Постанова
від 18.11.2009 по справі 2а-26945/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.5

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2009 року Справа № 2а-26945/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.

за участю

секретаря судового засіда ння Глазунової О.О.

та

представників сторін:

від позивача - голо вний спеціаліст-юрисконсуль т

Івасюк І.Ю. (дов іреність від 08.10.2009 № 03/5029)

від відповідача - н е прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

Управління праці та соціал ьного захисту населення Лені нської районної у м. Луганськ у ради

до підрозділу примусового виконання рішень відділу де ржавної виконавчої служби Го ловного управління юстиції у Луганській області

про скасування постанови в ід 07.09.2009 ВП № 12268140 про арешт коштів боржника,

ВСТАНОВИВ:

21 жовтня 2009 року Управління праці та соціального захисту населення Ленінської районн ої у м. Луганську ради звернул ось до Луганського окружного адміністративного суду із а дміністративним позовом до п ідрозділу примусового викон ання рішень відділу державно ї виконавчої служби Головног о управління юстиції у Луган ській області про скасування постанови від 07.09.2009 ВП №12268140 про а решт коштів за виконавчим ли стом від 19.01.2009 №2а-486, виданим Лені нським районним судом м. Луга нська про стягнення з Управл іння праці та соціального за хисту населення Ленінської р айонної у м. Луганську ради на користь ОСОБА_2 суми несп лаченої разової грошової доп омоги до 5 травня в розмірі 2888,00 г рн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що звернення стягнення на ко шти на вказаному у постанові про арешт коштів боржника ра хунку призведе до нецільовог о використання спеціальних б юджетних коштів та зробить н еможливим виплати поточних п латежів за 2009 рік відповідній категорії громадян, тому про сить скасувати постанову про арешт котів боржника від 07.09.200 9 ВП №12268140 .

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню частково з огляду на таке .

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійснення ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень. У справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб' єкті в владних повноважень адміні стративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни (п.1 ч. 3 ст. 2 КАС України).

Згідно із ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ст. 181 КАС Украї ни учасники виконавчого пров адження та особи, які залучаю ться до проведення виконавчи х дій, мають право звернутися до адміністративного суду і з позовною заявою, якщо вважа ють, що рішенням, дією, або без діяльністю державного викон авця чи іншої посадової особ и державної виконавчої служб и порушено їхні права, свобод и чи інтереси, а також, якщо за коном не встановлено інший п орядок судового оскарження р ішень, дій чи бездіяльності т аких осіб.

Судом встановлено, що на вик онанні у відповідача знаходи ться виконавчий лист від 19.01.2009 №2а-486, виданий Ленінським райо нним судом м. Луганська про ст ягнення з управління праці т а соціального захисту населе ння Ленінської районної у м. Л уганську ради на користь ОС ОБА_2 суми несплаченої разо вої грошової допомоги до 5 тра вня в розмірі 2888,00 грн. , за яким д ержавним виконавцем відпові дача відкрито виконавче пров адження, та у рамках якого у зв ' язку з відмовою добровільн ого виконання судового рішен ня державним виконавцем вине сено постанову від 07 вересня 2 009 року № 12268140 про накладення аре шту на грошові кошти, які міст яться на розрахунковому раху нку Управління праці та соці ального захисту населення Ле нінської районної у м. Луганс ьку ради № 35212004000901, МФО 804013, ЄДРПОУ 03196742 в ГУДКУ у Луганські й області, в межах суми 3196,11 грн.

Відносини щодо здійснення примусового виконання рішен ь судів та інших органів (поса дових осіб) врегульовані Зак оном України «Про виконавче провадження» та за своєю при родою є адміністративно-прав овими.

Статтею 5 Закону України «Пр о виконавче провадження» пер едбачено, що державний викон авець при здійсненні виконав чого провадження має право н а виконання рішення суду про стягнення коштів або наклад ення арешту в порядку, встано вленому цим Законом, наклада ти арешт на грошові кошти та і нші цінності боржника, в тому числі на кошти, які знаходять ся на рахунках та вкладах в ус тановах банків, інших кредит них установах, на рахунки в ці нних паперах, а також опечату вати каси, приміщення і місця зберігання грошей.

Порядок звернення стягнен ня на грошові кошти боржника визначено п. 4 ст. 50 зазначеного Закону, в якому визначено, що за наявності даних про кошти та інші цінності боржника, що знаходяться на рахунках і вк ладах та на зберіганні в банк ах чи інших кредитних органі заціях, на них накладається а решт.

Відповідно до ч.1 ст. 59 Закону України «Про банки і банківс ьку діяльність», арешт на май но або кошти банку, що знаходя ться на його рахунках, а так са мо арешт на кошти та інші цінн ості юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, н акладається виключно за санк ціонованою прокурором поста новою слідчого, за постаново ю державного виконавця у вип адках, передбачених законами України, або за рішенням суду .

Крім того, ч. 6 ст. 59 зазначено го Закону передбачено, що стя гнення на грошові кошти та ін ші цінності фізичних чи юрид ичних осіб, що знаходяться у б анку, може бути звернене за ви конавчими документами, перед баченими законами України.

Постановою від 07.09.2009 державн им виконавцем накладено ареш т на кошти, що містяться на роз рахунковому рахунку Управл іння праці та соціального за хисту населення Ленінської р айонної у м. Луганську ради № 35212004000901, МФО 804013, ЄДРПОУ 03196742 в ГУДКУ у Луганській області, в межах с уми 3196,11 грн.

При цьому, арешт накладено не лише на суму стягнення за р ішенням суду - 2888,00 грн., а й на с уму виконавчого збору - 288,80 гр н. та на суму витрат на проведе ння виконавчих дій у розмірі 19,31 грн., що підтверджуються по становою про арешт коштів бо ржника (арк. справи 4).

Статтею 7 Бюджетного кодекс у України передбачено, що бюд жетні кошти використовуютьс я тільки на цілі, визначені бю джетними призначеннями.

Тобто, арешт коштів Управл іння праці та соціального за хисту населення Ленінської р айонної у м. Луганську ради , я кі міститься на розрахунково му рахунку № 35212004000901, МФО 804013, ЄДРПО У 03196742 в ГУДКУ у Луганській обла сті, в межах суми 3196,11 грн., є прот иправним лише в частині стяг нення суми виконавчого збору в розмірі 288,80 грн. та витрат на п роведення виконавчих дій у р озмірі 19,31 грн.

Крім того, статтею 1071 Цивіль ного кодексу України передба чено, що грошові кошти можуть бути списані з рахунка клієн та без його розпорядження на підставі рішення суду, а тако ж у випадках, встановлених до говором між банком і клієнто м.

Відповідне управління Дер жавного казначейства Україн и, у якому відкрито розрахунк овий рахунок Управління пра ці та соціального захисту на селення Ленінської районної у м. Луганську ради № 35212004000901, у да ному випадку є фінансовою ус тановою, до якої застосовуют ься положення глави 72 Цивільн ого кодексу України.

Згідно вимог частини 1 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України, розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення.

Таким чином, виходячи з мат еріалів справи, суд дійшов ви сновку, що постанова від 07.09.2009 В П №12268140 про арешт коштів за вико навчим листом від 19.01.2009 №2а-486, вид аним Ленінським районним суд ом м. Луганська про стягнення з Управління праці та соціал ьного захисту населення Лені нської районної у м. Луганськ у ради на користь ОСОБА_2 с уми несплаченої разової грош ової допомоги до 5 травня в роз мірі 2888,00 грн. підлягає скасува нню лише в частині включення до постанови про накладення арешту на кошти боржника в ус танові банку суми виконавчог о збору в розмірі 288,80 грн. та сум и витрат на проведення викон авчих дій в розмірі 19,31 грн., оск ільки відповідач не довів за конність та обґрунтованість своїх дій, а також в матеріала х справи не має жодних доказі в обґрунтування включення ци х сум до оскаржуваної постан ови.

Згідно із ч. 3 ст. 94 Кодексу адм іністративного судочинства України якщо адміністративн ий позов задоволено частково , судові витрати, здійснені по зивачем, присуджаються йому відповідно до задоволених ви мог, а відповідачу - відпові дно до тієї частини вимог, у з адоволенні яких позивачеві в ідмовлено.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 18 лист опада 2009 року проголошено вст упну та резолютивну частини постанови. Складення постано ви у повному обсязі відкладе но, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено післ я проголошення вступної та р езолютивної частин постанов и у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та ск асувати постанову підрозді лу примусового виконання ріш ень відділу державної викона вчої служби Головного управл іння юстиції у Луганській об ласті від 07 вересня 2009 року ВП №12268140 про арешт коштів за викон авчим листом від 19 січня 2009 рок у №2а-486, виданим Ленінським рай онним судом м. Луганська про с тягнення з Управління праці та соціального захисту насел ення Ленінської районної у м. Луганську ради на корист ь ОСОБА_2 суми несплаченої разової грошової допомоги д о 5 травня в розмірі 2888,00 грн., в ча стині включення до постанови суми виконавчого збору в роз мірі 288,80 грн. та суми витрат на п роведення виконавчих дій в р озмірі 19,31 грн.

В решті позовних вимог відм овити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Управ ління праці та соціального з ахисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради ( ідентифікаційний код 03196742, міс цезнаходження: Луганська обл асть, м. Луганськ, вул. вул. Коте льникова, буд. 17) судові витрат и зі сплати судового збору в с умі 01 грн. 70 коп. (одна гривня сім десят копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 23 листопада 2009 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2009
Оприлюднено23.12.2010
Номер документу6793389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26945/09/1270

Постанова від 18.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні