Рішення
від 09.08.2017 по справі 904/6934/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07.08.2017 Справа № 904/6934/17

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полакс", м. Одеса

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Сервіс", м. Дніпро

про стягнення 261 941 грн. 90 коп.

Суддя ЗАГИНАЙКО Т.В.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2 - представник, дов. від 05.06.2017р.;

від відповідача: не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач з урахуванням заяв (вх.№43262/17 від 02.08.2017р., вх.№43406/17 від 03.08.2017р.) про збільшення позовних вимог просить стягнути з відповідача 261 941 грн. 90 коп. - вартості підйомника, недопоставленого відповідно до умов Договору від 11.11.2014р. №171014 на поставку, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт.

Відповідач відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, його представник у судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Позивач у додаткових поясненнях (вх.№43677/17 від 07.08.2017р., вх.№43734/17 від 07.08.2017р.) зазначає, що: - позивач виконав свої зобов'язання за договором у повному обсязі та сплатив 100% вартості всього обладнання; - відповідач недопоставив один підйомник грузовий, вартістю 10107,5 доларів США, що на день подання заяви про збільшення позову, з урахуванням курсу гривні до долару США, становить - 10107,5 доларів США*25,9156 грн. за 1 $ США = 261 941 грн90 коп.

За змістом статті 64 Господарського процесуального кодексу України, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом (абзац 3 пункту 3.9.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року N 18 „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» ).

Оригінали документів, оглянуті у судових засіданнях, відповідають копіям, залученим до матеріалів справи.

У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

18.11.2014р. між відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Сервіс", як підрядником, Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 енд Девелопмент", як замовником-1, та позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Полакс", як замовником-2, було укладено договір №171014 на поставку, виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт (надалі - Договір), відповідно до пункту 1.1 якого підрядник зобов'язується поставити на місце монтажу, провести монтажні та пусконалагоджувальні роботи (надалі - роботи), в тому числі супроводжувальні роботи з

організації введення в експлуатацію, ліфтового обладнання для торгового центра Гагарін Плаза за адресою м. Одеса, вул. Генуєзька,5 (надалі - об'єкт), а саме: • ліфт №1, 2 - в/п 750 кг на 5 зупинок кількістю 2 одиниці; • ліфт №3 - в/п 2000 кг з прохідною кабіною на 6 зупинок кількістю 1 одиниця; • ліфт №4 - в/п 2000 кг на 4 зупинок кількістю 1 одиниця; • ескалатор №1 висотою підйому 4900 мм, кутом нахилу 35° та шириною ступенів 800 мм кількістю 1 одиниця; • траволатори №1-4 висотою підйому 5150 мм, кутом нахилу 12° та шириною ступенів 1000 мм кількістю 4 одиниця; • підйомник грузовий в/п 250 кг з прохідною кабіною на 2 зупинки кількістю 1 одиниця; • підйомник грузовий в/п 250 кг на 2 зупинки кількістю 1 одиниця; (в подальшому - обладнання; ліфтове обладнання), на умовах, викладених у цьому договорі, а замовники зобов'язуються провести прийомку поставленого підрядником обладнання, прийняти роботи відповідно до умов цього договору та сплатити підряднику вартість обладнання та робіт за ціною та в порядку, визначених цим договором.

Договір набуває чинності з моменту його підписання повноважними представниками сторін та діє до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором (пункт 14.1 Договору).

Відповідно до пункту 1.4 Договору виконання підрядником умов цього договору здійснюється в 2 етапи: 1-й етап - поставка Ліфтового обладнання, що оформлюється підписанням Сторонами довіреностей та видаткових накладних; 2-й етап - виконання робіт, що оформлюються сторонами відповідними актами згідно цього договору.

Згідно пункту 2.1 Договору загальна вартість ліфтового обладнання, що постачається підрядником відповідно до умов цього договору, складає:

Найменування обладнання:Кількість одиниць обладнанняЦіна за одиницю, грн., з ПДВСума, грн. з ПДВ Ліфт №1, 2 2 664 374,62 1 328 749,24 Ліфт №3 1 851 759,79 851 759,79 Ліфт №4 1 763 564,62 763 564,62 Ескалатор №1 1 708 994,86 708 994,86 Траволатори №1-4 4 1 037 695,26 4 150 781,04 Підйомник грузовий 1 154 240,45 154 240,45 Підйомник грузовий 1 154 240,45 154 240,45 Загальна вартість ліфтового обладнання складає вісім мільйонів сто дванадцять тисяч триста тридцять гривень, 45 копійок в тому числі ПДВ (20%) в розмірі один мільйон триста п'ятдесят дві тисячі триста тридцять гривень, 07 копійок 8 112 330,45

Відповідно до пункту 2.2 Договору загальна вартість робіт з монтажу та пусконаладки ліфтового обладнання, що підлягають виконанню підрядником відповідно до умов цього договору, складає:

Найменування робіт:Кількість одиниць обладнання Ціна за одиницю, грн. з ПДВСума, грн. з ПДВ Ліфт №1, 2 2 57 039,64 114 079,28 Ліфт №3 1 87 463,63 87 463,63 Ліфт №4 1 72 863,63 72 863,63 Ескалатор №1 1 47 863,64 47 863,64 Траволатори №1-4 4 62 863,64 251 454,56 Підйомник грузовий 1 47 863,63 47 863,63 Підйомник грузовий 1 47 863,63 47 863,63 Загальна вартість робіт, в тому числі супроводжувальних робіт з організації введення ліфтового обладнання в експлуатацію, складає шістсот шістдесят дев'ять тисяч чотириста п'ятдесят дві гривні, 00 копійок, в тому числі ПДВ (20%) в розмірі сто одинадцять тисяч п'ятсот сімдесят п'ять гривень, 33 копійки. 669 452,00

Ціна договору включає загальну вартість ліфтового обладнання, що визначена в п. 2.1. цього договору, загальну вартість робіт, загальну вартість робіт, що визначена п. 2.2. цього договору, та складає 8 781 782 грн. 45 коп., у тому числі ПДВ 20% в розмірі 1 463 630 грн. 40 коп. (пункт 2.3 до Договору).

Крім того, сторонами було узгоджено Додатковою угодою від 31.03.2015р. №3 до Договору, викласти пункт 2.1 Договору наступним чином: Загальна вартість ліфтового обладнання, що постачається підрядником відповідно до умов цього договору, складає:

Найменування обладнання:Кількість одиниць обладнанняЦіна за одиницю, грн., з ПДВСума, грн. з ПДВ Ліфт №1, 2 2 705 373,67 1 410 747,34 Ліфт №3 1 892 759,07 892 759,07 Ліфт №4 1 804 563,81 804 563,81 Ескалатор №1 1 749 994,05 749 994,05 Траволатори №1-4 4 1 078 694,45 4 314 777,80 Підйомник грузовий 1 154 240,45 154 240,45 Підйомник грузовий 1 154 240,45 154 240,45 Загальна вартість ліфтового обладнання складає вісім мільйонів чотириста вісімдесят одна тисяча триста двадцять дві гривні, 97 копійок в тому числі ПДВ (20%) в розмірі один мільйон чотириста тринадцять тисяч п'ятсот п'ятдесят три гривні, 83 копійки 8 481 322,97

Ціна договору включає загальну вартість ліфтового обладнання, що визначена в п. 2.1. цього договору, загальну вартість робіт, загальну вартість робіт, що визначена п. 2.2. цього договору, та складає 9 150 774 грн. 97 коп., у тому числі ПДВ 20% в розмірі 1 525 129 грн. 16 коп. (пункт 2.3 в редакції Додаткової угоди від 31.03.2015р. №3 до Договору).

Проте, за поясненнями позивача вказану Додаткову угоду від 31.03.2015р. №3 до Договору сторонами не було прийнято до уваги і сторони працювали відповідно до пунктів 2.1 та 2.3, викладених у самому Договорі.

Пунктом 2.7 Договору сторони погодили, що розрахунки за договором здійснюються замовником-2 шляхом поетапної оплати в такому порядку:

• 1-й етап - попередній аванс в розмірі 70% від вартості обладнання, визначеної в п. 2.1. цього договору, протягом 5-ти банківських днів після підписання договору для відкриття заказу на виробництві;

• 2-й етап - 20% від загальної вартості обладнання, визначеної в п. 2.1. цього договору, після прибуття обладнання в порт м. Іллічевськ;

• 3-й етап - 10% від загальної вартості обладнання, визначеної в п. 2.1. цього договору, після прибуття обладнання на об'єкт;

• 4-й етап - 50% від вартості робіт з монтажу та пусконаладки кожної одиниці обладнання, визначеної п. 2.2. цього договору, після прибуття обладнання на об'єкт та підписання сторонами акту передачі-приймання обладнання в монтаж за умови готовності об'єкта до виконання робіт з монтажу, що підтверджується листом замовника-2;

• 5-й етап - 40% від вартості робіт з монтажу та пусконаладки кожної одиниці обладнання, здійснюються замовником-2 після закінчення виконання підрядником монтажних робіт на підставі акту виконаних робіт (надалі - акт);

• 6-й етап - 10% від вартості робіт з монтажу та пусконаладки кожної одиниці обладнання, здійснюються замовником-2 після отримання ним належним чином зареєстрованих в Держгірпромнагляді паспортів обладнання.

Згідно пункту 2.5 Договору загальна вартість обладнання за договором у гривні може змінюватись виходячи з перерахунку неоплаченої частини обладнання визначеної сторонами в доларовому еквіваленті відповідно до зміни курсу продажу долара США Національним банком України на момент оплати в порівнянні з курсом на дату підписання договору; на дату підписання договору встановлено курс 15 грн. 26 коп. за 1 долар США.

Як вбачається позивачем відповідно до умов Договору з урахуванням курсу долара США було проведено розрахунки таким чином:

1-й етап - 8 112 330,45 грн.:15,26(за 1 долар США)= 531 607,5 доларів США х 70% = 372 125,25 доларів СШАх15,26 = 5 678 631 грн. 32 коп.; сплачено на загальну суму 5 678 631 грн. 33 коп. платіжними дорученнями від 03.12.2014р. №427 на суму 5 604 206 грн. 27 коп. та від 16.12.2014р. №458 на суму 74 425 грн. 06 коп.;

2-й етап - 531 607,5 доларів США х 20% = 106 321,5 доларів США; сплачено на загальну суму 2 078 809 грн. 08 коп. платіжними дорученнями від 02.02.2015р. №32 на суму 848 144 грн. 47 коп.(10% по курсу 15,95433грн./дол.США = 53160,75 дол.США) та від 24.03.2015р. №119 на суму 1 230 664 грн. 61 коп. (10% по курсу 23,15грн./дол.США = 53160,75 дол.США);

3-й етап - 531 607,5 доларів США х 10% = 53 160,75 доларів США; сплачено на загальну суму 1 235 694 грн. 00 коп. платіжними дорученнями від 02.04.2015р. №139 на суму 637 648 грн. 78 коп. (27 200,40 дол.США, лист від 30.03.2015р. №30/03-2, а.с. 202), від 15.04.2015р. №160 на суму 547 769 грн. 56 коп., від 04.02.2016р. №1177 на суму 25 137 грн. 83 коп. (за підйомник грузовий) та від 04.02.2016р. №1178 на суму 25 137 грн. 83 коп.(за підйомник грузовий).

Відповідно до пункту 3.1 Договору загальний строк поставки підрядником ліфтового обладнання складає 110 календарних днів з моменту отримання підрядником оплати 1-го етапу розрахунків, передбаченого п. 2.7. цього договору, за умови затвердження замовником-2 установлювальних креслень ліфтового обладнання; цей документ є невід'ємною частиною договору.

Строк виконання робіт з монтажу та пусконаладки підрядником складає 40 календарних днів тільки після отримання підрядником оплати 4-го етапу розрахунків, передбаченого п. 2.7. цього договору, за умови затвердження замовником-2 установлювальних креслень ліфтового обладнання та за умови готовності об'єкта до виконання робіт з монтажу (пункт 3.2 Договору).

Згідно пункту 3.2 Договору строк виконання супроводжувальних робіт з організації введення ліфтового обладнання в експлуатацію підрядником складає 30 календарних днів за умови отримання підрядником від замовників документів, необхідних для введення обладнання в експлуатацію, та сплати замовниками офіційних платежів.

Датою поставки обладнання є дата підписання сторонами видаткової накладної (пункт 4.1 Договору).

Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Отже, строк поставки обладнання вважається таким, що настав.

Відповідачем на виконання умов Договору позивачу було частково поставлено обладнання на загальну суму 9 384 866 грн. 78 коп., про що свідчать видаткові накладні:

- від 06.04.2015р. №00000005 на суму 4 355 944 грн. 57 коп. (з ПДВ), (поставлено: • ліфт №1,2 в/п 750 кг на 5 зупинок (2 шт) на суму 1 599 511 грн. 25 коп. (з ПДВ); • ліфт №3 в/п 2000 кг з прох.кабіною на 6 зупинок (1 шт) на суму 997 440 грн. 22 коп. (з ПДВ); • ліфт №4 в/п 2000кг на 4 зупинки (1 шт) на суму 909 754 грн. 70 коп. (з ПДВ); • ескалатор №1 висотою підйому 4900 мм (1 шт) на суму 849 238 грн. 40 коп. (з ПДВ) (а.с. 125);

- від 27.03.2015р. №00000004 на суму 4 858 779 грн. 74 коп. (з ПДВ), (поставлено: • траволатори №1-4 висотою підйому 5150 мм (1 шт) (а.с. 126);

- від 04.09.205р. №00000018 на суму 170 142 грн. 47 коп. (з ПДВ) (поставлено: • підйомник грузовий в/п 250 кг прох.кабіною на 2 зупинки (1 шт.) (а.с. 127).

Як вбачається відповідачем не поставлено підйомник грузовий в/п 250 кг на 2 зупинки кількості 1 шт. (надалі - Підйомник грузовий), за який позивачем було сплачено попередню оплату у сумі 179 903 грн. 88 коп. із наступного розрахунку.

Вартість підйомника грузового в/п 250 кг на 2 зупинки кількості 1 шт. на момент укладення Договору становила 154 240 грн. 45 коп. або 10 107,5 дол. США

1-ий етап позивачем сплачено за все обладнання у розмірі 70% від вартості обладнання у сумі 5 678 631 грн. 32 коп. або 372 125,25 доларів США, отже за Підйомник грузовий позивачем сплачено 10 107,5 дол. СШАх70%= 7 075,25 дол. СШАх 15,26 грн./дол. США = 107 968 грн. 32 коп.

2-ий етап позивачем сплачено за все обладнання у розмірі 20% від вартості обладнання у сумі 2 078 809 грн. 08 коп. або 106 321,5 доларів США, отже за Підйомник грузовий позивачем сплачено 10 107,5 дол. СШАх20%= 2 021,5 дол. СШАх 23,15 грн./дол. США = 46 797 грн. 73 коп.

3-ій етап позивачем сплачено за все обладнання у розмірі 10% від вартості обладнання, у тому числі і за Підйомник грузовий у сумі 25 137 грн. 83 коп. , що становить 1 010,75 дол. США по курсу 24,87 грн./дол. США.

Отже, як вбачається всього за підйомник грузовий в/п 250 кг на 2 зупинки кількості 1 шт. позивачем було здійснено попередню оплату у загальній сумі 179 903 грн. 88 коп. = 107 968 грн. 32 коп. + 46 797 грн. 73 коп. + 25 137 грн. 83 коп.

На момент розгляду справи доказів поставки позивачу підйомника грузового в/п 250 кг на 2 зупинки кількості 1 шт. на суму 179 903 грн. 88 коп. відповідачем не надано.

Як вбачається укладений між сторонами Договір за своєю правовою природою є договором поставки.

Відповідно до частин 1, 2 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму; до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно частини 2 статті 693 Цивільного кодексу України якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.

Отже, поверненню підлягає перерахована сума попередньої оплати у розмірі 179 903 грн. 88 коп.

З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі розподіляються між сторонами пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Полакс (65016, м. Одеса, вул. Купріна, 49; ідентифікаційнйи) на користь Приватного підприємства МК-Технобуд (10001, м. Житомир, вул. Баранова, буд. 80; ідентифікаційний код 34854891) 179 903 (сто сімдесят дев'ять тисяч) 88 коп. - попередньої оплати, здійсненої за підйомник грузовий в/п 250 кг на 2 зупинки та 2 698 (дві тисячі шістсот дев'яносто вісім) грн. 56 коп. - витрат по сплаті судового збору.

В решті позову відмовити.

Видати наказ.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

СУДДЯ Т.В. ЗАГИНАЙКО

Дата підписання рішення,

оформленого відповідно до статті 84 ГПК України,

08.08.2017р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення09.08.2017
Оприлюднено11.08.2017
Номер документу68210733
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6934/17

Ухвала від 05.10.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 26.09.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 20.09.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Рішення від 09.08.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 03.08.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 18.07.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні