Постанова
від 02.08.2017 по справі 814/545/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

02 серпня 2017 р. Справа № 814/545/17

м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., за участю секретаря судового засідання Кононенка Д.Ф., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу "Ольвія", до за участю: представника позивача: Омельчук В.М. представника відповідача: Гава О.О.Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області, провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.10.2016р. № 0000221400, від 28.10.2016р. № 0000231400, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія звернулося до адміністративного суду з позовом до Очаківської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної Фіскальної служби в Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень від 28.10.2016 року №0000221400 та № 0000231400.

Свої позовні вимоги ТОВ ОКСТ Ольвія обґрунтувало тим, що відповідач безпідставно визначив підприємству податкові зобов'язання, враховуючи площу земельної ділянки 11,4975 га. Насправді підприємство користується лише земельною ділянкою площею 0,3 га на підставі договору оренди від 29.03.10 №041049400031. Щодо земельної ділянки площею 11,1975 га, то ТОВ ОКСТ Ольвія не користується зазначеною ділянкою. Державний Акт на право постійного користування землею був виданий на іншу юридичну особу - Міжгосподарському оздоровчому комплексу санаторного типу Ольвія . 23.12.11 рішенням Очаківської міської ради №26 права користування земельною ділянку було припиненно.

Так, згідно витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки зазначено, що за позивачем в Управлінні Держгеокадастру рахується 11.514.5 метрів кв. і сплата за один метр кв. на 2015 рік становить 66 грн. 40 коп., а в 2016 році коефіцієнт індексації змінився, тому відповідно Управлінням Держгеокадастру в Очаківському районі Миколаївської області надано інформацію враховуючи коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки і ця сума складала 90 грн. 67 коп. Тому, платежі у 2015 та 2016 рр. відбувались відповідно до вставлених ставок.

Відповідач проти позову заперечив та вказав, що відповідно до листа Управління Держгеокадастру в Очаківському районі Миколаївської області за ТОВ ОКСТ Ольвія рахується дві земельні ділянки площею 11,1975 га та 0,3 га, в порушення п. 289.1 ст. 289, п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України та умов договору № 041049400031 від 16.04.2010 року посадовими особами ТОВ ОКСТ Ольвія не врахована сума нормативно грошової оцінки ділянки.

Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд дійшов до наступного.

ТОВ ОКСТ Ольвія зареєстровано в якості юридичної особи Очаківською районною державною адміністрацією 30.01.98.

ТОВ ОКСТ Ольвія є власником нерухомого комплексу за адресою м. Очаків, вулиця 60 років СРСР, будинок 7 загальною площею 11514,5 кв.м.

За період з 01.01.15 по 01.07.16 ТОВ ОКСТ Ольвія задекларовало та сплатило земельного податку у сумі 39219,41 гривень., а орендної плати 11918,26 гривень.

На підставі наказу Очаківської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївський області на проведення позапланової виїзної документальної перевірки від 28.09.2016 р. №157 та направлення на проведення перевірки, згідно з підпунктом 20.1.4, пункту 20.4 статті 20, підпункту 78.1.11 пункту 78.1, пункту 78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 р. № 2755 - VI зі змінами та доповненнями проведена позапланова виїзна перевірка Товариство з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія з питань нарахування та сплати податку за користування земель згідно чинного законодавства за період з 01.01.2015 року по 01.07.2016 року.

За наслідками перевірки відповідачем складено Акт від 10.10.2016 року за № 37/14/053383371 (надалі - Акт перевірки № 37/14/053383371).

Зокрема, в Акті перевірки №37/14/053383371 відповідач зробив висновок про порушення ТОВ ОКСТ Ольвія порядку сплати земельного податку та орендної плати за землю, в наслідок невірного визначення нормативно грошової оцінки ділянки, а також неврахування змін у нормативно-грошової оцінки землі.

Так, податківцями встановлено, що ТОВ ОКСТ Ольвія сплачувало податкові зобов'язання лише за земельну ділянку 0,3 га, якою користується на підставі договору оренди з Очаківською міською радою від 29.03.10 №041049400031, а за земельну ділянку площею 11,1975 га, якою користується на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 04.01.00 податкові зобов'язання не сплачувало взагалі (арк.спр.13 ).

За наслідками перевірки та висновку Акту перевірки № 37/14/053383371 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 28.10.2016 року № 0000221400, яким збільшив позивачу суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб за основним платежем 248 198, 8 грн. та застосував штрафні (фінансові) санкції у розмірі 134 351, 11 грн.

Крім того, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.10.2016 року №0000231400, яким збільшив позивачу суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб за основним платежем 3940,28 грн. та застосував штрафні (фінансові) санкції у розмірі 985, 07 грн.

Відповідно до пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу орендна плата за земельні діл державної і комунальної власності (далі - орендна плата) - це обов'язковий платіж, орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно з пунктами 288.2, 288.3 ст. 288 цього Кодексу платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об'єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду.

Пунктом 288.1 вищезазначеної статті встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений і зареєстрований відповідно до законодавства.

Орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату згідно зі ст. 15 Закону № 161 належить до істотних умов договору оренди.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу).

Постановою № 220 затверджено форму Типового договору оренди землі, згідно з п. 9 якої орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності встановлюється із зазначенням відсотків нормативної грошової оцінки або розміру земельного податку. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими постановою № 1724 формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом № 1378, відповідно до абзацу п'ятого ст. 5 якого нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати.

Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону № 1378).

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичному початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Витяг з технічної документації щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки надають територіальні органи Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Разом з тим, в судового засіданні встановлено, що право користування на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 04.01.00 на земельну ділянку загальною площею 11,1975 га за адресою м. Очаків, вул. 60 річчя СРСР, будинок 7 (арк.спр.18 ), було припинено відповідно до Рішення Очаківської міської ради №26 від 23.12.11 (арк.спр.35 ).

Таким чином, під час перевірки відповідачем помилково збільшено розмір земельної ділянки за який повинен сплачувати податкові платежі позивач, та відповідно необґрунтовано збільшено розмір його податкових зобов'язань.

З огляду на викладене, позовні вимоги позивача обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Позов задовольнити повністю, визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000221400 від 28.10.16 та №0000231400 Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000221400 від 28.10.2016 та № 0000231400 від 28.10.2016 року Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області.

3. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу "Ольвія" (код ЄДРПОУ 05383371) за рахунок бюджетних асигнувань Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області судовий збір в сумі 1600,00 гривень (одна тисяча шістсот грн.).

4. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.

Суддя В. В. Біоносенко

Відповідно до ч.3 ст.160 КАС України постанова складена у повному обсязі 07.08.17

Суддя В.В. Біоносенко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2017
Оприлюднено10.08.2017
Номер документу68188106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/545/17

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 02.08.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні