Постанова
від 13.07.2017 по справі 487/1931/17
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/1931/17

Провадження № 3/487/915/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.07.2017 року Суддя Заводського районного суду м. Миколаєва Біцюк А.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДФС у Миколаївській області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, -

за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 27.03.2017 року , що складений головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок ризикових платників управління аудиту ОСОБА_2, при проведенніперевірки ТОВ ПРОСТІР (код ЄДРПОУ 38395560), було встановлено: ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку: включення до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості (послуг) фактичне походження і виконання яких у межах господарської діяльності підприємством не доведено та не підтверджено відповідними первинними документами обов'язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку по операціям з ТОВ АЛАМОТРЕЙД (код 38436450) за січень 2014 року у сумі 26092 грн., лютий 2014 року - у сумі 12393 грн., квітень 2014 року у сумі 41850 грн., травень 2014 року у сумі 70367 грн., червень 2014 року у сумі 55358 грн., чим порушено п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.3 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження ПДВ в загальній сумі 206060 грн. по акту перевірки від 07.03.2017 року №30/14-29-14-08/38395560.

Вказані порушення оформлено актом перевірки від 07.03.2017 року.

Зазначений матеріал підлягає поверненню для належного оформлення виходячи з наступного.

Згідно з вимогами ст. 256 КУпАП, в протоколі про адміністративне правопорушення, зокрема зазначаються місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення.

Диспозиція статті 163-1 КУпАП передбачає самостійні конкретні дії, які утворюють об'єктивну сторону такого правопорушення як порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків.

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення від 27.03.2017 №21 вбачається, що директор ТОВ ПРОСТІР обвинувачується у веденні податкового обліку з порушенням встановленого порядку: включення до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості (послуг) фактичне походження і виконання яких у межах господарської діяльності підприємством не доведено та не підтверджено відповідними первинними документами обов'язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку по операціям з ТОВ АЛАМОТРЕЙД (код 38436450) за січень 2014 року у сумі 26092 грн., лютий 2014 року - у сумі 12393 грн., квітень 2014 року у сумі 41850 грн., травень 2014 року у сумі 70367 грн., червень 2014 року у сумі 55358 грн., чим порушено п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.3 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження ПДВ в загальній сумі 206060 грн. по акту перевірки від 07.03.2017 року №30/14-29-14-08/38395560.

В той же час диспозиція статті 163-1 КУпАП в частині визначення вказаних дій є бланкетною, оскільки відсилає до встановленого законом порядку ведення податкового обліку. Тому при визначенні складу цього адміністративного правопорушення є необхідним посилання на суть правопорушення - конкретні дії, які б свідчили про порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку.

Замість цього, у вказаному протоколі про адміністративне правопорушення міститься лише посилання на порушення п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.3 ст. 200, Податкового кодексу України та акт документальної позапланової виїзної перевірки від 07.03.2017 року (далі - Акт), який за своєю суттю відповідно до положень ст.251 КУпАП є одним із доказів. Викладення часу, місця та суті правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується особа, повинно бути саме в протоколі про адміністративне правопорушення, як це передбачено вимогами ст. 256 КУпАП.

Наведене вище дає підстави зробити висновок, що направлений на розгляд суду протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст.256 КупАП.

Крім того, в якості доказу до справи долучено лише Акт, інші докази, що підтверджують порушення порядку ведення податкового обліку, відсутні.

Відповідно до ст..ст. 86.4, 86.8 Податкового кодексу, Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки після його реєстрації надсилається платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Заперечення по акту перевірки розглядаються у порядку і строки, передбачені пунктом 86.7 цієї статті. Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Згідно пункту 56.17. Податкового кодексу, процедура адміністративного оскарження закінчується, в тому числі, 56.17.1. днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк; 56.17.2. днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; 56.17.3. днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику; 56.17.5. днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, що оскаржувались.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Пунктом 56.18. Податкового кодексу передбачено, що При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Тобто, належним доказом порушення порядку ведення податкового обліку керівником підприємства у разі заперечень на акт є податкове повідомлення-рішення винесене керівником контролюючого органу (його заступником) в порядку ст..86.8 Податкового кодексу, в якому міститься узгоджена сума грошового зобов'язання.

До справи вказаний документ не долучено, відсутні докази, що сума порушень, яка зазначена в Акті, є узгодженою сумою грошового зобов'язання платника податків.

Навпаки, ОСОБА_1 суду надано копію Ухвали про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до розгляду за позовом ТзОВ Простір до Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 27.03.2017 року №0003581408. Розгляд справи призначено на 07.08.2017 року 10-00 год.

Тобто в справі відсутні допустимі докази порушень, зазначених в протоколі про адміністративне правопорушення.

Вказані обставини унеможливлюють визначитися з усіма обставинами, які підлягають з'ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення, що мають значення для правильного її вирішення на підставі належних доказів, а тому вважаю за необхідне адміністративну справу повернути до Головного управління ДФС у Миколаївській області, для належного дооформлення - долучення доказів наявності узгодженого податкового зобов'язання щодо порушень зазначених в протоколі, а також зазначення часу та місця вчинення адміністративного правопорушення.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 245, 256 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення повернути до Головного управління ДФС у Миколаївській області для належного оформлення.

Суддя Біцюк А.В.

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення13.07.2017
Оприлюднено02.08.2017
Номер документу67997390
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —487/1931/17

Постанова від 13.07.2017

Адмінправопорушення

Заводський районний суд м. Миколаєва

Біцюк А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні