіб, а також функції, які випливають з повноважень районної ради та її органів і встановлені Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні« , «Про статус депутатів місцевих рад« та іншими законодавчими актами. Відповідно до ст. 2.3.2 проекти рішень районної ради та усі необхідні матеріали, що додаються до них належать обов'язковому узгодженню із заступниками голови райдержадміністрації, керівниками управлінь та відділів райдержадміністрації, проходять юридичну експертизу та узгоджуються з головою райдержадміністрації (з питань які вносяться райдержадміністрацією), керівником секретаріату та організаційного відділу виконкому. Проте всупереч вимог даної статті Регламенту, то проект даного рішення не був узгоджений з керівником Сектору культури, національних цінностей і релігій Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області та Головою Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області;
- згідно ст.1 Закону України «Про культуру« , позивач вказує, що нежитлове приміщення, яке підлягало передачі забезпечувало діяльність саме закладу культури, а не навчального закладу в розумінні Закону України «Про освіту« від 23.05.1991 №1060-ХІІ. Відтак, відповідно до Регламенту роботи районної ради відділ освіти повинен був узгодити з позивачем та Головою Новобузької районної державної адміністрації щодо можливості передачі нежитлової будівлі на баланс в оперативне управління КУ «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти« Новобузької районної ради Миколаївської області, але такого узгодження не було. Всупереч вимогам законодавства, позивача було позбавлено права бути присутніми на засіданні постійної комісії з питань промислової політики, розвитку підприємництва та управління об'єктами спільної власності територіальних громад, яку очолює ОСОБА_8 Крім того, голова Новобузької районної державної адміністрації взагалі не знав про розгляд даного питання. Директор КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« ОСОБА_9 з власної ініціативи прийшла на засідання сесії Новобузької районної ради. В ході проведення сесії, депутатом ОСОБА_10 було запропоновано головуючому надати слово директору дитячої школи мистецтв, але головуючий слова для виступу не надав, тобто позбавив директора школи надати будь-які пояснення по даному питанню, і взагалі можливості захисту інтересів, в першу чергу, дітей, які навчаються в даній школі;
- 07.11.2016 позивач звернувся до голови Новобузької районної ради з проханням надати всі документи, на підставі яких було винесено дане питання на сесію та скликати постійну комісію з питань промислової політики, розвитку підприємництва та управління об'єктами спільної власності територіальних громад і позачергову сесію, на яку запросити директора КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« ОСОБА_9 та завідувача сектора культури національностей і релігій Новобузької районної державної адміністрації ОСОБА_6, та надати можливість дати пояснення і донести до депутатів суть справи, адже голова районної ради має право в п'ятиденний термін призупинити рішення сесії й повторно винести питання на чергове засідання. Згідно листа Новобузької районної ради Миколаївської області за №Ф-09-ІІІ від 11.11.2016 повідомлено, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації« запит №257/01-06 не підлягає розгляду за процедурою, передбаченою цим нормативним актом. Тобто, відповідач - Новобузька районна рада Миколаївської області, своїм незаконним рішенням, всупереч вимогам законодавства, грубо порушила інтереси позивача та дітей Новобузького району Миколаївської області. Водночас позивачем не було отримано будь-яких інших документів від міського голови щодо місця розміщення переміщених спірним розпорядженням репетицій творчих колективів «Новобузької дитячої школи мистецтв« . В порушення ч.4 ст.20 Закону України «Про культуру« відповідач своїм рішенням фактично вчинив дії направленні на виселення закладів культури, перелік яких у законі не є вичерпним із займаних ними приміщень без надання їм іншого рівноцінного приміщення;
- відповідач не оспорює той факт, що приміщення, площею 797,3 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Новий Буг, пл.Свободи, буд.33 з 2002 року знаходиться у непридатному стані. У зв'язку з цим, знаходження КП «Новобузька дитяча школа мистецтв« в інших нерівноцінних вищевказаному приміщеннях є тимчасовим, тобто до приведення вищевказаного приміщення у належний стан. Проте, коли з'явилась істинна нагода зробити ремонт та виникли об'єктивні проблеми з контролюючими органами щодо здійснення ремонту, то відповідач безпідставно вирішив, що керівництвом дитячої школи мистецтв з різних причин не проводяться ремонтні роботи приміщення, протягом тривалого часу кошти не освоєні. Одночасно відповідач надав привілейоване становище освітянам району, оскільки останні протягом тривалого часу не мають власного приміщення, що не відповідає дійсності, так як останні мають власне приміщення. Крім того, відповідач відзначив значимість створення Східного регіонального центру розвитку освіти та необхідність створення належних умов організації роботи на належному рівні. Фактично, оспорюванням рішенням відповідач не надавши рівноцінного виселив КП «Новобузька дитяча школа мистецтв« із приміщення 797,3 кв.м. та надав право провести ремонт для освітян. Позивач акцентує увагу суду на тому, що наявність Договору оренди від 01.09.2016 між КЗ «Новобузький районий будинок культури« та КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« не може виправдати відповідача, як такого, що надав рівноцінне приміщення, оскільки воно становить 433,7 кв.м., що об'єктивно є недостатнім для належного проведення занять;
- відповідно до рішення Новобузької районної ради народних депутатів №106 від 14.08.1992 приміщення було передано в управління Районній державній адміністрації та всупереч ст.2.3.2 Регламенту Новобузької районної ради, затверджений рішенням районної ради від 27.11.2015 №9 проект оспорюваного рішення не погоджувався з позивачем, оскільки за наявності розбіжностей щодо проекту рішення керівник органу (підрозділу), який відповідальний за його підготовку, повинен забезпечити його обговорення із зацікавленими органами та посадовими особами з метою пошуку взаємоприйнятого рішення. Узагальнення зауважень та пропозицій до проекту рішення, визначених остаточного його варіанту покладається на ініціаторів проекту та виконавчий апарат районної ради.
23.05.2017 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву б/н від 23.05.2017 (а.с.85-88), в якому відповідач просить суд у задоволені позовних вимог відмовити. В обґрунтування зазначених заперечень відповідач зазначив наступне:
- питання про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення з балансу та оперативного управління КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« на баланс в оперативне управління КУ «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти« було внесено на розгляд 14-ї сесії 7 скликання за ініціативою постійної комісії районної ради з питань промислової політики, розвитку підприємництва та управління об'єктами спільної власності територіальних громадян. Правовою підставою для прийняття рішення від 04.11.2016 №219 були саме рекомендації постійної комісії від 31.10.2016 №6. Також відповідач вважає, що позивач необґрунтовано посилається на ч.1 ст.2.3.2 Регламенту, оскільки не вважає клопотання ОСОБА_7 таким, що вносилось райдержадміністрацією, отже підстав для погодження даного проекту рішення з Новобузькою районною держаною адміністрацією не було;
- право власності на спірну будівлю належить відповідачу, тому враховуючи приписи ч.1 ст.142 Конституції України, ч.3 ст.16, п.20 ст.43, ч.5 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування« , ч.3 ст.34, 35 Закону України «Про місцеві державні адміністрації« , ст.327 ЦК України, посилання позивача як на підставу позовних вимог на те, що будівля школи мистецтв була передана в управління Новобузької райдержадміністрації є необґрунтованим, оскільки власником будівлі є територіальна громада в особі Новобузької районної ради;
- до прийняття оскаржуваного рішення спонукав аварійний стан, в якому перебувала будівля школи мистецтв. Для того, щоб запобігти її руйнуванню необхідні були негайні заходи. Маючи повноваження і можливості на підтримання і ремонт будівлі ні райдержадміністрація ні дирекція школи за 15 років не здійснювали ніяких робіт щодо запобігання руйнуванню будівлі внаслідок чого вона опинилась в аварійному стані;
- перебуваючи на балансі КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« будівля школи мистецтв тривалий час завдалася в оренду. Враховуючи площу будівлі відведену під оренду, для потреб школи мистецтв в даній будівлі було доступно лише 300,8 кв.м., що спростовує твердження позивача про те, що площа 433,7 кв.м. надана школі мистецтв в Новобузькому районному будинку культури є нерівноцінною. Крім того, КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв« був переведений до будівлі будинку культури 15 років тому, задовго до набрання чинності Закону України «Про культуру« .
12.07.2017 від відповідача до суду надійшли додаткові письмові пояснення, в яких він зазначає наступне.
Загальна площа приміщення по вулиці площа ОСОБА_7, 33 становить 797,3 кв.м. (основної - 619,8 кв.м.), в тому числі І поверх - 414 кв.м. (основної - 285,7 кв.м.), II поверх - 383,3 кв.м. (основної - 334,1 кв.м.). Школа мистецтв до 2002 року фактично займала II поверх (383,3 кв.м.), а враховуючи лише кабінети (без коридору, туалету та підсобного приміщення - 131,2 кв.м.), отже займана площа становила 252,1 кв.м. Весь перший поверх знаходився в оренді Новобузької районної статистики та ПП „Вікторія« . Саме з 2002 року школу мистецтв переведено до районного будинку культури, якій, згідно Договору оренди надано приміщення площею 433,7 кв.м. Тобто, більше на 181,6 кв.м. Це кабінети №3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 17, малий хореографічний клас та великий хореографічний клас. Крім цього, діти мають можливість займатися на сцені районного будинку культури та мають костюмерну кімнату. Аналіз штату та контингенту учнів школи мистецтв за 2003-2011 роки показав, що за вказаний період кількість учнів школи суттєво не збільшилось (2003 рік - 138 учнів у 9 класах, 2011 рік - 166 учнів у 10 класах). За останні роки 2014-2016 роки контингент учнів дещо збільшився до 184-189 учнів, за рахунок збільшення учнів до класів хореографії, образотворчого мистецтва, театрального мистецтва та відкриття філії хореографії у Софіївській ЗОШ. Загальний контингент музичних класів складає в 2014 році - 72 учня , або 42,6% від загальної кількості учнів, в 2015 році - 72 учня або 39,9%, в 2016 році - 66 учнів, або 33,9%. Тобто, контингент учнів музичних класів зменшується, а контингент хореографії, образотворчого мистецтва та театралів збільшується і становить відповідно по рокам - 57,4%, 60,1% та 66,1%. У 2016 році із 189 учнів школи, у філіях Софіївської, Березнегуватської та Новополтавської навчаються 27 учнів. Згідно встановленого графіку роботи видно, що навантаження на великий та малий хореографічні зали дозволяє займатись не лише танцювальним колективам районного будинку культури ,,Едвіс« , „Каприз« , дитячій школі мистецтв, а ще й після закінчення занять надавати в оренду для проведення фітнесу. Здійснивши обстеження розміру займаної площі школою мистецтв у приміщені районного будинку культури очевидно, що для ефективного існування дитячої школи мистецтв є достатньо місця та всі належні умови. Крім цього, є кабінети, які займає бухгалтерія та дирекція сектору культури за відсутності правових підстав.
12.07.2017 від відповідача до суду надійшло клопотання про припинення провадження у справі у частині, що стосується ІІІ особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області.
Суд відхилив зазначене клопотання відповідача, оскільки такої процесуальної дії, як припинення провадження у справі щодо ІІІ осіб, Господарським процесуальним кодексом України не передбачено. Так само, як не передбачено виключення ІІІ осіб з числа учасників судового процесу.
Під час розгляду справи, представники сторін підтримали доводи, викладені у позові, у запереченнях проти позову та у додаткових письмових поясненнях.
У судовому засіданні 23.05.2017 судом оголошувалась перерва до 14.06.2017.
Відповідно до ст.77 ГПК України у судовому засіданні ухвалою суду від 14.06.2017 було відкладено розгляд справи.
Ухвалою суду від 22.06.2017 розгляд справи продовжено на 15 днів за клопотанням позивача та відкладено розгляд справи на 12.07.2017.
У судовому засіданні 13.07.2017 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
У відповідності до ст.19 Конституції України №254к/96-ВР від 28.06.1996, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно ч.3 ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Рішення №219 від 04.11.2016 (ХІV сесії 7 скликання), винесеним відповідно до ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , було надано згоду на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою м.Новий Буг, площа ОСОБА_7, 33 з балансу та оперативного управління Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління Комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області, Новобузька районна рада з метою створення належних умов організації праці освітян району, враховуючи клопотання начальника відділу освіти, молоді і спорту райдержадміністрації ОСОБА_7 від 17.10.2016 №794/01-18 (а.с.55).
В якості підстав прийняття рішення №219 від 04.11.2016 у ньому зазначені: лист директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації ОСОБА_11 від 21.10.2016 №2691/02-02/01-0117 та рекомендація постійної комісії районної ради з питань промислової політики, розвитку підприємства та управління об'єктами спільної власності територіальних громад від 31.10.2016 №62.
Не погоджуючись із вказаним рішенням позивач оскаржив його до суду.
Позивач в позові зазначає, що всупереч вимог ст.2.3.2. розділу ІІ Регламенту Новобузької районної ради, затвердженого рішенням ІІ сесії 7 скликання №9 від 27.11.2015 (надалі - Регламент), що проект даного рішення не був узгоджений з керівником Сектору культури, національних цінностей і релігій Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області та Головою Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області та Головою Новобузької районної державної адміністрації щодо можливості передачі нежитлової будівлі на баланс в оперативне управління КУ «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти« Новобузької районної ради Миколаївської області, але такого узгодження не було.
Регламент Новобузької районної ради, встановлює порядок скликання ради, підготовки і розгляду нею рішень районної ради про затвердження порядку денного та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії райради, її органів, підготовки та ведення пленарних засідань.
Статтею 1.4 розділу І Регламенту передбачено, що Регламент Новобузької районної ради - це нормативно-правовий документ, який регулює порядок роботи районної ради, її засідань, формування постійних комісій, президії ради, процедуру окремих видів діяльності районної ради, її органів, депутатів, посадових осіб, а також функції, які випливають з повноважень районної ради та її органів і встановлені Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні« , «Про статус депутатів місцевих рад« та іншими законодавчими актами.
Відповідно до ст.2.3.2. розділу ІІ Регламенту, проекти рішень районної ради та усі необхідні матеріали, що додаються до них належать обов'язковому узгодженню із заступниками голови райдержадміністрації, керівниками управлінь та відділів райдержадміністрації, проходять юридичну експертизу та узгоджуються з головою райдержадміністрації, (з питань які вносяться райдержадміністрацією), керівником секретаріату та організаційного відділу виконавчого апарату районної ради.
Судом посилання позивача на порушення позивачем при прийнятті спірного рішення п.2.3.2 Регламенту Новобузької районної ради відхиляються, оскільки вказане положення Регламенту передбачає обов'язкове узгодженню із заступниками голови райдержадміністрації, керівниками управлінь та відділів райдержадміністрації, проходження юридичної експертизи та узгодження з головою райдержадміністрації, саме тих питань, які вносяться райдержадміністрацією, а не районною радою.
Позивач в обґрунтування своїх вимог також зазначає, що своїм рішенням відповідач фактично вчинив дії направленні на виселення закладу культури, перелік яких міститься у Законі України «Про культуру» №2778-VI від 14.12.2010 та не є вичерпним, із займаних ним приміщень без надання їм іншого рівноцінного приміщення. Позивачем не оспорюється той факт, що приміщення, площею 797,3 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Новий Буг, пл.Свободи, буд.33 з 2002 році знаходиться у непридатному стані. Тому знаходження КП «Новобузька дитяча школа мистецтв« в інших, нерівноцінних вищевказаному, приміщеннях є тимчасовим, тобто до приведення вищевказаного приміщення у належний стан. Проте, коли з'явилась і нагода зробити ремонт та виникли об'єктивні проблеми з контролюючими органами щодо здійснення ремонту, то відповідач безпідставно вирішив, що керівництвом дитячої школи мистецтв з різних причин не проводяться ремонтні роботи приміщення, протягом тривалого часу кошти не освоєні, що не відповідає дійсності.
Згідно свідоцтва про право власності від 18.01.2010 власником нежитлової будівлі Літ.А2 загальною площею 776,6 кв.м є Територіальна громада сіл, селищ, міст Новобузького району Миколаївської області в собі Новобузької районної ради.
Станом на 11.05.2017 даний об'єкт нерухомості комунальної форми власності зареєстрований у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за Територіальною громадою сіл, селищ, міст Новобузького району Миколаївської області в собі Новобузької районної ради, про свідчить наданий суду витяг.
Як вбачається з матеріалів справи, з 2002 року нежитлове приміщення за адресою м.Новий Буг, пл.Свободи (вул.Леніна) було на балансі та в оперативному управлінні Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» , яке є власністю територіальної громади сіл, селищ, міст Новобузького району Миколаївської області в особі Новобузької районної ради згідно до Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 18.01.2010 (а.с.118).
15.02.2011 на виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 09.02.2011 №61-р «Про утворення робочої комісії для обстеження технічного стану дитячої школи мистецтв в м.Новий Буг« , за результатами обстеження технічного стану дитячої школи мистецтв, які розміщені на 2-му поверсі будівлі по вул.Леніна, 35 в м.Новий Буг, комісія дійшла висновку, що в терміновому порядку для запобігання подальшої руйнації перекриття між поверхами необхідно здійснити демонтаж стіни між фойє, коридором та класними кімнатами. Ремонт приміщень дитячої школи мистецтв розділити на 2 етапи: 1 етап - ремонт фойє та приміщень лівої частини від фойє, 2 етап - ремонт правої частини приміщень. Для визначення обсягів та вартості виконання робіт необхідно виготовити кошторисну документацію, про що було складено акт (а.с.101).
В подальшому 21.11.2011 на виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 22.09.2011 №478-р «Про утворення робочої комісії для обстеження технічного стану об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новобузького району« , було здійснено обстеження технічного стану приміщень дитячої школи мистецтв, які розміщені по вул.Леніна, 33 в м.Новий Буг, комісія дійшла висновку, що частина приміщення (бар і підсобне приміщення магазину) не придатні для подальшої експлуатації, враховуючи стан конструктивів перекриття між підвалом і першим поверхом та пропонує: 1) припинити експлуатацію частини приміщення (бар і підсобне приміщення магазину) з метою попередження виникненню нещасних випадків персоналу та відвідувачів закладу; 2) балансоутримувачу, в зв'язку з аварійним станом будівлі призупинити договір оренди з орендарем тих приміщень, які знаходяться в аварійному стані та виконувати перерахунок орендної плати; 3) в терміновому порядку для запобігання подальшої руйнації перекриття між 1 та 2 поверхами здійснити демонтаж стіни між фойє, коридором та класними кімнатами на 2 поверсі про, що було складено відповідний акт (а.с.102).
На даний час, Комунальний заклад «Новобузька дитяча школа мистецтв» орендує приміщення у Новобузькому районному будинку культури на підставі укладеного між Комунальним закладом «Новобузький районний будинок культури» (орендодавець) та Комунальним закладом «Новобузька дитяча школа мистецтв» (орендар) Договору оренди №1 01.09.2016 індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новобузького району (а.с.32-34).
Відповідно до п.1.1 Договору оренди №1 від 01.09.2016, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування окреме індивідуально визначене майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новобузького району частину приміщення районного будинку культури (далі - майно) загальною площею 433,7 кв.м, розміщене за адресою: 55601, Миколаївська обл., м.Новий Буг, пл.Свободи, 61, що перебуває на балансі Комунального закладу «Новобузький районний будинок культури» .
В підтвердження свої позиції щодо непридатності орендованих приміщень для цілей Новобузької дитячої школи мистецтв, позивачем наданий суду ОСОБА_11 від 08.06.2017, складений за результатами обстеження умов навчання учнів в орендованих дитячою школою мистецтв приміщеннях районного будинку культури за адресою м.Новий Буг, пл.Свободи, 61 (Районний будинок культури), комісією, що створена відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації №165-р від 07.06.2017 «Про створення тимчасової робочої комісії для проведення обстеження умов навчання учнів в орендованих дитячою школою мистецтв приміщеннях районного будинку культури» . Даний акт містить наступні висновки: 1) Дані приміщення не відповідають санітарним вимогам, необхідним для навчання дітей в школах естетичного виховання; 2) Рекомендувати районній раді, як власнику майна спільної власності територіальних громад, розглянути на засіданнях постійних профільних комісій питання про створення належних умов для проведення занять з дітьми дитячої школи мистецтв, про що комісією було складено акт (а.с.177-180).
Відповідачем наданий суду інший ОСОБА_11 від 06.07.2017, складений на виконання розпорядження голови районної ради від 04.07.2017 №27-р «Про створення робочої групи по обстеженню майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новобузького району за адресою: м.Новий Буг, пл.Свободи, 61« , зі змісту якого вбачається, що комісією було обстежено приміщення районного будинку культури, розміщених в будівлі на пл.Свободи, 61 в м.Новий Буг, що є спільною власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Новобузького району та зроблено висновок, що в районному будинку культури є достатньо місця для комфортного розміщення дитячої школи мистецтв. Окрім цього, при необхідності, є можливість на потреби школи мистецтв використовувати сцену концертного залу, дискозал, приміщення, що використовується час від часу та приміщення, що зайняті з порушенням законодавства. На протязі всього часу обстеження будь-яких репетицій та занять в районному будинку культури не було, про що комісією було складено акт.
Судом зазначені акти до уваги не приймаються, оскільки, незважаючи на їх складання уповноваженими на це комісіями, вони носять суперечливий характер та містять протилежні один одному висновки.
Закон України «Про культуру» №2778-VI від 14.12.2010, визначає правові засади діяльності у сфері культури, регулює суспільні відносини, пов'язані із створенням, використанням, розповсюдженням, збереженням культурної спадщини та культурних цінностей, і спрямований на забезпечення доступу до них.
Згідно п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про культуру» , заклад культури - юридична особа, основною діяльністю якої є діяльність у сфері культури, або структурний підрозділ юридичної особи, функції якого полягають у провадженні діяльності у сфері культури.
У відповідності до ч.4 ст.20 Закону України «Про культуру» , забороняється виселення закладів культури (театрів, філармоній, бібліотек, музеїв, архівів, художніх галерей (виставок), кінотеатрів, позашкільних закладів естетичного виховання і дозвілля дітей та юнацтва, клубних закладів тощо) з приміщень без надання їм іншого рівноцінного приміщення.
Відповідно до Технічного паспорту на громадський будинок, який виготовлено станом на 07.05.2007 - нежитлова будівля №33 по вул.Леніна (на даний час площа ОСОБА_7) в м.Новий Буг має загальну площу - 797,3 кв.м., а основна її площа складає 619,8 кв.м.
В свою чергу позивач за Договором оренди №1 від 01.09.2016 використовує приміщення, загальна площа яких становить 433,7 кв.м.
Таким чином, приміщення, які використовується КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв» як закладом культури, не можуть вважатись рівноцінними приміщенням, які розташовані за адресою: м.Новий Буг, пл.Свободи (вул.Леніна), буд.33.
Посилання відповідача на те, що перебуваючи у приміщенні по пл.ОСОБА_7 (вул.Леніна), буд.33 КЗ «Новобузька дитяча школа мистецтв» не використовувало всієї його площі, а лише приміщення 2-го поверху, судом відхиляється, оскільки використання меншої площі приміщення не свідчить про відсутність у позивача потреби у додаткових навчальних площах.
Відповідно до ст.21 Цивільного кодексу України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Суд вважає, що оспорюваним рішенням №219 від 04.11.2016 «Про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою: м.Новий Буг, площа ОСОБА_7, 33 з балансу та оперативного управління Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління Комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області» Новобузька районна рада порушила право позивача та діяла всупереч приписам ч.4 ст.20 Закону України «Про культуру» , що є підставою для визнання зазначеного рішення незаконним з даної підстави.
При цьому, належність спірної будівлі до об'єктів права комунальної власності Територіальної громади сіл, селищ, міст Новобузького району Миколаївської області в собі Новобузької районної ради не позбавляє відповідача як власника обов'язку дотримуватись приписів діючого законодавства України при розпорядженні належним йому майном.
У відповідності до ст.49 ГПК України судовий збір підлягає покладенню на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82, 82 1 , 84, 85 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення Новобузької районної ради Миколаївської області від 04.11.2016 за №219 «Про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою: м.Новий Буг, площа ОСОБА_7, 33 з балансу та оперативного управління Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління Комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області» .
3. Стягнути з Новобузької районної ради, 55600, Миколаївська обл., м.Новий Буг, вул.Гребеннікова, 1 (відомості про банківські реквізити відсутні, код ЄДРПОУ 25375103) на користь Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» , 55600, Миколаївська обл., м.Новий Буг, вул.Леніна, 33 (відомості про банківські реквізити відсутні, код ЄДРПОУ 03023639) 1600,00 грн. судового збору.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду, у відповідності зі ст.85 Господарського процесуального кодексу України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Згідно ст.ст.91, 93 Господарського процесуального кодексу України, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.
Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Рішення оформлено у відповідності до ст.84 ГПК України
та підписано суддею 18 липня 2017 року.
Суддя М.В.Мавродієва
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2017 |
Оприлюднено | 20.07.2017 |
Номер документу | 67834794 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Мавродієва М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні