Ухвала
від 23.05.2007 по справі 49/211-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

49/211-А

      КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД       

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8                                                            т. (044) 278-46-14

УХВАЛА

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 23.05.07 р.          № 49/211-А

 Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

 головуючого:          Мартюк А.І.

 суддів:             

 при секретарі:          

 За участю представників:

 від позивача -Ткаченко П.В., дов. б/н від 09.01.2007р.

відповідача:                       Бірюкова Н.В., дов. № 435/9/10-209 від 18.01.2007р.

                                              Степаненко С.Д., дов. № 998/9/10-209 від 31.01.2007р.

                                              Собко С.Л., дов. № 6466/9/10-209 від 18.05.2007р.

                                              Куцький С.С., дов. № 4445/9/10-209 від 06.04.2007р.

 

 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва

 на рішення Господарського суду м.Києва від 02.02.2007

 у справі № 49/211-А   

 за позовом           Приватне підприємство "Проектміськбуд"

 до           Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва

             

             

 про          визнання недійсними рішень

 

ВСТАНОВИВ:

 Постановою Господарського суду м. Києва від 02.02.2007р. у справі № 49/211-А позовні вимоги задоволено повністю. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0000742313/1 від 18.10.2005р.. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0000742313/2 від 17.01.2006р. Визнано недійсним рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 33355/10/25-011 від 17.10.2005р. про результати розгляду скарги в частині, в якій залишено без змін податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0000742313/0 від 08.08.2005р. в решті позові відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеною постановою, Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Господарського суду м. Києва від 02.02.2007р. у справі № 49/211-А в частині задоволення позовних вимог позивача та прийняти нову постанову, якою в задоволені позовних вимог повністю.

Представники відповідача в судовому засіданні апеляційної інстанції апеляційну скаргу підтримали, просять її задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечує та вважає, що оскаржувана постанова є законною та обґрунтованою, а тому просить суд постанову місцевого суду залишити в силі.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія встановила наступне.

Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва було проведено планову перевірку позивача - Приватного підприємства “Проектміськбуд”, за результатами якої складено акт № 66/23-13/32308852 від 05.08.2005 „Про результати планової виїзної документальної перевірки щодо своєчасності, достовірності повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) Приватного підприємства „Проектміськбуд", код - 32308852, за період з 31.01.2003 по 31.04.2005" (далі - акт перевірки).

На підставі акта перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000742313/0 від 08.08.2005, яким позивачу згідно з п. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" та відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 4 823098,50 грн., в т.ч. 3 215 399,00 грн. - основний платіж та 1 607 699,50 грн. - штрафні санкції.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІІІ та п. 9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби (в редакції наказу ДПА України від 02.03.2001 № 82, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2001 за № 238/5429) позивач оскаржив вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку.

Рішенням начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва № 24273/10/25-011 від 29.08.2005 було продовжено строк розгляду скарги позивача до 15.10.2005.

Рішенням Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва від 17.10.2005 № 33355/10/25-011 про результати розгляду податкове повідомлення-рішення № 0000742313/0 від 08.08.2005 було скасовано в частині визначення позивачу суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1 191,00 грн., в т.ч. 794,00 грн. - основний платіж та 397,00 грн. - штрафні санкції.

За результатами адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення № 0000742313/0 від 08.08.2005 відповідачем було прийнято:

- податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0000742313/1 від 18.10.2005, яким позивачу згідно з п. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” та відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" визначено суму податкового зобов"язання з податку на додану вартість у розмірі 4 821 907,50 грн., в т.ч. 3 214 605,00 грн. - основний платіж та 1 607 302,50 грн. - штрафні санкції;

- податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 0000742313/2 від 17.01.2006, яким позивачу згідно з п. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" та відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 4 821 907,50 грн., в т.ч. 3 214 605,00 грн. - основний платіж та 1 607 302,50 грн. - штрафні санкції.

Актом перевірки, на підставі якого прийняті зазначені податкові повідомлення-рішення, встановлено, що сума податкового кредиту у розмірі 3 214 605,00 грн., відображена позивачем у податкових деклараціях з ПДВ за березень-грудень 2004 року в порушення пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підтверджується податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 вказаного Закону).

Як вбачається з матеріалів справи, висновок про непідтвердження витрат позивача по сплаті податку на додану вартість за березень-грудень 2004 року зроблено податковим органом у зв'язку з неподанням позивачем до перевірки первинних документів на підтвердження податкового кредиту за вказаний період.

Разом з тим матеріли справи свідчать, що позивачем у березні-грудні 2004 року здійснено ряд господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), за результатами яких позивачем було віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ за звітні періоди суму у розмірі 3 214 605,00грн.

Наведені факти підтверджуються наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями податкових накладних, книги обліку та придбання товарів (робіт, послуг), податкових декларацій з ПДВ за звітні періоди та платіжних документів на підтвердження розрахунків з постачальниками цих товарів (робіт, послуг) за вказаний період.

Як стверджує відповідач, під час проведення перевірки позивачем не було надано перевіряючим наступні податкові накладні:

Березень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Корпорація Індастрі сістемз" № б/н від 31.03.04, ПДВ-1271247, 9грн.,

Податкові накладні виписані ТОВ "Щебеньпромторг" № 260 від 17.03.04, ПДВ - 95 999,6 грн..

Квітень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Лагос" на загальну суму 829.806,74 грн.:

№ 29 від 05.04.04, ПДВ - 120 665.07 грн.; № 34 від 09.04.04, ПДВ - 326607,12 грн.; № 35 від 09.04.04, ПДВ - 69810,18 грн.; № 29 від 10.04.04, ПДВ - 13 339,35 грн.; № 37 від 14.04.04, ПДВ - 22682,50 грн.; № 39 від 15.04.04, ПДВ - 39760,17 грн.; № 41 від 16.04.04 ПДВ - 28056,61 грн.; № 46 від 20.04.04, ПДВ - 3 690,33 грн.; №63 від 21.04.04, ПДВ-10081, 11 грн.; № 59 від 22.04.04, ПДВ - 38338,23 грн.; № 56 від 22.04.04, ПДВ - 17641,95 грн.; № 62 від 23.04.04. ПДВ -7 235,37 грн.; № 55 від 24.04.04, ПДВ - 10081,11 грн.; № 64 від 27.04.04, ПДВ - 27 383,95 грн.; № 69 від 28.04.04, ПДВ - 7 310,10 грн.; № 70 від 29.04.04, ПДВ - 1 697,55 грн.; № б/н від 29.04.04, ПДВ - 6 247,42 грн.; № б/н від 29.04.04, ПДВ - 46092,86 грн.; № 71 від 30.04.04, ПДВ - 17 964,09 грн.; № 72 від 30.04.04, ПДВ - 15 121,67 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ ФПК "Тар” на загальну суму 6131,03 грн.: № 79 від 09.04.04, ПДВ - 630,55 грн.; № 82 від 12.04.04, ПДВ - 5 500,48 грн.

Податкові накладні виписані ТОВ "Інтерім-Гало": № 184 від 12.04.04 р., ПДВ - 7 461,07 грн.

Податкові накладні виписані ТОВ "ФПГ "Північний альянс" на загальну суму 15368,34 грн.: № 5 від 20.04.04 ПДВ - 8 747,62 грн.; № 7 від 21.04.04, ПДВ - 4 373,81 грн.; № 9 від 22.04.04, ПДВ - 2 186,91 грн.;

Травень 2004 року:

Податкові накладні виписані МПП "Донбаспромзабезпечення" на загальну суму 518010,10 грн.: № 112 від 01.05.04, ПДВ - 145 021,67 грн.; № 113 від 01.05.04, ПДВ-19 522,83 грн.; № 118 від 04.05.04, ПДВ-65 027,67 грн.; № 119 від 04.05.04, ПДВ - 49 842,50 грн.; № 114 від 04.05.04, ПДВ-10054,33 грн.; № 123 від 06.05.04, ПДВ - 21561,83 грн.; № 142 від 12.05.04, ПДВ - 41 572, 00 грн.; № 150 від 17.05.04. ПДВ - 10 409,67 грн.; № 151 від 17.05.04, ПДВ -22850,00 грн.; № 152 від 18.05.04, ПДВ - 17520.33 грн.; № 159 від 21.05.04, ПДВ - 19 133,50 грн.; № 163 від 24.05.04, ПДВ - 27 048.17 грн.; № 165 від 26.05.04, ПДВ - ЗО 229,67 грн.; № 168 від 28.05.04, ПДВ - 19883,33 грн.; № 167 від 28.05.04, ПДВ - 14983,33 грн.; № 170 від 30.05.04. ПДВ-3350,10 грн.;

Червень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Агроконтракт" на загальну суму 243791,0 грн.: № 72 від 01.06.04, ПДВ - 23369,50 грн.; № 71 від 01.06.04, ПДВ - 22339,33 грн.; № 70 від 01.06.04, ПДВ - 4207,33 грн.; № 73 від 01.06.04, ПДВ - 15650,00 грн.; № 75 від 02.06.04, ПДВ - 17700,56 грн.; № 76 від 02.06.04, ПДВ - 5880,13 грн.; № 80 від 07.06.04. ПДВ - 4228,83 грн.; № 79 від 07.06.04, ПДВ - 49307,00 грн.; № 81 від 08.06.04, ПДВ - 861,31 грн.; № 86 від 10.06.04, ПДВ -4814,50 грн.; № 85 від 10.06.04, ПДВ - 10332,46 грн.; № 87 від 11.06.04, ПДВ - 4814,50 грн.; № 89 від 14.06.04, ПДВ - 3851,33 грн.; № 90 від 14.06.04, ПДВ - 2819,17 грн.; № 91 від 16.06.04, ПДВ - 1144,42 грн.; № 93 від 17.06.04, ПДВ - 14652,32 грн.; № 92 від 17.06.04, ПДВ - 1691,33 грн.; № 94/1 від 17.06.04, ПДВ - 1147,46 грн.; № 94 від 17.06.04, ПДВ - 76,94 грн.; № 95 від 18.06.04, ПДВ - 1557,17 грн.; № 96 від 18.06.04, ПДВ - 41599,51 грн.; № 101 від 21.06.04, ПДВ -6097,23 грн.; № 108 від 24.06.04, ПДВ - 2658,67 грн.; № 109 від 29.06.04, ПДВ - 2990,00 грн.

Податкові накладні виписані ТОВ "Лагос" на загальну суму 9717,88 грн.: № 113 від 01.06.04, ПДВ-17 317,88 грн.; № 133 від 24.06.04. ПДВ-2 400,00 грн.

Липень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Агроконтракт" на загальну суму 273797,31 грн.: № 262 від 01.07.04, ПДВ - 4993,68 грн.; № 261 від 01.07.04, ПДВ - 21694,76 грн.; № 260 від 01.07.04, ПДВ - 27633,05 грн.; № 267 від 02.07.04, ПДВ - 5063,76 грн.; № 266 від 02.07.04, ПДВ -7346,78 грн.; № 268 від 05.07.04, ПДВ - 3273,78 грн.; № 269 від 05.07.04, ПДВ - 31070,76 грн.; № 270 від 05.07.04, ПДВ - 46560,43 грн.; № 272 від 06.07.04, ПДВ - 14748,36 грн.; № 271 від 06.07.04, ПДВ - 34073,00 грн.; № 274 від 09.07.04, ПДВ - 4230,85 грн.; № 276 від 12.07.04, ПДВ -1670,45 грн.; № 278 від 15.07.04, ПДВ - 4665,49 грн.; № 280 від 16.07.04, ПДВ - 8300,17 грн.; № 279 від 19.07.04, ПДВ - 4384,56 грн.; № 280/1 від 20.07.04, ПДВ - 2995,88 грн.; № 282 від 20.07.04, ПДВ - 1657,83 грн.; № 287 від 23.07.04, ПДВ - 4933,33 грн.; № 286 від 23.07.04, ПДВ -11985,48 грн.; № 291 від 26.07.04, ПДВ - 1687,85 грн.; №290 від 26.07.04, ПДВ-4119,51 грн.; № 289 від 26.07.04, ПДВ - 7321,06 грн.; №293 від 27.07.04, ПДВ - 3316,71 грн.; № 297 від 29.07.04, ПДВ-16070,50 грн.

Податкові накладні виписані ТОВ "Візіо Трейдінг": №26 від 30.07.04, ПДВ-41,67 грн.

Серпень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Торгово-промислова корпорація" на загальну суму 18982,47 грн.: № 408 від 02.08.04, ПДВ - 4768,28 грн.; № 410 від 03.08.04, ПДВ - 1948,39 грн.; № 415 від 04.08.04, ПДВ - 6049,13 грн.; № 471 від 30.08.04, ПДВ - 6216,67 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ "Інжбудсервіс": № 748 від 06.08.04, ПДВ - 117,16 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ "Оптіма телеком": № 148690 від 31.08.04, ПДВ-4,44 грн.;

Вересень 2004 року:

Податкові накладні виписані ТОВ "Торгово-промислова корпорація": № 484 від 14.09.04, ПДВ - 276,98 грн.

Податкові накладні виписані ТОВ "Оптіма телеком": № 152512 від 30.09.04, ПДВ - 17,03 грн.;

Жовтень 2004 року:

Податкові накладні виписані ПП "Штандорт": №74 від 25.10.04, ПДВ-435, 07 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ "Оптіма телеком": № 156806 від 31.10.04, ПДВ - 16,93 грн. Листопад 2004 року.

Податкові накладні виписані ПП "Штандорт": № 165 від 25.11.04, ПДВ- 118,61 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ "Оптіма телеком": № 160957 від 30.11.04, ПДВ-66,39 грн.;

Грудень 2004 року:

Податкові накладні виписані ПП "Штандорт": № 229 від 16.12.04,ПДВ-425,98 грн.;

Податкові накладні виписані ТОВ "Оптіма телеком": № 165238 від 31.12.04, ПДВ - 21.02 грн.

Позивач в процесі розгляду справи в апеляційній інстанції надав суду податкові накладні, в том числі які на день вирішення спору в суді першої інстанції знаходились в матеріалах ЖРЗПЗ № 7726 від 29.06.2005 Святошинського районного управління ГУ МВС України в м. Києві, (копії знаходяться в матеріалах справи).

Згідно з п. 1.7. ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податковим кредитом є сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

У відповідності до пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (у редакції, чинній на час формування позивачем податкового кредиту) податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.

Згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг);

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує придбання платником податку товарів.

Суми податку на додану вартість у розмірі 3 214 605,00 грн., фактично сплачені позивачем постачальникам за придбані товари (роботи, послуги), були включені позивачем до податкового кредиту, про що зазначено у податкових деклараціях з податку на додану вартість за березень-грудень 2004 року.

Підставою для віднесення позивачем до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість у розмірі 3 214 605,00 грн. стали податкові накладні, які у відповідності до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" виписані постачальниками придбаних позивачем товарів (робіт, послуг) в момент виникнення у останніх податкових зобов'язань, на загальну суму ПДВ – 3 214 605,00 грн.

Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця.

Згідно з пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;

або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Як вбачається з видаткових накладних та платіжних документів на підтвердження здійснення позивачем розрахунків з постачальниками придбаних ним товарів (робіт, послуг), вищевказані податкові накладні відповідно до вимог пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" були виписані контрагентами позивача в момент виникнення у них податкових зобов'язань.

Відповідно до пп. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку на додану вартість зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дату виписування податкової накладної;

в) назву юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);

є) повну назву отримувача;

ж) ціну поставки без врахування податку;

з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; й) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Матеріали справи свідчать про те, що зазначені податкові накладні, виписані позивачу постачальниками придбаних ним товарів (робіт, послуг) на загальну суму ПДВ - 3.214.605,00 грн., складені відповідно до вимог пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та наказу ДПА № 165 від 30 травня 1997 року "Про затвердження форм податкової накладної, книги обліку придбання та книги обліку продажу товарів (робіт, послуг), порядку їх заповнення".

Відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції, що була чинною на час формування позивачем податкового кредиту за звітні періоди - березень-грудень 2004 року) до податкового кредиту не дозволяється включення суми податку на додану вартість, сплаченого в зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), що не відносяться до складу валових витрат чи основних фондів (п. 7.4.4. п. 7.4. ст. 7) та витрати по сплаті податку на додану вартість, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються непідтвердженими зазначеними цим підпунктом документами (податковими накладними чи митними деклараціями), платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, непідтверджену зазначеними документами.

Матеріалами справи підтверджується правомірність віднесення до валових витрат придбаних позивачем у березні-грудні 2004 року товарів (робіт, послуг) на загальну суму ПДВ –3 214 605,00 грн., а також те, що сформований позивачем податковий кредит з ПДВ за вказані періоди у розмірі 125 481,00 грн. підтверджується податковими накладними.

Згідно з пп. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на нарахування податку на додану вартість та складання податкових накладних надається особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону, відповідно до якої особи, що підпадають під визначення платників податку згідно із ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартість", зобов'язані зареєструватися як платники податку на додану вартість.

Платником податку відповідно до ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартість" є, зокрема, особа, обсяг оподатковуваних операцій з поставки товарів (робіт, послуг) якої протягом будь-якого періоду з останніх дванадцяти календарних місяців перевищував 3600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Будь-якій особі, діяльність якої підлягає оподаткуванню, податковим органом присвоюється індивідуальний податковий номер та видається свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість за її заявою (п. п. 9.2 та 9.4 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість").

Згідно з п. 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом ДПА України № 165 від 30.05.1997, податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж вказано у п. 2 цього Порядку. Пункт 2 вказаного Порядку встановлює, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Як вбачається з матеріалів справи, постачальники придбаних позивачем товарів (робіт, послуг) на момент складання ними вищевказаних податкових накладних були зареєстровані органами державної податкової служби у встановленому законодавством порядку як платники податку на додану вартість, а отже, мали право видавати податкові накладні.

Крім того, відповідачем не надано жодного доказу того, що у відповідні звітні податкові періоди позивач мав господарські відносини з підприємствами, які мають ознаки фіктивності, державна реєстрація яких скасована тощо.

Таким чином, надані позивачем до матеріалів справи належним чином засвідчені копії податкових накладних, витяги із книг обліку та придбання товарів, податкових декларацій та платіжних документів підтверджують дотримання позивачем вимог пп. 7.2.1, пп. 7.2.3 п. 7.2 та пп. 7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", положення яких судом розглянуто вище.

Згідно з п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" штрафні санкції накладаються на платника податків за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 17.1.3 п. 17.1 цієї статті у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Виходячи з наведеного, колегія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва, задоволенню не підлягає, а постанова Господарського суду міста Києва від 02.02.2007р. у справі № 49/211-А не підлягає скасуванню.

Керуючись п. 6 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення”, ст. ст. 89, 94, 195, 198, 200, 205, 206, 209  Кодексу адміністративного судочинства України, Київський апеляційний господарський суд, -

УХВАЛИВ:

 Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районім. Києва залишити без задоволення, постанову Господарського суду міста Києва від 02.02.2007р. у справі № 49/211-А залишити без змін.

Матеріали справи № 49/211-А повернути до Господарського суду міста Києва.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена  до касаційного суду протягом місяця у встановленому законом порядку.

 Головуючий суддя          

 Судді

           

 

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.05.2007
Оприлюднено30.08.2007
Номер документу681022
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —49/211-а

Ухвала від 23.05.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні