Рішення
від 27.07.2017 по справі 744/101/17
СЕМЕНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27.07.17

Справа № 744/101/17

Провадження по справі № 2/744/55/2017

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 липня 2017 року Семенівський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючого - судді Смаги С. В.,

при секретарі Фільчаговій Г. В.,

за участю:

позивача ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

відповідача та одночасно представника відповідача ОСОБА_3,

представника відповідача ОСОБА_4,

третьої особи ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Семенівка Чернігівської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області ОСОБА_3, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_5, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, ОСОБА_1, подала до суду позовну заяву до відповідачів: Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області ОСОБА_3, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, згідно даних якої позивач просить: рішення конкурсної комісії Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, яке оформлене протоколом засідання від 04 січня 2017 року № 2, про визначення переможцем конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 визнати незаконним та скасувати; розпорядження Миколаївського сільського голови від 12 січня 2017 року № 04-01/01 Про прийняття на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 щодо прийняття ОСОБА_5 на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля на контрактній основі, як таку, що пройшла конкурсний відбір визнати незаконним та скасувати.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач, ОСОБА_1 у позові зазначила про те, що вона працювала виконуючим обов'язки директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області.

24 лютого 2016 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури .

Відповідно до ч. 2 розділу II Прикінцеві положення вищевказаного закону набрання чинності цим Законом є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури, а також з професійними творчими працівниками (художнім та артистичним персоналом) державних та комунальних закладів культури згідно з пунктом 9 статті 36 Кодексу законів про працю України. На виконання вказаної норми закону 16 листопада 2016 року позивача було звільнено з Залізномостівського Центру культури та дозвілля на підставі пункту 9 статті 36 Кодексу законів про працю України.

22 листопада 2016 року Миколаївським сільським головою було видано розпорядження № 02-12/20 Про оголошення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля . Оголошення про проведення конкурсу було опубліковано в газеті Життя Семенівщини № 94 від 23 листопада 2016 року.

21 грудня 2016 року розпорядженням сільського голови Миколаївської сільської ради було створено конкурсну комісію для проведення відбору кандидатів на посаду Залізномостівського Центру культури та дозвілля та затверджено її склад. 29 грудня 2016 року розпорядженням сільського голови було внесено зміни до конкурсної комісії та затверджено новий її склад.

Для участі в конкурсі заяви та необхідні документи подали два кандидати: позивач та ОСОБА_5. Рішенням конкурсної комісії, оформленим протоколом № 2 від 04.01.2017 року, переможцем конкурсу визначено ОСОБА_5.

Розпорядженням сільського голови Миколаївської сільської ради № 04-01/01 від 12.01.2017 року ОСОБА_5 прийнято на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля на контрактній основі, та як таку, що пройшла конкурсний відбір.

Вона вважає, що рішення конкурсної комісії про визначення переможця конкурсу та розпорядження сільського голови Миколаївської сільської ради про прийняття на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 є незаконними та підлягають скасуванню за наступних підстав.

Процедура проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури визначена ст. ст. 21 - 21-5 Закону України Про культуру . Проте Миколаївською сільською радою, сільським головою Миколаївської сільської ради та конкурсною комісією були порушені вищезазначені норми Закону України Про культуру , зокрема ті, що стосуються порядку формування конкурсної комісії, вимог до керівника комунального закладу культури та інші.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 4-6 ст. 21-3 Закону України Про культуру конкурсна комісія складається з дев'яти членів. Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (за потреби) затверджує своїм наказом орган управління, що проводить конкурсний добір. Орган управління повинен сформувати персональний склад конкурсної комісії не пізніше 30 днів після оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури. У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє орган влади Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління. Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу. Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Орган управління забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.

В порушення зазначених вимог закону Миколаївська сільська рада (орган управління) остаточний персональний склад конкурсної комісії сформувала пізніше 30 днів після оголошення конкурсу. До того ж формування конкурсної комісії не відповідало вимогам закону. А саме по три кандидати до конкурсної комісії не були включені ані від трудового колективу закладу культури, ані від громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування.

Відповідно до вимог закону до комісії були включені тільки три кандидати від органу управління, інші шість кандидатів були включені до комісії не відомо на яких підставах і в якому порядку. Таким чином сформована конкурсна комісія не мала права приймати жодних рішень.

Відповідно до ч. ч. 5, 6 ст. 21-4 Закону України Про культуру упродовж трьох робочих днів після закінчення строку подання документів для участі в конкурсі орган управління оприлюднює подані документи, визначені у частині другій цієї статті, на своєму офіційному веб-сайті відповідно до Закону України "Про захист персональних даних". Усі зацікавлені особи протягом семи днів з дня оприлюднення відомостей про кандидатів можуть подавати пропозиції та зауваження щодо кандидатур на електронну пошту органу управління, які передаються конкурсній комісії.

Вказане положення закону взагалі виконано не було, подані кандидатами документи на офіційному веб-сайті органу управління оприлюдненні не були, взагалі офіційного веб-сайту Миколаївської сільської ради не існує.

Згідно приписів ч. 3, 4 ст. 21-5 Закону України Про культуру орган управління не пізніше як за 10 днів до дня проведення першого засідання конкурсної комісії повідомляє кандидатів про час та місце проведення засідання конкурсної комісії. За клопотанням члена конкурсної комісії орган управління забезпечує його участь у засіданнях конкурсної комісії в режимі відеоконференції. Відповідне клопотання подається не пізніш як за три дні до початку засідання конкурсної комісії.

Вказаних вимог закону орган управління та конкурсна комісія також не дотрималися, чим були порушені її права. Перше засідання комісії, так само, як і друге, було проведено 04 січня 2017 року. Не пізніш як за 10 днів до дня проведення першого засідання про дату та час проведення засідання позивач повідомлена не була. Їі було повідомлено про засідання комісії секретарем комісії в телефонному режимі тільки ввечері 03 січня 2017 року, тобто за декілька годин до початку засідання комісії.

Відповідно до ч. 1 ст. 21-1 Закону України Про культуру керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вишу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов'язки.

Визначений переможець конкурсу ОСОБА_5 не має вищої освіти, що є порушенням вимог закону. ОСОБА_5 має диплом, відповідно до якого вона у 1992 році закінчила повний курс Новозибківського педагогічного училища за спеціальністю викладання в початкових класах загальноосвітньої школи та їй присвоєна кваліфікація вчитель початкових класів, вихователь групи продовженого дня.

Закінчення училища відповідно до Закону СРСР від 19.07.1973 року № 4536-VIII «Про затвердження основ законодавства Союза PCP та союзних республік про народну освіту не є наслідком здобуття вищої освіти. До того ж ОСОБА_5 не підтвердила жодним документом відповідність її диплома вищій освіті в розумінні діючого Закону України Про вищу освіту .

Натомість відповідно до її диплому вона у 2016 році закінчила Комунальний вищий навчальний заклад Ніжинське училище культури і мистецтв імені ОСОБА_6 Чернігівської обласної ради за спеціальністю Народна художня творчість та здобула кваліфікацію організатор культурно - дозвільної діяльності, керівник аматорського хорового колективу.

Згідно приписів ч. 2 ст. 5 Закону України Про вищу освіту здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої (освітньо-професійної чи освітньо-наукової) або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:

1)молодший бакалавр;

2)бакалавр;

3)магістр;

4)доктор філософії;

5)доктор наук.

Відповідно до п. 4 ч. 2 Розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про вищу освіту після набрання чинності цим Законом диплом про вищу освіту за освітньо - кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта) прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра.

Таким чином, виходячи з системного аналізу положень Закону України Про вищу освіту вона має диплом про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта), який прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо - професійним ступенем молодшого бакалавра, тобто вона має вищу освіту і відповідає вимогам щодо освіти на посаду директора комунального закладу культури.

Відповідно до ч. 9 ст. 21-5 Закону України Про культуру на другому засіданні конкурсна комісія проводить співбесіду з кандидатами, під час якої заслуховує публічні презентації проектів програм розвитку закладу культури на один і п'ять років.

В порушення даної вимоги закону конкурсна комісія тільки заслухала презентації проектів програм розвитку закладу культури на один і п'ять років, проте аніякої співбесіди з кандидатами проведено не було. Жодному з двох кандидатів членами конкурсної комісії не було задано навіть одного запитання, що приводить її до думки, що більшістю членів комісії питання що переможця конкурсу було вирішено заздалегідь. Вона відповідає всім вимогам на посаду директора комунального закладу культури, проте її з незрозумілих підстав не було визначено переможцем конкурсу, а було визначено людину, у якої немає вищої освіти.

Враховуючи численні суттєві порушення Закону України Про культуру під час проведення конкурсу, які були допущені як органом управління, так і конкурсною комісією, вона вважає, що рішення конкурсної комісії про визначення переможцем конкурсу ОСОБА_5 є незаконним, внаслідок чого незаконним також є і розпорядження сільського голови Миколаївської сільської ради № 04-01/01 від 12.01.2017 року про прийняття на посаду директора Залізномостівського центру культури та дозвілля на контрактній основі, та як таку, що пройшла конкурсний відбір ОСОБА_5.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позов підтримала повністю, просила суд його задовольнити повністю та дала пояснення, яке вказує на те, що, на її думку, позов може бути задоволений за обставин, викладених у ньому.

Представник позивача, адвокат ОСОБА_2, позов підтримав повністю та дав пояснення, яке вказує на те, що, на його думку, позов може бути задоволений за обставин, викладених у ньому.

Відповідач та одночасно представник відповідача, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, Миколаївський сільський голова Семенівського району Чернігівської області ОСОБА_3, у судовому засіданні позов не визнав повністю, просив суд повністю відмовити у його задоволенні та дав пояснення, яке вказує на те, що, на його думку, позов задоволенню не підлягає.

Представник відповідача, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, за довіреністю адвокат ОСОБА_4, позов не визнав повністю, просив суд повністю відмовити у його задоволенні та дав пояснення, яке вказує на те, що, на його думку, позов задоволенню не підлягає.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_5, у судовому засіданні пояснила про те, що вона з позовними вимогами позивача не згодна, оскаржувані рішення та розпорядження вважає законними та обгрунтованоми, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Допитана свідок ОСОБА_7 у судовому засіданні показала про те, що вина була секретарем конкурсної комісії Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, створеної для проведення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля. Комісія працювала у відповідності з чинним законодавством. Конкурсантам завчасно повідомлялося по телефону про дати та час проведення засідань комісії. Всі конкурсанти були ознайомленої з вимогами до них. Оголошення про роботу комісії оприлюднювалися на дошці оголошень Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області.

Суд, вислухавши осіб, які беруть участь у справі, вивчивши матеріали цивільної справи, вважає за необхідне позов задовольнити частково за наступних обставин.

У справі встановлено, що позивач у своєму позові просить визнати незаконними та скасувати рішення конкурсної комісії Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, яке оформлене протоколом засідання від 04 січня 2017 року № 2, про визначення переможцем конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 та розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 12 січня 2017 року № 04-01/01 Про прийняття на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 щодо прийняття ОСОБА_5 на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля на контрактній основі, як таку, що пройшла конкурсний відбір.

Рішенням Семенівського районного суду Чернігівської області від 04 квітня 2017 року, яке набрало законної сили 13 червня 2017 року, у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_5, ОСОБА_3. Вказаним рішенням було визнано незаконними розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 21 грудня 2016 року № 02-12/25 Про утворення конкурсної комісії та розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 29 грудня 2016 року № 02-12/26 Про зміни конкурсної комісії .

Тобто цим судовим рішенням визнано незаконними розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області, відповідно до яких створювалася та формувалася конкурсна комісія Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, створена для проведення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля, що дає правові підстави для визнання незаконними всіх рішень вказаної комісії та розпоряджень Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області, прийнятих на виконання цих рішень.

Таким чином позов у частині визнання незаконними оскаржуваних позивачем рішення конкурсної комісії та розпорядження сільського голови відлягає задоволенню.

Суд вважає, що позовна вимога про скасування вищевказаних актів задоволенню не підлягає, оскільки суд як орган державної судової влади не вправі безпосередньо скасовувати акти органів місцевого самоврядування, через те, що ч. 2 ст. 5 Конституції України установлено чітке розмежування окремо визначених шляхів здійснення первинної влади народу як через органи державної влади, так і через органи місцевого самоврядування.

У відповідності до ч. 1 ст. 88 Цивільного процесуального кодексу України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею та документально підтверджені судові витрати.

Суд, вважає за необхідне стягнути з відповідача, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, на користь позивача ОСОБА_1 частину документально підтверджених судових витрат, понесених нею на сплату судового збору (а. с. 1), та компенсацію частини документально підтверджених витрат на правову допомогу (а. с. 152-153) пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, враховуючи при цьому те, що позов задовольняється частково у процентному співвідношенні тільки на 50 %.

Керуючись ст. ст. 3, 10, 60, 88, 209, 212-215, 218 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області ОСОБА_3, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_5 - задовольнити частково.

Визнати незаконним рішення конкурсної комісії Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, яке оформлене протоколом засідання від 04 січня 2017 року № 2, про визначення переможцем конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5.

Визнати незаконним розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 12 січня 2017 року № 04-01/01 Про прийняття на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля ОСОБА_5 .

В решті позову - відмовити.

Стягнути з Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області (код за ЄДРПОУ 04416171) на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), частину судових витрат, понесених нею на сплату судового збору, в розмірі 320 (триста двадцять) гривень 00 копійок.

Стягнути з Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області (код за ЄДРПОУ 04416171) на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), компенсацію частини витрат на правову допомогу у розмірі 500 (п'ятсот) гривень 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Чернігівської області через Семенівський районний суд Чернігівської області шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя: С. В. Смага

СудСеменівський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення27.07.2017
Оприлюднено28.07.2017
Номер документу67982064
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —744/101/17

Рішення від 27.07.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Рішення від 21.07.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Ухвала від 06.07.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Ухвала від 13.04.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

Окрема ухвала від 03.02.2017

Цивільне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Смага С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні