ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 серпня 2017 року № 813/2558/17
Львівський окружний адміністративний суд, у складі судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку скороченого провадження в м.Львові адміністративну справу за позовом Державної фіскальної служби України до ТОВ "Велфорд Тобакко Компані Україна" про стягнення суми штрафних санкцій, -
в с т а н о в и в :
Державна фіскальна служба України звернулася до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Велфорд Тобакко Компані Україна" про стягнення штрафних санкцій.
Скорочене провадження у справі відкрито 14.07.2017 р.
Копію ухвали про відкриття скороченого провадження суд направляв відповідачу, проте кореспонденція була повернена поштовим відділенням із відміткою “вибули”. Протягом встановленого ст. 183-2 КАС України строку жодних заперечень проти позову не подано.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідач відповідно до статті 16 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу сприту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.1995 № 481/95-ВР зобов'язаний щомісяця подавати до контролюючого органу, що видав ліцензію звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів” за формою № 1-ОТ. Проте, вказаний звіт за лютий 2016 року, березень 2016 року до Головного управління ДФС у Львівській області не надходив, що і стало підставою для застосування штрафних санкцій. Однак, відповідач у порядок та строки встановлені діючим законодавством суму штрафних (фінансових) санкцій до бюджету не сплатив.
На підставі ч. 4, 5 ст. 183-2 КАС України суд розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, висновком ГУ ДФС у Львівській області від 17.03.2016 № 1288/8/13-01-40-02-15, встановлено, що ТОВ "Велфорд Тобакко Компані Україна" не подано звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів за лютий 2016 року, відповідно, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВР.
15.04.2016 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області був складений висновок № 1819/8/13-01-40-02-15 в якому встановлено, що ТОВ "Велфорд Тобакко Компані Україна" не подано звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів за березень 2016 року, відповідно, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВР.
На підставі вищевказаних висновків позивачем було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 09.11.2016 № 000683 у розмірі 17000,00 грн., та від 09.11.2016 року № 000684 у розмірі 17000, 00 грн.
Докази направлення відповідачу рішень про застосування фінансових санкцій наявні в матеріалах справи.
Доказів оскарження вказаних рішень чи сплати штрафних санкцій відповідачем суду не подано.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначаються Законом України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВР.
Частиною 1 ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" суб'єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади; уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Форма звітів щодо придбання та реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів та Інструкцій щодо їх заповнення затверджена Наказом Державної податкової адміністрації України від 27.04.06р. № 228 “Про затвердження форм звітів щодо придбання та реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів та інструкцій щодо їх заповнення”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.06р. № 713/12587 (далі - Наказ № 228) (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 1.1. Інструкції щодо заповнення форми № 1-ОТ “Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів” (далі - Інструкція щодо заповнення форми № 1-ОТ), затвердженої наказом № 228, звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів (далі - Звіт) подають суб'єкти господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами, незалежно від форм власності.
Пунктом 1.5. Інструкції щодо заповнення форми № 1-ОТ встановлено, що звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, надається до регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України за місцем реєстрації суб'єкта господарювання.
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Абзацом 18 ст. 17 цього Закону передбачено, що за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, в розмірі 17000 гривень.
Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст. 17-19, 69-71, 94, 160-163, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністратвиний позов задоволити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Велфорд Тобакко Компані Україна” (ідентифікаційний код 38208811, м. Львів, вул. генерала М. Юнаківа, 9-Б, 79039) до бюджету (код бюджету 38007594, р/р 31419561700003, код платежу 21081500, банк одержувача ГУ ДКСУ у Львівській області, МФО 825014) фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 34 000 (тридцять чотири тисячі) гривень 00 коп.
Постанова виконується негайно відповідно до п. 9 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2017 |
Оприлюднено | 10.08.2017 |
Номер документу | 68148203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні