ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1124/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасії Андріївни, третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерджоб" про визнання недійсною та скасування державної реєстрації змін в установчі документи та змін, що не пов'язані зі змінами в установчих документах,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що зміни, які сталися в установчих документах товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерджоб" і які підлягають державній реєстрації у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" є незаконними та не відповідають законодавству. Вказує на те, що товариство зобов'язане протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення про внесення змін до установчих документів повідомити орган, що провів реєстрацію, для внесення необхідних змін до державного реєстру. Але позивачем було подано документи до юридичного департаменту Одеської міської ради лише через місяць після вирішення загальними зборами учасників про внесення змін.
24.07.2017 р. ТОВ "Інтерджоб" звернулось до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Суворовського районного управління юстиції у м. Херсоні для отримання витягу з ЄДР.
Проте, 25.07.2017 року, на підставі ч.2 ст. 33 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у разі виявлення державним реєстратором невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії державний реєстратор зобов'язаний повідомити про це юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, або фізичну особу - підприємця, стосовно яких проведено реєстраційну дію, для подачі державному реєстратору документів, передбачених цим Законом, або звернення до суду для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, державний реєстратор Андреева О.В. повідомила ТОВ "інтерджоб" про виявлення невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії.
А саме, протокол №11 загальних зборів учасників ТОВ "Інтерджоб" щодо вирішення внесення змін був складений 20.02.2017 року, а державна реєстрація відбулась лише 13.03.2017р., тобто має місце грубе порушення законодавства, а саме внесення відомостей до Державного реєстру після сплину встановленого законом строку. Відповідно державним реєстратором було надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань сформований 25.07.2017 року.
Відповідно до ч.7 ст.27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", однією із підстав дня зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
Тож, державний реєстратор зобов'язаний зупинити розгляд документів та надати строк для усунення недоліків.
Надалі державний реєстратор зобов'язаний був відмовити у державній реєстрації, на підставі п.4 ч. 1 ст. 28 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" - не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Проте, державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасією Андріївною було порушено процедуру встановлену ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", а саме, було зареєстровано зміни до установчих документів юридичної особи, зміну скороченого найменування, зміну місцезнаходження, зміну статутного капіталу, зміну складу або інформації про інформації про засновників лише 13.03.2017 року. Також, державним реєстратором юридичного департаменту Одеського міської ради Комар Анастасією Андріївною 13.03.2017р. було зареєстровано внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, саме зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи.
Тобто, державним реєстратором Комар Анастасією Андріївною не було дотримано норм чинного законодавство, положень ст. 6, 27, 28, 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", зареєструвавши зміни після закінчення встановленого законом строку для реєстрації таких змін.
Позивач, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:
- визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "Інтерджоб" код ЄДРПОУ 38653573 від 13.03.2017 року 15561050007055243 внесені державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар А.А., а саме зміни скороченого найменування, зміну місцезнаходження, зміну статутного або статутного капіталу, зміну складу або інформації про засновників;
- визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "Інтерджоб" код ЄДРПОУ 38653573, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 13.03.2017 року 15561070008055243 внесені держаним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар А.А., а саме зміну додаткової інформації, зміну керівника юридичної особи ТОВ "Інтерджоб".
Представники позивача та третьої особи просили розглядати справу у порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, причини неявки невідомі.
Згідно з приписами ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні і в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
08.08.2017 року суд виніс ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
20.02.2017 року протоколом № 11 загальних зборів учасників ТОВ "Інтерджоб" було вирішено:
1) обрати головою зборів ОСОБА_4, секретарем зборів ОСОБА_1;
2) змінити найменування товариства англійською мовою. Повне найменування англійською мовою: LIMITED LIABILITY COMPANY "INTERJOB", скорочене найменування LLC "INTERJOB";
3) включити до складу учасників ТОВ "Інтерджоб" ОСОБА_4 з грошовим внеском 10 000,00 (десять тисяч) грн.;
4) збільшити статутний капітал ТОВ "Інтерджоб" у розмірі 20000,00 (двадцять тисяч) грн. за рахунок грошових внесків ОСОБА_1 в розмірі 6000,00 (шість тисяч) грн., ОСОБА_4 в розмірі 10000,00 (десять тисяч) грн., та розподілити наступним чином:
- ОСОБА_1 володіє 50% Статутного капіталу ТОВ "Інтерджоб", що складає 10 000,00 (десять тисяч) грн.;
- ОСОБА_5 володіє 50% Статутного капіталу ТОВ "Інтерджоб", що складає 10 000,00 (десять тисяч) грн.;
5) звільнити з посади директора ТОВ "Інтерджоб" ОСОБА_1, з 20 лютого 2017 року. Призначити на посаду директора ТОВ "Інтерджоб" ОСОБА_4, з 21 лютого 2017 року;
6) змінити місцезнаходження ТОВ "Інтерджоб", а саме - 73000, м. Херсон, вул. Торгова, буд. 37, оф. 426.;
7) прийняти та затвердити нову редакцію статуту ТОВ "Інтерджоб";
8) внести відповідні зміни до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно ТОВ "Інтерджоб", а саме зміни складу учасників, збільшення та перерозподіл часток статутного капіталу, заміна директора. Доручити засновнику ОСОБА_1 підписувати заяви та надавати державному реєстратору відповідний пакет документів.
24.07.2017 року ТОВ "Інтерджоб" в особі ОСОБА_6 звернулось до Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Суворовського районного управління юстиції у м. Херсоні для отримання витягу з ЄДР.
25.07.2017 року державний реєстратор Андрєєва О.В., повідомила про виявленні невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії. А саме, протокол № 11 загальних зборів учасників ТОВ "Інтерджоб" щодо вирішення питання внесення змін був складений 20.02.2017 року, а державна реєстрація відбулась лише 13.03.2017 року, тобто реєстрація змін в установчі документів відбулась з грубим порушенням законодавства.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань була проведена державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи 13.03.2017р. № 15561050007055243 Комар Анастасією Андріївною, а саме зміна скороченого найменування, зміна місцезнаходження, зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників та внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах 13.03.2017р. № 15561070008055243 Комар Анастасією Андріївною, а саме зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Згідно з приписами ч. 1, 2 ст. 6 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.
Державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч.7 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є:
1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;
2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;
3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;
6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;
7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" підставами для відмови у державній реєстрації є:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;
щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;
щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;
щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;
щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у разі виявлення державним реєстратором невідповідності законодавству проведеної реєстраційної дії державний реєстратор зобов'язаний повідомити про це юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, або фізичну особу - підприємця, стосовно яких проведено реєстраційну дію, для подачі державному реєстратору документів, передбачених цим Законом, або звернення до суду для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень.
Суд приходить до висновку, що державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасією Андріївною було порушено процедуру встановлену ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", а саме, було зареєстровано зміни до установчих документів юридичної особи, зміну скороченого найменування, зміну місцезнаходження, зміну статутного капіталу, зміну складу або інформації про засновників лише 13.03.2017р. Також, державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасією Андріївною 13.03.2017р. було зареєстровано внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи.
Тобто, державним реєстратором Комар Анастасією Андріївною не було дотримано норм чинного законодавства, зокрема, положень ст.ст. 6, 27, 28, 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", зареєструвавши зміни після сплину встановленого законом строку для реєстрації таких змін.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 71, 128, 158-163, 167 КАС України, суд
постановив :
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "Інтерджоб" (код ЄДРПОУ 38653573) від 13.03.2017 15561050007055243 внесені державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасії Андріївни, а саме зміни скороченого найменування, зміну місцезнаходження, зміну статутного або статутного капіталу, зміну складу або інформації про засновників.
Визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Інтерджоб" (ЄДРПОУ 38653573), що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 13.03.2017 15561070008055243 внесені державним реєстратором юридичного департаменту Одеської міської ради Комар Анастасії Андріївни, а саме зміну додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи ТОВ "Інтерджоб".
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 5.1.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2017 |
Оприлюднено | 10.08.2017 |
Номер документу | 68188298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні