Постанова
від 02.08.2017 по справі 809/959/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" серпня 2017 р. №809/959/17

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Гундяк В.Д., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Держпраці в Івано-Франківській області до Приватного акціонерного товариства "Калуське АТП" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

04.07.2017 року управління Держпраці в Івано-Франківській області (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "Калуське АТП" (надалі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що у період з 07.11.2016 по 16.11.2016 працівниками управління Держпраці в Івано-Франківській області проведено планову перевірку Приватного акціонерного товариства "Калуське АТП" щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складено акт №0078/20 від 16.11.2016 року. Даною перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, які зафіксовані в розділі V акту. 28.11.2016 року відповідачу вручено припис від 16.11.2016 року про усунення даних порушень вимог законодавства. Крім того, згідно акту перевірки від 21.06.2017 року позивачем проведено перевірку щодо стану виконання припису, винесеного 16.11.2016 року. Відтак, з метою усунення порушень та забезпечення безпеки життю та здоров'ю людей, позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони експлуатації машин, механізмів і обладнання підвищеної небезпеки.

У відповідності до вимог ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах щодо, зокрема, застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, застосовується скорочене провадження.

Тому, згідно п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 05.07.2017 року в адміністративній справі за вищевказаним позовом відкрито скорочене провадження. Копію даної ухвали направлено відповідачу, яку він отримав 13.07.2017 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.

Судом встановлено, що на підставі наказу №1123-Д від 07.11.2016 року та направлення на проведення перевірки №5883 від 07.11.2016 року управління Держпраці в Івано-Франківській області, у період з 07.11.2016 по 16.11.2016 посадовими особами позивача проведено планову перевірку Приватного акціонерного товариства "Калуське АТП" щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки.

За результатами перевірки складено акт №ІФ 0078/20 від 16.11.2016 року згідно якого позивачем було виявлено порушення законодавства про охорону праці та промислової безпеки, а саме товариство не отримало дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки вантажопідйомних машин: кран-балки вантажопідйомністю 1000 кг, 1974 р.в. (інвентарний №106), кран-балки вантажопідйомністю 1000 кг, 1974 р.в. (інвентарний №107), електротельфера вантажопідйомністю 500 кг, 1977 р.в. (інвентарний №135) (а.с. 15).

На підставі даної перевірки контролюючим органом винесено припис від 16.11.2016 року за №ІФ 0078/27 про усунення порушень законодавства у сфері охорони праці (а.с. 17-18).

Крім того, згідно акту перевірки від 21.06.2017 року за №ІФ 0078-03/12 позивачем проведено перевірку ПАТ "Калуське АТП" за наслідками якої складено припис від 21.06.2017 року за №ІФ 0078-04/26 з вимогою усунути порушення вказані у приписі від 16.11.2016 року за №ІФ 0078/27 (а.с. 23-28).

Доказів про усунення виявлених порушень відповідачем до суду не надано.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V).

Статтею 1 Закону №877-V встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Згідно частини 1 статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини 6 статті 7 вказаного Закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт.

У відповідності до частини 7 статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (надалі Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пункту 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Закон України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ (далі - Закон №2694-ХІІ) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Частиною 1 статті 13 Закону №2694-ХІІ встановлено, що роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Відповідно до частини 3 статті 21 Закону №2694-ХІІ роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Пунктом 6 Порядок видачі дозволі на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.11.2011 року за №1107 (надалі - Порядок №1107) визначено, що дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки видається роботодавцеві.

Згідно пункту 7 Порядку №1107 дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця.

Додатком 3 до вказаного Порядку визначено Перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до пункту 16 Додатку 3 Порядку №1107 вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, ескалатори, траволатори, канатні дороги, підйомники, зокрема будівельні, та фунікулери відносяться до машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Згідно із частиною 1 статті 39 Закону №2694-ХІІ посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема, видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов'язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки; забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Таким чином, наявність у відповідача виявлених контролюючим органом прошень законодавства, створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей.

За таких обставин та враховуючи, що Приватне акціонерне товариство "Калуське АТП" допустило порушення вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, доказів усунення виявлених порушень, не надало, суд приходить до висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

У відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Таким чином, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 8-14, 86, 160-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного акціонерного товариства "Калуське АТП" (код ЄДРПОУ 05440962) шляхом заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: кран-балки вантажопідйомністю 1000 кг, 1974 р.в. (інвентарний №106), кран-балки вантажопідйомністю 1000 кг, 1974 р.в. (інвентарний №107), електротельфера вантажопідйомністю 500 кг, 1977 р.в. (інвентарний №135) до отримання дозволу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці.

Постанову суду звернути до негайного виконання.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя: /підпис/ Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2017
Оприлюднено03.08.2017
Номер документу68074788
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/959/17

Постанова від 02.08.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні