Рішення
від 31.07.2017 по справі 154/1668/17
ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

154/1668/17

2/154/636/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2017 року м. Володимир-Волинський

Володимир - Волинський міський суд Волинської області в складі:

головуючого судді Вітера І.Р.,

при секретарі Столярчук Т.О.,

з участю представника ДП Володимир-Волинське лісомисливське господарство

ОСОБА_1,

відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Володимир-Волинський цивільну справу за позовом державного підприємства Володимир-Волинське лісомисливське господарство до ОСОБА_2 про відшкодування шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство Володимир-Волинське лісомисливське господарство звернулося в суд з позовом до ОСОБА_2 павловича про відшкодування шкоди заподіяної внаслідок порушення лісового законодавства.

Свої позовні вимоги мотивують тим, що 14 листопада 2016 року інженером захисту лісу ДП Володимир-Волинське лісомисливське господарство ОСОБА_3, при виконанні ним службових обов'язків, на території 40-го кварталу Микуличівського лісництва, яке знаходиться на території Хмеліківської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області виявлено самовільну рубку лісових культур, скоєну жителем ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2. Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення, ОСОБА_2 вчинив незаконну рубку 6-ти дерев породи граб, осика та ясен. На підставі даного протоколу винесено постанову про накладення адміністративного стягнення, за якою ОСОБА_2 було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу та запропоновано відшкодувати шкоду і сплатити штраф у добровільному порядку, однак порушник шкоду не відшкодував. У результаті незаконної рубки державним інтересам було завдано матеріальної шкоди на загальну суму 12923, 53 грн. У зв'язку з цим ДП Володимир-Волинське лісомисливське господарство просило стягнути з ОСОБА_2 суму завданої шкоди та 1600 гривень судового збору.

У судовому засіданні представник ДП Володимир-Волинське лісомисливське господарство позовні вимоги підтримав повністю, просив їх задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні позов визнав повністю та пояснив, що дійсно у зв'язку з важким матеріальним становищем та високими цінами на дрова 14 листопада 2016 року здійснив незаконну порубку шести сухих дерев.

У відповідності до ч.4 ст.174 ЦПК України у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.

Як встановлено в судовому засіданні, 14 листопада 2016 року лісовою охороною державного підприємства Володимир-Волинське лісомисливське господарство виявлено самовільну рубку 6-ти дерев породи граб, осика та ясен в 40-му кварталі Микуличівського лісництва на території Хмелівківської сільської ради Володимир-Волинського району, яку вчинив ОСОБА_2.

За вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.65 КУпАП, відповідач притягнутий до відповідальності на підставі постанови про накладення адміністративного стягнення № 00000047 від 16.11.2016 року.

У відповідності до проведеного розрахунку, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 року № 665 Про затвердження такс для обчислення розміру шкоди заподіяної лісу , розмір шкоди завданої державі самовільною рубкою дерев становить 12923 грн. 53 коп. Розрахунок шкоди міститься у акті огляду місця вчинення правопорушення від 14.11.2016 року. В протоколі № 00000047 про адміністративне правопорушення від 14.11.2016 року відповідач власноручно написав пояснення, що він дійсно незаконно зрізав 6 (шість) дерев породи осика, ясен та граб .

Відповідно до ст. 66 Конституції України, кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

Згідно зі ст. 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Відповідно до ст. 69 цього ж Закону України, шкода заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

У відповідності до п.1 ч.2 ст. 105, ст. 107 Лісового кодексу України, особи винні у незаконному вирубуванні та пошкоджені дерев несуть цивільно-правову відповідальність і зобов'язані відшкодувати шкоду законодавства.

Відповідно до ст. 47 ч.2 б та ч.4 г та ст. 68, 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, є джерелом формування Державного фонду охорони навколишнього природного середовища та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Відповідно до п.7 ч.3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Відповідно до п.4 ч.І ст. 69 1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

Таким чином, збитки, завдані внаслідок незаконної порубки ОСОБА_2 лісових ресурсів на території Хмелівківської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, у відповідності зі ст. 47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , п.7 ч.3 ст. 29 та п.4 ч.1 ст. 69 1 Бюджетного кодексу України підлягають стягненню з відповідача та зарахуванню до місцевого фонду охорони навколишнього природного середовища Хмелівківської сільської ради, на території якої вчинено правопорушення, для подальшого перерозподілу між бюджетами відповідних рівнів.

Крім того, з відповідача на користь ДП Володимир-Волинське лісомисливське господарство , у відповідності до ст. 88 ЦПК України, слід стягнути судові витрати - 1600 гривень судового збору, сплаченого позивачем при зверненні з позовом до суду.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 6, 8, 10, 11, 57, 58, 60, 88, 174, 212- 215, 217, 223, 294 ЦПК України,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2, жителя ІНФОРМАЦІЯ_2, на користь Хмелівківської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, завдану шкоду за незаконну порубку дерев у сумі 12923 (дванадцять тисяч дев'ятсот двадцять три) грн. 53 коп., для подальшого перерозподілу між бюджетами відповідних рівнів з урахуванням вимог пункту 7 частини третьої статті 29 та пункту 4 частини першої статті 69 1 Бюджетного кодексу України, а саме: 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності зарахувати до спеціального фонду Державного бюджету України та 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності зарахувати в доход спеціального фонду місцевих бюджетів, у тому числі: до спеціального фонду місцевого бюджету Хмелівківської сільської ради Володимир-Волинського району - 50 відсотків та до спеціального фонду бюджету Волинської області - 20 відсотків.

Стягнути із ОСОБА_2 на користь державного підприємства Володимир-Волинське лісомисливське господарство 1600 гривень 00 копійок судового збору.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Волинської області через Володимир-Волинський міський суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення або отримання.

Повний тест рішення складено 31.07.2017 року.

Суддя /--/ підпис

Згідно з оригіналом.

Суддя Володимир-Волинського

міського суду ОСОБА_4

СудВолодимир-Волинський міський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення31.07.2017
Оприлюднено02.08.2017
Номер документу68039956
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —154/1668/17

Ухвала від 14.09.2018

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

Ухвала від 05.09.2018

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

Рішення від 31.07.2017

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

Рішення від 31.07.2017

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

Ухвала від 23.06.2017

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні