Справа № 727/6691/17
Провадження № 1-кс/727/2037/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 липня 2017 року м.Чернівці
Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:
головуючого - слідчого судді ОСОБА_1
при секретарі - ОСОБА_2
розглянувши клопотання слідчий СВ СУ Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області ОСОБА_3 про призначення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності (матеріали кримінального провадження №12017260000000467 від 16.06.2017 року),
сторони кримінального провадження: слідчий ОСОБА_3
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернулася до суду з клопотанням про призначення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності (матеріали кримінального провадження №12017260000000467 від 16.06.2017 року).
Дане клопотання погоджене із прокурором відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання державного обвинувачення прокуратури Чернівецької області радником юстиції ОСОБА_4 .
Вказує, що Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ( код ЄДРПОУ 35221599), згідно із Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО №574055, 19.07.2007 зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб тер центру. Основним видом діяльності Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) є управління у соціальній сфері, регулювання у сфері охорони здоров`я, освіти, культури та інших соціальних сферах, крім обов`язкового соціального страхування, а також надання послуг по догляду із забезпеченням проживання для осіб похилого віку та інвалідів, надання іншої соцдопомоги без забезпечення проживання.
Свою діяльність Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі - територіальний центр, або Терцентр) здійснює відповідно до Статуту, затвердженого рішенням XXV позачергової сесії Сторожинецької районної ради V скликання від 02.03.2010 ;35-25/2010 та Статуту в новій редакції затвердженого рішенням VII скликання Сторожинецької районної ради від 01.04.2016 № 68-5/2016.
Між адміністрацією і профспілковим комітетом Терцентру укладено колективний договір на 2014-2016 роки, прийнятий загальними зборами трудового колективу, зареєстрований Управлінням праці та соціального захисту населення Сторожинецької райдержадміністрації за №1 від 03.01.2014.
02.07.2007 між Сторожинецькою районною радою та ОСОБА_5 укладено Контракт терміном з 01.07.2007 по 01.07.2008, де у розділі 3 «Оплата праці та соціально-побутові забезпечення керівника» зазначено порядок оплати праці. На підставі додаткових угод та рішень сесії районної ради продовжувався термін дії контракту. Останнє продовження дії контракту було згідно рішення сесії Сторожинецької районної ради № 93-6/2016 від 03.06.2016 на термін з 01.07.2016 до 01.11.2020.
В період часу з 25.10.2016 по 16.12.2016 ( із зупиненням з 14.11.2016 по 22.11.2016) Департаментом соціального захисту населення Чернівецької ОДА та КУ «Група моніторингу, господарського обслуговування та аудиту установ соціального захисту населення області» проведено оцінку діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової та бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань якості надання соціальних послуг, охорони праці та пожежної безпеки у Сторожинецькому територіальному центрі соціального обслуговування ( надання соціальних послуг), який знаходиться в м. Сторожинець за 2014-2015 роки та звітний період 2016 року, про що складено звіт фінансового аудиту та аудиту відповідності.
Перевіркою правильності нарахування премії працівникам Терцентру встановлено, що в супереч вимог п. 22 Положення про преміювання де вказано, що розмір премії директору ОСОБА_5 та заступнику ОСОБА_6 встановлюється головою районної ради та п. 5.11 Умов оплати праці, де вказано, що преміювання керівників закладів, установ та їх заступників здійснюється за рішенням органу вищого рівня, так директору та заступнику ОСОБА_6 в окремі місяці нараховувалася та виплачувалась премія без відповідних рішень голово районної ради. також нарахування премій директору Терцентру ОСОБА_5 здійснювалось без погодження районної ради, що суперечить вимогам п. 3.5. Контракту, де вказано, що преміювання здійснюється згідно з умовами преміювання що діють на даному об`єкті. Таким чином, за звітний період адуту, без відповідних рішень органу вищого рівня директору ОСОБА_5 безпідставно нарахована та виплачена премія за серпень-вересень 2016 року та одноразова премія ( до державних свят) листопад, грудень 2014 року, листопад, грудень 2015 року, серпень 2016 року на загальну суму 1319,81 грн. та заступнику ОСОБА_6 нарахована та виплачена премія за листопад, грудень 2015 року, серпень, вересень 2014 року, листопад 2015 року, серпень 2016 року на загальну суму 23239,34 грн.
Згідно пояснень головного бухгалтера ОСОБА_7 , вона відповідно до наказів директора ОСОБА_8 , які складались у 2014-2016 роках (щомісячно), керівнику та його заступнику нараховувалась та виплачувалась премія. Жодних із вказаних наказів не був погодженим із органом вищестоящого рівня, а розмір премії для директора та заступника, згідно наказів, встановлювався директором Терцентру самостійно. Згідно інформаційної таблиці, виготовленої ОСОБА_9 , директору ОСОБА_10 ОСОБА_5 в період часу з 18.12.2014 по 20.12.2016 виплачено 34627,38 грн. та заступнику директора Терцентру ОСОБА_11 в період часу з 05.12.2014 по 20.12.2016 виплачено 80659,81 грн.
Під час розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні перевірки фактів правильності нарахування заробітної плати директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 , а також фактів нарахування та виплат премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» орган державного фінансового контролю здійснює контроль за цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів. Фінансовий контроль здійснюється у формі проведення планових та позапланових ревізій.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий має право призначати ревізії у порядку визначеному законом. Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 11 вказаного Закону України позапланова виїзна ревізія проводиться за дорученням органів Міністерства внутрішніх справ України в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Враховуючи той факт, що Сторожинецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) являється спеціальною комунальною установою, яка заснована на базі спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міста, району, управління яким здійснює власник та засновник територіального центру Сторожинецька районна рада, тобто є підконтрольною установою органів державного фінансового контролю, тому виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії Управлінням Західного офісу держаудитслужби в Чернівецькій області з метою визначення правильності нарахування заробітної плати директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 , а також фактів нарахування та виплат премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, пославшись на обставини викладені в ньому.
Суд, проаналізувавши доводи слідчого, дослідивши матеріали додані до клопотання, вважає, що воно є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ( код ЄДРПОУ 35221599), згідно із Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО №574055, 19.07.2007 зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб тер центру. Основним видом діяльності Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) є управління у соціальній сфері, регулювання у сфері охорони здоров`я, освіти, культури та інших соціальних сферах, крім обов`язкового соціального страхування, а також надання послуг по догляду із забезпеченням проживання для осіб похилого віку та інвалідів, надання іншої соцдопомоги без забезпечення проживання.
Свою діяльність Сторожинецький районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі - територіальний центр, або Терцентр) здійснює відповідно до Статуту, затвердженого рішенням XXV позачергової сесії Сторожинецької районної ради V скликання від 02.03.2010 ;35-25/2010 та Статуту в новій редакції затвердженого рішенням VII скликання Сторожинецької районної ради від 01.04.2016 № 68-5/2016.
Між адміністрацією і профспілковим комітетом Терцентру укладено колективний договір на 2014-2016 роки, прийнятий загальними зборами трудового колективу, зареєстрований Управлінням праці та соціального захисту населення Сторожинецької райдержадміністрації за №1 від 03.01.2014.
02.07.2007 між Сторожинецькою районною радою та ОСОБА_5 укладено Контракт терміном з 01.07.2007 по 01.07.2008, де у розділі 3 «Оплата праці та соціально-побутові забезпечення керівника» зазначено порядок оплати праці. На підставі додаткових угод та рішень сесії районної ради продовжувався термін дії контракту. Останнє продовження дії контракту було згідно рішення сесії Сторожинецької районної ради № 93-6/2016 від 03.06.2016 на термін з 01.07.2016 до 01.11.2020.
В період часу з 25.10.2016 по 16.12.2016 ( із зупиненням з 14.11.2016 по 22.11.2016) Департаментом соціального захисту населення Чернівецької ОДА та КУ «Група моніторингу, господарського обслуговування та аудиту установ соціального захисту населення області» проведено оцінку діяльності установи щодо законності та достовірності фінансової та бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань якості надання соціальних послуг, охорони праці та пожежної безпеки у Сторожинецькому територіальному центрі соціального обслуговування ( надання соціальних послуг), який знаходиться в м. Сторожинець за 2014-2015 роки та звітний період 2016 року, про що складено звіт фінансового аудиту та аудиту відповідності.
Перевіркою правильності нарахування премії працівникам Терцентру встановлено, що в супереч вимог п. 22 Положення про преміювання де вказано, що розмір премії директору ОСОБА_5 та заступнику ОСОБА_6 встановлюється головою районної ради та п. 5.11 Умов оплати праці, де вказано, що преміювання керівників закладів, установ та їх заступників здійснюється за рішенням органу вищого рівня, так директору та заступнику ОСОБА_6 в окремі місяці нараховувалася та виплачувалась премія без відповідних рішень голово районної ради. також нарахування премій директору Терцентру ОСОБА_5 здійснювалось без погодження районної ради, що суперечить вимогам п. 3.5. Контракту, де вказано, що преміювання здійснюється згідно з умовами преміювання що діють на даному об`єкті. Таким чином, за звітний період адуту, без відповідних рішень органу вищого рівня директору ОСОБА_5 безпідставно нарахована та виплачена премія за серпень-вересень 2016 року та одноразова премія ( до державних свят) листопад, грудень 2014 року, листопад, грудень 2015 року, серпень 2016 року на загальну суму 1319,81 грн. та заступнику ОСОБА_6 нарахована та виплачена премія за листопад, грудень 2015 року, серпень, вересень 2014 року, листопад 2015 року, серпень 2016 року на загальну суму 23239,34 грн.
Згідно пояснень головного бухгалтера ОСОБА_7 , вона відповідно до наказів директора ОСОБА_8 , які складались у 2014-2016 роках (щомісячно), керівнику та його заступнику нараховувалась та виплачувалась премія. Жодних із вказаних наказів не був погодженим із органом вищестоящого рівня, а розмір премії для директора та заступника, згідно наказів, встановлювався директором Терцентру самостійно. Згідно інформаційної таблиці, виготовленої ОСОБА_9 , директору ОСОБА_10 ОСОБА_5 в період часу з 18.12.2014 по 20.12.2016 виплачено 34627,38 грн. та заступнику директора Терцентру ОСОБА_11 в період часу з 05.12.2014 по 20.12.2016 виплачено 80659,81 грн.
Під час розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні перевірки фактів правильності нарахування заробітної плати директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 , а також фактів нарахування та виплат премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» орган державного фінансового контролю здійснює контроль за цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів. Фінансовий контроль здійснюється у формі проведення планових та позапланових ревізій.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий має право призначати ревізії у порядку визначеному законом. Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 11 вказаного Закону України позапланова виїзна ревізія проводиться за дорученням органів Міністерства внутрішніх справ України в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Враховуючи той факт, що Сторожинецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) являється спеціальною комунальною установою, яка заснована на базі спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міста, району, управління яким здійснює власник та засновник територіального центру Сторожинецька районна рада, тобто є підконтрольною установою органів державного фінансового контролю, тому виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії Управлінням Західного офісу держаудитслужби в Чернівецькій області з метою визначення правильності нарахування заробітної плати директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 , а також фактів нарахування та виплат премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
Зважаючи, що стороною кримінального провадження доведено наявність достатніх підстав для призначення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності, а тому слід надати дозвіл на проведення Управлінням Західного офісу держаудит служби в Чернівецькій області, починаючи з 13.07.2017 позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Сторожинецького районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ЄДРПОУ 35221599, місцезнаходження якого за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район, м. Сторожинець, вул. Б.Хмельницького,7, з питань дотримання законодавства при правильності нарахуванні, виплати заробітної плати та премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
На підставі викладеного, керуючись ст. 309, 372 КПК України, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України», ст. 40 ч. 4 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на проведення Управлінням Західного офісу держаудит служби в Чернівецькій області, починаючи з 13.07.2017 позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Сторожинецького районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) ЄДРПОУ 35221599, місцезнаходження якого за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район, м. Сторожинець, вул. Б.Хмельницького,7, з питань дотримання законодавства при правильності нарахуванні, виплати заробітної плати та премій директору Терцентру ОСОБА_5 та її заступнику ОСОБА_11 .
Визначити термін позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності п`ятнадцять робочих днів з 17.07.2017 року.
Проведення позапланової документальної перевірки доручити працівникам Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м. Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 67964928 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд м. Чернівців
Літвінова О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні