637/724/17 03.08.2017
ПОСТАНОВА
Іменем України
1 серпня 2017 року с.м.т..Шевченкове
Шевченківський районний суд Харківської області
у складі: головуючого - Тордія Е.Н.
за участю : секретаря - Поступного С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в с.м.т.Шевченкове Харківської області адміністративний позов: заступника керівника Ізюмської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області, третя особа: ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступенів Шевченківського району Харківської області про визнання незаконною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області, третя особа: ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступенів Шевченківського району Харківської області, з вищевказаним позовом, посилаючись на те, що згідно інформації Шевченківського ВП Куп'янського ВП ГУНП в Харківській області № 2779/119-85-92/01/112017 від 30 червня 2017 року про проведення обстеження дорожніх умов території, прилеглої до навчального закладу ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області, було виявлено ряд недоліків, які негативно впливають на безпеку дорожнього руху транспорту та пішоходів в с.Гетьманівка Шевченківського району Харківської області. Так обстеженням встановлено, прилегла до ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступенів, яка розташована за адресою: вул.Шкільна, 35 с.Гетьманівка Шевченківського району Харківської області територія не обладнана дорожніми знаками в обох напрямках руху 1.33 Діти та п.3.29 Обмеження максимальної швидкості , 5.35.1-5.35.2 Пішохідний перехід у відповідності до Правил дорожнього руху України. Тому позивач вважає, що бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області з питання забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій території до ОСОБА_2 ЗОШ І-Ш ступенів, яка розташована за адресою: вул.Шкільна, 35 с.Гетьманівка Шевченківського району Харківської області, ставить під загрозу закріплені ст.ст. 3 , 27 , 49 , 53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я та грубо порушує вимоги Законів України Про автомобільні дороги , ;Про місцеве самоврядування в Україні , ;Про дорожній рух , у зв'язку з чим і звернувся до суду з даним позовом.
В судове засідання представник позивача не з'явився надав письмову заяву про розгляд справи за своєї відсутності. Вимоги адміністративного позову просив суд задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області та третя особа: представник ОСОБА_2 ЗОШ І - ІІІ ступенів Шевченківського району Харківської області у судове засідання не з'явилися надали до суду письмові заяви про розгляд справи за їх відсутності. Позовні вимоги позивача визнали в повному обсязі та не заперечували проти їх задоволення.
Суд вважає можливим продовжити розгляд справи у відсутності сторін, що відповідає положенням ст. 167 КАС України .
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України за неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Суд, перевіривши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом установлені такі факти, і відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно- правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 6 КАС України кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним та неупередженим судом.
Актом обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 26 червня 2017 року в с.Гетьманівка по вул.Шкільній, 35 було встановлено, що відсутні дорожні знаки 1.33 Увага діти , в кількості 2 шт.; 3.29 Обмеження максимальної швидкості ; 5.35.1 - 5.35.2; 1.14.1 Пішохідний перехід , та зазначено, що забезпечення безпечого експлуатаційного стану ділянки дороги покладено на ОСОБА_2 сільську раду Шевченківскього району Хакрівської області. (а.с. 8)
Вимогою №10 Шевченківського ВП Куп'янського ГУНП в Харківській обалсті та фототаблицею від 26 червня 2017 року вимагалося до 29 червня 2017 року встановити дорожні знаки 1.33 Увага діти - 2 шт.; 3.29 Обмеження максимальної швидкості ; 5.35.1 - 5.35.2; 1.14.1 Пішохідний перехід , по вул.Шкільній в с.Гетьманівка на під'їздах до ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступені Шевченківського району Хакрівської області. (а.с. 9)
В силу ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтями 6 та 9 Закону України Про дорожній рух" , а також статтею 30 та 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні"та пунктом 11 "Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони", постійний контроль за експлуатаційним станом в цілому всіх елементів дорожньо-комунальних об'єктів та їх вміст відноситься до повноважень власника вулично-дорожньої мережі.
Відповідно до ст. 16 та 19 Закону України Про автомобільні дороги" вулиці і дороги міст знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю, які відповідно до покладених на них обов'язків забезпечують безперервні, безпечні, економічні та зручні умови руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст; організовують реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них державними стандартами та нормами.
Також ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.
Відповідно до ст.7 Закону України Про дорожній рух до компетенції селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Згідно п. 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30 березня 1994 року, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.
Відповідно до п. п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10 жовтня 2001 року та п. 10.3 34 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови Правила застосування знак 1.33 Діти повинен установлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки, дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.
Судом встановлено, що прилегла до ОСОБА_2 ЗОШ І - ІІІ ступенів Шевченківського району Харківській області, що розташована за адресою: вул. Шкільна, 35 с.Гетьманівка, територія не обладнана дорожніми знаками 1.33 Діти - та 3.29 Обмеження максимальної швидкості , 5.35.1 - 5.35.2 Пішохідний перехід .
Разом з тим у судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_2 сільської рада Шевченківського району Харківської області вищезазначеного припису не виконала і не намагалася виконувати, відсутні будь-які докази про виправлення ситуації до подачі позову та за період розгляду справи в суді.
Тому на підставі викладеного, наявних доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Керуючись ст. ст. 2 , 6 , 9 , 10 , 11 , 17 , 69 , 104 , 160 , 163 , 185 , 186 КАС України , ст. 19 Конституції України , Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , Законом України "Про дорожній рух" , Законом України "Про автомобільні дороги" суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов заступника керівника Ізюмської місцевої прокуратури Харківської обалсті ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області, третя особа: ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступенів Шевченківського району Харківської області про визнання незаконною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області в частині незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до ОСОБА_2 ЗОШ І - ІІІ ступенів Шевченківського району Харківської обалсті.
Зобов'язати ОСОБА_2 сільську раду Шевченківського району Харківської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до ОСОБА_2 ОСОБА_3 ступенів, яка розташована за адресою: вул.Шкільна, 35 с.Гетьманівка Шевченківського району Харківської області, а саме: обладнати дорожніми знаками в обох напрямках руху 1.33 Діти , 3.29 Обмеження максимальної швидкості та 5.35.1 - 5.35.2 Пішохідний перехід у відповідності до ПДР України.
Стягнути з ОСОБА_2 сільської ради Шевченківського району Харківської області (інд.63621 с.Гетьманівка Шевченківського району Харківської області вул.Шкільна, 5 код ЄДРПУО 04400191) на користь прокуратури Харківської області судовий збір в розмірі 1600.00 грн . (реквізити: код 02910108 банк отримувач: Державна казначейська служба України м.Київ, код 820172, рахунок 35212041007171, код класифікації видатків бюджету - 2800).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд Харківської області шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Головуючий суддя:
Суд | Шевченківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2017 |
Оприлюднено | 04.08.2017 |
Номер документу | 68084428 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шевченківський районний суд Харківської області
Тордія Е. Н.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні