Справа № 140/1858/17 1-кс/140/493/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21.07.2017 року. м. Немирів
Слідчий суддя Немирівського районного суду Вінницької області ОСОБА_1
при секретарі судового засідання ОСОБА_2
за участю прокурора Немирівської місцевої прокуратури ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Немирові клопотання прокурора Немирівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , який розглянувши матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017021240000096 від 04.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України ,-
ВСТАНОВИВ:
До Немирівського районного суду звернувся з клопотанням прокурор Немирівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , який розглянувши матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017021240000096 від 04.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, мотивуючи його тим, що до Немирівської місцевої прокуратури 29.06.2017 надійшла заява жительки с. Шевченково Іллінецького району ОСОБА_4 про те, що за межами села, під лісом випалюється вугілля, що призводить до забруднення повітря чадним газом та шкодить здоров`ю жителів села.
Відомості про вказану подію внесено до ЄРДР за №42017021240000096 від 04.07.2017 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 здійснює свою підприємницьку (виробничу) діяльність з виготовлення та реалізації деревного вугілля на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка.
Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, розташована на території Бондурівською сільської ради, належить ОСОБА_5 .
Так, з огляду на особливості об`єктивної сторони розслідуваного злочину та його безпосередній об`єкт, з метою встановлення або спростування факту наявності або відсутності суспільно небезпечних наслідків у вигляді забруднення або зміни природних властивостей атмосферного повітря шкідливими для життя, здоров`я людей або для довкілля речовинами, відходами або іншими матеріалами виробництва, що створюють небезпеку для життя чи здоров`ю людей або довкіллю а також відповідності здійснюваної діяльності передбаченим нормативно-правовими спеціальним правилам, виникла необхідність у необхідність призначення та проведення спеціальної позапланової перевірки, яку необхідно доручити Державній екологічній інспекції у Вінницькій області на вирішення якої поставити наступні питання:
- чи є в повітрі, що відібрано на прилеглій до земельної ділянки з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, території екологічно небезпечні речовини? Якщо так, то яка їх концентрація, джерело їх походження та чи є перевищення їх концентрацій порівняно з граничнодопустимими концентраціями?
- Чи є перевищення концентрації екологічно небезпечних речовин у повітрі порівняно із значеннями, установленими нормативами?
- Чи могла виробнича діяльність потенційно небезпечного об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, призвести до погіршення якості повітря на прилеглих територіях?
- Чи є елементи речової обстановки на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, джерелом поширення екологічно небезпечних речовин?
- Які граничнодопустимі викиди шкідливих речовин у атмосферне повітря для виробничого об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка?
- Яка екологічна шкода заподіяна в результаті порушень правил охорони навколишнього середовища, її можливі наслідки?
- Який розмір збитків від забруднення навколишнього природного середовища, що завдані внаслідок здійснюваної діяльності?
Доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до п. 1,3 ч.1
ст. 91 КПК України, підлягають подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а саме доказування, відповідно до ч.2 ст.91 КПК України полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів.
Згідно ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі, шляхом отримання висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.
Доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до п. 1, 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, підлягають подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а саме доказування, відповідно до ч.2 ст.91 КПК України полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів.
Згідно ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі, шляхом отримання висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.
Відповідно до п. 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію» затвердженого указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція
України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого
спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через
Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр). Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно п.п.п. Г, п.п. 2 п. 4 Положення, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавствапро охорону атмосферного повітря, зокрема щодо:виконання загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм;наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин;забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів забруднюючих речовин;додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря;додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб`єктами господарювання;порядку провадження діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях;надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря;
Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.
Таким чином в ході досудового розслідування, з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність проведення Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області позапланової перевірки дотримання вимог законодавства, з метою встановлення шкоди, завданої атмосферному повітрю незаконною господарською діяльністю та її наслідків для населення та природи
В судовому засіданні прокурор Немирівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Слідчий суддя перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думки учасників даного кримінального провадження дійшов до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, тому необхідно надати дозвіл на призначення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства вимог законодавства про охорону атмосферного повітря на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область Немирівський район с. Бондурівка та суміжних із вказаною площею територій.
Керуючись ст.ст. 91-99 КПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора Немирівської місцевої прокуратури про призначення перевірки задовольнити.
Призначити у кримінальному провадженні№42017021240000096 від 04.07.2017 позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства вимог законодавствапро охорону атмосферного повітряна земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка та суміжних із вказаною площею територій на вирішення якої поставити наступні питання:
- чи є в повітрі, що відібрано на прилеглій до земельної ділянки з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, території екологічно небезпечні речовини? Якщо так, то яка їх концентрація, джерело їх походження та чи є перевищення їх концентрацій порівняно з граничнодопустимими концентраціями?
- чи є перевищення концентрації екологічно небезпечних речовин у повітрі порівняно із значеннями, установленими нормативами?
- чи могла виробнича діяльність потенційно небезпечного об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, призвести до погіршення якості повітря на прилеглих територіях?
- чи є елементи речової обстановки на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка, джерелом поширення екологічно небезпечних речовин?
- які граничнодопустимі викиди шкідливих речовин у атмосферне повітря для виробничого об`єкта, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 0523080600:02:001:0078, площею 3,7974 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Немирівський район, с. Бондурівка?
- яка екологічна шкода заподіяна в результаті порушень правил охорони навколишнього середовища, її можливі наслідки?
- який розмір збитків від забруднення навколишнього природного середовища, що завдані внаслідок здійснюваної діяльності?
Проведення перевірки доручити інспекторам з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (м. Вінниця,
вул. 600-річчя, 19, 21000).
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя :
Копія вірна:
Слідчий суддя:
Суд | Немирівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 67901539 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Немирівський районний суд Вінницької області
Слободяник Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні