ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 липня 2017 року № 813/2278/17
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,
представника позивача Нестеровича Б.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Український мед про накладення арешту на кошти, що знаходяться у банках, -
В С Т А Н О В И В :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Львівській області (надалі - ГУ ДФС у Львівській області, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Український мед (надалі - ТзОВ 2український мед , відповідач), в якій просить суд:
-накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю Український мед (код ЄДРПОУ 30538032), що знаходяться у банках
Ухвалою судді від 29.06.2017 року відкрито провадження, у справі. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду.
В обґрунтуванні позовних вимог, позивач зазначив, що у відповідача наявний податковий борг в сумі 29 103,71 грн. по податку на додану вартість та податку на прибуток. Крім того, Городоцька об'єднана податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області зверталась до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом про стягнення заборгованості з ТзОВ Український мед . Зокрема, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.08.2015 року по справі №813/3167/15 адміністративний позов ДПІ задоволено повністю, суд постановив стягнути з ТзОВ Український мед податковий борг у розмірі 29 977,00 грн. На підставі даної постанови Городоцька об'єднана податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області виставило інкасові доручення №17 від 16.09.2015 року, №18 від 16.09.2015 року, №19 від 16.09.2015 року, №20 від 16.09.2015 року, №21 від 16.09.2015 року, №22 від 16.06.2015 року №23 від 16.09.2015 року, №24 від 16.09.2015 року, №26 від 16.09.2015 року. Проте, дані інкасові доручення повернулися до ДПІ без виконання, оскільки кошти на рахунках платника відсутні. Оскільки, станом на момент звернення позивача з адміністративним позовом до суду заборгованість відповідачем добровільно не погашена, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, такий звернувся на підставі п.п20.1.33 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) з даним позовом до суду.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.
Відповідач явку уповноважених представників у судове засідання із невідомих суду причин не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення. Жодних клопотань, заперечень на позовну заяву, пояснень на адресу суду не надходило.
Судом, в порядку ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) було ухвалено здійснювати розгляд справи у відсутності відповідача та представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, із наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Український мед перебуває на обліку в Городоцькій об'єднаній державній податкові інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.
Водночас, відповідач має податковий борг перед бюджетом, який згідно довідки Городоцької об'єднаної податкових інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про стан заборгованості складає 29 103,71 грн. та складається з:
-податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 128,9 грн. (в.т.ч. по пені);
-податок на прибуток у розмірі 28 974,81 грн. (в т.ч по основному платежі).
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Так на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу №3210-25 від 19.03.2015 року.
Відповідно до п.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Як вбачається із матеріалів справи, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.08.2015 року по справі №813/3167/15 адміністративний позов ДПІ задоволено повністю, суд постановив стягнути з ТзОВ Український мед податковий борг у розмірі 29 977,00 грн.
На підставі даної постанови Городоцька об'єднана податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області виставило інкасові доручення №17 від 16.09.2015 року, №18 від 16.09.2015 року, №19 від 16.09.2015 року, №20 від 16.09.2015 року, №21 від 16.09.2015 року, №22 від 16.06.2015 року №23 від 16.09.2015 року, №24 від 16.09.2015 року, №26 від 16.09.2015 року. Проте, дані інкасові доручення повернулися до ДПІ без виконання, оскільки кошти на рахунках платника відсутні.
Так, вжиті контролюючим органом заходи, щодо погашення заборгованості перед бюджетом відповідачем у встановленому законом порядку не мали позитивних наслідків. Відповідачем не було вчинено жодних дій спрямованих на повне чи часткове погашення податкового боргу.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.
Відповідно до ст.14.1.137 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
Згідно із ст.15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п.20.1.33 п.20.1 ст.20 ПК України, що контролюючі органи мають право звернення до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі, якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та /або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Відповідно до п.41.1 та п.41.2 ст.41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.
Як вбачається з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 22.05.2015 року, витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 15.06.2015 року, листа територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Львівській області від 20.05.2015 року, листа Центру надання послуг, пов'язаних з використання автотранспорту з обслуговування Яворівського, Городоцького, Мостиського районів ГУ МУСУ у Львівській області, листа Державної інспекції сільського господарства у Львівській області від 27.05.2015 року відсутні відомості про майно відповідача.
Згідно п.94.1 ст.94 ПК України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Відповідно до п.94.4 ст.94 ПК України, арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт коштів на рахунку платника податків відповідно до абзацу другого пп.94.6.2 п.94.6 ст.94 ПК України здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Таким чином, суд зазначає, що відповідачем не сплачено до бюджету у добровільному порядку наявна заборгованість у розмірі 29 103,71 грн. у встановлені законом строки, і як наслідок, рахується податковий борг ТзОВ Український мед перед бюджетом.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Юрисдикція адміністративних судів, відповідно до ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України, поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з ч.3 ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
З огляду на встановлені обставини позовні вимоги Головного управління ДФС у Львівській області є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають до задоволення.
Згідно з положеннями ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17-20, 50, 69-71, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю Українським мед (вул.Польова, 3А, с.Повітно, Городоцький район, Львівська область, 81510, код ЄДРПОУ 30538032), що знаходяться на рахунках у банківських установах, обслуговуючих такого платника податків.
Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст.186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст.254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Сакалош В.М.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 31 липня 2017 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2017 |
Оприлюднено | 01.08.2017 |
Номер документу | 68024026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні