Постанова
від 25.07.2017 по справі 812/522/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 липня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/522/17

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Карча В.М.,

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 18.04.2017 № 114/1686вих-17),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

05 квітня 2017 року керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області звернувся до суду з позовом до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, в якому просив визнати бездіяльність Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться комунальний дошкільний заклад навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, зобов'язати Бондарівську сільську раду Марківського району Луганської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,3450 га, на якій знаходиться Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступне.

Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області створено на підставі рішення 14 сесії шостого скликання Бондарівської сільської ради № 14/5 від 05.10.2011, що підтверджується відповідним рішенням.

Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області є юридичною особою, комунальною організацією, засновником якої є Бондарівська сільська рада.

Приміщення ДНЗ знаходиться за адресою: Луганська область, Марківський район, с. Курячівка, вул. Кліщова, буд. 119, корпус А, та перебуває на балансі Бондарівської сільської ради.

За даними Бондарівської сільської ради ДНЗ Надія користується земельною ділянкою площею 0,3450 га, на яких розташована сама будівля та двір дошкільного закладу, яка знаходиться у комунальній власності Бондарівської сільської ради.

Відповідно до статті 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 63 Закону України Про освіту земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

У частині 2 статті 18 Закону України Про освіту передбачено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

З урахуванням викладеного земельна ділянка, якою користується Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, має перебувати у нього на праві постійного користування.

Однак, у порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується ДНЗ, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку власника будівлі дошкільного навчального закладу - Бондарівської сільської ради, з огляду на наведене.

Приписами пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної ради вирішуються питання щодо регулювання земельних відносин.

Бондарівська сільська рада не виконала покладені на неї повноваження, не вжила необхідних дій для оформлення права власності на земельну ділянку, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.

06.12.2011 сесією Бондарівської сільської ради прийнято рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів щодо постійного користування земельними ділянками, у тому числі ДНЗ Надія .

Технічна документація виготовлена фірмою Семіра у 2012 році.

Проте, дотепер вказана технічна документація рішенням сесії не затверджена у зв'язку з тим, що на той час не було затверджено оновлених меж населеного пункту. У грудні 2013 року рішенням сесії Марківської районної ради межі населеного пункту сіл Бондарівка та Курячівка затверджені, проте наданий час оформлення земельної ділянки, яка використовується ДНЗ Надія , не здійснено.

Таким чином, натепер Бондарівською сільською радою не затверджено містобудівну документацію щодо розробки плану зонування територій сіл Бондарівки та Курячівки Марківського району Луганської області, не прийнято рішення про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під Комунальним дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, може призвести до надання її іншим особам, зокрема, для цілей, не пов'язаних з навчально-виховним процесом, що є порушенням ст. 63 Закону України Про освіту .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, надав суду заяву, в якій позовні вимоги визнав у повному обсязі та просив розглядати справу без його участі.

Представник третьої особи в судове засідання також не прибув, надав суду заяву, в якій зазначив, що не заперечує проти задоволення позовних вимог та просив розглядати справу без його участі.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина 1 статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом а частини 2 статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Судом установлено, що відповідач - Бондарівська сільська рада Марківського району Луганської області, зареєстрований в якості юридичної особи (арк. спр. 71-73).

Третя особа - комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, створено рішенням чотирнадцятої сесії шостого скликання Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області від 05.10.2011 № 14/5, зареєстровано в якості юридичної особи (арк. спр. 11, 13-16, 22-23).

Відповідно до пункту 2 Статуту засновником дошкільного закладу є Бондарівська сільська рада Марківського району Луганської області.

Цей орган здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування.

Згідно з пунктом 33 Статуту матеріально-технічна база дошкільного закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі дошкільного закладу або централізованої бухгалтерії, яка обслуговує цей заклад.

Юридична адреса дошкільного закладу: Луганська область, Марківський район, село Курячівка, вулиця Кліщова, 119А.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини 2 цієї ж статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 1 статті 50 Закону України Про землеустрій встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини 3 вказаної статті проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами 3 та 6 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Судом установлено, що рішенням сесії Бондарівської сільської ради від 06.12.2011 № 17/1 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування земельними ділянками, у тому числі комунальному дошкільному навчальному закладу (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області (арк. спр. 27).

Технічна документація виготовлена фірмою Семіра у 2012 році (арк. спр. 28).

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-VI (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Згідно з частиною 3 статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Марківським відділом Старобільської місцевої прокуратури Луганської області перевірено стан належного оформлення земельної ділянки під комунальним дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, направлено відповідні запити до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області.

Згідно листа Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області від 22.03.2017 № 102-15 встановлено, що на території останньої знаходиться дошкільний навчальний заклад Надія , який розташований за адресою: Марківский район, село Курячівка, вул. Кліщова, 119а. Право власності на нерухоме майно вказаного ДНЗ зареєстровано 13.12.2012, власником є територіальні громади сіл Бондарівської сільської ради Марківського району. ДНЗ Надія фактично користується земельною ділянкою площею 0,3450 га, однак право на постійне користування вказаною земельною ділянкою з часу створення ДНЗ Надія не оформлено. З метою оформлення права на земельну ділянку 06.12.2011 сесією Бондарівскої сільської ради прийнято рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів та щодо постійного користування земельними ділянками, в тому числі ДНЗ Надія . Технічна документація виготовлена у 2012 році фірмою Семіра , однак не була затверджена рішенням сесії ради в зв'язку з тим, що на той час не було затверджено оновлених меж населеного пункту. В грудні 2013 року рішенням сесії Марківської районної ради межі населеного пункту сіл Бондарівка та Курячівка були затверджені, при цьому на даний час оформлення земельної ділянки, яка використовується ДНЗ Надія , не здійснено (арк. спр. 24).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під комунальним дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області було прямо передбачено розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідачем протягом тривалого часу, а саме в період з 2013 року по теперішній час, не вжито заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться комунальний дошкільний заклад навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,3450 га, на якій знаходиться Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під ДНЗ створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ, догляду, оздоровлення, виховання та навчання дітей дошкільного віку, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

В силу положень статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Статтею 112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Питання по судовому збору не вирішується, оскільки відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області, про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться комунальний дошкільний заклад навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області.

Зобов'язати Бондарівську сільську раду Марківського району Луганської області (92443, Луганська область, Марківський район, с. Бондарівка, пров. Центральний, 1, корп. Д, код ЄДРПОУ 04336292) вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,3450 га, на якій знаходиться Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Надія Бондарівської сільської ради Марківського району Луганської області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено 28 липня 2017 року.

Суддя ОСОБА_3

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2017
Оприлюднено29.07.2017
Номер документу67984232
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/522/17

Постанова від 25.07.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні