Постанова
від 28.07.2017 по справі 318/1187/17
КАМ'ЯНСЬКО-ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 318/1187/17

Номер провадження №2-а/318/34/2017

ПОСТАНОВА

28.07.2017 року м. Кам'янка-Дніпровська

Кам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області у складі: судді Васильченка В.В.; при секретарі Крук О.В.; за участю: представника позивача ОСОБА_1, відповідача Хохулі М.І., представника третьої особи Шилова М.І.,

розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_4 до старшого державного інспектора відділу з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області Хохулі Миколи Івановича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернувся до Кам'янсько-Дніпровського районного суду Запорізької області із вищевказаним позовом та просив визнати протиправними дії під час складання постанови від 25.05.2017 р. про притягнення його до адміністративної відповідальності. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем порушено вимоги ст.ст. 5, 6 та 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель та пунктів 4 та 5 Положення про державну інспекцію сільською господарства України , затвердженого Указом президента України № 459/2011 від 13.04.2011 р., в частині здійснення повноважень із проведення контрольних заходів у частині дотримання земельного законодавства, використання га охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за використанням земельних ділянок відповідно до цільовою призначення, виключно Держсільгоспінспекцією України.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 підтвердив обставини викладені у позовній заяві, проси суд позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач Хохуля М.І. та представник третьої особи Шилов М.І. заперечували щодо задоволення заявленого позову.

Заслухавши думки учасників процесу, дослідивши обставини справи та перевіривши наявні у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Згідно з абзацом 13 ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель ) охорона земель - система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного га історико-культурного призначення.

Статтею 2 ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено, що основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель зокрема є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинною і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Відповідно до статей 4, 5 вищезазначеного закону, об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України, здійснює його центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно з ч. 4 ст. 9 ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель , державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.

Положеннями ст. 10 вищезазначеного закону визначено повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, зокрема прямо передбачені права стосовно обстеження земельних ділянок, складання матеріалів перевірки (приписи, акти тощо) та передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.

Реалізація вищевикладених прав та обов'язків законодавчо закріплено за Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр), що в свою чергу підтверджується наступним.

Так постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 р. № 482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України було внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. № 15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру , зокрема пункт 4 положення було доповнено підпунктом 25-1.

Відповідно до підпункту 25 -1 п. 4 Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) зокрема за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Вищезазначене свідчить що забезпечення та реалізація держаного контролю, зокрема шляхом проведення перевірок, с прямим обов'язком Держгеокадастру який визначений законодавством.

Алгоритм дій інспектора якими здійснюється перевірка і форми процесуальних документів, які обов'язково мають бути складені в рамках перевірки, також встановлені і офіційно затверджені зокрема Наказами Держгеокадастру.

Відповідно до п. 7 Положення, Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно зі п. 4 положення Про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області , затвердженого Наказом Держгеокадастру від 17.11.2017 р. № 308 Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру , Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі: дотримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Відповідно до положення про Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області та відповідні відділи від 06.01.2017 р. № 4/0/7-17. управління з контролю за використанням та охороною земель є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, юрисдикція якого поширюється на територію Херсонської області.

Пунктом 4 вищевказаного Положення передбачено, що управління відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) в частині дотримання земельного законодавства, використання га охорони земель усіх категорій та форм власності.

Відтак, Головне управління є уповноваженим органом що здійснює перевірку дотримання вимог земельного законодавства, а отже, посилання позивача на протиправність дій інспектора, виконання яких на нього прямо покладено нормами чинного законодавства та Наказом Головного управління, є безпідставними. Оскарження нормативно-правових актів або їх окремих положень, зокрема стосовно наданих посадовим особам повноважень, не є предметом розгляду даної судової справи.

Головне управління Держгеокадастру уповноважило старшого державного інспектора у сфері контролю за використанням та охороною земель і дотриманим вимог законодавства України про охорону земель на території Херсонської області - начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Новій Каховці, Каховському, Горностаївському, Великолепетиському, Верхньорогачицькому, Нижньосірогозькому районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області Хохулю М.І., здійснити заходи з державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки земельних ділянок (в тому числі земельної ділянки кадастровий номер 21580600:08:026:0001 площею 73,0 га розташованої на території Бережанської сільської ради Верхньорогачицького району Херсонської області, із земель державної власності, наданої в оренду ПП Алекс для сінокосіння, відповідно до договору оренди від 17.02.2003 р.

18.05.2017 р., інспектором було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки кадастровий номер 6521580600:08:026:0001 площею 73,0 га розташованої на території Бережанської сільської ради Верхньорогачицького району Херсонської області, із земель державної власності, наданої в оренду ПП Алекс для сінокосіння, відповідно до договору оренди від 17.02.2003 р., за результатами якої було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельна ділянка № 149/0/92-17-Дн/169/АП/09/01 -1 від 18.05.2017 р.

За результатами перевірки було встановлено факт розорювання земельної ділянки наданої в оренду ПП Алекс для сінокосіння, відповідно договору оренди від 17.02.2003 р, та засівання зазначеної земельної ділянки озимою пшеницею (порушення ст.ст. 35, 37 Закону України Про охорону земель , про що складено протокол про адміністративне правопорушення (ст. 53 КУпАП - порушення правил використання земель).

Розгляд справи про адміністративне правопорушення відбувся 25.05 .2017 р., за результатом чого було винесено постанову про накладання адміністративного стягнення № 149/0/92-17-ДН/0018ПО/08/01/-17.

Таким чином, постанова про накладання адміністративного стягнення, була складена з дотриманим вимог чинного законодавства України.

На підставі ст. 19 Конституції України, ст.ст. 187, 188, 211 ЗК України, ст.ст. 2, 5, 6, 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , керуючись ст.ст. 2, 4, 6-12, 17, 49, 69-71, 158-163, 167, 181 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_4 до старшого державного інспектора відділу з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області Хохулі Миколи Івановича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними та скасування постанови залишити без задоволення.

Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Васильченко

СудКам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення28.07.2017
Оприлюднено02.08.2017
Номер документу68005472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —318/1187/17

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 17.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Кам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області

Васильченко В. В.

Постанова від 28.07.2017

Адміністративне

Кам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області

Васильченко В. В.

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Кам'янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області

Васильченко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні