Постанова
від 14.07.2017 по справі 760/11772/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 3-5199/17 (760/11772/17)

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2017 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Кізюн Л.І., при секретарі Рахімовій Н.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Борматової О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2, керівника ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023, Україна, 65012, м. Одеса, вул. В'ячеслава Чорновола, буд. 4, кв. (офіс) 40), ідентифікаційний номер - НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

в с т а н о в и в:

До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0368/10000/17 від 12.05.2017 року, складений відносно громадянки ОСОБА_3, за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 10.04.2017 року в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 9, перевізник ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна , при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 4500830434, який надійшов від S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (Японія) на адресу одержувача - MR. YEVGENIY SILICH (LYUSTDORFSKAYA DOROGA 152/6, APT. 8, ODESSA, 65113, UKRAINE, Tel: 380674806911) ( Євгеній Сіліч , Люстдорфська дорога 152/6, кв. 8, м. Одеса, Україна, 65113, тел.: 380674806911), було виявлено оригінали документів:

Інвойс (INVOICE) від 15.03.2017 року № SK/OM/17-01 на товари, перевезення яких здійснюється з Японії до України, а саме: мопеди та мотоцикли бувші у використані , загальною вартістю 32 872,00 доларів США, виставлений компанією S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (2456-1, OYAMADACHO, KAWACHINAGANO, OSAKA (Японія) до TEK SERVICE COMPANY (TEKSCO) s.r.o. (LYUSTDORFSKAYA DOROGA 152/6, APT. 8, ODESSA, 65113, UKRAINE, Tel: 380674806911) (ТОВ Тек Сервіс Компані (Текско) , Люстдорфська дорога 152/6, кв. 8, м. Одеса, Україна, 65113, тел.: 380674806911);

Коносамент від 15.03.2017 року № TWGL1702F04 на товари, що переміщуються морським судном E.R. KOBE 707W у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (High Cube) № MSKU1871080, а саме: 125 місць з товаром б/у скутери та мотоцикли , загальною вагою брутто 9 686,00 кг, відправником яких зазначено компанію S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (2456-1, OYAMADACHO, KAWACHINAGANO, OSAKA (Японія)

Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії DHL (www.dhl.com.ua), 11.04.2017 року міжнародне експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 4500830434 доставлено на адресу одержувача, та при отриманні проставлено підпис SILICH .

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби України, зокрема, ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , встановлено, що 11.05.2017 року в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (п/п Одеський морський торговельний порт ) через митний кордон України у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (High Cube) № MSKU1871080 з території Японії за попередньою митною декларацією від 11.05.2017 року № UA500060/2017/005500 на адресу ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023) переміщено товари: мопеди та мотоцикли бувші у використані у кількості 125 шт.

При цьому, у якості підстави для переміщення 11.05.2017 року вищеописаних товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця ДФС) подано наступні документи:

Інвойс (INVOICE) від 10.03.2017 року № SK/SL-1080/17 на товари, перевезення яких здійснюється з Японії до України, а саме: б/у скутери та мотоцикли , загальною вартістю 13 501,00 доларів США, виставлений компанією ARCADIA EXPORT LLP (35 Ivor Place, Downstairs Office, London, United Kingdom) (Великобританія) до ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023);

Коносамент від 15.03.2017 року № TFGL1702F04 на товари, що переміщуються морським судном E.R. KOBE 707W у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (High Cube) № MSKU1871080, а саме: 125 одиниць з товаром мопеди та мотоцикли бувші у використані , загальною вагою брутто 9 686,00 кг, відправником яких зазначено компанію S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (2456-1, OYAMADACHO, KAWACHINAGANO, OSAKA (Японія)

12.05.2017 року зазначені вище товари доставлені до митниці призначення (Одеська митниця ДФС) та того ж дня представником ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023) - гр. ОСОБА_5 заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу IM/40/ДЕ №UA500060/2017/005639 шляхом електронного декларування.

При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 4500830434 у зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. Лугова 9, перевізник АТ ДХЛ Інтернешнл Україна (DНL), та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України в зоні діяльності Одеської митниці ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, - співпадають відомості щодо асортименту, кількості товарів, типу та номера контейнера, в якому переміщувались товари (№ MSKU1871080), реєстраційного номеру коносаменту, за яким здійснювалось морське перевезення (№ TFGL1702F04), відправника товарів - S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (2456-1, OYAMADACHO, KAWACHINAGANO, OSAKA (Японія).

Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, умов їх поставки, їх продавця та покупця/одержувача, а саме: у інвойсі від 19.03.2017 року № SK/SL-1080/17, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 13 501,00 доларів США на умовах поставки CFR Одеса, згідно Інкотермс, покупець та одержувач - ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023), продавець - ARCADIA EXPORT LLP (35 Ivor Place, Downstairs Office, London, United Kingdom) (Великобританія), а в інвойсі від 15.03.2017 № SK/OM/17-01, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 4500830434, вартість товарів зазначена у розмірі 32 872,00 доларів США на умовах поставки FOB Osaka (Японія), згідно Інкотермс, продавець - S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (2456-1, OYAMADACHO, KAWACHINAGANO, OSAKA (Японія), покупець та одержувач - TEK SERVICE COMPANY (TEKSCO) s.r.o. (LYUSTDORFSKAYA DOROGA 152/6, APT. 8, ODESSA, 65113, UKRAINE, Tel: 380674806911) (ТОВ Тек Сервіс Компані (Текско) , Люстдорфська дорога 152/6, кв. 8, м. Одеса, Україна, 65113, тел.: 380674806911).

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари мопеди та мотоцикли бувші у використані у кількості 125 шт., вартістю 32 872,00 доларів США або 869 657,00 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 26,45585900 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до ст. 459 МК України суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами, на дату переміщення товарів через митний кордон України на посаді керівника підприємства ТОВ СІА ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 38019023) перебувала громадянка України ОСОБА_3.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_3 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянки України ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 869 657,00 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

По даному факту 12 травня 2017 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянки ОСОБА_3 було складено протокол про порушення митних правил №0368/10000/17, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Предмети правопорушення вилучено згідно протоколу про тимчасове вилучення товарів Одеської митниці ДФС та перебувають на відповідальному зберіганні.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_3 вважає, що в її діях відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та просить провадження у справі закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Представник митних органів підтримала позицію Київської міської митниці ДФС та просила притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

Суд, заслухавши представника митних органів, врахувавши письмові заперечення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Разом з цим, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 12.05.2017 року та супровідного листа від 04.07.2017 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувало міжнародне експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 4500830434, який надійшов від S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (Японія) на адресу одержувача - MR. YEVGENIY SILICH (LYUSTDORFSKAYA DOROGA 152/6, APT. 8, ODESSA, 65113, UKRAINE, Tel: 380674806911) ( Євгеній Сіліч , Люстдорфська дорога 152/6, кв. 8, м. Одеса, Україна, 65113, тел.: 380674806911).

Проте, зазначене експрес-відправлення документального характеру не може визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в ньому відсутні повідомлення про будь-які правопорушення. Також, дане експрес-відправлення та наявні в ньому документи не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_3 порушення митних правил.

Крім того, митним органом не надано жодних доказів того, яке відношення компанія S.K. INTERNATIONAL CO., LTD. (Японія) та MR. YEVGENIY SILICH ( Євгеній Сіліч ) мають до продавця компанії ARCADIA EXPORT LLP (Великобританія) та покупця ТОВ СІА ЛОГІСТИК .

Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.

Так, з наданих матеріалів встановлено, що ТОВ СІА ЛОГІСТИК придбало вищезазначений товар у компанії ARCADIA EXPORT LLP (Великобританія) вартістю 13 501,00 доларів США, що підтверджується Контрактом №2607/2016 від 26.07.2016 року, укладеним між компанією ARCADIA EXPORT LLP (Великобританія) та ТОВ СІА ЛОГІСТИК , інвойсом від 10.03.2017 року № SK/SL-1080/17 та іншими документами.

Згідно умов зазначеного контракту компанія ARCADIA EXPORT LLP (Великобританія) продає, а ТОВ СІА ЛОГІСТИК купує товар в кількості, по ціна та на умовах, вказаних у виставлених продавцем в специфікаціях та/або інвойсах.

На виконання умов контракту компанія ARCADIA EXPORT LLP (Великобританія) продала товари ТОВ СІА ЛОГІСТИК , за ціною, яка була зазначена у інвойсі від 10.03.2017 року № SK/SL-1080/17.

Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.

Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини викладені у протоколі № 0368/10000/17 від 12.05.2017 року щодо подання ОСОБА_3, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що директор ТОВ СІА ЛОГІСТИК ОСОБА_3 не подавала митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняла дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

З огляду на викладене, в діях ОСОБА_3 відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до ст. 9 КУпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_3 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_3 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Зважаючи на те, що суд прийшов до висновку про закриття провадження у справі, вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил товари підлягають поверненню ОСОБА_3

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -

п о с т а н о в и в:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Безпосередні предмети правопорушення, які вилучені відповідно до протоколу про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил № 0368/10000/17 від 18 травня 2017 року та розміщені на складі Одеської митниці ДФС, повернути ОСОБА_3.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.І.Кізюн

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.07.2017
Оприлюднено02.08.2017
Номер документу68045775
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/11772/17

Постанова від 30.08.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юрдига Ольга Степанівна

Постанова від 14.07.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні