МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
31.07.2017 рокуСправа № 814/1542/17 м. Миколаїв
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Князєв В.С., ознайомившись з матеріалами
за позовомПівденного регіонального управління громад Свідомості Крішни, вул. Леніна, 43, с. Іллічівськ, Одеська область, 68000; а/с 146, м. Миколаїв, 54038 до відповідачаУправління Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001 проскасування припису від від 25.07.2017р. № 5, в с т а н о в и в:
Південне регіональне управління громад Свідомості Крішни звернулось до суду з адміністративним позовом про скасування припису Управління Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївської міської ради від 25.07.2017 року № 5.
Пунктом 1 частини 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Частина 2 статті 18 КАС України передбачає, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Згідно ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Частиною 1 статті 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Згідно Положення про управління архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради, затвердженого рішенням міської ради № 16/32 від 23.02.2017 року, управління архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради є виконавчим органом Миколаївської міської ради, що створене на підставі Законів України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства , Про регулювання містобудівної діяльності , Про місцеве самоврядування в Україні .
Отже, Управління Державного архітектурно-будівельного контролю у Миколаївської міської ради, яке є відповідачами за даним позовом, відноситься до системи органів місцевого самоврядування.
Виходячи з вищезазначеного, дану справу слід розглядати в порядку адміністративного судочинства, але не в окружному адміністративному суді.
Згідно з п. 6 ч. 3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Враховуючи предметну підсудність адміністративних справ, позивач не позбавлений права звернутись з цим же позовом до місцевого загального суду як адміністративного, у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом (ч. 6 ст. 108 КАС України).
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" у разі повернення заяви або скарги сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду.
Враховуючи викладене, керуючись п. 6 ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Повернути позовну заяву позивачу.
2. Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати позивачу разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
3. Роз'яснити позивачу, що з даним позовом він може за власним вибором звернутись до Заводського районного суду м. Миколаєва, як до адміністративного суду.
Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя В.С. Князєв
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2017 |
Оприлюднено | 15.08.2017 |
Номер документу | 68075192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Князєв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні