Номер провадження 3/754/3048/17
Справа №754/8268/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2017 року Суддя Деснянського районного суду м. Києва Лісовська О.В., розглянувши матеріали які надійшли з ДФС України ГУ ДФС у м. Києві про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1,
РНОКПП НОМЕР_1, працює: директором ТОВ ТД САНМАКС
(код ЄДРПОУ 37208653), зареєстрованого: АДРЕСА_1
у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,
ВСТАНОВИВ :
17 березня 2017 року за адресою: м. Київ, вул. Червоногвардійська, 5, оф. 312, актом про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ТД САНМАКС з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 р. по 30.09.2016 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 р. по 30.09.2016 р., було виявлено порушення директором ТОВ ТД САНМАКС - ОСОБА_1 ведення податкового обліку з порушенням податкового законодавства, а саме: п. п. 14.1.12, 14.1 ст. 14; п. 44.1 ст. 44; п. п. 135.1, 135.5.4, 135.5 ст. 135; п. п. 138.1.1, 138.1, 138.2, 138.8 ст. 138; п. п. 139.1.9, 139.1 ст. 139; п. п. 14.1.13, 14.1 ст. 14; п. п. 14.1.257, 14.1 ст. 14; п. 44 ст. 44; п. п. 134.1.1, 134.1 ст. 134; п. п. 185.1 ст. 185; п. 188.1 ст. 188; п. п. 198.1а, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України (в редакції, що діяла на 2013-2014 р.р.), в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету за період з 01.01.2013 р. по 30.09.2016 р. на загальну суму 12 448 853 грн. та податку на прибуток на суму 35 415 732 грн. Таким чином, ОСОБА_1 вчинив правопорушення передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
В суді представник ОСОБА_1 - ОСОБА_2 надав свої заперечення, в яких зазначив, що протокол про адміністративне правопорушення був складений із порушенням вимог чинного законодавства, крім того, не дотримано порядок притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, у зв'язку з чим просив закрити справу про адміністративне правопорушення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності через відсутність складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 256 КУпАП в протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням завдано матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Однак, у протоколі про адміністративне правопорушення № 29 від 17.03.2017 р. відсутні дані про час вчинення адміністративного правопорушення, суть адміністративного правопорушення, а посилання при цьому на нормативні акти та акт перевірки, без викладення встановлених перевіркою даних, не відповідає вимогам ст. 256 КУпАП щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення. Зокрема, ГУ ДФС у м. Києві не зазначені конкретні дії директора ТОВ ТД САНМАКС , ОСОБА_1, які нібито призвели до порушення ведення податкового обліку.
Згідно п. 9 роз. 2 Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 року № 566, протокол складається у двох примірниках, що підписуються посадовою особою, яка склала такий протокол, та особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також свідками і понятими, якщо такі є.
Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 256 КУпАП протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені ст. 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
В порушення вищевказаних норм, працівники ГУ ДФС, склали протокол у відсутність ОСОБА_1, відповідний протокол останньому не надано для ознайомлення та підписання, не вручено один примірник протоколу та не роз'яснено права і обов'язки особі, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Суд дослідивши лист-повідомлення та акт від 10.04.2017 року про відмову від отримання протоколу про адміністративне порушення, не розцінює їх як докази, які підтверджуються отримання повідомлення та відмову від отримання протоколу ОСОБА_1, оскільки ГУ ДФС у м. Києві не було надано до суду доказу отримання ОСОБА_1 листа-повідомлення про необхідність з'явитися для ознайомлення та підписання протоколу про адміністративне правопорушення від 17.03.2017 року. Крім того, з листа-повідомлення вбачається, що він був направлений 07.04.2017 року о 18:43, а виклик був здійснений на 10.04.2017 року на 10:00. Тобто можна зробити висновок, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності була викликана таким чином, що не мала змогу зреагувати на відповідний виклик. А тому і акт від 10.04.2017 року про відмову від отримання протоколу про адміністративне прапопорушення є таким, що порушує права ОСОБА_1
Крім того, згідно п. 56.1. ст. 56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п. 56.18. ст. 56 ПК України, при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Разом з тим, із заперечень представника ОСОБА_1, висновки акту перевірки, на підставі якого складено протокол про адміністративне правопорушення № 29 від 17.03.2017 р., наразі оскаржуються у судовому порядку, а тому не можуть вважатися таким, які підтверджують вину особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Доказів винуватості ОСОБА_1 у скоєнні протиправних дій, які передбачають відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП суду не представлено.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, оскільки протокол про адміністративне правопорушення складений з порушенням норм чинного законодавства, що свідчить про недотримання прав особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 247; ст. ст. 283, 284, 294 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Закрити адміністративне провадження відносно ОСОБА_1 за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня вручення копії постанови до Апеляційного суду м. Києва через Деснянський районний суд м. Києва.
Суддя:
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2017 |
Оприлюднено | 12.08.2017 |
Номер документу | 68233456 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Деснянський районний суд міста Києва
Лісовська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні