Справа № 710/346/17
Провадження № 2-а/710/24/2017
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19.07.2017 м. Шпола
Шполянський районний суд Черкаської області в складі:
головуючого - судді Побережної Н.П.,
за участі секретарів судових засідань - Кавун Т.О., Бараненко А.В.,
позивача - ОСОБА_3,
представника позивача ОСОБА_4,
представників відповідача - Рудаса О.П., Кисельової Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шпола адміністративну справу
за адміністративним позовом ОСОБА_3
до Лебединської сільської ради
про визнання незаконним та скасування рішення Лебединської сільської ради Шплянського району Черкаської області від 17.02.2017 №18-5/VII,
ВСТАНОВИВ:
25.04.2017 до Шполянського районного суду Черкаської області надійшов даний адміністративний позов, в якому позивач просить визнати незаконним та скасувати рішення Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області від 17.02.2017 № 18-5/VII в частині надання в оренду водоймища/ставка ІНФОРМАЦІЯ_4 площею 9,8 га для розведення товарної риби ОСОБА_7 терміном на 5 років, як таке, що не відповідає вимогам Закону.
Позивач мотивує свій позов тим, що в користуванні кооперативу рибалок любителів с. Лебедин, членом якого є позивач, з 2002 року перебував ставок ІНФОРМАЦІЯ_4 , який розташований в с.Лебедин, Шполянського району, Черкаської області. 17.02.2017 Лебединська сільська рада Черкаської області на засіданні сесії прийняла рішення за № 18-5/VII, на підставі якого надала в оренду водоймище/ставок ІНФОРМАЦІЯ_4 площею 9,8 га для розведення товарної риби громадянину ОСОБА_7, терміном на 5 років в межах Лебединської сільської ради. На думку позивача рішення Лебединської сільської ради Черкаської області від 17.02.2017 №18-5/VІІ прийняте з порушенням вимог чинного законодавства України, яке регулює питання передання земельної ділянки в оренду, цільового призначення земель, і одночасно цим рішенням порушено інтерес позивача, тому він звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Позивач та його представник у судове засідання з'явилися, позов підтримали, надали суду пояснення аналогічні позову, доповнили, що було порушене право позивача щодо участі в земельних торгах по наданню в оренду водоймища.
Представник відповідача в судове засідання, з'явився, проти задоволення позову заперечував, мотивуючи тим, що до сільської ради звернулось три особи про надання в оренду ставка, сесією сільської ради було проведене таємне голосування та віддано перевагу одному з заявників, а саме ОСОБА_7, так як останній повідомив що має намір отримати ліцензію на спеціальне використання водоймища, рішення сесії сільської ради прийнято в межах повноважень, визначених Законом України Про місцеве самоврядування .
Суд, розглянувши адміністративну справу, з'ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
У суді встановлено, що згідно з витягом з рішення Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області №18-5/VII від 17.02.2017 Лебединська сільська рада надала в оренду ОСОБА_7 водоймище/ставок ІНФОРМАЦІЯ_4 площею 9,8 га, для розведення товарної риби, який знаходиться в межах Лебединської сільської ради терміном на 5 років (а.с.5).
Відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями станом на 31.12.2015 №31-28-0.4-580/2-17 від 06.03.2017, виданої відділом у Шполянському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, на території Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області в межах населеного пункту розташована земельна ділянка площею 9,8 га, категорія земель - землі водного фонду, угіддя - води, ставок, обмеження за наявною інформацією не реєструвалися. Станом на 31.12.2015 земельна ділянка у власності та оренді не перебуває (а.с.8).
Згідно з свідоцтвом про реєстрацію об'єднання громадян №15 від 21.06.2002 було зареєстровано громадську організацію Обслуговуючий кооператив рибалок-любителів , основна мета діяльності якої є збереження і догляд зони відпочинку жителів с. Лебедин. Діяльність об'єднання поширюється на с. Лебедин, Шполянського району, Черкаської області (а.с.7).
Згідно з ст. 14 Закону України Про аквакультуру рибогосподарський водний об'єкт для цілей аквакультури надається в користування на умовах оренди юридичній чи фізичній особі відповідно до Водного кодексу України.
В ст. 1 Водного Кодексу України вказано, що водний об'єкт - природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, лиман, річка, струмок, озеро, водосховище, ставок, канал, а також водоносний горизонт).
Відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 51 Водного Кодексу України у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми. Водні об'єкти надаються у користування за договором оренди земель водного фонду на земельних торгах у комплексі із земельною ділянкою. Водні об'єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
Згідно з ст. 12 Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Частиною першою ст. 124 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
За змістом частини 2 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Частиною 3 ст. 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
За змістом ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Згідно з ч. 3 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
Відповідно до частини 1 статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною 2 ст. 134 ЗК України передбачено випадки, коли не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема, у разі передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності.
Таким чином, ЗК України встановлює, що передача земельних ділянок в оренду, що перебувають у державній або комунальній власності, передбачає проходження певної процедури.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Положеннями статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову; якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. Такі права суд сторонам роз'яснив при винесенні ухвали про відкриття провадження та призначення справи до судового розгляду.
На порушення ч.2 ст.71 КАС України відповідач не надав суду жодних доказів правомірності прийняття ними оскаржуваного рішення, що є підставою для задоволення позовних вимог.
Таким чином, оскільки Лебединська сільська рада при визначенні орендаря ставка ІНФОРМАЦІЯ_4 не провела земельних торгів відповідно до положень ст. 51 Водного Кодексу України, рішення Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області №18-5VII від 17.02.2017 не відповідає вимогам закону та підлягає скасуванню в частині надання ОСОБА_7 в оренду строком на 5 роківводоймища/ставка ІНФОРМАЦІЯ_4 площею 9,8 га для розведення товарної риби.
Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позов належить до задоволення.
Заходи забезпечення позову не вживались.
Стягнути з Лебединської сільської ради на користь позивача судовий збір в розмірі 640,00 грн.
На підставі ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування , ст. 14 Закону України Про аквакультуру , ст.ст.12, 124 Земельного Кодексу України, ст.ст. 1, 51 Водного Кодексу України, керуючись ст.ст. 8-11, 71, 159-163, 186 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Скасувати рішення Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області №18-5/VII від 17.02.2017 про надання ОСОБА_7 в оренду строком на 5 років водоймища/ставка ІНФОРМАЦІЯ_4 площею 9,8 га для розведення товарної риби.
Стягнути з Лебединської сільської ради Шполянського району Черкаської області (20634, вул. Центральна, 131, с. Лебедин, Шполянського району, Черкаської області, код ЄДРПОУ 26323568) на користь ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_5, уродженця с. Лебедин, Шполянського району, Черкаської області, жителя АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Шполянським РВ УМВС України в Черкаській області 07.06.2000, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1, інші дані про особу суду не відомі, судовий збір в розмірі 640,00 грн. (шістсот сорок гривень).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Шполянський районний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня її проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення постанови, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.
Повний текст постанови виготовлений 24.07.2017.
Суддя Н.П. Побережна
Суд | Шполянський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2017 |
Оприлюднено | 27.07.2017 |
Номер документу | 67933433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шполянський районний суд Черкаської області
Побережна Н. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні