Рішення
від 01.11.2011 по справі 2-1750/11
ВИШГОРОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМУКРАЇНИ

1 листопада 2011 року Вишгородський районний суд Київської області у складі:

головуючого - Рудюка О.Д.,

при секретарі Карпенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні м. Вишгорода цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Хотянівської сільської ради, третя особа Інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю у Київської області про визнання права власності на самочинне будівництво, -

встановив:

Позивач звернулися до суду з даним позовом, про визнання право власності на самочинне будівництво за адресою будок 13-а по вул. Валова, 13-а в с. Хотянівка Вишгородського району Київської області, за мотивами та підставами викладеними у позовній заяві.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позовні вимоги задовольнити.

Відповідач у судове засідання представника не направив, про час та місце слухання справи повідомлений належним чином, в заяві до суду відповідач просив справу слухати без присутності представника.

Третя особа свого представника у судове засідання не направила, про час та місце слухання справи повідомлена належним чином, про причини не явки представника, суду не повідомила.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають правове значення для розгляду справи і вирішення спору по сутті, суд приходить до наступного.

Відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №8211804 позивачу належить земельна ділянка площею 0,2500га за адресою вул.. Валова, 13а в с. Хотянівка Вишгородського району Київської області.

На зазначеній земельній ділянці позивач самовільно, без отримання дозволу на проведення будівельних робіт і без проекту збудував, а саме: житловий будинок Аа ; госпблок - Г ; погріб - Е ; житлова прибудова - А 1 ; сараї - Б, Є, З, И ; навіс - В, Ж ; убиральня - Д ; колонка - І .

Відповідно до висновку Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Київської області від 01.06.2011 року, щодо будівництва госпблоку від літ. Г , погребу під літ. Е , житлового будинку під літ. А з добудованими під літ. а , А 1 , рекомендовано: завершити будівництво житлового будинку, а саме влаштувати усі ресурси життєзабезпечення та з витриманням 20,00-метрового санітарного розриву між елементами каналізаційної і водозабезпечуючої мережі згідно ДНБ 360-92** п. 3.25а* (житловий будинок під літ. А з добудовами під літ. а , А 1 ); виконати процедуру введення в експлуатацію згідно чинного законодавства (будинок під літ. А , госп.будівлі під літ. Г , Е ).

Відповідно до ст. 376 ЦК України встановлено, що житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються без належного дозволу чи належно затвердженого проекту або з істотним порушенням будівельних норм і правил.

Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

У разі істотного відхилення від проекту, що суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, істотного порушення будівельних норм і правил суд за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування може постановити рішення, яким зобов'язати особу, яка здійснила будівництво, провести відповідну перебудову.

Крім того, за змістом ст. 331 ЦК України право власності на новостворене нерухоме майно виникає з моменту завершення будівництва. Якщо законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівельної діяльності , проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому випадку: 1) отримання замовниками або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Відповідно до ч. 8, 9 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Згідно змісту пп. 1 п. б ч. 1 ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у порядку, встановленому законодавством, відноситься до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Основні вимоги та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів визначені постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011р. Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів .

Тобто, положення даної постанови визначають загальні умови, дотримання яких вимагається при будівництві або реконструкції будь-якого об'єкту нерухомості, а також наявність права на земельну ділянку, на якому ведеться нове будівництво, або дозвіл власника цієї ділянки на будівництво; додержання цільового призначення та дозволеного використання земельної ділянки: дозвіл на будівництво, а саме документ, виданий забудовнику органами місцевого самоврядування, що посвідчує право власника, володільця, орендатора або користувача об'єкта нерухомості здійснити забудову земельної ділянки тощо.

Згідно з п. 11 постанови, датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката. Експлуатація об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Відповідно до ст. 10 Закону України Про архітектурну діяльність державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 самочинно, без отримання дозволу інспекції на виконання будівельних робіт провів будівництво житлового будинку та господарських споруд на земельній ділянці, яка знаходиться по вул. Валова, 13 в с. Хотянівка Вишгородського району Київської області.

При цьому згідно зі ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Звернення до суду з позовом про визнання права власності на самочинне будівництво повинно мати місце при наявності даних про те, що порушене питання було предметом розгляду компетентного державного органу, рішення якого чи його відсутність дають підстави вважати про наявність спору про право.

Згідно ст. 60 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивач не довів свого позову, що є його обов'язком відповідно до засад змагальності процесу згідно ст. 10 ЦПК України.

Доказів звернення до відповідного державного органу з приводу узаконення вищевказаного нерухомого майна або прийняття цим органом рішення про відмову у видачі відповідного правовстановлюючого документу, не надано.

З огляду на викладене, суд не находить законних підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного ст.ст. 331, 376 ЦК України, керуючись ст.ст. 10, 11, 15, ЗО, 60, 88, 209, 212-215, 224-228 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

в позові ОСОБА_1 до Хотянівської сільської ради, третя особа Інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю у Київської області про визнання права власності на самочинне будівництво - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Київської області через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя О.Д. Рудюк

СудВишгородський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення01.11.2011
Оприлюднено01.08.2017
Номер документу68017152
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1750/11

Рішення від 07.09.2011

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Чернявська Я. А.

Рішення від 07.09.2011

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Чернявська Я. А.

Ухвала від 16.01.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Журавський В. В.

Ухвала від 16.01.2020

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Журавський В. В.

Ухвала від 20.12.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

Ухвала від 19.09.2011

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Ухвала від 06.12.2011

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Ледньова Т. В.

Рішення від 18.11.2011

Цивільне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Курбанова Н. М.

Рішення від 01.11.2011

Цивільне

Вишгородський районний суд Київської області

Рудюк О. Д.

Ухвала від 07.10.2011

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Клікунова А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні