ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 серпня 2017 року № 813/2657/17
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сакалоша В.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» про стягнення заборгованості з рахунків у банках, -
В С Т А Н О В И В:
19 липня 2017 року Головне управління ДФС у Львівській області (надалі по тексту - ГУ ДФС у Львівській області, позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» (надалі по тексту - ТзОВ «Сервіс-продукт», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача кошти у сумі 17 793,80 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків для погашення податкового боргу. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач має податкову заборгованість у сумі 17 793,80 грн., яка складається із сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість, що складається із штрафної санкції та по податку на прибуток підприємства, що складається із основного платежу та пені. Заборгованість згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість становить 17 793,80 грн. Разом із тим, кошти в розмірі 17 793,80 грн. підприємством добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, і як наслідок, рахується податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» перед бюджетом в значних розмірах. Таким чином, просить позов задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою судді від 20.07.2017 року у даній адміністративній справі відкрито скорочене провадження.
Відповідачу надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження, разом із витягом про процесуальні права і обов'язки й запропоновано протягом десяти днів з дня одержання вказаних вище документів подати заперечення проти позову і необхідні документи або заяву про визнання позову. Із матеріалів справи вбачається, що поштовий конверт із судовими документами, відправлений судом за зареєстрованим місцезнаходженням відповідача (пл.Соборна,14, м.Львів, 79008), відділенням поштового зв'язку повернутий з відміткою «за даною адресою немає такої організації». У встановлений строк заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову до суду не надходило.
З урахуванням вимог ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи факт повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, суд вважає, що така повістка вручена належним чином.
Загалом, приписи Кодексу адміністративного судочинства України не передбачають з'ясування судом або стороною у справі фактичного місцезнаходження іншої сторони та здійснення її розшуку.
Таким чином, суд зазначає, що вжив усі належні заходи для повідомлення відповідача про розгляд справи та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
В силу положень ч.4 ст.183-2, п.2 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Оскільки судом належним чином виконано свій обов'язок щодо повідомлення відповідача, тому суд прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» зареєстроване у виконавчому комітеті Львівської міської ради, внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій і присвоєний ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 32157395.
За час здійснення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» виник податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість, що складається із штрафної санкції та по податку на прибуток підприємства, що складається із основного платежу та пені. Заборгованість згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість складає 17 793,80 грн.:
Вказана основна сума податкового боргу виникла на підставі:
1.По податку на додану вартість:
-податкове повідомлення-рішення №0009291501 від 30.03.2015 року на суму 170,00 грн., винесене на підставі акта про результати перевірки від 19.03.2015 року №696/219/13-04-15-01-09/32157395 (несплачена сума 165,00 грн.);
-податкове повідомлення-рішення №0009091501 від 24.03.2015 року на суму 170,00 грн., винесене на підставі акта про результати перевірки від 10.02.2015 року №377/152/13-04-15-01-09/32157395.
2.По податку на прибуток підприємства:
-податкова декларація з податку на прибуток підприємства від 26.02.2014 року на суму 17 382,85 грн.
Та згідно зворотного боку облікової картки пеня на суму 75.95 грн.
Відповідно до припису норми п.п.14.1.137. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України (надалі – по тексту ПК України), орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечені погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Контролюючий орган має право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу.
Норма п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України зазначає, що контролюючий орган мас право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797-VІІІ внесено зміни до Податкового кодексу України та ст.19-1 Кодексу викладено в новій редакції, відповідно до якої функції з погашення податкового боргу закріплено за ГУ ДФС у Львівській області.
Згідно із ст.15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення- рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до ст.95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, ДПІ у Галицькому районі Головного управління ДФС у Львівській області, відповідно до ПК України, виставлено податкову вимогу №3880-23 від 15.10.2015 року.
Однак, кошти в розмірі 17 793,80 грн. відповідачем добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, і як наслідок, рахується податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» перед бюджетом в значних розмірах.
Згідно з частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Як визначено частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Станом на день розгляду справи у суді, відповідач відзиву на позовну заяву та жодних заперечень по суті позовних вимог чи доказів сплати податкового боргу до суду не надав.
Отже, на підставі викладеного суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс-продукт» (пл.Соборна,14, м.Львів, 79008, код ЄДРПОУ 32157395) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 17 793 (сімнадцять тисяч вісімсот дев'яносто три) грн. 80 коп.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.
Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2017 |
Оприлюднено | 14.08.2017 |
Номер документу | 68188053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні