10.2.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 липня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/915/17
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря судового засідання - Карча В.М.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції до товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Технолоджис про стягнення заборгованості в сумі 3696,10 грн,
ВСТАНОВИВ:
30 червня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції (далі за текстом - позивач, відділення Фонду) до товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Технолоджис (далі за текстом - відповідач, ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис ) про стягнення заборгованості в сумі 3696,10 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на виконання вимог Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням , який діяв на час виникнення спірних правовідносин, робочі органи Фонду здійснюють перевірки страхувальників-роботодавців по коштах Фонду. За результатами перевірки складається Акт, в якому відображаються порушення, допущені страхувальником при використанні коштів Фонду.
Згідно звіту форми Ф 4 ФСС з ТВП за І півріччя 2013 року заборгованість ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис перед Жовтневою міжрайонною виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виникла протягом 2013 року та склала 6187,28 грн. Відповідачем частково було погашено заборгованість в добровільному порядку, так протягом року страхувальником перераховано до Жовтневої МВД кошти в сумі 2491,18 грн, з яких 88,71 грн - пеня та 2402,47 грн - штрафи.
Таким чином зобов'язання ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис перед Жовтневою МВД на кінець І півріччя 2013 року склала 3696,10 грн.
Позивач зазначив, що в зв'язку з перереєстрацією страхувальника ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис передано на облік до Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі акта приймання-передачі страхувальника від 27.09.2016 № 0004.
Згідно вказаного акта TOB ОСОБА_1 термал технолоджис станом на 01.10.2016 має заборгованість перед Фондом у сумі 3696,10 грн. Заборгованість в сумі 3696,10 грн страхувальником визнано та відображено у звітності по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за 12 місяців 2016 року (форма Ф4 ФСС з ТВП) у рядку Заборгованість страхувальника на кінець звітного періоду (рядок 23) та станом на 27.06.2017 не погашена, що підтверджується звітом Форми Ф 4 ФСС з ТВП за І квартал 2017 року, тому просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі. Надав суду додаткові пояснення по справі, в яких зазначив, що Жовтневою міжрайонною виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (в якій страхувальник перебував на обліку до 27.09.2016) проведено перевірку ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис по коштах Фонду. В ході перевірки було складено акт перевірки, в якому відображені виявлені порушення та на підставі акту, відповідно до вимог ст. 30 Закону України № 2240 винесено рішення про повернення коштів Фонду та стягнення штрафу в розмірі 50% від неправомірно використаних коштів. Таким чином, загальна сума, що підлягає сплаті за рішенням, склала 5544,15 грн. За несвоєчасне повернення коштів Фонду на страхувальника накладено штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих коштів та нараховано пеню в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів. Згідно зі звітом форми Ф4 ФСС з ТВП за І півріччя 2013 року заборгованість страхувальника збільшилась (рядок 4 звіту) та склала 6187,28 грн.
Відповідно до звіту форми Ф 4 ФСС з ТВП за І півріччя 2013 року зазначена заборгованість ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис частково погашена, тому зобов'язання ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис перед Жовтневою МВД на кінець І півріччя 2013 року склала 3696,10 грн.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, заперечення проти позову суду не надав.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Технолоджис (ідентифікаційний код 35773835) зареєстровано в якості юридичної особи, місцезнаходження: Луганська обл., місто Старобільськ, площа Базарна, будинок 7, кімната 2 (арк. спр. 10-12).
ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис як платник страхових коштів перебуває на обліку в Новоайдарській міжрайонній виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, про що свідчить повідомлення від 23.09.2016 б/н про взяття на облік страхувальника та картка страхувальника (арк. спр. 8, 9).
Жовтневою міжрайонною виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (в якій страхувальник перебував на обліку до 27.09.2016) проведено перевірку ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис по коштах Фонду, за результатами якої складено акт перевірки та на підставі вказаного акту винесено рішення про повернення коштів Фонду та стягнення штрафу в розмірі 50% від неправомірно використаних коштів. Загальна сума що підлягала сплаті за рішенням склала 5544,15 грн, що підтверджується звітом Ф4-ФСС з ТВП за І квартал 2013 року (рядок 4 звіту) (арк. спр. 27-28).
За несвоєчасне повернення коштів Фонду на страхувальника накладено штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих коштів та нараховано пеню в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, в результаті чого заборгованість страхувальника збільшилась та склала 6187,28 грн. Страхувальником заборгованість частково погашено, тому зобов'язання ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис перед Жовтневою МВД на кінець І півріччя 2013 року склала 3696,10 грн, що підтверджується звітом Ф4-ФСС з ТВП по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за І півріччя 2013 року, сформованим позивачем (арк. спр. 6).
Актом прийому-передачі від 27.09.2016, складеним між Жовтневою міжрайонною виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Новоайдарською міжрайонною дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ТОВ ОСОБА_1 Технолоджис (ідентифікаційний код 35773835), який знаходився на обліку у Жовтневій міжрайонній виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи перейшов на облік до Новоайдарської міжрайонної дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Згідно з актом заборгованість за страхувальником станом на 01.10.2016 склала 3696,10 грн (арк. спр. 7).
Відповідно до звітів по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, (форма Ф4-ФСС з ТВП) за 2016 рік та за І квартал 2017 року відповідач має заборгованість перед Фондом по страхових коштах в сумі 3696,10 грн (арк. спр. 4-5).
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Станом на час виникнення спірних правовідносин правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначав Закон України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (далі - Закон № 2240).
Відповідно до статті 1 Закону № 2240 загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України № 2240-ІІІ законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів (частина перша статті 9 Закону № 2240).
Статтею 17 Закону України № 2240-ІІІ передбачено, зокрема, що державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюють центральні органи виконавчої влади, уповноважені Президентом України. Метою державного нагляду є контроль за дотриманням страхувальниками та страховиками законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ страховик має право, зокрема, проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України № 2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.
Статтею 30 цього ж Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 1105) Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Відповідно до пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 1105 Фонд соціального страхування України утворюється шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 1105 визначено, що до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та робочих органів його виконавчої дирекції, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи.
Відповідно до частини другої статті 10 цього Закону Фонд, зокрема, зобов'язано:
1) забезпечувати фінансування та виплачувати матеріальне забезпечення, страхові виплати і надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом;
2) здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів;
3) вживати заходів щодо раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду;
4) контролювати правильність витрат за соціальним страхуванням, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань соціального страхування;
5) стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.
Згідно з пунктами 1, 4 частини п'ятої статті 15 Закону України № 1105 роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення, шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цим Законом.
Частиною шостою статті 15 Закону України № 1105 передбачено, що у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Згідно з частиною сьомою статті 15 Закону України № 1105 своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Відповідно до частин першої, другої статті 17 Закону України № 1105 спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Отже, в судовому засіданні встановлено, що загальна сума заборгованості, що підлягає поверненню до Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції відповідачем в загальному розмірі складає 3696,10 грн.
Вказана сума самостійно визначена страхувальником у звіті по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням. Заперечень щодо суми заборгованості від відповідача на адресу суду не надійшло.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної адміністративної справи заборгованість у сумі 3696,10 грн не сплачена, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, які слід задовольнити.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати в установленому порядку, а статтею 94 КАС України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції до товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Технолоджис про стягнення заборгованості в сумі 3696,10 грн задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Технолоджис (код ЄДРПОУ 35773835, місцезнаходження: 92700, Луганська обл., Старобільський район, місто Старобільськ, площа Базарна, будинок 7, кімната 2) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Новоайдарської міжрайонної виконавчої дирекції (код ЄДРПОУ 26071463, місцезнаходження: 93500, Луганська область, смт. Новоайдар, вулиця Банківська, будинок 16) заборгованість в сумі 3696,10 грн (три тисячі шістсот дев'яносто шість грн 10 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 27 липня 2017 року.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2017 |
Оприлюднено | 28.07.2017 |
Номер документу | 67957492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні