12.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 серпня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/990/17
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Міловського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Міловського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що він проходив службу в органах внутрішніх справ з 05.08.2004 по 23.04.2015. У період з 02.08.2014 по 23.04.2015 брав безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, у зв'язку із чим позивач має право на нарахування щомісячної винагороди за участь в АТО. З інформації, викладеної у довідці № 76 та № 77 від 18.05.2017, позивач встановив, що йому за період з серпня 2014 по квітень 2015 року не перераховувалась винагорода за участь в антитерористичній операції. З посиланням на п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 та з врахуванням інформації та даних, викладених у довідках № 76 та 77 від 18.05.2017, просив стягнути з відповідача за період з серпня 2014 по квітень 2015 року винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менше ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць, а саме: за серпень 2014 року - 1161,36 грн; вересень 2014 року - 1500 грн; за жовтень 2014 року - 3000,00 грн; листопад 2014 року - 3600,94 грн; грудень 2014 року - 4300,83 грн, січень 2015 року - 3200,51 грн, лютий 2015 - 3200,51 грн; березень 2015 - 1161,36 грн, квітень 2015 - 2300,00 грн. Загальна сума стягнення складає 23425,51 грн.
У судове засідання позивач не прибув, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглядати справу за його відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі (а. с. 30, 15).
Представник відповідача до суду не прибув, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, просив проводити розгляд справи без його участі (а.с. 31, 32-35). В письмових запереченнях вказав, що відповідно до наказу АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158 позивач був включений до складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з 02.08.2014.
Наказом АТЦ при СБУ від 20.08.2015 № 232 позивача виключено зі складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з 23.04.2015.
Виплата винагороди за спірний період не здійснювалась, оскільки наказ АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158 видано по закінченню бюджетного періоду. На підставі викладеного, відповідач просив суд у задоволенні позовних вимог позивача відмовити.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, відсутні потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.
Враховуючи положення частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, судом встановлено наступне.
Відповідно до довідки, наданої Головним Управління МВС України у Луганській області № А-6065 від 13.10.2016, ОСОБА_1 відповідно до наказу першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської області) (по стройовій частині) № 158 від 07.06.2015, № 232 від 20.08.2015 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведенні і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілосності України в районах проведення Антитерористичної операції на території Луганської області з 02.08.2014 по 23.04.2015 (а. с. 5). Відповідно до наказу Антитерористичного Центру при Службі безпеки України № 158 від 07.06.2015 позивач включений до складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області в період з 02.08.2014. Наказом Антитерористичного Центру при Службі безпеки України № 232 від 20.08.2015 з 23.04.2015 позивач виключений зі складу сил та засобів, які залучалися та брали безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення (а. с. 36).
Згідно з довідкою Міловського районного відділу ГУМВС України у Луганській області № 103 від 19.07.2017 ОСОБА_1 у період з 02.08.2014 по 23.04.2015 перебував у відпустці з 11.08.2014 по 15.09.2014 та на лікарняному з 13.03.2015 по 31.03.2015 (а. с. 37).
Згідно із частиною першою статті 19 Закону України "Про міліцію" форми і розміри грошового забезпечення працівників міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України і повинні забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування якісного особового складу міліції, диференційовано враховувати характер і умови роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності і компенсувати їх фізичні та інтелектуальні затрати.
У відповідності до пунктів 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 07.11.2007 № 1294 (далі - постанова № 1294) встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством інфраструктури, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки, Державною пенітенціарною службою, Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 "Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету" (далі - Постанова № 158) встановлено, що за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 року виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.
На виконання Постанови № 158 Міністерством внутрішніх справ України видано наказ від 23 липня 2014 року № 719 "Про виплату винагороди військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2014 року за № 939/25716 (далі - наказ МВС № 719), яким передбачено виплачувати військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (невійськовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, починаючи з 01 травня 2014 року, винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менш ніж 3000 гривень у розрахунку на місяць. Обчислення цієї винагороди здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення або заробітної плати (у тому числі з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди) за займаною особою вказаних вище категорій штатною посадою (останньою займаною штатною посадою) на час участі в зазначених операціях і заходах. Винагороду виплачувати за час, обрахований із дня фактичного початку участі в операціях і заходах, зазначених у пункті 1 цього наказу, до дня завершення такої участі, в поточному місяці за минулий на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій) (командирам (начальникам) - наказів вищих командирів (начальників)), начальників органів внутрішніх справ.
З системного аналізу наведених вище нормативних актів (Постанови № 158 та Наказу № 719), з урахуванням змістового навантаження розділових знаків у контексті п. 2 Постанови № 158, можна дійти висновку, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях обчислюється у розмірі 100% місячного грошового забезпечення, з розрахунку на місяць. Проте, такий розмір не повинен бути меншим ніж 3000 грн. При цьому, враховуючи положення Наказу № 719, обчислення цієї винагороди здійснюється з дня фактичного початку участі в операціях і заходах до дня завершення такої участі, тобто винагорода виплачується військовослужбовцям за відповідні місяці із дня фактичної участі в операціях до дня завершення такої участі. Зазначеним наказом передбачено виплата винагороди за минулий період без будь-яких обмежень.
Відповідно до довідки № 101 від 19.07.2017 та довідки № 102 від 19.07.2017, виданих Міловським районним відділом Головного управління МВС України у Луганський області, грошове забезпечення позивача у серпні 2014 року становило 5500,33 грн (у тому числі матеріальна допомога - 1500,00 грн), у вересні 2014 року - 2500,52 грн, у жовтні 2014 року - 2532,39 грн, у листопаді 2014 року - 3600,94 грн, у грудні 2014 року - 5800,83 грн (у тому числі матеріальна допомога - 1500,00 грн), у січні 2015 року - 3200,51 грн, у лютому 2015 - 3200,51, у березні 2015 року - 2500,99, у квітні 2015 року - 1555,41 грн, у травні 2015 - 445,08. Грошове забезпечення позивачу за вказані місяці сплачено, однак не нарахована та не сплачена винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції (а. с. 38, 39).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Згідно з додатком 26 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення до додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ не відносяться.
Оскільки позивачу у серпні 2014 року сплачено матеріальну допомогу у розмірі 1500,00 грн та у грудні 2014 року - 1500,00 грн, яка не входять до місячного грошового забезпечення, тому дані кошти не повинні входити до складу винагороди, яка нараховується та сплачується за участь в антитерористичній операції.
Винагорода за участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку виплачується тільки за безпосередню участь особи в її проведенні. Позивач, перебуваючи у відпустці з 11.08.2014 по 15.09.2014 та на лікарняному з 13.03.2015 по 31.03.2015, у вказаний період не брав безпосередню участь у антитерористичній операції, а отже винагорода за цей час не нараховується та не виплачується.
Тому, розмір винагороди за безпосередню участь в АТО, який підлягає стягненню на користь позивача за період з серпня 2014 по квітень 2015 року, розраховується наступним чином: за серпень 2014 року - 1161,36 грн (5500,33 грн - 1500,00 грн): 31 * 9 днів) - за 9 днів без урахування матеріальної допомоги; вересень 2014 року - 1500 грн (3000,00 : 30 днів * 15 днів); за жовтень 2014 року - 3000,00 грн; листопад 2014 року - 3600,94 грн; грудень 2014 року - 4300,83 грн (5800,83 грн - 1500 грн) - винагорода без урахування матеріальної допомоги, січень 2015 року - 3200,51 грн, лютий 2015 - 3200,51 грн; березень 2015 - 1161,29 грн (3000 грн : 31 день * 12 днів), квітень 2015 - 2300,00 грн (3000 грн : 30 днів * 23 дня), всього - 23425,44 грн.
У запереченнях відповідач зазначає, що наказ АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158 про залучення позивача до участі в АТО виданий по закінченню бюджетного періоду, а тому відповідач у справі був позбавлений можливості зареєструвати кредиторську заборгованість щодо виплати коштів за участь в АТО за спірний період.
Згідно з частинами першою та другою статті 8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Згідно частини першої статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23.02.2006 №3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
При розгляді справи "Кечко проти України" (заява № 63134/00) Європейський Суд з прав людини зауважив, що в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення). Суд не прийняв аргумент Уряду України щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань (аналогічна позиція викладена в рішенні у справі № 59498/00 "Бурдов проти Росії").
Таким чином, реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних, чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
З урахуванням наведеного суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача винагороди за безпосередню участь в Антитерористичної операції в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення за період з жовтня по грудень 2014 року частково обґрунтованими, а саме в частині стягнення з відповідача винагороди за серпень 2014 року - 1161,36 грн; вересень 2014 року - 1500 грн; за жовтень 2014 року - 3000,00 грн; листопад 2014 року - 3600,94 грн; грудень 2014 року - 4300,83 грн, січень 2015 року - 3200,51 грн, лютий 2015 - 3200,51 грн; березень 2015 - 1161,29 грн, квітень 2015 - 2300,00 грн, всього - 23425,44 грн.
Згідно роз'яснень Пленуму Верховного Суду України в пункті 6 Постанови № 13 від 24.12.1999 "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці" задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначення сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов'язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.
Таким чином, відповідач як податковий агент згідно вимог Податкового Кодексу України зобов'язаний виплатити позивачеві винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, утримавши з нього при виплаті законодавчо встановлені податки та збори.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір", розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 94 КАС України не проводиться.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 69-72, 86, 87, 94, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Міловського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції задовольнити частково.
Стягнути з Міловського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (ЄДРПОУ 08670846, адреса: 92500, Луганська обл., Міловський район, селище міського типу Мілове, провулок Партизанський, будинок 3) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1), винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення за серпень 2014 року - 1161,36 грн; вересень 2014 року - 1500 грн; за жовтень 2014 року - 3000,00 грн; листопад 2014 року - 3600,94 грн; грудень 2014 року - 4300,83 грн, січень 2015 року - 3200,51 грн, лютий 2015 - 3200,51 грн; березень 2015 - 1161,29 грн, квітень 2015 - 2300,00 грн, а всього - 23425,44 грн (двадцять три тисячі чотириста двадцять п'ять гривень 44 копійки) з відрахуванням установлених законом податків та інших обов'язкових платежів.
В іншій частині позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2017 |
Оприлюднено | 06.08.2017 |
Номер документу | 68111066 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні