ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000, тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 20 липня 2017 року Справа №
923/453/17 Господарський суд Херсонської області у складі судді Задорожної Н.О. при секретарі Кудак М.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом
Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування", м. Київ до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Металл Маркет", м. Херсон про стягнення 14 381 грн. 80 коп. за участю представників сторін: від позивача - не прибув від відповідача - не прибув Сутність спору: Позивач (Публічне акціонерне товариство "Укргазвидобування", м. Київ, код ЄДРПОУ 30019775) звернувся з позовом в якому просить господарський суд стягнути з відповідача (
Товариство з обмеженою відповідальністю "Металл Маркет", м. Херсон, код ЄДРПОУ 38887983) 14381 грн. 80 коп., у тому числі: 12056 грн. 63 коп. пені за порушення строків поставки та недопоставку арматури, згідно укладеного між сторонами договору № УГВ 3217/11-16 від 11.10.2016р., а також 2325 грн. 17 коп. штрафу за прострочення поставки понад 30 календарних днів. Позов обґрунтовано порушенням відповідачем договірних зобов'язань в частині повної та своєчасної поставки товару відповідно до кількості та строків поставки, визначених умовами укладеного між сторонами договору поставки. Відповідач, належним чином повідомлений про дату і місце вирішення спору, що підтверджується повідомленням Укрпошти форми 119 про вручення ТОВ "Металл Маркет" 20.06.2017р. ухвали господарського суду від 09.06.2017р. з вказівкою дати і місця вирішення спору, явку представника не забезпечив, правом надання письмового відзиву не скористався; поважність причин, що унеможливили виконання обов'язкових вимог суду не повідомив і належними доказами не довів. Зважаючи на викладене, господарський суд в установленому законом порядку виконав процесуальний обов'язок щодо належного повідомлення відповідача про дату і місце вирішення справи. Позивач звернувся з письмовим клопотанням про відкладення розгляду справи на іншу дату у зв'язку з неможливістю забезпечити явку уповноваженого представника внаслідок відсутності проїзних білетів за напрямком Київ-Херсон-Київ, що підтверджує доданими до заяви скриншотами сайтів "Укрзалізниця", "Автовокзал". Зважаючи на те, що суд не зобов'язував позивача надати додаткові документи, які є необхідними для вирішення спору, надані документи є достатніми для винесення рішення, те, що провадження у справі було порушено ще 23.05.2017р., відповідач правом надання письмового відзиву з викладенням заперечень по суті заявленого позову не скористався, з метою процесуальної економії та з урахуванням припису ст. 75 ГПК України, господарський суд здійснює розгляд справи за наявними в ній матеріалами. Дослідивши матеріали справи, суд в с т а н о в и в: 11 жовтня 2016р. між сторонами був укладений договір поставки № УГВ 3217/11-16 відповідно до якого відповідач (постачальник) зобов'язався поставити позивачу (покупець) товар згідно специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору, а покупець, в свою чергу, зобов'язався прийняти товар та здійснити його оплату. (а.с. 22-27). У пунктах 1.1, 1.2, 3.1, 3.2, 4.1, 5.1 цього договору сторони передбачили, що постачальник зобов'язується поставити покупцеві товар, зазначений в специфікації; найменування, асортимент товару, одиниця виміру, кількість, ціна за одиницю товару та загальна вартість договору вказуються у специфікації. Ціна цього товару та загальна вартість вказуються в гривнях з урахуванням ПДВ та визначаються в специфікації. Розрахунки проводяться шляхом оплати покупцем після пред'явлення постачальником рахунку на оплату товару та підписаного сторонами акту приймання-передачі товару або видаткової накладної, шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника, з урахуванням ПДВ, на умовах, зазначених у специфікації. Строк поставки, умови та місце поставки товару, інформація про вантажовідправників і вантажоотримувачів вказується в специфікації до договору. Згідно укладеної 11.10.2016р., підписаної уповноваженими представниками постачальника і покупця, а також засвідченої їх печатками специфікації, постачальник зобов'язався відвантажити покупцю товар (арматура) на загальну суму 2885064 грн. 60 коп. у строк до 31.12.2016р. на умовах ДДР (станція, склад призначення, ІНКОТЕРМС 2010р.). Покупець зобов'язався здійснити оплату товару по факту поставки протягом 15 календарних днів з дати поставки (пункти 1-4 специфікації № 1, а.с. 27). Згідно наданої позивачем рознарядки від 12.10.2016р. № 11/2-09-7783 з реквізитами для відвантаження (а.с. 28-29) передбаченого специфікацією № 1 обсягу товару, відповідач відвантажив позивачу з 26.10.2016р. по 27.01.2016р. товар на загальну суму 2851847 грн. 83 коп., у тому числі: товар відвантажений згідно видаткових накладних: № РН-0002081 від 24.10.2016р. в кількості 200850 тн арматури на суму 249053 грн. 92 коп.; № РН-0002086 від 26.10.2016р. в кількості 20,9600 тн арматури на суму 259903,92 грн.; № РН-0002096 від 27.10.2016р. в кількості 9,9600 тн. на суму 120317,99 грн.; № РН-0002097 від 27.10.2016р. в кількості 11,9500 тн на суму 148179,95 грн.; № РН-0002098 від 27.10.2016р. на суму 254086,92 грн.; № РН-0002113 від 02.11.2016р. в кількості 21,8400 тн. на суму 265443,97 грн.; № РН-0002114 від 02.11.2016р. в кількості 21,4950 тн. на суму 257940 грн.; № РН-0002115 від 02.11.2016р. в кількості 21,6 тн. на суму 259200 грн.; № РН-0002116 від 02.11.2016р. в кількості 21,8700 тн. на загальну суму 270920 грн.; № РН-0002130 від 08.11.2016р. в кількості 18,8150 тн. на суму 221721 грн.; № РН-0002216 від 27.12.2016р. в кількості 20,9850 тн. на суму 253835 грн., за підсумком на 2560602 грн. 67 коп., був поставлений у строк, передбачений п. 3 специфікації № 1, а саме до 31.12.2016р., тобто з дотриманням передбаченого умовами договору строку. Належно засвідчені копії вищеперелічених видаткових накладних, підписаних представниками постачальника і покупця та засвідчених їх печатками надано в матеріали справи. (а.с. 30-40). Товар в кількості 22,665 тн. на суму 291245 грн. 16 коп. згідно видаткової накладної № РН-0000005 від 27.01.2017р. був відвантажений з порушенням встановленого специфікацією строку (31.12.2016р.), з прострочкою, яка становить 26 днів. (а.с. 41). Зобов'язання щодо поставки товару на суму 33216 грн. 77 коп., які складають різницю між сумою підлягаючого поставці товару згідно специфікації - 2885064 грн. 60 коп. та сумою фактично поставленого товару - 2851847 грн. 83 коп. (2560602,67+291245,16) відповідач не виконав, що є порушенням договірних зобов'язань, а саме п. 5.1 договору № УГВ 3217/11-16 від 11.10.2016р., та пунктів 1, 3 специфікації № 1. У пункті 7.11 договору сторони досягли домовленості щодо того, що у випадку невиконання постачальником зобов'язань з поставки товару у строки, визначені специфікацією до договору, останній сплачує покупцю пеню у розмірі 0,1% від вартості непоставленого або несвоєчасно поставленого товару за кожен день прострочення, а за прострочення поставки понад 30 календарних днів сплачує штраф у розмірі 7% від вартості непоставленого або несвоєчасно поставленого товару. За прострочку поставки товару на суму 291245 грн. 16 коп. за період з 01.01.2017р. по 26.01.2017р. (26 днів) позивач нарахував відповідачу пеню, сума якої складає 7572 грн. 37 коп.; за недопоставку товару в сумі 33216 грн. 77 коп. за період з 01.01.2017р. по 15.05.2017р. (135 днів), позивач нарахував відповідачу пеню в сумі 4484 грн. 26 коп., всього за підсумком - на суму 12056 грн. 63 коп. За недопоставку товару понад 30 календарних днів на суму 33216 грн. 77 коп., позивач нарахував відповідачу штраф у розмірі 7% від вартості недопоставленого товару, сума якого складає 2325 грн. 17 коп. Відповідач, належним чином повідомлений про дату і місце вирішення спору, правом надання письмового відзиву не скористався, обґрунтованих належними доказами заперечень по суті заявленої вимоги або доказів сплати штрафу і пені господарському суду не надав. Надавши оцінку наданим позивачем доказам з урахуванням положень ст. 43 ГПК України, зважаючи на доведення позивачем належними та допустимими доказами у розумінні приписів ст.ст. 33, 34, 36 ГПК України факту порушення відповідачем договірних зобов'язань в частині поставки товару у строки та обсягах, встановлених умовами договору, зважаючи на положення ст.ст. 525, 526, ч. 1 ст. 530, ст.ст. 610, 611, ч. 1 ст. 612, ст. 624, ст. 712 ЦК України, ст. 216 ГК України, досягнуту між сторонами у п. 7.11 договору № УГВ 3217/11-16 домовленість щодо відповідальності за порушення договірних зобов'язань, господарський суд визнав позов обґрунтованим і задовольняє його у повному обсязі. Витрати по оплаті судового збору в сумі 1600 грн. покладаються на відповідача. Керуючись ст.ст.44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд в и р і ш и в: 1. Позов задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Металл Маркет", 73000, м. Херсон, Миколаївське шосе 5 км, код ЄДРПОУ 38887983, р. рахунки не відомі на користь Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування", 04053, м. Київ, вул. Кудрявська, 26/28, код ЄДРПОУ 30019775, р. рахунки не відомі 12056 (дванадцять тисяч п'ятдесят шість) грн. 63 коп. пені, 2325 (дві тисячі триста двадцять п'ять) грн. 17 коп. штрафу, 1600 (одна тисяча шістсот) грн. витрат по оплаті судового збору. Повне рішення складено 24.07.2017р. Суддя Н.О. Задорожна