Постанова
від 09.08.2017 по справі 815/3096/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3096/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          09 серпня 2017 року                                                                       м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Скорпіон” до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Скорпіон” звернулось до суду з адміністративним позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови від 15.07.2016р. №213 про накладення штрафу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2017р. по справі №815/5502/16 було задоволено адміністративний позов ТОВ “Скорпіон”, визнано протиправним та скасовано припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.07.2016р., виданий TOB “Скорпіон” та постанови № 176, №177 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.07.2016р. Позивачем зазначено, що відповідачем прийнято постанову №213 про накладення штрафу за невиконання вимог припису від 14.07.2016р., скасованого постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2017р. у справі №815/5502/16. У зв'язку з викладеним, на думку позивача, зазначена постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

Представник відповідача повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з'явився. Разом з тим, 01.08.2017р. до суду надійшли заперечення на адміністративний позов, згідно яких відповідач заперечує проти задоволення зазначених позовних вимог ТОВ “Скорпіон” у повному обсязі, зазначивши, що 17.08.2016р. посадовими особами Департаменту, на підставі направлення для проведення позапланової перевірки №1645 від 17.08.2016р., була проведена позапланова перевірка виконання вимог припису від 04.07.2016р. ТОВ «Скорпіон» за адресою: м.Одеса, вул. Фонтанська дорога,70 та під час перевірки встановлено, що замовником будівництва ТОВ «Скорпіон» не виконано вимоги припису від 04.07.2016р. та не повідомлено Департамент про усунення встановлених порушень порушень. За результатами перевірки 17.08.2016р., були складені акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 17.08.2016р., протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.08.2016р. та припис від 17.08.2016р. Разом з тим, відповідачем зазначено, що 30.08.2016р. було прийнято постанову про накладення штрафу в сфері містобудівної діяльності №213 про накладення штрафу на ТОВ «Скорпіон» штрафу у розмірі 14500,00грн., припис від 04.07.2016р. на момент проведення перевірки 17.08.2016р. був чинний, а перевірка проведена з дотриманням всіх вимог законодавства. Також, відповідач вважає, що якщо акт в цілому узгоджується з вимогами чинного законодавства і прийнятий відповідно до обставин що склалися, тобто є вірними по суті, то окремі порушення встановленої процедури не можуть бути підставою для визнання його недійсним, якщо інше не передбачено законодавством.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

17.08.2016р. Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області, на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України №976 від 08.09.2015р. та з метою перевірки виконання вимог припису Департаменту від 04.07.2016р., було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТО«Скорпіон», за результатами якої складено акт від 17.08.2016р.(а.с.71-72)

У ході перевірки Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області встановлено, що замовником будівництва ТОВ «Скорпіон» не виконано вимоги припису Департаменту від 04.08.2016р. про усунення виявлених порушень.

17.08.2016р. Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме невиконання вимог припису від 04.07.2017р., та призначено розгляд справи про правопорушення на 30.08.2016р.(а.с.73-75)

Разом з тим, за результатами перевірки від 17.08.2016р. Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області було прийнято припис від 17.08.2016р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, яким встановлена вимога виконати вимоги припису Департаменту від 04.08.2016р. у строк до 17.09.2016р. (а.с.76-77)

30.08.2016р. головний інспектор будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області, розглянувши матеріали справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо невиконання вимог припису Департаменту від 04.07.2016р., на підставі акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 17.08.2016р., протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.08.2016р., припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 17.08.2016р., прийняв постанову про накладення на ТОВ «Скорпіон» штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.1 ч.6 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» №213 від 30.08.2016р.(а.с.78)

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1,2 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення та справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до п.7,17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553 підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт. У приписі обов'язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Відповідно до п.1 ч.6 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил - у розмірі п'ятнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Як вбачається з оскаржуваної постанови Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області від 30.08.2016р. №213, підставою для накладення штрафу на ТОВ «Скорпіон» стало невиконання вимог припису Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області від 04.07.2016р. складеного відносно товариства.

Разом з тим, судом встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2016р. у справі №815/5502/16 за адміністративним позовом ТОВ“Скорпіон” до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було визнано протиправним та скасовано припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04 липня 2016 року, виданий на ім'я TOB “Скорпіон”(а.с.12-19) Зазначена постанова набрала законної сили 13.02.2017р.

Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи вищевикладене та оскільки оскаржувана постанова Департаменту №213 прийнята за невиконання вимог припису від 04.07.2016р., який постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.11.2016р. у справі №815/5502/16 визнано протиправним та скасовано, суд вважає, що постанова Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області №213 про накладення штрафу на ТОВ «Скорпіон» у розмірі 14500,00грн. є протиправною та підлягає скасуванню.

Ч.2 ст.11 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

У зв'язку з тим, що позивач у позовних вимогах адміністративного позову помилково зазначив дату прийняття оскаржуваної постанов № 213 « 15.07.2016р.» замість « 30.08.2016р.», для повного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне застосувати положення ст. 11 КАС України та задовольнити позовні вимоги ТОВ «Скорпіон» шляхом визнання протиправною та скасування постанови Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області №213, прийнятої 30.08.2016р.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

          Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов ТОВ “Скорпіон” підлягає задоволенню.

Відповідно до п.2 ст.4 Закону України “Про судовий збір” від 8 липня 2011 року N3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який поданий юридичною особою встановлена ставка судового збору у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Як свідчать матеріали справи, ТОВ «Скорпіон» сплачено судовий збір у розмірі 1600,00грн., що підтверджується квитанцією №ПН1469 від 08.06.2017р.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «Скорпіон», суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь ТОВ “Скорпіон” сплачений судовий збір у сумі 1600,00 грн.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов ТОВ “Скорпіон” – підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.94, 158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариство з обмеженою відповідальністю “Скорпіон»- задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №213 від 30.08.2016р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Стягнути з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Скорпіон” (ЄДРПОУ 20948267) судовий збір у розмірі 1600,00 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя           К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2017
Оприлюднено14.08.2017
Номер документу68203643
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3096/17

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 09.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 12.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 09.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні