Постанова
від 24.07.2017 по справі 809/957/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" липня 2017 р. Справа № 809/957/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі

судді Могили А.Б.

за участі:

секретаря судового засідання Цугорки Н.І.,

представника позивача Єлізарової У.Г.,

представника відповідача Пасічника Б.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося в суд із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем допущено виникнення податкового боргу в сумі 223 214,31 грн., про стягнення якого Івано-Франківським окружним адміністративним судом прийнято рішення по справі №809/973/16. Вжиті позивачем заходи стягнення податкового боргу з банківських рахунків відповідача та за рахунок його готівки не призвели до погашення боргу. У зв'язку з цим позивач просив надати дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі платника податку. Крім цього, Товариству з обмеженою відповідальністю "Техкран" нараховано штрафні санкції в розмірі 35 788, 25 грн. та пеню - 11 261, 23 грн.

Представник позивача заявлені вимоги підтримала з підстав, викладених в адміністративному позові. Суду пояснила, що у відповідача відсутні грошові кошти у банківських установах, тому як наслідок виникла необхідність погашення податкового боргу відповідача за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі. Позов просила задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав, проти надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" , що перебуває у податковій заставі, не заперечив.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Техкран" зареєстроване юридичною особою, що підтверджується копією витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 07.06.2017 (а.с.7-12).

Крім того, відповідач як платник податків перебуває на обліку в Калуській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

В пункті 95.4 статті 95 Податкового кодексу України зазначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного року від 19.08.2016 по справі 809/973/16 стягнуто з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Техкран" та за рахунок готівки в дохід бюджету податковий борг в сумі 223 214, 31 грн (а.с. 23 - 25).

У відповідності до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

На виконання вищевказаного судового рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду контролюючим органом направлено банківським установам інкасовані доручення (розпорядження) за № 193 від 28.10.2016 для стягнення податкового боргу в сумі 53 018, 33 грн., №192 від 28.10.2016 на суму 53 018, 33 грн., №100 від 26.04.2017 на суму 34 454, 24 грн., №102 від 26.04.2017 на суму 34 454, 24 грн., за № 104 від 26.04.2017 на суму 34 454, 24 грн., № 73 від 31.03.2017 на суму 68 908, 47 грн., №72 від 31.03.2017 на суму 68 908, 47 грн. (а.с. 26-31).

Однак, заборгованість стягнуто в розмір 306, 29 грн., в іншій частині вказані інкасові доручення (розпорядження) повернуті банківськими установам без виконання у зв'язку відсутністю грошових коштів на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран".

Відповідно до пункту 95.2 статті 95 стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Позивачем на виконання пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу за № 3375-25 від 02.12.2014 на суму 140 150, 94 грн. (а.с. 22)

Зазначена у вимозі сума податкового боргу відповідачем не погашена.

Згідно приписів п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На підставі вищенаведеного контролюючим органом інших вимог платнику не надсилалося.

Таким чином, суд зазначає, що з моменту надіслання податкової вимоги про сплату боргу до моменту вжиття позивачем заходів щодо погашення податкового боргу минуло більше 60 календарних днів.

Відповідачем не сплачено у встановлені строки податковий борг, а судове рішення про стягнення суми вказаного податкового боргу з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить не виконані.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

У відповідності до пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (пункт 88.2 статті 88 Кодексу).

В підпунктах 89.1.1, 89.1.2 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України визначено, що право податкової застави виникає у разі: у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Згідно пункту 89.2 цієї статті даного Кодексу з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

Пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України встановлено, що до акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючим органом проведено опис майна на загальну суму 293 033 грн., про що складено відповідні акти № 6/2048/10/09-06-23 від 25.05.2015, № 10/5109/10/09-06-23 від 25.12.2015, № 3-06 від 11.04.2017 (а.с.32 - 34).

Відповідно до пункту 89.8 статті 89 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.

На підтвердження наявності майна, що перебуває в податковій заставі позивачем надано Витяги про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 12.04.2017, від 29.05.2015 (а.с.35-37).

Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України).

Таким чином, основними умовами для звернення до суду з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків є наявність податкового боргу, відсутність коштів у платника податків, що перебувають у його власності та перебування майна платника податків у податковій заставі.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Крім цього, контролюючим органом проведено камеральні перевіри Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" з питань несвоєчасної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування та своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету.

За результатом перевірок складено акти за № 580/09-06-12-01/23804066 від 18.07.2016, № 698/09-06-12-01/23804066 від 17.08.2016 та № 909/09-06-12-01/23804066 від 10.11.2016, якими встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Техкран" порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість та терміни сплати самостійно задекларованого грошового зобов'язання з податку на додану вартість (а.с.41, 44, 47).

У відповідності до підпункту 120-1 ст. 120-1.1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Статтею 126 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

На підставі вищевказаних актів перевірки, позивачем винесено податкове повідомлення - рішення за № 0003681200 від 18.07.2016, якими до відповідача застосовані штраф в розмірі 130, 67 грн., податкове повідомлення - рішення № 00047111201 від 17.08.2016 на суму 35 622, 96 грн., та податкове повідомлення - рішення № 0007091200 від 10.11.2016 на суму 34, 62 грн.(а.с.42, 45, 48).

Згідно пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

Контролюючим органом було вручено вищевказані податкові повідомлення - рішення Товариству з обмеженою відповідальністю "Техкран", що підтверджується підписом посадової особи відповідача на вказаних документах.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків (підпункт 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України).

Таким чином, грошові зобов'язання відповідача зі сплати штрафних санкцій визначених податковими повідомленнями - рішеннями, які відповідачем не оскаржувалися, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження.

У відповідності до приписів п.п.129.1.1 п.129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається: при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

З врахуванням приписів даної норми Кодексу відповідачу нараховано пеню по податку на додану вартість в розмірі 11 261, 23 грн, що підтверджується особовою карткою платника податків (а.с. 14 - 21).

Згідно довідки позивача загальна сума заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" станом на 13.06.2017 становить 255 351, 74 грн. (а.с. 13)

Враховуючи вищезазначене, та те шо податковий борг відповідачем не погашено, його стягнення з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" за рахунок його готівки не відбулося, суд приходить до висновку, що позов Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Надати Головному управлінню ДФС в Івано-Франківській області дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Техкран" (код ЄДРПОУ 23804066), що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна № 6/2048/10/09-06-23 від 25.05.2015, №10/5109/10/09-06-23 від 25.12.2016, №3-06 від 11.04.2017, в межах суми заборгованості 255 351 (двісті п'ятдесят п'ять тисяч триста п'ятдесят одна) грн. 74 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

Постанова складена в повному обсязі 31.07.2017.

Дата ухвалення рішення24.07.2017
Оприлюднено02.08.2017
Номер документу68001333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/957/17

Постанова від 24.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 24.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні