Справа №521/5653/17
Номер провадження 3/521/4756/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2017 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:
головуючого Граніна В.Л.
при секретарі Янкул Г.І.
за участю:
представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, працюючого директором ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ (Україна, м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 115, код ЄДРПОУ - 40830208), про порушення митних правил, передбаченого ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшла адміністративна справа про порушення митних правил за протоколом №0233/500000000/17 від 07.03.2017 року складеним відносно гр. ОСОБА_2 про порушення митних правил, передбаченого ст. 483 МК України.
З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 03.10.2016 року між ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ (Україна, м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 115, код ЄДРПОУ - 40830208), в особі директора ОСОБА_2 та фірмою SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія) в особі директора ОСОБА_3 (Guliy Anton) було укладено зовнішньоекономічний контракт №SI-0310/2 щодо поставки товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту від 03.10.2016 року №SI- 0310/2 до Одеської митниці ДФС від фірми - відправника ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ (Україна, м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 115, код ЄДРПОУ - 40830208) на вантажному автомобілі АА61150Р/АА1614ХМ надійшов товар горіхи волоські .
В якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі експорт , були надані товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих митних декларацій переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ в адресу компанії одержувача RAW MATERIALS WORLD TRADING, S.L.U. (SPAIN) за дорученням компанії покупця SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія) на умовах поставки FCA - Odessa підлягав товар горіхи волоські .
Зазначені товари були оформлені в Одеській митниці ДФС у заявленому режимі експорт та випущені на адресу компанії одержувача.
Так, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари були направлені запити до митних органів Великобританії.
В ході опрацювання інформації, яка надана митними органами Великобританії було встановлено, що компанія SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія), яка згідно товаросупровідних документів, наданих до Одеської митниці ДФС, є покупцем товару горіхи волоські була розпущена 02.08.2016 року.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві дані щодо одержувача вантажу.
На підставі вказаних обставин у відношенні гр. ОСОБА_2 було складено протокол про ПМП №0233/500000000/17 від 07.03.2017 року за ч. 1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку, про причини своєї неявки до суду не повідомив.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України з накладенням стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд прийшов до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості стосовно покупця товару.
Судом встановлено, що 03.10.2016 року між ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ (Україна, м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 115, код ЄДРПОУ - 40830208), в особі директора ОСОБА_2 та фірмою SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія) в особі директора ОСОБА_3 (Guliy Anton) було укладено зовнішньоекономічний контракт №SI-0310/2 щодо поставки товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту від 03.10.2016 року №SI- 0310/2 до Одеської митниці ДФС від фірми - відправника ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ (Україна, м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 115, код ЄДРПОУ - 40830208) на вантажному автомобілі АА61150Р/АА1614ХМ надійшов товар горіхи волоські .
В якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі експорт , були надані товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих митних декларацій переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ в адресу компанії одержувача RAW MATERIALS WORLD TRADING, S.L.U. (SPAIN) за дорученням компанії покупця SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія) на умовах поставки FCA - Odessa підлягав товар горіхи волоські .
Зазначені товари були оформлені в Одеській митниці ДФС у заявленому режимі експорт та випущені на адресу компанії одержувача.
Так, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари були направлені запити до митних органів Великобританії.
В ході опрацювання інформації, яка надана митними органами Великобританії було встановлено, що компанія SAFE LOGISTIC LLP (Великобританія), яка згідно товаросупровідних документів, наданих до Одеської митниці ДФС, є покупцем товару горіхи волоські була розпущена 02.08.2016 року.
Однак, після повернення справи з додаткової перевірки було встановлено, що митним органом було направлено запит до Дому Компаній Великої Британії з проханням роз'яснити питання, які були зазначені в постанові суду щодо проведення додаткової перевірки.
Відповідно до отриманої відповіді встановлено, що згідно з реєстром ТОВ було закрито шляхом примусового виключення з реєстру, тому що Реєстратор прийшов до висновку, що компанія не веде більше ніякого бізнесу або діяльності. В разі, якщо компанію вилучено з реєстру, вона більш не існує в якості юридичної особи. Для будь - яких юридичних дій проти компанії її необхідно знову внести в реєстр.
В разі, якщо компанія продовжує торгівельні операції під назвою розформованої компанії, це вважається порушенням Закону про Компанії та директору або члени в випадку ТОВ не матимуть захист обмеженої відповідальності.
Так, аналізуючи надані відповіді митних органів Великобританії, суд приходить до висновку, що переміщення товарів через митний кордон України від ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві дані стосовно покупця товару.
Результати аналізу наявних документів свідчать про вчинення директором ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ гр. ОСОБА_2 дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві дані, що є ознакою правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.
Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку
Відповідно товаросупровідних документів відправником вказаного товару є ТОВ СПЕКТОР ІНВЕСТ , в особі директора гр. ОСОБА_2, який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з ст. 335 МК України, під час переміщення товарів через митний кордон України разом з митною декларацією надається рахунок, або інший документ, який визначає вартість товару.
Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Великобританії.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів, одержувача та вартості товару.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами по справі про порушення митних правил; доповідною запискою інспектора митниці, відповіддю митних органів Великобританії.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КпАП України, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів, з конфіскацією цих товарів, тому як іншого стягнення ця стаття не передбачає.
Керуючись ст. 4 ЗУ Про судовий збір , ст. ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, безпосереднього предмету правопорушення, а саме: 153 571 грн. 88 коп., з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 320 гривень (Отримувач коштів: УК у місті ОСОБА_1/Малиновський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38016923; банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО): 828011; рахунок отримувача: 31216206700007; код класифікації доходів бюджету: 22030001; призначення платежу - судовий збір за постановою про накладення адміністративного стягнення, Малиновський районний суд м. Одеси, код ЄДРПОУ 05383419, пункт 5).
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Суддя
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2017 |
Оприлюднено | 09.08.2017 |
Номер документу | 68131133 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні