ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про повернення позовної заяви без розгляду
"26" липня 2017 р. Справа № 911/2236/17
Суддя О.В.Конюх, розглянувши позовні матеріали
до відповідача виконавчого комітету Фастівської міської ради (08500, Київська область, місто Фастів, площа Соборна, буд. 1, код 04054926);
треті особи: 1) Комунальне підприємство «Фастівський міський ринок» (08500, Київська область, м. Фастів, пл. Соборна 1, код 36491681);
2) Управління Держземагентства у Фастівському районі ((08500, Київська область,
м. Фастів, провул. Горького 2);
3) підприємство «Фастівський ринок» Київської регіональної спілки споживчої кооперації (08500, Київська обл., м. Фастів, вул. 25 Жовтня, 9, код 01561195);
4) Київська регіональна спілка споживчої кооперації (01042, м. Київ, вул. П.Лумумби 21);
5) Київська обласна спілка споживчої кооперації (01042, м. Київ, вул. П.Лумумби 21)
про скасування рішення, визнання недійсним державного акту, скасування реєстрації в книзі записів державних актів
ВСТАНОВИВ:
Фастівська міська рада Київської області, м. Фастів, звернулась до господарського суду Київської області з позовною заявою від 19.07.2017 №06-23/3157 до відповідача - виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області, в якому просить суд:
- скасувати рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради №224/5 від 17.12.1996 "Про оформлення права постійного користування земельною ділянкою Фастівському колгоспному ринку";
- визнати Державний акт ІІ-КВ №002329 від 26.03.1997 зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №000041 недійсним, з наступним скасуванням його реєстрації в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею.
Відповідно до ст. 129 Конституції України судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону.
Подана позовна заява не може бути прийнята до розгляду господарським судом Київської області, оскільки вона не відповідає вимогам розділу VIII Господарського процесуального кодексу України з наступних підстав.
Відповідно до пункту 3 ст.63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у позовній заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується позовна вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини, обґрунтований розрахунок стягуваної чи оспорюваної суми.
Відповідно до вимог пунктів 4, 5 частини другої ст. 54 ГПК України, позовна заява повинна містити зміст позовних вимог; якщо позов подано до кількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з них та виклад обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги; зазначення доказів, що підтверджують позов; обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються; законодавство, на підставі якого подається позов. Відповідно до частини третьої ст. 21 ГПК України відповідачами є підприємства та організації, яким пред'явлено позовну вимогу. Посилання на законодавство являє собою юридичні підстави позову. У позовній заяві повинні бути викладені норми матеріального права, що регулюють спірні матеріально-правові відносини та порушені відповідачем, а також відповідно до яких, на думку позивача, слід вирішити спір.
Позивачем не дотримано вказаних вимог.
Так, законодавство, яке б визначало юридичні підстави пред'явлення вимоги до відповідача – виконкому Фастівської міської ради - про визнання Державного акту ІІ-КВ №002329 від 26.03.1997 недійсним та скасування його реєстрації в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею до відповідача (виконавчого комітету Фастівської міської ради), позивачем не наведено.
Позивачем не визначено у відповідності до процесуального закону статусу третіх осіб (без самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача чи відповідача), не наведено ідентифікаційних кодів третіх осіб 2 та 5; не зазначено, яким чином рішення у справі стосуються прав та обов'язків третіх осіб щодо позивача чи відповідача.
Крім того, позивач в якості третьої особи 2 зазначає Управління Держземагентства у Фастівському районі, однак зазначену юридичну особу припинено 02.02.2016, номер запису: 13611120007001452, і правонаступником даної особи є Управління Держгеокадастру у Фастівському районі, код 40004283).
Позивачем не наведено законодавства, відповідно до якого спір між двома суб'єктами владних повноважень, якими є позивач та відповідач, та між якими відсутні господарські відносини та відсутній спір про матеріальне право на землю, може розглядатися в господарському суді в порядку господарського судочинства.
Суд зазначає, що з огляду на приписи частини третьої ст. 22 Закону України "Про судоустрій та статус суддів", місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають із господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені законом до їх юрисдикції, та на вимоги статей 1, 4-1, 12 ГПК України господарські суди розглядають справи в порядку позовного провадження, коли склад учасників спору відповідає приписам статті 1 ГПК, а правовідносини, з яких виник спір, мають господарський характер.
Господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов: участь у спорі суб'єкта господарювання; наявність між сторонами, по – перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і по – друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції.
Вимогу скасувати рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради №224/5 від 17.12.1996 "Про оформлення права постійного користування земельною ділянкою Фастівському колгоспному ринку" Фастівська міська рада Київської області обґрунтовує тим, що спірне рішення відповідача від 14.12.1996 №224/5 прийняте ним з перевищенням повноважень, безпідставно та з порушенням норм законодавства, оскільки станом на дату винесення такого у виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області не було повноважень, передбачених ст. 10 ЗК України, в межах земель м. Фастова, а саме оформлювати право постійного користування Фастівському колгоспному ринку земельною ділянкою площею 1,76 га. Позивач твердить, що на час прийняття рішення №244/5 передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування, в тому числі і на умовах оренди є виключною компетенцією міських Рад народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин.
Відтак поданий на розгляд суду спір має характер спору між двома суб'єктами владних повноважень, з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
До юрисдикції адміністративних судів відповідно до п. 3 ч. 1ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України віднесені публічно-правові спори, зокрема, спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Крім того, за роз'ясненнями, що містяться в п. 17 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011 №10 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам " до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах в) між суб'єктами владних повноважень з приводу їхньої компетенції у сфері управління;
Разом із тим, позивачем до особи, з якою у позивача дійсно існує спір про право на земельну ділянку (який мав би розглядатися в порядку господарського судочинства), і яка здійснює правомочності користування земельною ділянкою на підставі оскаржуваного позивачем Державного акту ІІ-КВ №002329 від 26.03.1997, позовних вимог не заявлено.
Позивачем не визначено відповідачем 2 особу, якій надано спірним рішенням право постійного користування земельною ділянкою, а вказано відповідачем лише виконавчий комітет Фастівської міської ради Київської області, яким прийнято спірне рішення, яке стало підставою для видачі Державного акту ІІ-КВ №002329 від 26.03.1997.
Суд наголошує позивачу, що при повторному зверненні до суду Фастівській міській раді слід визначитись з позовними вимогами та їх юридичними підставами, а також з колом осіб, до яких пред'являються позовні вимоги, та належним чином обґрунтувати кожну з позовних вимог на підставі норм чинного законодавства. Крім того, позивачу слід звернути увагу на позицію, викладену у постанові Верховного Суду України від 06.07.2016 у справі №916/876/13.
За вказаних обставин та керуючись пунктом 3 частини першої, частиною третьою статті 63, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву від 19.07.2017 разом з доданими до неї матеріалами (всього на 65 аркушах, в тому числі оригінали: платіжного доручення №161 від 30.06.2017, сім описів вкладення у цінний лист та конверт, в якому надійшла позовна заява) повернути заявнику без розгляду.
Повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущених порушень.
Суддя О.В. Конюх
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2017 |
Оприлюднено | 03.08.2017 |
Номер документу | 68014574 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Конюх О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні