Постанова
від 04.04.2007 по справі 2570-2007а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2570-2007А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 215

ПОСТАНОВА

Іменем України

04.04.2007Справа №2-22/2570-2007А

За позовом - ПП “Інтур”, (м.Ялта , Главпоштамт, аб./скр. 138 )

До відповідача  - Державної податкової інспекції у м.Ялта  (м.Ялта, , вул.Васильєва, 16)

Про визнання недійсним  наказу .

                                                                                                    Суддя   Яковлєв С.В.

                                                                                               За участю  секретаря  Дулімової В.І.

                     Представники:

Від позивача – Новицька В.Ю. – пред-к, дов. від 13.02.2007 р.   

Від відповідача –  Ярцев С.П. – пред-к , дов. від 11.01.2006 р.

Сутність спору: Приватне підприємство “Інтур” (далі позивач)  звернулось   до суду  з позовом, в якому просило визнати нечинним Наказ Державної податкової інспекції у м.Ялта (далі відповідач) “ Про проведення  позапланової виїзної документальної перевірки позивача" № 52 від 31.01.2007 р. Вимоги мотивовані тим, що на думку позивача зазначений наказ був  виданий з порушенням вимог Закону України “Про державну  податкову  службу  в Україні”, а саме за відсутності законної підстави  для проведення позапланової виїзної перевірки.

                   Представник відповідача під час судового засідання. яке відбулось 27.02.2007 р., надав відзив на позов, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог, вказавши, що Наказ № 52 від 31.01.2007 р. прийнятий с додержанням вимог Закону України “Про державну  податкову  службу  в Україні” тому відсутні підстави для визнання його нечиннним.

                     Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін,   суд

встановив:

                    Відповідач  31.01.2007 р. прийняв наказ № 52,  згідно з яким на підставі наказу ДПА в АРК №51 від 30.01.2007 р.  у порядку контролю останньою  за достовірністю висновків акта комплексної документальної перевірки позивача за період з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р. ( акт перевірки від 20.09.2005 р. № 186/23-1/31505563) , враховуючи, що відносно головного державного податкового ревізора –інспектора секторУ перевірки  відшкодування ПДВ відділу  контрольно-перевірочної роботи ДПІ в м.Ялта Степанової І.В. розпочато розслідування,  назначена позапланова  виїзна документальна перевірка позивача  за період з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р., яку необхідно провести  з 31.01.2007 р. по 13.02.2007р., призначені спеціалісти, яки будуть приймати участь у зазначеній перевірці.  

                      Ст.19 Конституції України визначає, що  органи державної влади та органи місцевого самоврядування  зобов'язани діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

                      Ст. 4 Закону України “Про державну податкову службу в України” визначає, що  Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються , зокрема, Державна податкова інспекція в АРК. До прав органів державної податкової служби відноситься згідно з п. 1 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в України”  здійснення документальних невиїзних перевірок,  а також планових та позапланових  виїзних перевірок  своєчасності , достовірності  повноти нарахування  і сплати податків  та зборів ( обов'язкових  платежів ) ,  додержання  валютного законодавства юридичними  особами, їх філіями, відділеннями іншими відокремленими підрозділами, що не мають статус  юридичної особи а також фізичними  особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності.

                       У ст. 11-1 вказаного закону  визначені підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок. Плановою виїзною перевіркою вважається  перевірка  платника податків , яка передбачена  у плані роботи органу державної податкової служби  і проводиться за місцезнаходженням платника податків . Позаплановою виїзною перевіркою  вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених у вказаній статті Закону України “Про державну податкову службу в України”, серед яких  є здійснення  вищестоящим органом державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків  нижчестоящого органу  державної податкової служби перевірки  документів  обов'язкової звітності  платника податків  або висновків акта  перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом , та виявлення їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів) .

                       Позапланова виїзна перевірка  може здійснюватися лише на підставі рішення суду , а у разі виникнення обставин, викладених у ст.11-1 Закону, за рішенням керівника податкового органу , яка оформляється наказом.  

                        У матеріалах справи є копія Наказу ДПА в АРК № 22 від 19.01.2007 р.. в якому зафіксовані результати  перевірки обставин, пов'язаних  з відшкодуванням ПДВ позивачу.

                         У зазначеному наказі визначено, що перевіркою встановлене те, що підставою  відшкодування ПДВ позивачу стали  відповідні судові рішення  за позовами платника податків про стягнення  з Державного бюджету ПДВ  на суму 1724735 грн. згідно уточнюючого розрахунку сум  податкових зобов 'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2005 р.

                           Відповідачем також надана копія Наказу ДПА в АРК № 51 від 30.01.2007 р. Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки позивача, згідно з яким  у порядку  контролю ДПА в АРК за достовірністю висновків акта комплексної документальної перевірки ПП “Інтур” з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р. (акт перевірки від 20.09.2005 р. № 186/23-1/31505563), враховуючи початок службового розслідування  відносно головного державного податкового ревізора-інспектора Степанової І.В., назначена позапланова виїзна документальна перевірка позивачу на період часу з 31.01.2007 р. по 20.02.2007 р. (п.1).

                           У матеріалах справи є копія Постанови Господарського суду АРК від 17.03-24.03.2006 р. по справі № 2-25/5802-2006 А, в якої судом встановлений факт  того, що ДПІ у м.Ялта під час проведення  комплексної документальної перевірки ПП “Інтур” з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р. (акт перевірки від 20.09.2005 р. № 186/23-1/31505563) визначено, що  сума  від'ємного значення  ПДВ у розмірі 1724735,00 грн., яка заявлена до відшкодування,  не тільки нарахована  на підставі  отриманих податкових  накладних, але й сплачена  у повному обсязі  на користь продавців товарів  у складі придбаних ним товарів . Суд зробив висновок про те, що вказана сума повинна бути відшкодована ДПІ у м.Ялта .

                           Постанова Господарського суду АРК від 17.03-24.03.2006 р. по справі № 2-25/5802-2006 А залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 17.07.2006 р.

                            За таких обставин, приймаючи до уваги те, що згідно зі ст. 254 КАСУ,                            Постанова Господарського суду АРК від 17.03-24.03.2006 р. по справі № 2-25/5802-2006 А  на час прийняття відповідачем  наказу № 52 від 31.01.2007 р. набрала законної сили , суд вважає, що відповідно до ст.255 КАСУ не підлягає оспорюванню факт наявності підстав для відшкодування позивачу ПДВ  у розмірі 1724735,00 грн., необґрунтованості висновків відповідача, яки він зробив  під час проведення  комплексної документальної перевірки ПП “Інтур” з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р. (акт перевірки від 20.09.2005 р. № 186/23-1/31505563).

                             В силу викладеного, зважаючи на те, що саме результати проведення  комплексної документальної перевірки ПП “Інтур” з 01.04.2004 р. по 31.03.2005 р. (акт перевірки від 20.09.2005 р. № 186/23-1/31505563), були підставою для прийняття ДПА в АРК наказу № 51 , на виконання якого відповідачем прийнятий 31.01.2007 р. наказ № 52, суд приходить до висновку , що матеріалами справи не підтверджується наявність недостовірності документів обов'язкової звітності позивача або виявлення ДПА в АРК невідповідності зазначених документів  вимогам законів.

                            За таких обставин суд вважає, що під час прийняття 31.01.2007 р. наказу № 52   відповідач діяв  з порушенням вимог ст.11-1 закону України “Про державну податкову службу в України” , фактично намагаючись провести позапланову  перевірку позивача в умовах відсутності не тільки рішення суду про її проведення , але  і наявності хоча б однієї  з обставин,  передбачених у зазначеній статті  закону України “Про державну податкову службу в України” .  

                             За таких умов, керуючись ст.19 Конституції України, законом України “Про державну податкову службу в України”, суд вважає, що підлягають задоволенню вимоги по визнанню нечинним Наказу відповідача № 52 від 31.01.2007 р.  

                              Під час судового засідання, яке відбулось 04.04.2007 р.  були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ  постанову складено 10.04.2007р.

                                 Керуючись ст. 94,98,   160-163 КАС України, суд  

                                              п о с т а н о в и в:

                    1.     Позов задовольнити .

                                2. Визнати нечинним Наказ Державної податкової інспекції у м.Ялта(м.Ялта, , вул.Васильєва, 16)  “ Про проведення  позапланової виїзної документальної перевірки Приватного підприємства “Інтур” (м.Ялта , Глав поштамт, аб./скр. 138, ЗКПО 31505563 )”  № 52 від 31.01.2007 р.

                    3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства “Інтур” (м.Ялта , Глав поштамт, аб./скр. 138, ЗКПО 31505563 ) 3грн.40 коп.- судового збору.

         У разі неподання  заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання  постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ -  з дня складення у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова набирає  законної сили  через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.  

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Яковлєв С.В.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.04.2007
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу681589
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2570-2007а

Постанова від 04.04.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні